Hevige menstruatie, dwars dóor de pil heen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Re: Hevige menstruatie, dwars dóor de pil heen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 13:39

Sizzle schreef:
Lekker vaag inderdaad. Ik kan dat soort dingen echt niet snappen. Hoeveel moeite kost het voor een arts om even naar een collega in het ziekenhuis te bellen voor een mening. Ik had ook zo'n lakse huisarts ooit. Ik ben daar diverse malen geweest omdat ik zo wit was en dikke klieren had. Het enige wat hij kon produceren was dat ik misschien wel een griepje zou gaan krijgen. Toen eenmaal een ander constateerde dat het pfeiffer was was hij pas echt niet meer te genieten omdat hij dan voor gek gezet was oid Gestoord

Ik snap dit dus ook écht niet, als het vrijdag nog niet over was moest ik snel,snel,snel terugkomen, en dan kom ik vrijdag terug, en dan moet ik me maar doodslikken aan de paracetamol.

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:43

ik zou toch naar de spoed eisende hulp rijden in het ziekenhuis.
denk toch echt dat er een hele grote kans is dat je een miskraam hebt.
en als je zoveel bloedverlies is dat echt niet goed hoor.
dus heb trek je pa en ma mee en rij naar de spoedeisende hulp.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:00

Heb even het topic doorgelezen en dit klinkt echt niet goed. Ik zou ook maar even naar het ziekenhuis gaan als ik jou was..
Heel veel sterkte Ach gut

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:04

In Leiden bevinden zich 2 hele goede ziekenhuizen, ik zou een van de 2 toch maar eens bezoeken. Ja

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 14:06

Loesje88 schreef:
In Leiden bevinden zich 2 hele goede ziekenhuizen, ik zou een van de 2 toch maar eens bezoeken. Ja

Ze zitten allebij bij mij om de hoek Knipoog . Als het écht niet meer gaat, ga ik ook naar het ziekenhuis.

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:08

als het echt niet meer gaat ben je dus al te laat he.
zou er gewoon NU heen gaan en niet meer wachten.
mijn ouders hadden mij echt niet zo lang laten door lopen,is echt niet goed hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:09

Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:32

je moet gewoon naar het ziekenhuis gaan en zeggen dat je het niet meer trekt zo. of een weekendarts bellen dat je vergaat van de pijn dik het gewoon nog even iets aan.
Een bloeding gepaard gaande met zoveel pijn lijkt me niet werkelijk normaal. Je hebt neem ik aan geen verminderde stolling ofzo.
Man man zelf na een bevalling bloed je niet zo lang zo heftig na.
Gewoon naar het ziekenhuis me je, beter 10 keer voor niets dan een keer te laat.
Heel veel sterkte en denk aan jezelf en je toekomst laat je niet afpoeieren. Bovendien werkt paracetamol bloedverdunnend n iet slikken dus!!!! Dan ga je nog harder bloeden.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:37

Maar wat is de reden om niet nu naar het ziekenhuis te gaan?
Het klinkt absoluut niet gezond, je hebt veel pijn (als ik het goed begrijp), het ziekenhuis met eerste hulp zit om de hoek.
Bel anders even met je verhaal naar de huisartsenpost/eerste hulp, je verliest wel al twee dagen 2-4 tampons per uur aan bloed. Of bel je verzekering (afhankelijk welke), maar meerdere hebben telefonisch artsen beschikbaar voor dit soort dingen.
Het is echt niet normaal en wat een aantal anderen ook al zeggen; dit kan iets ernstigs zijn. Hoeft absoluut niet, maar zo veel bloed verliezen, hup naar het ziekenhuis!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:28

klinkt idd niet echt goed toch maar even langs de spoedeisende hulp

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:07

En hoe is het ondertussen? Nog steeds zoveel last?
Het verhaaltje van de arts vind ik een beetje vreemd.. Ja oke ik ben ook geen arts, maar snap wel dat dit niet goed is Tong uitsteken

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:09

Ik vind inderdaad de reactie van de arts wel Heel vreemd, daarbij is paracetamol voor zover ik weet inderdaad bloedverdunnend, niet zo handig dus als je al zo hevig bloedt...

Hoe gaat t nu met je?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:13

Waarom pas naar het ziekenhuis als het echt niet meer gaat??? Zit je pols standaard op 130?? Weet je misschien ook wat je bloeddruk is? Zo niet, als je je pols voelt, is die dan snel en krachtig (dat je echt een stevige pols voelt zeg maar) of juist heel licht? Hoge pols en lage bloeddruk duiden op serieus bloedverlies met risico op shock en geloof me, dan ben je ernstig te laat.
Ik weet niet wat de reden is dat je niet naar het ziekenhuis wilt, maar ik kan als doktersassistente niet anders zeggen dan zorgen dat je geholpen word. Dit is in geen geval goed voor je lichaam en moet stoppen. En 6 paracetamol op een dag maakt de bloeding eerder erger dan beter.

Overigens is het logisch dat je Hb wel goed is. Want er word namelijk gemeten hoeveel Hb je per druppel bloed hebt. De vraag is nu maar net: hoeveel druppels bloed heb je nog???

Ik weet het, het is je eigen keuze en we kunnen je niet dwingen om te gaan. Als je echt niet wilt is dat je goed recht, maar ik kan me niet voorstellen dat er een ziekenhuis of dokterswacht is die je niet wil helpen. Maar ik heb zo met je te doen en ben zo bang dat je straks lichamelijk allerlei schade hebt opgelopen die voorkomen had kunnen worden....

In elk geval heel veel sterkte, welke keuze je ook maakt!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:26

2-4 ob's per uur ? my god dan bloed je echt erg Bloos!
heb heel je topic net gelezen maar dan ben je echt al veel bloed kwijt.
ik zou toch echt niet langer wachten maar naar 't ziekenhuis gaan voordat je flauwvalt..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:55

Ik snap niet dat sommige huisartsen zo laks kunnen zijn, maar aan de andere kant snap ik OOK niet dat sommige patienten zo laks kunnen zijn.
Wachten tot het echt niet meer gaat, het is geen kleinigheidje hoor, ik had allang in het ziekenhuis gezeten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:33

je kan gewoon naar LUMC gaan, daar heb je een huisartsenpost met hele erge vriendelijke mensen Lachen en vaak als je even belt kan je een half uur later geholpen worden.. ik zou dat toch even doen.

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:35

trouwens, welke dokter heb je dan en waar zit ie???

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:13

Als het echt zo erg is als je zegt en je normaal bijna geen bloedvloei en pijn hebt bij je menstruatie, vind ik het toch wel raar dat je niet meteen naar de EH van het ziekenhuis om de hoek bent gegaan. Zeker als je niet tevreden bent met het antwoord van de tweede huisarts.
Ik vind het erg sneu voor je meid, maar het wordt zo een beetje een sensatietopic, terwijl je er zelf ook wat meer aan kunt doen. Is het echt niet gewoon een menstruatie die wat heftiger is dan anders? Ik ben ook wel eens door de pil heen ongesteld (en ja dan ook écht ongesteld incl. buikpijnen endergelijke) niks bijzonders aan.
Uiteraard is een gigantische bloedvloei niet goed, maar 2-4 tampons per uur zeggen niet veel. Zijn het mini-tampons of de grootste die ze verkopen?

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:39

Toen ik in het begin m'n pil eens doorslikte had ik ook wel eens bloedingen, maar zeker niet in die mate hoor!
Nu slik ik ze zonder problemen 3 maand na elkaar door, nooit nog bloedingen tussendoor... Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:54

dat je hier blijft zitten zeg...
Wie weet valt het inderdaad mee,maar wie weet is het veel te erg aan het worden met alle gevolgen van dien..
Ik zou echt zo snel mogelijk naar een ziekenhuis gaan!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:08

Ben wel benieuwd wat het nou is..
Heb nog nooit problemen gehad met mijn pil, ik slik em altijd 1 keer door omdat ik voordat ik met de pil begon ook om de 8-9 weken ongesteld was..
Heel veel sterkte!!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 13:22

Het bloeden lijkt iets minder te worden, waar ik erg blij om ben. Ik heb net 2 paracetamolletjes op, en de pijn begint ook al iets te zakken. Allemaal positief nieuws dus.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:43

Gelukkig! Lachen
Nouja het zal alsnog erg veel pijn doen en veel bloeden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:45

Hmmm, vervelend, en rare reacties van de dokter steeds!

Ben benieuwd of het nu verder de goede kant uit gaat...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 13:49

Nouks schreef:
Hmmm, vervelend, en rare reacties van de dokter steeds!

Ben benieuwd of het nu verder de goede kant uit gaat...

Ik hoop heel erg dat het de goede kant uit gaat.. Meer kan ik helaas ook nu niet doen.