wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Re: wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:47

Misschien nog even een suggestie, ik weet het niet hoor, maar doet me enigzins denken aan mezelf dit meisje.
Ik was zelf ook echt erg jong toen ik in de puberteit kwam (borstjes en ongesteld toen ik 9 was, tja helaas). Ik zat in die tijd niet lekker mijn vel, wat ik ook uit het verhaal over je dochter haal, ze is niet zichzelf en gemeen en misschien vind ze Schotland ook niks?? Anyway wat ik dus heel erg toen heb gedaan is mijn troost zoeken in eten, ik kocht eten stiekem in de supermarkt en at het op me tvriendinnetjes na schooltijd of bij paardrijden of waar dan ook. En dit was echt best veel, met als gevolg dat ik uiteindelijk ook een flink stukje dikker werd en ook mijn ouders wisten niet waarvan, want ik at toch niks geks. Maar wel dus.... Ik weet niet of dit het is, maar zou zo kunnen zijn.... Ik kan de foto's niet zien, dus kan daar verder niet over oordelen of het 'vreemd' dik worden is of toch van het eventuele stiekeme snoepen....

Overigens vind ik het ook super dat je om hulp vraagt en ik begrijp heel goed dat je niks kwaads in de zin hebt.... laat je niet gek maken!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 22:04

pinuts schreef:
was je nou wel of niet met haar naar dokter de geweest? Bespreek het gewoon met haar, en wees eerlijk. De hele wereld weet het nu, nu zijzelf nog:) En ik denk dat ze dat veel meer zou waarderen dan dat je het voor haar achter houdt en op internet doorgaat. Maar dat is mijn gedachtegang.. eerlijkheid en oprechtheid geeft een goede band tussen moeder en dochter.

tuurlijk ben eerlijk tegen haat heb ook nooit gezegd dat ik dat niet was.
bespreek alles met haar op een kinderlijke manier wel te verstaan.
het laatste dat ik wil is dat ze onzeker word over haar zelf.
maar goed dat is wel duidelijk lijkt me,

viv77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:08

Ik heb niet alle berichten bijgelezen, maar ik wil er even op ingaan.
Ik heb een nichtje van 11, die ook maar dikker aan het worden was..ook schildklier etc nagekeken..niets kunnen vinden.
toen iemand opperde of ze geen gluten allergie of overgevoeligheid zou kunnen hebben..ze heeft nu een glutenvrij dieet( zover als dat altijd kan) en is behoorlijk afgevallen..
Misschien iets om een te laten checken of om te proberen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:11

nah, ik laat alleen maar (duidelijk) doorschemeren dat als ze dit topic leest wel ff depri kan worden en helemaal onzeker word. zo van ''Wat? ben ik te dik? huh.. en dat zet mijn moeder hier neer, met fotos blijkbaar?? wow.. ''

Wat zegt ze er zelf van dan?

ps: wil je trouwens reageren op mijn vragen?

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 04:09

Hoi Moniek

Ik heb niet alles gelezen, maar heeft ze al eens een check up in nederland gehad. Ik vindt het heel raar dat ze dikker wordt zonder veel te eten. Misschien kan naar een homepaat gaan ook geen kwaad. Van paard rijden krijg je stevige benen( ik dan) , maar volgens mij val je er niet veel van af. Touwtje springen met de radio aan is een echte aanrader om calorieen te verbranden. Ze moet ook nog in haar groei spurt komen dan gaat ze hoogte in en wordt ze waarschijnlijk weer een stukje slanker.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 04:12

Pinuts op deze manier maak je de moeder deprie en daar schiet niemand wat mee op. Ze heeft een fout gemaakt( welke moeder niet). En daar heeft ze van geleerd get over it en hou erover op.
Als je oprechte interesse hebt in de toestand van de dochter hoef je niet de hele tijd van die vervelende opmerkingen er bij te plaatsen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 07:10

Vind dat je het super doet Moniek. Gewoon niks aantrekken van zulke rare reacties Lachen!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 10:47

pinuts schreef:
nah, ik laat alleen maar (duidelijk) doorschemeren dat als ze dit topic leest wel ff depri kan worden en helemaal onzeker word. zo van ''Wat? ben ik te dik? huh.. en dat zet mijn moeder hier neer, met fotos blijkbaar?? wow.. ''

Wat zegt ze er zelf van dan?

ps: wil je trouwens reageren op mijn vragen?

ik heb daar al antwoord op gegeven.
eerlijk gezegd bevalt mij jou manier van regageren in mijn topic niet.
prima dat jij het er niet mee eens bent,maar dat heb je nu genoeg gezegd en verder zijn al je antwoorden erg nutteloos betrekking tot mijn topic.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:33

njah zolang jij niet reageert op mijn vragen heeft t ook weinig nut om hier verder nog te reageren, ik zal je met rust laten.. Hopelijk komt t goed met je meisje, en heb je hier iets van geleerd..? (blijkbaar niet want er staat geen slotje..) Maargoed zelf weten

viv77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:52

pinuts schreef:
njah zolang jij niet reageert op mijn vragen heeft t ook weinig nut om hier verder nog te reageren, ik zal je met rust laten.. Hopelijk komt t goed met je meisje, en heb je hier iets van geleerd..? (blijkbaar niet want er staat geen slotje..) Maargoed zelf weten

vind je het nu nodig om op zo een manier te reageren..Moniek vraagt of iemand haar kan helpen, en dan geef je zulke reacties..
waarom een slotje??
Moniek: al over mijn idee nagedacht?

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:05

Ik heb alle reacties gelezen zo beetje
vind het best banketstaaf reacties van sommige
ik vind dat je goed aan doet om hier hulp te vragen enz
je helpt je kind ergens mee en wil haar niet voor schut zetten dat doet toch geen enkele moeder
ben zelf 16 en mijn zusje heeft precies hetzelfde alleen nu ze 11 is is ze nog steeds stevig enz maar wel minder
omdat ze de lengte in is gegaan ook is haar gedrag verandert
mijn moeder zag niet in dat ze te dik was maar ik en mijn zus wel en hebben dat vertelt
ze woog evenveel als mij maar ja ik ben erg dun
even om mijn punt te maken
vind het gewoon erg goed van je dat je je kind helpt en dat je het inziet
ik heb vaak gezegd van als je iets aan je eetpatroon doet dan zie je er later
mooi uit en gewoon mooi lijntje niet die striemen enz
jkinderen worden er tegenwordig ook mee gepest dus erg vervelend

veel succ6 en hopen dat je een oplossing vind