Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:09

Ja, met mij gaat het nog wel goed. Toen op dat moment zelf heb ik ook in therapie gezeten. Ik werd heel erg agressief, en ik uitte mijn emoties niet goed. M'n broertje en ik waren nog heel klein toen. Ik was denk ik 9 en m'n broertje 7. Weet nog wel dat we wel eens bij haar aan het bed zaten dat ze dan zei dat ze doodging en dan moesten we snel weg.. Oma en opa zijn toen wel 10 weken bij ons in huis geweest!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:15

vergeef me, en misschien begrijp ik er geen barst van.............

maar ik heb in een jaar tijd mijn moeder verloren, haar zaak ge erfd, een directuer voor de rechter moeten slepen omdat hij op een illigale manier die zaak voor zichzelf wilde hebben......... ben mijn man verloren die nu een kind krijgt met een ander, en mijn paard word nooit meer beter, moet mijn huis uit...anders gaat de gemeente ontruimen,,,,,,,

zit in een zaak tegen wil en dank, waar gruwelijk veel mensen van afhankelijk zijn ( 37 man op de loonlijst)

EN ik moet het allemaal alleen doen

wat dachten jullie van een enorme skup onder de kont???

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:20

KiWiKo, wat bedoel je? Dat je vindt dat sommigen hier maar eens een schop onder de kont verdienen?

Ergens begrijp ik wel wat je bedoeld en soms vind ik dit ook wel. Maar als iemand echt overspannen is of depressief, helpt dit echt niet Knipoog Dat zit veel dieper.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:27

ik vind inderdaad dat sommigen best eens wat meer guts mogen vertonen ............ komop zeg

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:29

Ja, ik ben het daar ook wel mee eens. Sommige mensen die raken bij het minste of geringste al helemaal in de stress en dan denk ik ook wel eens van kop op, een schop onder je kont moet je hebben.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:37

Nou ik ben het daar niet mee eens.
Je bent hier heus niet de enige met problemen hoor. Ik zeg toch ook niet tegen jou dat je een schop onder de kont moet hebben? Wie ben jij om te oordelen over andermans problemen. Iedereen gaat er weer anders mee om. Elk mens is verschillend, dus ga hier alsjeblieft niemand veroordelen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:49

lautjuh85. Je vat het denk ik wat verkeerd op. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet uitleggen en ik weet echt wel wat overspannen zijn inhoudt en betekend en hoe erg het kan zijn. Heb het immers meerdere keren heel heftig van dichtbij meegemaakt. Maar soms noemen mensen zichzelf wel erg snel overspannen. Sommige mensen hebben gewoon even net die schop onder hun kont nodig, om leuke dingen te gaan doen, weer zin te krijgen in het leven.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:52

@ Kiwiko..hoop dat jij hier niet zit over een tijdje. Denk niet dat jij over een ander kan oordelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:57

ik kan inderdaad niet over een ander oordelen............ maar komop zeg ........
ik heb in een jaar tijd mijn hele leven overhoop moeten gooien, met kind en al.............

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:03

Hoop voor jou dat het je niet over een tijd opbreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:06

Sorry Kiwiko maar jou post valt bij mij ook in verkeerde aarde. Ik voel me er eigenlijk ook best door aangevallen. Je kan en mag niet oordelen over iemands gevoelens. Dat jij het allemaal zo geweldig aankan, en dat het bij jou goed uitpakt wilt niet zeggen dat het bij andere ook zo makkelijk gaat. Petje af voor jou, maar niet iedereen is zo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:12

ik zeg zeker niet dat ik ooideel.............. maar ik zeg wel dat iemand makkelijk praten heeft als het in de ziektewet kan.........

had iemand ook zo veel moeite gehad met het leven als dit niet gefinacierd werd??

als je jouw geld niet gegkregen had van de baas???

wat als je zonder inkomen gezeten had, had je dan toch doorgewerkt???????

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:15

Ik heb geen inkomen momenteel.. nu heb ik de mazzel dat ik thuis woon..maar mijn paarden moeten wel door mij betaald worden.

En ik was echt te ziek om te werken..dan heb je geen keus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:17

geloof me, da wil je geen ondernemer in de paarden worden

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:19

Nee dat wil ik ook niet. Maar dat heeft weinig met dit topic te maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:24

Ik heb een jaar gehad dat ik 3maanden uit de runnint was............ kan je als zelfstandige ondernemer niet terug verdienen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:25

ik geloof ook dat dit topic er is om elkaar te steunen en je hart te kunnen luchten zonder veroordeeld te worden of afgezeken. Zoals in het dagelijkse leven vaak wel gebeurd, het onbegrip waar je tegenaan loopt. Ik vind het dan ook niet gepast om hier er een discussie over te gaan starten of iemand wel of niet ziek is.

Ik heb 2 jaar geleden 8 maanden onbetaald thuis gezeten omdat ik er helemaal doorheen zat. Met eigen huis, toen woonde ik nog wel samen. Het ware hele moeilijke maanden, zeker omdat we het financieel slecht hadden.

Ik ben nu dan blij dat ik wel in de ziektewet kon, zodat mijzelf in leven kon houden. Wat tja, dood wil ik nog niet. Ik dacht ook dat ik alles weer fijn op de rit had en doordat ik het zo druk had kon ik niet 'instorten' maar pas toen ik het even wat rustiger had kwam alles eruit.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:26

KiWiKo schreef:
ik zeg zeker niet dat ik ooideel.............. maar ik zeg wel dat iemand makkelijk praten heeft als het in de ziektewet kan.........

had iemand ook zo veel moeite gehad met het leven als dit niet gefinacierd werd??

Sorry hoor, maar jij ziet het wel heel zwart/wit.
Omdat jij met heel veel problemen wel de kracht hebt om door te werken, wil nog niet zeggen dat een ander het ook kan. Je loopt hier wel je eigen problemen te posten, maar als een ander het doet dan moet diegene een schop onder de kont. Moet jij nu zieliger gevonden worden dan een ander? Zeker niet. Iedereen mag hier posten en ik denk dat dit topic een goede uitlaatklep is om erover te praten en het gevoel kunt krijgen dat je begrepen wordt. Maar dan moet je niet met zulke reacties komen. Dan moet je ook niet je eigen problemen open en bloot hier weer geven. Wat een ander meemaakt in mindere mate kan net zo erg zijn als wat jij hebt meegemaakt alleen iedereen verwerkt en beleefd het op een andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:28

Ik krijg toch het idee dat je jezelf op een of andere manier heel erg benadeeld vind ofzo omdat je zelfstandig ondernemer bent.
Ik mocht willen dat ik zelfstandig ondernemer was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:28

Angela_ schreef:
ik geloof ook dat dit topic er is om elkaar te steunen en je hart te kunnen luchten zonder veroordeeld te worden of afgezeken. Zoals in het dagelijkse leven vaak wel gebeurd, het onbegrip waar je tegenaan loopt. Ik vind het dan ook niet gepast om hier er een discussie over te gaan starten of iemand wel of niet ziek is.

Ik heb 2 jaar geleden 8 maanden onbetaald thuis gezeten omdat ik er helemaal doorheen zat. Met eigen huis, toen woonde ik nog wel samen. Het ware hele moeilijke maanden, zeker omdat we het financieel slecht hadden.

Ik ben nu dan blij dat ik wel in de ziektewet kon, zodat mijzelf in leven kon houden. Wat tja, dood wil ik nog niet. Ik dacht ook dat ik alles weer fijn op de rit had en doordat ik het zo druk had kon ik niet 'instorten' maar pas toen ik het even wat rustiger had kwam alles eruit.

heb jij enig idee wat dit jouw werkgever gekost heeft??

*even wat overbodige quotes weggehaald.........*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:30

lautjuh85 schreef:
KiWiKo schreef:

Sorry hoor, maar jij ziet het wel heel zwart/wit.
Omdat jij met heel veel problemen wel de kracht hebt om door te werken, wil nog niet zeggen dat een ander het ook kan. Je loopt hier wel je eigen problemen te posten, maar als een ander het doet dan moet diegene een schop onder de kont. Moet jij nu zieliger gevonden worden dan een ander? Zeker niet. Iedereen mag hier posten en ik denk dat dit topic een goede uitlaatklep is om erover te praten en het gevoel kunt krijgen dat je begrepen wordt. Maar dan moet je niet met zulke reacties komen. Dan moet je ook niet je eigen problemen open en bloot hier weer geven. Wat een ander meemaakt in mindere mate kan net zo erg zijn als wat jij hebt meegemaakt alleen iedereen verwerkt en beleefd het op een andere manier.

problemen zijn er zoals je ze maakt..........tis allemaal niet zo moeilijk, je moet er alleen mee dealen

lautjuh85

Citaat:
Angela_ schreef:

heb jij enig idee wat dit jouw werkgever gekost heeft??/

@KiWiKo:
Maakt dat wat uit? Je eigen gezondheid is toch veel belangrijker? Wat heb je aan een werknemer die niks meer uit handen kan krijgen door de overspannenheid? Toch ook helemaal niks. Sorry hoor maar ik wordt nu een beetje pissig op jouwn reacties. Mijn god zeg....
Laatst bijgewerkt door lautjuh85 op 23-02-08 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Nee en dat intereseerd me ook geen drol. Als ik me daar ook nog schuldig over moet voelen of druk over moet gaan maken.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:31

Zijn dat jouw zaken?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:33

@ Kiwiko: tja, je hebt best wel gelijk... tot op zekere hoogte. Het is tegenwoordig 'makkelijker' toe te geven aan dergelijke 'aandoedingen', we hebben de tijd, het geld en de luxe om ons al dat 'getob' te kunnen permitteren.
Leed kun je lastig onderverdelen in gradaties, maar jij hebt je portie gehad... da's duidelijk.
Uit ervaring kan ik zeggen dat extreme ellende je JUIST op de been houdt, je bent aan het overleven, je knalt keihard door op een forse dosis adrenaline. Zoiets houdt je jaaaaaren vol!
Maar vroeg of laat is er een percentage mensen dat toch knapt... het niet meer volhoudt, helaas hoor ik daar bij.
Het gaat overigens wel beter, en helemaal gestopt met werken ben ik nooit... ben ook zelfstandige.
Maar goed, jezelf blijven schoppen betekent soms ook dat je jezelf in een situatie houdt die niet gezond voor je is. Even flink in elkaar klappen kan je ook leren dat je dingen eens even heeeeeeel anders moet gaan aanpakken in je leven... zo gaat dat althans bij mij. Een hele harde wake-up call zeg maar!!!

In je bed gaan liggen miemelen dat je zo zielig bent helpt overigens niemand, take action!