Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:01

Zonder de Sonja-bakker-fans hier aan te vallen (is echt niet de bedoeling), ik vind dit dieet weinig meer inhouden dan gewoon "gezond eten", dus dan Sonja Bakker ik al mijn hele leven Haha!

Vroeger kon ik eten wat ik wilde, tegenwoordig moet ik wel beter opletten.
Maar gelukkig hebben we haast nooit lekkere dingen in huis, als ik op mezelf ga wil ik ook gezond blijven en dus niet te veel "vet" in huis hebben.

Tips: Je hebt van die vetarme bakolie, als je daarmee kookt scheelt dat al onwijs veel. Gewoon veel dingen vetarm kopen (kaas!! das namelijk ook anders een echte dikmaker).
Ik eet overigens vrij veel, maar voornamelijk brood (8-10 bruine broodjes op een dag). Als ik wit brood mee heb blijf ik honger houden, dat vult gewoon echt niet dus gewoon echt bruin brood in huis hebben Ja

En als je je echt niet kan beheersen, ga dan géén chips, ook al staat er vetarm op, eten, maar gewoon een plakje ontbijtkoek, snack-a-jacks zijn ook lekker en chocola zit ook niet veel vet in.

Ik vind sporten overigens heerlijk Cool
Muziekje op en lopen maar Ja
En ik voel me heerlijk fit (sport ca 6 uur in de week).

En pak de fiets Lachen Ook een muziekje erbij en je vermaakt je prima, trap ipv roltrap/lift etc.

Wat een verhaal haha, zo ,lijkt alsof ik er vet mee bezig ben. Heb gewoon een erg gezonde moeder dus pik daarom wel het eea op (en natuurlijk ook veel vanzelfsprekende dingen).

Succes!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:05

sinds ik sb, eet ik veeeel minder maar wel veel gevarieerder als daarvoor, ik eet nu dingen die ik anders nooit at en dus ook niet aan mijn kinderen voorschotelde, dat doe ik dus nu wel en dat gaat prima. Al vul ik hun eten wel aan, zij hoeven niet te sb-en.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:05

maar dat is dus per persoon verschillend.

Ik eet zeker 6-8 sneden bruin brood op een dag. Dan een warme maaltijd en flink wat fruit erbij. Ik trek het echt niet als ik alleen mag eten wat SB voorschrijft.

Denk dat een dieetiste oid nog steeds het beste werkt. Dan krijg je een persoonlijk plan wat aan eigen lijf ed is voorgeschreven.

Daarbij werkt het een voor de een beter dan voor de ander.. Zolang het maar niet ongezond wordt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:06

madelief88 schreef:
Zonder de Sonja-bakker-fans hier aan te vallen (is echt niet de bedoeling), ik vind dit dieet weinig meer inhouden dan gewoon "gezond eten", dus dan Sonja Bakker ik al mijn hele leven Haha!

Daar val je toc niemand mee aan Knipoog
Ik vind het ook een gewone gezonde levensstijl, vandaar dat ik die sceptici ook niet snap Clown

@Garny: ik eet nu met SB juist veel meer dan ik zelf altijd deed, ontbeet nooit etc etc,... Clown

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:09

Maar wat at je dan wel Cyntje? (echt puur nieuwsgierigheid hoor).

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:11

Ja, je kan het maar altijd beter zo formuleren dat er niks verkeerd wordt opgevat heb ik wel geleerd
Ontbijten is ook belangrijk!

Maar ik vind dus dat je voor die gezonde levensstijl geen Sonja Bakker boeken hoeft te kopen, gewoon logisch nadenken moet toch ook wel helpen Lachen
Maar misschien is het voor sommige mensen wel echt een steuntje in de rug.. Ik heb het voordeel dat ik gewoon gezond ben opgevoed, als je al je hele leven alles wat los&vast zit eet is het denk ik een stuk lastiger dat te bedeken..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:14

Cyntje schreef:
madelief88 schreef:

Daar val je toc niemand mee aan Knipoog
Ik vind het ook een gewone gezonde levensstijl, vandaar dat ik die sceptici ook niet snap Clown

@Garny: ik eet nu met SB juist veel meer dan ik zelf altijd deed, ontbeet nooit etc etc,... Clown

nou ik eet vaker en minder veel, maar dat ontbijt ging bij mij vaak de mist in

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:02

Yinari schreef:

Geen ontbijt, meestal alleen een tosti met ham, kaas, wit brood. Vaak avondeten zonder de 200gr benodigde groenten ( vaak 1 a 2 keer per week friet ) en dan savonds de nodige snaai ( koek, chips, etc etc ) Dat is nu wel ff anders en ik heb onwijs veel energie!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:08

Tja, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je je veel energieker voelt Haha!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:08

Barmat schreef:
Ik zal een geheimpje verklappen: een dieet werkt niet :n

Crashdieten niet (al dan niet onder medische begeleiding, ik zal jullie de detailverhalen besparen hoe ik met een suikerdip van 2.3 op de spoedhulp van het ziekenhuis terecht kwam dankzij mijn onder medische begeleiding crash dieet) Clown
Atkinson niet
Sonja Bakker niet (ooit zoiets ongezonds meegemaakt?)
Pillen niet
Drankjes niet
Maaltijdvervangers niet

Been there, done it, got a t-shirt.... Alles lijkt te werken, je verliest een hoop vocht, en komt daarna net zo hard weer aan en zelfs nog een paar kilootjes extra want je lichaam is op spaarstand gegaan en weet zich geen raad op het moment dat je weer normaal gaat eten.

Wat helpt dan wel?

Heel saai -> Gezond eten, regelmatig eten, en bewegen. Minder vet, minder suiker, kleinere porties, en regelmatig bewegen. Heel saai, heel vervelend, en het duurt het langst. Geen 10 kilo in een week, geen "amazing results" en geen "vet dat wegsmelt als ijs in de zon". Maar wel effectief.

Een heel simpel rekensommetje:

Wat je eet en wat je verbrand:

Eet je meer dan dat je verbrand, kom je aan
Eet je minder dan dat je verbrand, val je af
Simpel toch? De kunst is om minder te eten, en meer te verbranden, om zo je vetreserves aan te spreken en dus (duurzaam) gewicht te verliezen, fitter te worden en vet te verbranden.

Dus alle mooie (mode) dieten ten spijt - ze werken niet!!! Je zult je etenspatroon moeten veranderen, en je er bij neer moeten leggen dat als je er voor kiest om 's avonds die grote puntzak patat naar binnen te werken, je 's middags een lichte salade zult moeten eten, om er zo voor te zorgen dat je het aantal kcal niet overstijgt. Of dat je een rondje extra rent. Alles draait om die balans tussen inname en verbranding. Slecht en vet eten mag, maar niet de hele tijd.

It's a way of life... helaas voor ons velen!

En daar wil ik dan even op inhaken. Mijn vriend is fysiotherapeut en heeft met een aantal studenten een onderzoek gedaan bij mensen met obesitas. Een dieët helpt dus wel, mits je dit blijft gebruiken. Je moet je levensstijl aanpassen en met sporten val je dus weinig af aangezien er voor een kilo vet heel lang gesport moet worden. Wel is bewegen echter belangrijk.
Er zijn speciale obesitas programma's en ook deze komen precies overeen met het onderzoek wat mijn vriend echter in 2006 al heeft gedaan

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:45

Haagsemeid: maar dat is wat ik precies wil zeggen: een DIEET werkt niet... je zult de rest van je leven je levensstijl moeten aanpakken! Als je 6 weken lang op slimfast maaltijden gaat leven en daarna weer aan de friet, dan kom je gewoon weer aan, punt. Dan heb je fijn een dieet gevolgd, maar zonder langdurig resultaat. Je hebt je lichaam uitgehongerd maar brengt het daarna weer net zoveel schade toe door het weer vol te gaan proppen.

Afvallen betekent definitief je eetgewoontes omgooien Knipoog

En daarmee ben ik ook zo fel tegen SB omdat er maar weinig mensen zijn die het daadwerkelijk vol kunnen houden! Mensen in mijn omgeving zijn er zooooo enthousiast aan begonnen, oh, het gaat zo goed en ze vallen keurig af hoor, echt prima. Maar na een maand, twee maanden, drie maanden... ooit komt het moment dat ze zeggen... verdorie, het valt me toch wel zwaar. En dan gaan ze zondigen. 1x, 2x, ach, toch een koekje er bij.... het sluipt er in en voila, voordat je het weet zijn die kilo's er bij en zijn ze terug bij af. Natuurlijk zijn er een hoop mensen die zeggen "Nee, ik houd het vol" en ik hoop echt dat het jullie gaat lukken, want dik zijn is niet leuk, niet gezond en ik wens jullie alle succes. Maar feit is dat je met SB roofbouw pleegt op je lichaam (echt, ik verklaar geen onzin, ik bedoel het allemaal goed) en dat je, vroeg of laat, protest van je lichaam krijgt. Je krijgt gewoonweg te weinig binnen om van te leven, het is te eenzijdig en niet goed verdeeld.

Weet wel dat SB geen dietiste is he, het is gewoon een uitgekookte dame die een methode gevonden heeft om haar eigen dikke kont te reduceren en commercieel genoeg was om te denken "Ik schrijf er een boekkie over" Dat nu door 3 kwart van de mensheid wordt gevolgd als zijnde zij de nieuwe goeroe.
Ik ben niet jaloers op haar succes hoor, ik gun het haar wel Knipoog Maar ik vind dat ze oneerlijk bezig is en dat ze zich ook nog eens op glad ijs bevind door mensen een ongezond levenspatroon voor te schotelen.

Nogmaals, ik ben altijd zelf veel te zwaar geweest en ik ben daar enorm door gefrustreerd geweest. Ik woog veel en veel te zwaar en ik probeerde alles om af te vallen, maar dan wel gezond. Ik ben nu sinds augustus vorig jaar ruim 30 kilo afgevallen en ben nog altijd niet super mager, maar ik hoef niet zo nodig meer op dieet. Mensen zijn jaloers op hoe ik afgevallen ben en willen mijn geheim weten. Die ga ik ze niet vertellen want dat is erg ongezond. Ik heb medicijnen tegen mijn epilepsie en die hebben er voor gezorgd dat ik nu magerder ben dan toen ik op de middelbare school zat. Ik vreet per week minder dan SB op een dag voorschrijft omdat ik altijd misselijk ben en continu diarree heb of moet overgeven. Gezond is dat niet! Natuurlijk ben ik blij met mijn gewichtsverlies, maar niet op deze manier. Ik hoop dan ook van harte dat mijn kilo's ook wegblijven als ik mij straks beter ga voelen. Want dit is ook zo'n crash-dieet ( Haha! ) waar niemand gelukkig van word Knipoog

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:06

SB schrijft gezond eten voor, het is Hollands eten en allemaal in de Nederlandse supermarkten te koop. En daarom een succes........
En ik geloof ook wel dat er goede tips in staat en ze veel mensen leert een appel of yoghurt of eierkoek te pakken in plaats van ongezonde snacks.....

Maar als je je er strikt aan houdt, dan is het voor veel mensen (en zeker voor mannen) te weinig.........met alle nadelen van dien. Las overigens laatst in de krant (NRC) ook dat hoeveelheden tussen 800-1000 calorien liggen voor vrouwen: dus te weinig.......

Maar ook met 'gezondere methoden' waar je langzamer van afvalt, bijvoorbeeld bij de 'Weight Watchers' , zie je dat veel mensen na een tijd weer terugvallen en weer aankomen.

Het aller moeilijkst blijft om de motivatie voor een gezonde levensstijl lang te blijven volhouden.........Hoorde laatst van een arts dat je het minimaal een jaar moet volhouden om nieuwe gewoontes in je systeem te krijgen......

Ik zou graag horen waar jullie de motivatie vandaan halen (en blijven houden......)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:10

volgens mij is de clou van op gewicht blijven en komen:

genoeg eten, verdeeld over 3 keer per dag, zodat je niet tussendoor steeds honger hebt en aan tussendoortjes begint...

bewegen doet ts al, en water drinken ook. meer zou ik niet kunnen verzinnen

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:03

Barmat schreef:
Haagsemeid: maar dat is wat ik precies wil zeggen: een DIEET werkt niet... je zult de rest van je leven je levensstijl moeten aanpakken! Als je 6 weken lang op slimfast maaltijden gaat leven en daarna weer aan de friet, dan kom je gewoon weer aan, punt. Dan heb je fijn een dieet gevolgd, maar zonder langdurig resultaat. Je hebt je lichaam uitgehongerd maar brengt het daarna weer net zoveel schade toe door het weer vol te gaan proppen.

Afvallen betekent definitief je eetgewoontes omgooien Knipoog

En daarmee ben ik ook zo fel tegen SB omdat er maar weinig mensen zijn die het daadwerkelijk vol kunnen houden! Mensen in mijn omgeving zijn er zooooo enthousiast aan begonnen, oh, het gaat zo goed en ze vallen keurig af hoor, echt prima. Maar na een maand, twee maanden, drie maanden... ooit komt het moment dat ze zeggen... verdorie, het valt me toch wel zwaar. En dan gaan ze zondigen. 1x, 2x, ach, toch een koekje er bij.... het sluipt er in en voila, voordat je het weet zijn die kilo's er bij en zijn ze terug bij af. Natuurlijk zijn er een hoop mensen die zeggen "Nee, ik houd het vol" en ik hoop echt dat het jullie gaat lukken, want dik zijn is niet leuk, niet gezond en ik wens jullie alle succes. Maar feit is dat je met SB roofbouw pleegt op je lichaam (echt, ik verklaar geen onzin, ik bedoel het allemaal goed) en dat je, vroeg of laat, protest van je lichaam krijgt. Je krijgt gewoonweg te weinig binnen om van te leven, het is te eenzijdig en niet goed verdeeld.

Weet wel dat SB geen dietiste is he, het is gewoon een uitgekookte dame die een methode gevonden heeft om haar eigen dikke kont te reduceren en commercieel genoeg was om te denken "Ik schrijf er een boekkie over" Dat nu door 3 kwart van de mensheid wordt gevolgd als zijnde zij de nieuwe goeroe.
Ik ben niet jaloers op haar succes hoor, ik gun het haar wel Knipoog Maar ik vind dat ze oneerlijk bezig is en dat ze zich ook nog eens op glad ijs bevind door mensen een ongezond levenspatroon voor te schotelen.

Nogmaals, ik ben altijd zelf veel te zwaar geweest en ik ben daar enorm door gefrustreerd geweest. Ik woog veel en veel te zwaar en ik probeerde alles om af te vallen, maar dan wel gezond. Ik ben nu sinds augustus vorig jaar ruim 30 kilo afgevallen en ben nog altijd niet super mager, maar ik hoef niet zo nodig meer op dieet. Mensen zijn jaloers op hoe ik afgevallen ben en willen mijn geheim weten. Die ga ik ze niet vertellen want dat is erg ongezond. Ik heb medicijnen tegen mijn epilepsie en die hebben er voor gezorgd dat ik nu magerder ben dan toen ik op de middelbare school zat. Ik vreet per week minder dan SB op een dag voorschrijft omdat ik altijd misselijk ben en continu diarree heb of moet overgeven. Gezond is dat niet! Natuurlijk ben ik blij met mijn gewichtsverlies, maar niet op deze manier. Ik hoop dan ook van harte dat mijn kilo's ook wegblijven als ik mij straks beter ga voelen. Want dit is ook zo'n crash-dieet ( Haha! ) waar niemand gelukkig van word Knipoog

En daarmee ben ik ook zo fel tegen SB omdat er maar weinig mensen zijn die het daadwerkelijk vol kunnen houden!
Aan wie ligt het dan? Niet aan Sonja Bakker.

Maar feit is dat je met SB roofbouw pleegt op je lichaam (echt, ik verklaar geen onzin, ik bedoel het allemaal goed) en dat je, vroeg of laat, protest van je lichaam krijgt. Je krijgt gewoonweg te weinig binnen om van te leven, het is te eenzijdig en niet goed verdeeld
De menu's die in het boek staan zijn om af te vallen.
En eenzijdig???? Haha!
Hoe kom je erbij?
Heb je haar boeken gelezen?
Vast niet want dan zou je dat niet zeggen Clown

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:08

hiltje1973 schreef:
SB schrijft gezond eten voor, het is Hollands eten en allemaal in de Nederlandse supermarkten te koop. En daarom een succes........
En ik geloof ook wel dat er goede tips in staat en ze veel mensen leert een appel of yoghurt of eierkoek te pakken in plaats van ongezonde snacks.....

Maar als je je er strikt aan houdt, dan is het voor veel mensen (en zeker voor mannen) te weinig.........met alle nadelen van dien. Las overigens laatst in de krant (NRC) ook dat hoeveelheden tussen 800-1000 calorien liggen voor vrouwen: dus te weinig.......

Maar ook met 'gezondere methoden' waar je langzamer van afvalt, bijvoorbeeld bij de 'Weight Watchers' , zie je dat veel mensen na een tijd weer terugvallen en weer aankomen.

Het aller moeilijkst blijft om de motivatie voor een gezonde levensstijl lang te blijven volhouden.........Hoorde laatst van een arts dat je het minimaal een jaar moet volhouden om nieuwe gewoontes in je systeem te krijgen......

Ik zou graag horen waar jullie de motivatie vandaan halen (en blijven houden......)

Je hele manier van eten veranderd door SB.
En dat je weer aan komt? Tja, dat ligt aan jezelf hoor.
En dat het weinig calorieën zijn is waar, maar daarom val je wel af en je krijgt geen tekort aan voedingstoffen want je mag altijd meer groenten opscheppen dan de voorgeschreven 200 gr.
Je mag wanneer je trek hebt een stuk fruit extra( buiten het menu om)
Mannen mogen iets meer calorieën en het ligt er natuurlijk ook aan of je bouwvakker bent of kantoorprikker.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:13

Cyntje schreef:
@ Moniek en Barmat: dieeten kan volgens jullie dan mss niet gezond zijn maar ik ben 4/5 kilo kwijt in 1 maand en geen 10 kilo zoals moniek. Dat is zeker niet gezond
Je mag maximaal 1 kilo per week afvallen, anders is het net zo goed niet goed voor je huid en stofwisseling Nagelbijten / Gniffelen

Laat mij dan maar als een muis eten Nagelbijten / Gniffelen ik krijg het af en toe niet eens op allemaal Vork

ho ho ik zeg niet dat het niet gezond is maar ik zeg dat het gewoonweg niet werkt.
de meeste mensen vallen gewoon terug in hun oude gewoontes.
ik ben ervan overtuigd dat een dieet alleen fijn is voor korte periode maar niet voor de rest van je leven.
ik ben veel verloren aan gewicht maar dat is wel gebleven en geen jojo efect zoals hier veel word beschreven.
Ik heb geen last van mijn huid of stofwisseling,bij ging het gewoon en ik geloof niet dat het niet gezond zal zijn wel als het er weer aankomt en weer afgaat dus het jojo effect!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:16

Cyntje schreef:
Yinari schreef:

Geen ontbijt, meestal alleen een tosti met ham, kaas, wit brood. Vaak avondeten zonder de 200gr benodigde groenten ( vaak 1 a 2 keer per week friet ) en dan savonds de nodige snaai ( koek, chips, etc etc ) Dat is nu wel ff anders en ik heb onwijs veel energie!

en dat is de meeste fout die mensen maken geen ontbijt,,, juist die is het belangrijkste van de dag.
je verbrand dan het meeste omdat de dag nog moet beginnen.
de rest van de dag verbrand je het minste dus hoe meer je eet dan hoe minder je verbrand.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:24

Geen ontbijt, meestal alleen een tosti met ham, kaas, wit brood. Vaak avondeten zonder de 200gr benodigde groenten ( vaak 1 a 2 keer per week friet ) en dan savonds de nodige snaai ( koek, chips, etc etc ) Dat is nu wel ff anders en ik heb onwijs veel energie![/quote]
en dat is de meeste fout die mensen maken geen ontbijt,,, juist die is het belangrijkste van de dag.
je verbrand dan het meeste omdat de dag nog moet beginnen.
de rest van de dag verbrand je het minste dus hoe meer je eet dan hoe minder je verbrand.[/quote]

Tenzij je je lichaam al hebt 'omgebouwd' tot verbrandingsmachine, dan maakt het echt niet uit als je om 22.00u nog eens een bak yoghurt of wat rijstkrackers naar binnen werkt. Mits je er maar voor zorgt dat het niet te hoog is in vetten en koolhydraten. Mijn leidraad gedurende de dag is dat ik mijn koolhydraten inname gedurende de dag verminder. Dat wil zeggen dat ik 's morgens en 's middags best wel wat koolhydraten binnen mag krijgen maar mijn maaltijden in de middag en avond bestaan hoofdzakelijk uit eiwitten. Dit heb ik overigens ook niet zelf verzonnen maar geleerd van onze instructeur op de sportschool. Is ook de enige manier om het laagje vet eraf te krijgen. Ik doe dit zelf dus omwille van de spierdefinitie die ik nastreef. Naast dit voedingspatroon natuurlijk heel erg veel training en cardio...leuker kunnen we het niet maken;-)

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:22

Tja, we kunnen wel ruzie maken of SB nu wel of niet goed is....... Slapen Slapen

Ik denk dat de meesten van ons heus wel weten hoe je moet afvallen.......... Gezond eten, niet te weinig maar ook niet te veel en de vette junkfood en suikers etc achterwege laten.
Dat doe ik nu ook en daar voel ik me goed bij........

Maar toch heb ik ook vaak het gevoel dat ik levenslang heb en dat maakt me wel eens moedeloos.... Verdrietig Ach gut

Ik bedoel: ik ben van nature een bourgondier en een levensgenieter....... en ik lust meer dan goed voor me is......
Ik kan me normaal goed aan een gezond eetpatroon houden maar heb zeker 2 keer per week leuke dingen: uit eten, borrels, feestjes...... Haha!

En als het feest is, is het feest....... En daar hoort een wijntje bij..... En als ik dat leuke nieuwe restaurant uitprobeer wil ik van de kaart kiezen wat ik lekker vind........ en helaas is dat niet de bouillon, gestoomde vis zonder saus en fruit toe. (Eerder lekker vlees met een sausje en het kaasplankje toe Vingers aflikken )

En dat maakt het dus zo moeilijk om het langdurig vol te houden...........

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:35

Barmat schreef:
Cyntje... Ik heb een collega meegemaakt die "deed" Sonja Bakker, en dat heb ik zo een paar weken gevolgd.... dat was écht niet gezond
Als ontbijt een glas melk, als middageten een beschuit met vruchtenhagel en als avondeten een aardappel met een eetlepel erwten.... Of ze moet de boel belazerd hebben en zei ze dat het SB en het WAS niet zo, maar ieder normaal denkend mens weet dat als je DAT eet op een dag je gewoon een crash dieet aan het volgen bent!

Eerlijk gezegd vind ik SB zoals al die dieten gewoon een hype... wie herinnert zich niet meneer Montignac????? niemand hoor je er nog over, terwijl je jaren geleden dood werd gegooid met zijn dieet en zijn levenswijze want oh wat was het DE ideale oplossing! Geloof me, over een jaar of twee hoor of lees je niets meer over Sonja en is ze gewoon weer net als alle andere dieetgoeroe's in de uitverkoopbak van het Kruidvat beland Knipoog

Goed tip voor de volgende keer: Eerst je bronnen na checken Knipoog Dit is een beetje onzin namelijk!
Het grote geheim van SB in vergelijking met andere dieeten is:

- om de 2 1/2 uur eten.. Natuurlijk heb je de eerste week honger! Maar je hele eetpatroon word omgegooid! Maar iedereen die ik ken die het dieet correct volgt doet het goed op de hoeveelheden eten.. Je moet wel die eerste 2 weken door, waarin je wat honger hebt!

- 2 liter water NAAST je koude en warme dranken per dag.. Dit om je afvalstoffen af te voeren..

- Je weet precies wat je mag/moet eten.. Dit is een goede stok achter de deur!

- Het eten is erg gevarieerd! Ook de weekmenus zijn erg lekker en leuk om te maken!

Daarnaast geloof ik niet in een (gezond) dieer waarmee je continu een vol gevoel hebt.. Hoe kun je in godsnaam afvallen wanneer je een opgeblazen gevoel hebt? Echt ik heb een heel druk leventje, een zware baan en sport veel, ik heb genoeg aan wat SB voorschrijft Ja Wanneer dit niet zo was merkte ik het, want ik ben bekend met vaak flauwvallen etc.
De eerste week heb ik een aantal keer mijn bloedspiegel proffesioneel gemeten, en deze was en bleef correct!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:13

Las weer ergens in een onderzoek dat dat water drinken voor afvoeren van afvalstoffen helemaal niet zo nuttig was Verward

Weet nu ook niet meer wat ik moet geloven zoveel verhalen altijd Haha! Clown

Van SB vind ik het goed dat ze mensen een juist eetpatroon aanleert met gezonden dingen, voldoende variantie en regelmatig eten. Echter de hoeveelheden zijn in mijn ogen gewoon te weinig. Als je het gaat uitrekenen qua calorieen ook en ik vind dat ze te hoog in de koolhydraten zit, wel voldoende laag in vetten. Maar ik zou graag meer eiwitten zien.

Maar anderen vinden het voldoende, dan moeten ze het gewoon doen! Bij mij is het feit dat zodra ik onder de 1500 kal per dag ga zitten elke dag voor periode (al is het maar een week), dus zeker ook met Sonja, mijn stofwisseling gewoon super snel stilvalt met alle gevolgen van dien. (niet afvallen, aankomen, etc) bij mij helpt dus alleen voldoende gezond eten (minimaal 1800 kal) en meer bewegen.

Zwelgje, heb jij nog tips om wat meer eiwitten binnen te krijgen? Zit zelf te snel te laag hierin.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:34

Het lijkt me toch wel dat water echt helpt hoor. Ten eerste natuurlijk voor het verzadigingsgevoel, ten tweede zal je lichaam meer af kunnen voeren als je voldoende drinkt. Misschien heeft het niet die zuiverende werking die sommige mensen ervan hoopten, maar ik weet zeker dat voldoende water wel degelijk helpt je afvalstoffen af te voeren. Kwaad kan het iig niet, dus gewoon drinken (zegt degene die waarschijnlijk het minste drinkt van iedereen Lachen )

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:43

Ik drink wel veel en zoals jij verteld Yinari heb ik dat ook altijd geleerd en gehoord, maar nu las ik dus ineens wat anders Verward

Zal wel zelfde zijn als met de eieren, eerst kon je ze onbeperkt eten was prima, toen mocht het nog maar 2 in de week zijn en nu zeggen ze weer dat 1 per dag gezond is Scheve mond

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:44

Ja, het is ook nooit goed Haha!. Maar er stond toch niet dat het níet goed was mag ik hopen? Want dan moet ik mijn denkbeeld even 180 graden draaien Lachen

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:09

SB schijnt inderdaad niet zo gezond te zijn en is in feite wel een crash dieet, het hele principe is er op gericht om je calorie iname te verminderen en in een hoop van haar dagmenu's zitten zoals eerder gezegd maar de helft van wat een gemiddels mens op een dag nodig heeft, dus een crashdieet.

Mijn andere grote struikelblok ten opzichte van dieeten in het algemeen is dat er geen perfect dieet is.
Voor ieder mens werkt het weer anders.
Ik ben de laatste jaren volledig doorgelicht door allerlei artsen, dieetisten homeopaten etc. Niet omdat ik overgewicht heb, maar ernstige buikklachten. Iedereen riep VEZELS!!!! Dus ik maar proberen zoveel mogelijk vezels binnen te krijgen, dus bruin brood, bruin brood, bruin brood, fruit, groente en meergranen rijst dat was wat ik at, en ik kon me er aan houden ook zonder patat en snoep.
Perfect zou je zeggen.
Na een maand was ik 3 kilo aangekomen, na 2 maanden 6 kilo etc.
We zijn er nu achtergekomen dat mijn lichaam koolhydraten niet goed kan verwerken, ik at te weinig eiwitten (onder toezicht van een dieetiste!!!!) en kwam alleen maar aan hoe weinig ik ook at.
Inmiddels neem ik dus vooral eiwitten, yoghurt 's ochtends, een eitje of kaas op brood, veel tofu 's avonds (want ik eet geen vlees) en de kilo's zijn er weer af gevlogen, geen moeite, geen dieet en vetter eten dan Sonja voorschrijft (want kaas, ei etc.)
Niet dat Sonja per defenitie slecht is, het heeft veel mensen erg geholpen en als je zelf de wilskracht niet hebt, tja, daar kan zij weinig mee, maar zoals ik al zei, elk mens is anders en voor elk mens werkt het anders.

Gezond en gevarieerd eten is wat mij betreft de basis, maar hoe je dat invult is voor iedereen anders.