Borstvoeding, hoe lang?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Borstvoeding, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:23

Meetje22 schreef:
Afijn,ze legt Jamie op de bank en rent naar der telefoon.
Ze neemt der telefoon op en is zo met haar gedachte in het gesprek dat ze niet oplet en ja hoor...................boven op mn baby gaat zitten Bloos!
Eindresultaat........baby had een gebroken sleutelbeen Boos!

Ongelofelijk zeg, wat was ik dan moorddadig geweest! Bij de gedachte alleen word ik al agressief!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 12:39

zo die kraamhulp zou bij mij de deur uitgeschopt zijn zeg! op je kind gaan zitten Boos!

las hier ook iets over dat je met je dieren ook idd op je eigen gevoel af gaat, dat heb ik dus net zo. ik luister naar mijn dieren naar wat zij nodig hebben, en zo gaat dat ook met mn kind(eren).

gister trouwens voor t eerst gekolft op mn werk, ging best goed Bloos moet nog even een beetje wennen en kijken wanneer het moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:18

Jeeeeeeeeetje Esmé!!

Nou ik zou dus ook écht moordneigingen hebben gekregen. Had haar zonder pardon een ram voor d'r smoel verkocht, en ik ben niet echt agressief. Mijn hubbie las mee en vroeg zeer beschaafd 'Kom ik agressief over als ik zou zeggen dat ze hier horizontaal het pand zou verlaten?'

Dan is het (*^@#$(*&%#* je werk om met pasgeboren babytjes om te gaan, en dan ga je er zó mee om???????? Stoom uit je oren

Écht BELACHELIJK!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 13:23

idd, mijn kraamhulp had ook een mobieltje, af en toe kreeg ze een sms, maar bellen deed ze nooit. ze had hem bij zich voor noodgevallen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:07

Rianneke schreef:
Suzanne F. schreef:
Inmiddels gaat het hartstikke goed en stikt ze er niet meer in, ze kauwt goed op brood enzo...

en hoe oud is ze nu? ben even nieuwsgierig aangezien het kindje van mijn zus nog steeds erg slecht stukjes eet Ach gut

het kindje van mijn zus is dus wel naar logepedie geweest, maar vind niet dat dat effect heeft gehad! ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier...

Ze vind brood nog steeds niet lekker maar kan het wel kauwen en gewoon eten zonder te stikken zeg maar. Ze is nu ruim 10 maanden.
Maar mn vriendin werkt op het kinderdagverbllijf en zegt dat er ook kindjes zijn van 1,5 die nog niet goed vaster voedsel eten.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:50

elinax21 schreef:
idd, mijn kraamhulp had ook een mobieltje, af en toe kreeg ze een sms, maar bellen deed ze nooit. ze had hem bij zich voor noodgevallen.

Mijne belde wel prive soms, als [***] sliep en ik ook verplicht rustuurtje moest houden Clown Vind dat het dan ook prima kan, als het werk er niet onder te lijden heeft. Maar een kraamhulp die het sleutelbeen van je kind breekt

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 15:51

tuurlijk bellen mag best idd. als de kleine er niet onder lijd en zomer vergeten wordt. sowieso ook raar dat ze haa rop de bank liet liggen?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:28

Ik vind eigenlijk dat je gewoon niet hoort te bellen onder werktijd... Bloos
(Tenzij het een noodgeval is, dan is het wat anders )

Ik zou deze kraamhulp echt zo'n klap voor d'r smoel hebben gegeven en haar HEEL hard naar buiten gegooid hebben.
Mijn god zeg !

Wat hebben ze uiteindelijk met de kraamhulp gedaan?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:29

Bellen op zich heb ik niet zo'n enorm probleem mee. Op kantoor pak ik ook wel eens de telefoon om aan mijn man te vragen hoe laat hij thuis is. Maar je mag er toch wel van uit gaan dat iemand zelf kan inschatten wanneer de situatie het toe laat of niet ( en natuurlijk niet elke dag 3 keer naar huis belt ).

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:35

Suzanne F. schreef:
Ze vind brood nog steeds niet lekker maar kan het wel kauwen en gewoon eten zonder te stikken zeg maar. Ze is nu ruim 10 maanden.
Maar mn vriendin werkt op het kinderdagverbllijf en zegt dat er ook kindjes zijn van 1,5 die nog niet goed vaster voedsel eten.

gewoon gedult hebben! 1,5 is nog helemaal niet zo erg hoor... het kindje van me zus is 2,5 en die eet nog steeds enorm slecht Ach gut

en een bellende kraamhulp vind ik op zich ook niet het ergste... maar een jong kind gewoon ff op de bank leggen omdat je em "kwijt" moet vind ik echt 3 keer niks! en dan al helemaal niet omdat je gezellig wil bijkletsen en totaal niet meer let op het kind Ach gut

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:50

Ik vind persoonlijk niet dat je als kraamverzorgende prive moet gaan bellen, Knipoog Je wordt toch afgeleid en vind het ook tegenover het gezin niet netjes. Ik neem alleen op als het kraambureau belt en mijn dochter mag in geval van nood bellen natuurlijk.

Maar horizentaal de deur uit vind ik niet agressief hoor Haha!, vind ik nog vrij netjes Clown

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 19:11

sunshine schreef:

Ik zou deze kraamhulp echt zo'n klap voor d'r smoel hebben gegeven en haar HEEL hard naar buiten gegooid hebben.
Mijn god zeg !

pauzes zijn voor jezelf

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:41

elinax21 schreef:
sunshine schreef:

Mijn god zeg !

pauzes zijn voor jezelf

Klopt, maar in je pauze ben je niet met een baby bezig lijkt me ? Dan neem je ook even tijd voor jezelf ( kopje koffie, eten erbij enz)
Al had ze dan in ieder geval de baby meegenomen of op een veilige plaats neergelegd.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 20:53

o jij doelde op het bankincident Lachen nee dat is idd te gek voor woorden.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:23

We hebben direct nadat we haar het huis uit hebben gezet melding gemaakt bij de kraamzorg en deze zou de vrouw aanspreken.
Ik werd dus terug gebeld en deze onkende het hele incident,ze ontkende zelfs dat de telefoon was afgegaan.
Pech voor haar was dat zowel ikzelf als mn schoonmoeder het zagen gebeuren.
Mijn schoonmoeder vloog namelijk meteen overeind.
Ik moest helaas van de schrik meteen overgeven,dus kon niks doen.
Dat ze Jamie even op de bank had neergelegd was nog geeneens zo'n groot probleem want we hadden een hele grote brede hoekbank en Jamie werd in de hoek neergelegd en lag dus wel veilig en zij kon zich nog niet omdraaien.
Maar ja dan moet die kamerolifant natuurlijk niet op mn baby gaan zitten.
Je zag een bobbel onder de huid Boos! en later is dat ook nog scheef aan elkaar gegroeid en nu zit die bobbel er dus nog steeds.
Ik heb later nog wel een klachtenformulier thuis gestuurd gekregen en het hele incident nogmaals gemeld.
Wil er ook nog even bij vermelden dat dit niet een eenmalig telefoontje was want mevrouw werd zeker wel 5-10 keer per dag gebeld.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:12

[qoute] Klopt, maar in je pauze ben je niet met een baby bezig lijkt me ? Dan neem je ook even tijd voor jezelf ( kopje koffie, eten erbij enz)
Al had ze dan in ieder geval de baby meegenomen of op een veilige plaats neergelegd.[/quote]

Pauze? Als kraamverzorgende heb je geen pauze Haha! nee als de mama rust dan vul ik mijn zorgplan in , ondertussen eet ik en heb ik echt geen tijd om prive te bellen Knipoog

Heb je overigens nog weleens wat van het kraambureau gehoord?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:58

Nee nooit meer wat van gehoord,helaas.
Ik heb twee kinderen dus ook twee keer kraamhulp gehad.
Beide mochten van mij altijd pauze nemen wanneer ze wilde.
Slaapt de baby,dan ga je lekker even boodschappen aan de overkant op het plein doen,hoefde ze dat na der werk niet meer te doen.
Bakkies koffie werden bij ons rijkelijk benut dus ook de kraamhulp had genoeg rusttijd.
Mijn schoonmoeder haalde lekkere broodjes in de middag dus kon ze lekker mee eten en dus ook dan weer pauze.
Mijn eerste hulp was echt een kanjer.
Die had overal een oplossing voor.
Last van hechtingen? hop met je bille in de kamille Haha!
Elke dag vers fruit bij het ontbijt.
Baby werd elke dag voor 200% gecheckt en voor mij was ze oh zo lief.
Ze had zulke leuke verhalen over extreme ervaringen,heb me kapot gelachen.
Maakte elke dag mn badkamer schoon,verschoonde mn bed,zette heerlijke thee,gaf me met de babyblues een knuffel Ach gut
Heb zo'n spijt dat ik de tweede keer een andere kraamzorg heb genomen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:18

Wat een drama , op je baby gaan zitten !!! Geen wonder dat je dan spontaan over je nek gaat als je dat ziet gebeuren bij zo'n wurm....

Die klinkt geweldig die eerste kraamhulp zeg , dat is echt goud waard Ja

Lijkt me wel een mooi beroep ook kraamhulp , vast wel erg intensief maar erg mooi , je geeft ouders toch hun eerste indruk mee , hoe ze tegen het ouderschap aankijken en er kennis mee maken heb je toch wel voor een groot deel in de hand... erg dankbaar werk ook lijkt me.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:51

elinax21 schreef:
o jij doelde op het bankincident Lachen nee dat is idd te gek voor woorden.

Haha dat bedoelde ik inderdaad Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:31

Nou jaaaaaa zeg! Op je baby gaan zitten..... die ging bij mij ook direct het huis uit!

Gelukkig heb ik twee keer over een engel in huis gehad....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:55

Onze kraamzorg bij de eerste vond ik toendertijd geweldig, maar die we bij de tweede hadden die was écht super!!

Helaas kregen we na een paar dagen een ander, en die was wat minder. Voor m'n meisjes was ze prima hoor, alleen... Pffff...

Op je kraambed een religieuze discussie hebben is nou niet echt waar je op zit te wachten. Zij was zo ontzettend streng gelovig dat ik het gewoon echt niet meer grappig vond.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:50

Rock schreef:
Onze kraamzorg bij de eerste vond ik toendertijd geweldig, maar die we bij de tweede hadden die was écht super!!

Helaas kregen we na een paar dagen een ander, en die was wat minder. Voor m'n meisjes was ze prima hoor, alleen... Pffff...

Op je kraambed een religieuze discussie hebben is nou niet echt waar je op zit te wachten. Zij was zo ontzettend streng gelovig dat ik het gewoon echt niet meer grappig vond.

Laat me raden?
Een baby gekregen maar je was niet eerst ff snel getrouwd Haha! Haha!
Ik word zoiezo al moe van religieuze discussies, laat staan als je net bent bevallen en die nacht ervoor een paar keer uit je bed moest om de kleine te voeden of te troosten.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:57

Rock schreef:

Dit ga je niet menen
Rolleyes

Het is wel het laatste en het eerste wat je leert om niet in discussie te gaan en zeker niet over geloofsovertuigingen.

Jeetje meid, pfffffffff was er 1 voor mij geweest Haha!

Ik baal er wel van hoor, als ik hoor hoe sommige collega's werken Verdrietig

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:59

Meetje22 schreef:
Nee nooit meer wat van gehoord,helaas.
Ik heb twee kinderen dus ook twee keer kraamhulp gehad.
Beide mochten van mij altijd pauze nemen wanneer ze wilde.
Slaapt de baby,dan ga je lekker even boodschappen aan de overkant op het plein doen,hoefde ze dat na der werk niet meer te doen.
Bakkies koffie werden bij ons rijkelijk benut dus ook de kraamhulp had genoeg rusttijd.
Mijn schoonmoeder haalde lekkere broodjes in de middag dus kon ze lekker mee eten en dus ook dan weer pauze.
Mijn eerste hulp was echt een kanjer.
Die had overal een oplossing voor.
Last van hechtingen? hop met je bille in de kamille Haha!
Elke dag vers fruit bij het ontbijt.
Baby werd elke dag voor 200% gecheckt en voor mij was ze oh zo lief.
Ze had zulke leuke verhalen over extreme ervaringen,heb me kapot gelachen.
Maakte elke dag mn badkamer schoon,verschoonde mn bed,zette heerlijke thee,gaf me met de babyblues een knuffel Ach gut
Heb zo'n spijt dat ik de tweede keer een andere kraamzorg heb genomen.

Ohhh ik wil bij jou werken Haha! Nee hoor we waarderen dit altijd heel erg als de gezinnen zo gastvrij zijn. Je kan zo een leuke tijd er van maken dan. En tja zoals zij werkt daar kan ik alleen maar achter staan, dus dikke pluim voor deze collega Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:01

Ik denk dat werken als kraamverzorgende een erg leuk beroep is Ja
( Al soms ook wel vermoeiend denk ik )