Mijn epilepsie - het gaat niet goed - ziekenhuisopname

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_flo_

Re: Mijn epilepsie - het gaat niet goed - ziekenhuisopname

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:20

Wie kan vertellen hoe het nu met Barbara gaat ?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 14:54

Dat kan ik nu wel even zelf Haha!

Het gaat nog steeds über klote.... Vandaar dat ik gewoon bijna niet op bokt ben Verdrietig

Nog steeds aan de schijterij, niet normaal meer het spugen is nu wel opgehouden gelukkig... want dan voel je je minder dan niks, als je met een emmer op de wc zit, met aan beide kanten er uit spuitend... *smakelijk* Tong uitsteken

Alles wat ik eet komt er gelijk uit... walgelijk, gewoon water. Gelukkig kan ik altijd goed drinken.

Ik geloof dat mijn neuroloog nu mijn ex-neuroloog is...

Vanochtend weer een date met mijn huisarts gehad Haha! Die gelukkig mijn steun en toeverlaat is in bange dagen en die mij wel begrijpt. Hij was ook behoooorlijk pissig over hoe mijn neuroloog zich tegenover mij gedragen had vorige week - letterlijke woorden: Misschien moet je eens ophouden met jammeren en gewoon doorzetten met de medicijnen!

Ik had een vriendin meegenomen naar de neuroloog, die eventueel zou kunnen inspringen ivm de taal (zij is duitse, ikke niet dus dat is altijd handig bij een duitse neuroloog he) Tong uitsteken
En toen hij DAT zei, zaten we allebei met de bakkes open! Boos! Echt waar, hij floepte het er gewoon uit, dat ik op moest houden met jammeren, en gewoon moest doorzetten, wat verwachtte ik nu? Dat mijn lichaam na twee weken gewend was aan een medicijn???? Boos! Boos!

Vandaar de trofee gouden eikel van het jaar dus Knipoog

Algoed, huisarts nu ook boos op neuroloog, de schat, hij is geweldig.

Ik sta nu op de spoedlijst van de kliniek in Hamburg, ook geregeld dankzij de HA. Hij vond dat ik helemaal niet jammerde overigens.Volgens mij zijn de laatste woorden nog niet gesproken hierover..... oeps.

Oh ja, ook zoiets leuks, uiteindelijk had de neuroloog mij een middel tegen het kotsen gegeven, om maar van mij af te zijn geloof ik.... kom ik thuis, lees ik de bij sluiter.....

U MAG DIT MIDDEL NIET INNEMEN:

- ALS U EPILEPSIE HEEFT...

Jottum....

Gaat goed hier he? Haha!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:56

Hyper! nu wel. Thx voor de update!

Hopen dat de neuroloog flink op zn flikker krijgt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:00

Wat een klungels, had niet verwacht dat ze daar zo zijn.

Wat misschien wel helpt is cola drinken, een kennis van mij heeft ooit difterie gehad en het enige wat hij binnen hield was cola en dat heeft hem er weer een beetje op de been gebracht.

Wat zal je je slap voelen, helemaal leeggescheten..

Gelukkig een goede mondige tolk heb je bij je. Daar zijn artsen dus nog steeds godheden. Zou je toch niet liever in Nederland behandeld willen worden??

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:03

Er wordt klaarblijkelijk vaker over hem geklaagd de laatste tijd en zn vrouw is bij hem weg.... dus die is nodig aan vakantie toe lijkt me zo....... maar ja, dat hoeft hij niet op zn patienten uit te vreten.

Oh, de topper was ik eigenlijk nog vergeten te melden...

Hij zei ook nog tegen me, dat ik de brief uit het ziekenhuis (die over MIJ gaat nota bene) niet had mogen lezen, want "daarvoor moet je gestudeerd hebben, en alleen "wij artsen" weten waar het over gaat" *kots*

Alsof hij aan mijn neus kon zien of ik al dan niet gestudeerd zou hebben!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:04

Deze man heeft idd een probleem Haha!

Eigenlijk had je moeten zeggen dat je de brief even had gecontroleerd op spelfouten Clown Clown Clown

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:05

Haha! idd russel

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:29

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:29

russel schreef:
Wat een klungels, had niet verwacht dat ze daar zo zijn.

Wat misschien wel helpt is cola drinken, een kennis van mij heeft ooit difterie gehad en het enige wat hij binnen hield was cola en dat heeft hem er weer een beetje op de been gebracht.

Wat zal je je slap voelen, helemaal leeggescheten..

Gelukkig een goede mondige tolk heb je bij je. Daar zijn artsen dus nog steeds godheden. Zou je toch niet liever in Nederland behandeld willen worden??

Cola is niet meer te drinken sinds topamax

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:35

The most common side effects include a change in taste (carbonated beverages, especially diet sodas and beer, taste particularly bad)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:36

Cola smaakt dus nu als ouwe cola die al een week open staat, heeeeeeeeel viesssss dus Ja

Maar zowieso zijn er veel enge side-effects dussss

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:37

ik kreeg van mijn moeder altijd cola met citroensap als ik weer eens aan alle kanten leeg liep
hielp echt heel goed
ook al, begrijp ik het goed?, smaakt het anders als normaal
neus dicht knijpen en drinken maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:54

Hey barmat, wat leuk een berichtje van jezelf
"gelukkig" is je ongemak nu alleen nog maar eenrichtings verkeer. Maar Sonja Bakker hoef je idd niet meer te volgen Haha!

Fijn dat je wel een goede HA hebt, anders was helemaal in de aap gelogeerd.
Ik hoop echt voor je dat je snel naar Hamburg kunt en dat ze daar echt er wat aan kunnen doen Ja

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:24

Fijn om te zien dat je in ieder geval weer met humor kunt typen Haha!
Wat een BALLLLLL die neuroloog zeg! 'Wij dokters'... *puke* Hopelijk krijg je snel iemand die er wel verstand van heeft en die in zijn opleiding ook wat aandacht heeft besteed aan de omgang met patienten.... *zucht*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:36

nou hier in NL denken de artsen vaak ook dat ze god himself zijn hoor.........

sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:47

Die ervaring heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Je moet wel alles vragen, maar dan wordt het wel uitgelegd op een begrijpbare manier.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:55

Ik heb een heel toffe neuroloog, en de vorige was ook een geschikte vent....

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:44

Fijn om wat van je te horen !!

Jammer dat het nog steeds niet goed gaat !!

Dat je moet wennen aan je nieuwe medicatie, dat is normaal, maar op deze manier hoort het niet. En zulke dingen kan hij dan anders vertellen !!

Word er wel bloed geprikt ( een BAS ) om te kijken hoe je waardens in je bloed zijn in verband met je nieuwe medicatie ?!

Deze reactie op de topomax is namelijk niet goed !!

Is dit de eerste medicaite die je krijgt ?! Of heb je er meer gehad ?!
En in wat voor combinatie slik je het ?! Dus nog anderen erbij !?
( als je dit wilt vertellen hoor Knipoog )

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:12

Amigootje - er wordt zó veel bloed geprikt dat ik me af vraag of ik nog wel wat ín me heb zitten *LOL*

mn waardes zijn nu weer normaal, net zoals mn lever zelf (echo gehad). Zoals ik op Topamax reageer is inderdaad niet echt goed, maar om nu, net voor kerst enzo, weer te gaan switchen op iets anders zag mn huisarts ook niet zitten, bovendien zit ik nu op minimale dosis en dat gaat redelijk. Ik heb voor paniektoestanden altijd nog Rivotril voorhanden. Voorheen had ik Gabapentin (Neurontin) maar daar kreeg ik dus nog steeds aanvallen van, nu blijven deze weg, dus dat is een goed iets eigenlijk, jammer van de andere klachten zoals tintelingen, uitvallende ledematen en een naar gevoel in mn lichaam, maar daar valt op zich nog wel mee te leven).

Januari komt wel snel en dankzij mn HA ben ik nu dus op de spoedlijst gezet, wat wel weer goed is denk ik, dan word ik snel geholpen. Volgens de HA is het een heel goede kliniek, ik zal zo eens op I-net gaan kijken hoe het er uitziet daar Haha!

Sonja Bakker eat your heart out, zo snel kan haar methode nooit werken als "mijn" methode werkt Tong uitsteken maar ik zou het niemand aanraden hoor, ha ha ha! Toch vind ik het wel fijn, ik had toch wel te kampen met overgewicht en dat is gezondheidstechnisch altijd goed als je dat kwijt raakt, kunnen ze daar tenminste niet meer over zeuren Tong uitsteken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:18

Hoi Barbara,

Wat een oliebol weer!
Nu wel letterlijk Knipoog .
Ik miste je al!

Ik heb erg moeten lachen om het stukje van de tweede man in jouw leven!
Je hebt dezelfde humor als ik Haha! , don't loose that!

Wat een piep, die neuroloog.

Hoe gaat het met de Nintendo?
Al wat jonger geworden? En nu ook nog een droomfiguurtje; dadelijk staan er nog een derde, vierde...enz. man op de stoep...

Heel veel sterkte!

Groetjes van Manon

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:24

avaluna schreef:
Hoe gaat het met de Nintendo?
Al wat jonger geworden? En nu ook nog een droomfiguurtje; dadelijk staan er nog een derde, vierde...enz. man op de stoep...

Laat me raden.... de psychiater, de tandarts.... wie nog meer???? *denkt ineens aan oude conference van Youp van 't Hek*

Heb inmiddels de hersenleeftijd van een 20 jarige wel bereikt ja..... ben goed he?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:27

Da's het voordeel van Topamax: je wordt er zo lekker slank van Ja
(ook zonder dat je zo ziek bent)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 12:24

Dat is dan ook het enige voordeel van Topamax die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken Knipoog

Voor de rest is mn slogan voor nu een beetje geworden "Je bent jong en je kan niks" ofzo.....

Echt heel lastig als je hoofd WEL wil, maar je lichaam je zo enorm tegen zit!

Wat ik nog steeds heeeeeel erg leuk vind, zijn de kaartjes die ik nog steeds blijf ontvangen, echt super bedankt allemaal, het vrolijkt me allemaal nog steeds op en ze hangen heel leuk in de kamer, erg gezellig!

Af en toe baal ik nog wel enorm hoor, want ik wil zo veel dingen en dan word ik keihard teruggefloten door mijn lichaam. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat zoiets "simpels" als epilepsie zo'n impact zou kunnen hebben op je dagelijks functioneren! Ik had er denk ik te licht over gedacht, maar het is toch echt iets, wat tijd en aandacht nodig heeft en dat vind ik dus zo frustrerend. Ik bedoel, ik heb ook astma en daar merk ik gewoon bijna niks van, nu het kouder is, neem ik gewoon meer medicijnen en that's it, geen verdere moeilijkheden, ik leef wat dat betreft mijn leven gewoon door en daarmee uit.

Ik zit er ook nog heel erg over te denken of ik lid zal worden van een epilepsievereniging of niet. Aan de ene kant is het misschien wel leuk/goed om lotgenoten te treffen, maar aan de andere kant zit ik ook niet te wachten er op. Zie ik ook de toegevoegde waarde er niet van in zeg maar. Wil ik meer zijn dan een ziekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:50

Maar je kan het wel doen om even wat wijzer te worden, soms pept het ook wel op, kom je tot de conclusie dat je toch meer kan of wil kunnen en dat wil kunnen is vaak al heel wat.

Een vriendin van mij heeft vanwege misbruik in haar jonge leven op een praatgroep gezeten, daar kwam ze tot de conclusie dat ze juist vanwege haar instelling en vechtlust zoveel beter af was, en dat heeft haar heel sterk gemaakt. Juist om niet te zijn zoals zij op die groep waren, en dat moest ze eerst even ervaren..

Bar, veel sterkte.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:05

Barmat, ik heb heel je verhaal gevolgd, en nog steeds sta ik ervan te kijken hoe zoiets "banaal" als een val zo'n impact kan hebben zeg maar... Ik wens je veel sterkte en toch leuke feestdagen.