Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OlimpicDiaz
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:25

Ik moet ook wel zeggen dat ik heel tevreden was over de ruggenprik in combinatie met een kalmerend drankje....ik was toen wel relaxed en ik vond het wel interessant om ook eens in mn eigen knie te kunnen kijken Knipoog
Maar die reconstructie gaat me toch iets te ver....dus nu wel graag met narcose.....
Het klinkt wel logisch dat je minder ziek wordt naderhand...als je inhalatie-anesthesie hebt (kapje), schijnt het zelfs het ergste te zijn....

Tof trouwens dat je in Denemarken woont, wauw!! Als ik weer wat kan wandelen, dan wil ik daar ook nog eens graag op vakantie!!!

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:29

Ik had wel een kapje maar volgens mij was dat alleen maar zuurstof en kreeg ik de echte narcose met een infuus. Was zo'n kastje dat een melkachtige substantie in je hand spuit.

Ze hebben hier ook bussen, treinen en wegen enzo hoor. dus je hoeft echt niet te wandelen Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6705
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:58

ik heb zowel bij kijkoperatie als reconstructie een ruggenprik gehad. 2e keer wilde ik liever algehele narcose aangezien de operatie 2 uur duurde maar ik was verkouden dus deden ze liever niet.

Bovenbeenspier/pees is de hamstringpees die ze gebruiken. Ook de patellapees wordt nog wel eens gebruikt. Maar botstukjes en pees? die begrijp ik niet echt?

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:10

ik heb ook beide keren algehele narcose gedaan, en nu ik de foto's heb gezien ben ik daar blij om. Haha! ik hoef niet te zien dat ze die pezen eruithalen enzo..

het is trouwens mijn rechterbeen, is dat denken jullie een voordeel of een na deel? ik doe gewoon de beugels op het laatste gaatje en dan doe ik die als ik erop zit wel weer korter. ik heb net mijn lerares opgebeld, en ik kan vrijdag gewoon weer meerijden. Lachen kan ik mijn nieuwe paardrijkleding van sinterklaas uitproberen.. Knipoog

zwerte, kon je dan echt zien dat ze die pezen eruit haalden en schoonmaakten enzo? vond je dat niet doodeng?? Bloos! Bloos

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6705
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:28

ik heb helemaal niks gezien Boos! omdat ik verkouden was moest er een scherm tussen gezet vanwege mn gehoest... ook een 2e scherm was net kapot gegaan dus kon niet eens daarop meekijken. Heb wel een aantal fragmenten op dvd mee gekregen Haha! Maar ik had het graag gezien, ben dol op operaties namelijk!

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:04

Zwerte schreef:
ik heb helemaal niks gezien Boos! omdat ik verkouden was moest er een scherm tussen gezet vanwege mn gehoest... ook een 2e scherm was net kapot gegaan dus kon niet eens daarop meekijken. Heb wel een aantal fragmenten op dvd mee gekregen Haha! Maar ik had het graag gezien, ben dol op operaties namelijk!

ROFL

ik vind het ook leuk om te zien bij anderen hoor, op tv volg ik ook altijd die operaties, heel interressant.
maar het gevoel dat ze daar op dat moment aan het snijden zijn enzo en je ziet dat... brr, dat lijkt me niks.. Nagelbijten / Gniffelen

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:07

Wat een toepasselijk topic voor mij ...
Zal zoals het er nu uitziet die operatie ook moeten ondergaan en zie daar erg tegenop ..

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 01:57

Zwerte schreef:
Maar botstukjes en pees? die begrijp ik niet echt?

De patellapees zit aan beide kanten aan het bot vast. Als ze deze pees gebruiken voor de VKR wordt er samen met de pees ook aan beide kanten een klein stukje bot meegenomen. Pijnlijk dus en blijft vaak na de revalidatie ook pijnlijk.
Na alles wat ik erover gelezen heb, vind ik de hamstrings methode toch nog het meest aangenaam klinken.

Welkom, libertylove. Je hoeft je echt niet druk te maken over zo'n operatie. Natuurlijk is het geen pretje maar, je arts weet echt wel wat hij doet en je bent in goede handen.
En als je, na het doorlezen van dit topic, nog vragen hebt, stel je ze maar. Wij zijn inmiddels experts Tong uitsteken
Die arts weet medisch gezien precies wat er gebeurt maar, wij weten hoe het voelt Ach gut

OlimpicDiaz
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:50

Scheve mond mmmmm, dat met die patellapees klinkt ook erg naar zeg.....brrr...met bot erbij....
Maar waar ik ook nog eens niet over nagedacht heb zijn de schroeven....uhms....heb je die dus altijd bij een voorste kruisband reconstructie Verward ....blegh, het begint me allemaal steeds naarder in de oren te klinken eigenlijk.....was gister ook weer helemaal boos/kwaad/verdrietig dat ik weeeeer onder het mes moest.....maar ja, het is voor een goed doel uiteindelijk he??

Welkom Liberty Love! Weet jij al wanneer je ongeveer geopereerd moet worden? Kunnen we samen revalidatie-bokken Knipoog

Groetjes!!

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:05

OlimpicDiaz schreef:
Scheve mond mmmmm, dat met die patellapees klinkt ook erg naar zeg.....brrr...met bot erbij....
Maar waar ik ook nog eens niet over nagedacht heb zijn de schroeven....uhms....heb je die dus altijd bij een voorste kruisband reconstructie Verward ....blegh, het begint me allemaal steeds naarder in de oren te klinken eigenlijk.....was gister ook weer helemaal boos/kwaad/verdrietig dat ik weeeeer onder het mes moest.....maar ja, het is voor een goed doel uiteindelijk he??

Welkom Liberty Love! Weet jij al wanneer je ongeveer geopereerd moet worden? Kunnen we samen revalidatie-bokken Knipoog

Groetjes!!

Ben nu bezig om te kijken naar welk ziekenhuis ik wil ...
Wil wel een ziekenhuis hebben die deze operatie regelmatig doen. Vind alleen de gedachte al vreselijk!
Maarja als ik daarna van de pijn af ben, zal ik wel blij zijn Lachen

OlimpicDiaz
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:07

Ik word in Utrecht geopereerd door een chirurg die dit zeer routinematig doet en zelfs mee naar HongKong is geweest en FC Utrecht ook helpt mbt knieën.....Dan komt het vast wel allemaal goed....
De wachttijd was wel aanzienlijk, maar dan heb ik hopelijk ook iets goeds....

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:30

niet te veel opzien tegen de operatie hoor, het is mij in ieder geval heel erg mee gevallen. Lachen

patella pees gebruiken ze volgens mij haast niet meer. volgens mij kun je als ze die gebruiken na de operatie niet meer goed op je knieen zitten. de hamstring groeit gewoon weer aan, en je hebt daar dus geen last meer van.
van die schroef merk ik helemaal niets hoor trouwens.. die lost naar verloop van tijd ook op.
er is geloof ik maar 1 schroefje gebruikt. de pees wordt om een soort kapstokje aan de bovenkant heen geslagen en wordt aan de onderkant vast gezet met een schroefje.

OlimpicDiaz
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:42

Hee Alies, dat klinkt me dan alweer wat beter in de oren Lachen...ach ik ben ook zo'n paniekert...Knipoog
Hopelijk gebruiken ze bij mij dan ook de hamstring, ik zal er nog eens extra naar vragen....maar het is dus een oplosbare schroef?? Apart, maar dat klinkt wel beter, hoeft hij er daarna gelukkig niet meer uit Haha!

Veel plezier morgen met je les, laat je nog weten hoe het is gegaan??

Groetjes!!

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:53

ja ik zal het jullie laten weten! ja volgens mij las ik hiervoor ergens dat de schroef binnen een jaar opgelost is. Lachen

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:33

OlimpicDiaz schreef:
maar het is dus een oplosbare schroef?? Apart, maar dat klinkt wel beter, hoeft hij er daarna gelukkig niet meer uit Haha!

Tja, dat dacht ik ook.......
Over 2 weken gaat hij er operatief uit bij mij. Nadat hij 11 maanden gezeten heeft.
Laten we zeggen dat bij 99,9% van de gevallen lost hij op en heb je nergens last van.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6705
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:17

OlimpicDiaz schreef:
Ik word in Utrecht geopereerd door een chirurg die dit zeer routinematig doet en zelfs mee naar HongKong is geweest en FC Utrecht ook helpt mbt knieën.....Dan komt het vast wel allemaal goed....
De wachttijd was wel aanzienlijk, maar dan heb ik hopelijk ook iets goeds....


Doe Henk de groeten Haha! Reken wel op een uur wachttijd per controle! Hij heeft dus ook mijn knie gedaan, een van de weinigen in Nederland die ervaring had met deze techniek (dubbele bundel) en achterste kruisbandreconstructie. Bij hem ben je zeker in goede handen!

OlimpicDiaz
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:40

Ow Mandy wat een pech zeg!!! Hopelijk valt het verwijderen wel mee.....

En Zwerte, ik zal even hallo zeggen tegen hem Knipoog en die wachttijden....ik ken ze helaas al....maar als het allemaal resultaat oplevert, nou dan wacht ik nog wel even wat langer Haha!

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:44

ik ben net terug van paardrijden! Haha! heb een half uurtje gereden, want daarna gingen we sinterklaas vieren Clown . maar ging prima! wijken lukte nog niet echt aan die kant, maar verder heb ik gedraaft en gegalopeerd, enz..... eigenlijk alles wat ik normaal ook doe behalve wijken en gebroken lijn in galop. Lachen

OlimpicDiaz
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:47

Hee Alies!! Tof dat het allemaal zo goed ging zeg!! Klinkt eigenlijk als heel goed eigenlijk....en galop en ook al pogingen tot wijken!! Knap hoor!!
Alvast veel plezier voor volgende week Knipoog

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:50

haha dankje, ja ik ben er echt heel erg blij mee! Party!! ik had echt niet verwacht dat ik in de 7de week al weer kon paardrijden! Bloos!

OlimpicDiaz
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:52

Nou ik ga je resultaat proberen na te streven Knipoog Het geeft me in ieder geval goede hoop dat er ook mensen zien die na zo'n operatie vlot aan de slag kunnen. Mijn vorige operatie was een ramp....was in maart 2007 en nu kan ik nog steeds niets met mn knie....maar goed, de kruisband is dan ook nog steeds kapot Knipoog
Maar ik ben superblij voor je meid, volgende week wijken?? Knipoog

AliesMeijer

Berichten: 1515
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:15

komt vast goed deze keer. mijn knie voelt in ieder geval al steviger aan als voor de operatie. ik denk dat dat bij iedereen wel zo is. Lachen
bedankt Lachen ik ga echt voor je mee hopen dat het bij jou ook snel beter gaat. Ja

ik moest trouwens hinkelen bij de fisio, dat vond ik nog wel heel eng om te doen.

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:36

Je eigen niet druk maken dat je niet kan wijken hoor. Kan ik ook nog steeds niet. Wel voor het rechterbeen maar, de andere kant op geeft toch echt problemen. Kan echt duidelijk merken dat daar geen spierkracht zit. En natuurlijk die rotschroef die zit te vervelen Boos! Boos!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6705
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:45

jeetje dat is wel heel erg snel!! Super hoor, mag je erg blij mee zijn want volgens mij is het niet het normale tempo. Normaal staat er toch zeker een maand of 3 voor!

OlimpicDiaz
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:38

Maar gelukkig mag die schroef er bijna uit Mandy! Weet je dan al iets over de prognose? Is het een erg zware ingreep? Hopelijk kan je dan wel weer zo aan de gang!!

Zwerte, met de 3 maanden die jij zegt ben ik eigenlijk ook al wel heel blij....de orthopeed zei namelijk dat ik een half jaar van het paard af moest blijven.....maar ik ga proberen Alies achterna te gaan Knipoog

Hebben jullie je paard in die periode laten rijden door iemand? Mijn Olimpic staat nu al sinds mijn val in 2006 stil Boos!.....Nu hebben we extra Diaz er bij gekocht zodat als ze straks n groot paard is, ik toch wel een paardje heb om op te rijden en het wel leuk is om een veulen te verzorgen als ik in de lappenmand zit....Alleen onze honden, daar zit ik wel nog wat mee, waarschijnlijk ga ik gewoon al die tijd bij mijn ouders wonen (ik woon nu samen), zal wel een verandering worden zeg!!

Vanaf wanneer waren jullie allemaal weer op normaal niveau?

Groetjes!!