Dan hoor je plots dat je misschien kanker hebt...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_flo_

Re: Dan hoor je plots dat je misschien kanker hebt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:27

Ik volg je topic op de voet, vreselijk wat je allemaal mee moet maken !

Ik zou heel graag via pb je adres ontvangen om je de aankomende weken via een kaart een hart onder de riem te steken.

Liefs en ontzettend veel sterkte !

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 01:13

Citaat:
Maar begrijp ik nu goed dat je zelf de kosten van de platsische chrirurgie voor eigen rekening zijn??

Niet alles maar voor de 1ste operatie een 3000 euro. Nadien moet ik nog zien als ze de 2de borst gaan liften gelijk met de andere en de tepel gereconstrueerd word op de 1ste want dat kan niet meteen.
Maarja we zijn al blij dat alles normaal gesproken goed gaat komen.
Citaat:
Ik zou heel graag via pb je adres ontvangen om je de aankomende weken via een kaart een hart onder de riem te steken.

Das heel erg lief van je je hebt pm Knipoog

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:30

Vanochtend dan toch een kleine huilbui Huilen
Mijn vriend vertrok vanmorgen om 05.00 naar zijn werk deze week een hele week Brugge dik 2 uur ( langer zelf hij is met de tein) hier vandaan en hij komt niet terug tot vrijdagavond.
Hij vind het ook zo erg dat hij er nu niet is.
Maar hij zit in zijn laatste weken opleiding voor gevanganisbewaker en dan kan je geen vrijaf nemen of je moet in januarie voor een hele week terugkomen !!
Het was niet zozeer het feit dat hij weg moest want dat is in de vorbije 3 maand opleiding ook zo geweest om de week 1 week weg.
Maar gewoon het feit dat het zo dicht komt nu !
Zo een dubbel gevoel heb ik nog niet vaak gehad ik wil het zo snel mogelijk achter de rug en toch ben ik doodsbang voor vrijdag !
Ik heb zeker anderhalf uur wakker gelegen toen hij weg was. En maar denken, piekeren, banger worden ....
Gelukkig kwam mijn hond Jade me de hele tijd troosten ze voelt het zo erg aan dat ik droevig ben. Als ik op mijn rug lag kwam ze naast me liggen haar hoofd over mijn keel dicht tegen me aan gedrukt, wat heb ik toch schatten van beesten.
Morgen mijn laatste afspraak met de plastische chirurg alleen ben ik vergeten hoe laat weer dus zometeen maar eens naar het ziekenhuis bellen.
Morgen zal ik weten hoe alles precies in zijn werk zal gaan (wil ik dat wel weten?) Dan zullen ze wel zeggen wat ik allemaal moet weten, meenemen ed...
Op het borstkanker forum hadden ze me al verteld dat je een pyama met knoopjes vanvoor moet hebben zodat ze alles makkelijk kunnen verzorgen.
Die ben ik me dus al gaan aanschaffen. Ook lekker warem pantoffels en een badjas. Je kan maar voorbereid zijn he.
Zo ik ga me maar weer eens door deze dag slepen. Eerst de knollies zometeen gaan voeren wedden dat die wel weer een lach op mijn gezicht kunnen toveren Lachen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:39

Wat verschikkelijk voor je dat je vriend nu net een week wegmoet voor zijn werk, gelukkig vind je veel steun bij je diertjes.
Hopelijk gaan deze dagen een beetje snel voorbij voor je.
Probeer jezelf niet helemaal gek te maken, zoek een beetje afleiding deze dagen.
Heel veel sterkte en kracht toegewenst Ach gut

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:45

Meid toch, ik kan me voorstellen dat je doodsbang bent en dan daarbij je vriend ook nog te moeten missen deze week.
Een huilbui is niet erg hoor, huil het er maar lekker uit, 't kan enorm opluchten.

Of je wilt weten hoe e.e.a in zijn werk gaat... het kan je ook meer stress geven, meer angst.

Ik denk aan je, de hele week, zal kijken of ik je in dit topic nog "bij kan staan", en vrijdag steek in een kaarsje voor je aan, voor als je het op prijs stelt, een schietgebedje de lucht in sturen.

Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:00

britt schreef:
Meid toch, ik kan me voorstellen dat je doodsbang bent en dan daarbij je vriend ook nog te moeten missen deze week.
Een huilbui is niet erg hoor, huil het er maar lekker uit, 't kan enorm opluchten.

Of je wilt weten hoe e.e.a in zijn werk gaat... het kan je ook meer stress geven, meer angst.

Ik denk aan je, de hele week, zal kijken of ik je in dit topic nog "bij kan staan", en vrijdag steek in een kaarsje voor je aan, voor als je het op prijs stelt, een schietgebedje de lucht in sturen.

Sterkte Ach gut

Ik steek ook een kaarsje voor je aan, en ga heel hard voor je bidden Lachen

Sterkte hoor meid!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:56

ja meis ..eng he ..
alles gaat in een roes nu
koop idd lekkere pyama met knopen van voren
liefst nog een maatje te ruim dat alles makkelijk aangaat dadelijk
en niet strak zit en neem een vest mee (ook knoopjes) we denken aan je Ach gut

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:42

Heel veel sterkte Kalinka tijdens deze dagen zo vlak voor je operatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je juist nu je vriend graag dicht bij je wilt hebben en dat de tranen nu af en toe komen. Er is in korte tijd ook zo enorm veel op je af gekomen.
We denken aan je!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:52

Spannend meid.... ik denk aan je hoor!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:24

Sterkte!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 22:24

Vandaag had ik om 17.00 een afspraak met mijn plastiche chirurg.
Ik hoopte wat meer te weten te komen over de ingreep want eigenlijk wist ik nog steeds niet heel juist hoe of wat.
Nou ik moet toegeven het was een hele geruststelling vandaag !!
Nu blijkt dat omdat ze de borst meteen geen reconstrueren mijn huid niet af moet Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Het is wat moeilijk uit te leggen maar ze gaan dus een groot rond gat snijden waar mijn tepel is en via daar alle weefsel uithalen. Dan gaan ze via dat gat het vet van mijn buik daar steken en met een stuk huid van mijn buik het gat terug dichtmaken. Later komt een tepelreconstructie.
Hij had vandaag ook foto's bij van hoe het eruit gaat zien en dat valt echt reuze mee ! Ik denk zelf dat als nadien de tepel getatoeerd word je er niet veel van zult zien.
Goh wat fijn ik ben echt een beetje happy nu eindelijk eens echt goed nieuws ! Wat ben ik blij dat ze bij mij meteen kunnen reconstueren !
Alleen wist ik nog steeds niet wat me allemaal te wachten stond waarom moest ik donderdag al om 15.00 opgenomen worden als ik pas vrijdag om 09.12 geopereerd word??
De plastische chirurg zei dat ze nog een test gaan doen met mijn schildwachtklier dat doen ze ook voor de operatie Mmm ik dacht tijdens??
Hij vond het erg dat mijn gynecoloog niet meer uitleg had gegeven over wat me te wachten stond
Boos!
Maar hij bleef niet bij de pakken zitten belde meteen naar mijn genecoloog om te zeggen dat ik van zo weinig op de hoogte was over donderdag. Toen beloofde mijn genycoloog dat hij donderdag nog persoonlijk langskomt om me alles uit te leggen.
Oké op naar donderdag !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:26

Super dat ze meteen gaan reconstrueren joh!

Dit klinkt heel wat positiever alweer!

Ik heb echt respect voor je, zoals je er mee omgaat!!!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:29

Pff, goed man! Ik zie dit topic volgens mij pas voor het eerst, maar ik wil je absoluut sterkte wensen! Het is niet niks.. Bij een vriendin van mij haar moeder hebben ze het ook gedaan en het schijnt heel mooi geworden te zijn..

Succes!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:41

Ze gaan je schildwachtklier bekijken of er geen uitzaaiingen inzitten. Als dat zo is zullen ze ook een okselkliertoilet moeten doen. Als je schildwachtklier schoon is betekent dit automatisch een veel betere prognose.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:23

die schildwachtklier daar spuiten ze een soort radioactief materiaal is , zodat ze m tijdens de ok vinden kunnen

dat moet even inwerken (uurtje dacht ik) ze willen je zo kort mogelijk ondernarcose houden dus dat doen ze sochtends voor de ok kijken op de echo of ze m vinden kunnen (of het gelukt is ) en daarna gaan ze je opereren

tijdens de ok halen ze deze er dus uit en kijken of die schoon is of niet

is die schoon vier dan maar een HEEEL GROOT FEEST als je weer ene beetje op de been bent
dat is een heeeel positief iets !! en een veeel grotere overlevings kans en veel minder nabehandeling

indien niet halen ze direct alle oksel klieren er uit komlpeet toilet noemen ze dat hier in holland
dan niet in een hoekje gaan zitten , ze kunnen een hele hoop doen , en afwachten of het alleen in de schildwacht zat of ook in de oksel , dat is weer een latere zorg en heel ander traject

(maar houd dus rekening met sochtends een oedeem arm / vocht vast houden dus ringen af ! wijde kledij mee vooral de eerste dagen als je nog niet goed je oefeningen kunt doen is het wel lastig , maar zelfs met mijn reuma is het goed te doen zoveel mogelijk normaal en iets extra bewegen ..het heeft nog wat kleine gevolgen , je hebt die klieren imo niet voor niks ,maar dat is voor latere zorg, dus mocht het gebeurt zijn bedenk je dan dat de arm nog dunner gaat worden de pijn vele malen minder word en dat daar erg goed mee valt te leven Knipoog het is anders best wel schrikken dikke pijnlijke arm)

als ze later de tepel reconstrueren doen ze dat met een stukje (gevoelige !) huid , uit de lies meestal , zodat je meer gevoel in je tepel krijgt als de rest vd borst
evt inkleuren dmv tatoo gebeurt weer daarna

ze maken m eender als je andere tepel en zeer , zeer waarheidsgetrouw

vlak na je operatie zal je je tepel nog voelen zitten
die zenuw heeft nog ene "geheugen"de meeste vrouwen raken dat gevoel later kwijt
een zeer enkel geval niet maar dat is een unicum

persoonlijk vond ik dat het moelijkste om aan te wennen
in eerste instantie voel je m nog in je hoofd maar kan je m niet vinden
verder kon die kanker borst me gestolen worden
daar was ik vrij snel aangewend , nu is niemand het zelfde maar bedenk maar dat
als die wel had blijven zitten dat je dan heel mooi had geweest in je kist
en eigenlijk ook niet want het rot door je huid heen voor die tijd
dan is het nog steeds rot en vervelend maar in eens een stuk relatiever ..

meid het is een keiharde rot ziekte ,met emotioneel hele zware gevolgen
je bent jong en sterk probeer alles te relativeren , je hebt een goede vent achter je staan
en veel vrienden en probeer de positieve kanten van de slechte situatie te zien
(direct een recontructie bv en heel erg fijn HUID BESPAREND ! resultaat is mooier en belangrijker je gevoel (letterlijk van de huid..) is beter)

als je moet huilen al je wakker word uit de ok gewoon doen
dat zijn je hormonen , lekker laten gaan , zjin ze aan gewend de zusters Knipoog
hoef je je zeker niet voor te schamen is heel erg normaal

nou meis heeel veel veel sterkte !

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:06

Meis ik wil je nog een keer heeeeeeeeeeeeeeel veel succes en sterkte wensen met de operatie en het herstellen..
Doe na de operatie rustig aan en geef je lijf de kans om zich te herstellen, het is een ingrijpende operatie, en een rare tijd geweest voor je.
Ik zal morgen voor je duimen.
GOOD LUCK!!!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 11:38

@Nickyu: Heel erg bedankt voor de verhelderende uitleg.
Tot nu toe vind ik het ook het ergste dat ik mijn tepel kwijt ben. maar volgens de plastiche chirurg zou het gezien mijn leeftijd wel eens kunnen dat de zenuwuiteinden terug gaan groeien !! Dat zou geweldig zijn maar ik mocht er niet op hopen.
Ik ben echt zo blij dat ze wel huidbesparend kunnen werken deze foto's waren echt veel minder erg als wanneer alles weg is en dan volledig je buik word gebruikt.
1 nadeel ik ben mijn naverpiercing dus kwijt Boos!
Ik heb op mijn 17de zoveel moed moeten verzamelen om die te laten schieten (was een kado van mijn mams) en nu gaat ie weg zijn.
Mams heeft al beloofd dat ik van haar een nieuwe krijg als alles achter de rug is zelf een gouden als ik wil :p maar ik vrees dat ik niet meer durf hahahahaha !!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:44

als je dit achtzer de rug heb, kun je jezelf die navelpiercing mss cadeau doen, om het af te sluiten zeg maar.
heel veel sterkte met dit alles, duidelijke uitleg van nicky, heb je denk ik wel veel aan
we duimen voor je

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:19

Quinzy schreef:
@Nickyu: Heel erg bedankt voor de verhelderende uitleg.
Tot nu toe vind ik het ook het ergste dat ik mijn tepel kwijt ben. maar volgens de plastiche chirurg zou het gezien mijn leeftijd wel eens kunnen dat de zenuwuiteinden terug gaan groeien !! Dat zou geweldig zijn maar ik mocht er niet op hopen.
Ik ben echt zo blij dat ze wel huidbesparend kunnen werken deze foto's waren echt veel minder erg als wanneer alles weg is en dan volledig je buik word gebruikt.
1 nadeel ik ben mijn naverpiercing dus kwijt Boos!
Ik heb op mijn 17de zoveel moed moeten verzamelen om die te laten schieten (was een kado van mijn mams) en nu gaat ie weg zijn.
Mams heeft al beloofd dat ik van haar een nieuwe krijg als alles achter de rug is zelf een gouden als ik wil :p maar ik vrees dat ik niet meer durf hahahahaha !!

bij mij is de zenuw niet meer aangegroeid maar ook niet "verdwenen"heb dus nog een "hotspot"
lijkt voor sommige mensen miss onbelangrijk maar dat is toch wel iets vrouwelijks wat
erg fijn is als het er nog is Bloos
als het goed is kan je het lidteken op de buik onder de slip verstoppen Knipoog
je buik ziet er straks net zo uit als van iemand die m heeft laten liften

ach joh die piercing die komt wel weer ! je krijgt iig een mooie nieuwe navel
als je dadelijk een beetje uitgedokterd bent durf je bijna alles Vork

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:23

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd! Ik ga heel hard voor je duimen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 14:57

Citaat:
je buik ziet er straks net zo uit als van iemand die m heeft laten liften

Voila een sexy strakke buik en stevige borsten wat wil een vrouw nog meer Haha!
Ach we kunnen er beter een beetje mee lachen he?
Ik heb geluk dat de lage taille broeken mode bijna over is dan ga je van dat liteken in een gewone broek indd niet veel zien.
Bbbrrr laatste dagje thuis heb toch de zenuwen man !
Strakjes komt mijn strasser hoefsmid langs hij vond het zo erg voor me en stelde voor me wat bij te staan met Bach bloesem voor de zenuwen daar gaat hij me nu voor uitpendelen.
Hij werk nu al jaren zowel bij paarden als mensen met bachbloesems en meridianen ....
Bij de paarden heb ik hem al vaker kleinde wonderen zien verichten dus het kan maar helpen tegen de zenuwen Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:58

ja, morgen is het zover he
kun je niks leuks doen, als afleiding of zo?
hele dag thuiszitten en druk maken lijkt me ook niks

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:14

Jeetje ik heb je hele topic even doorgelezen. Echt verschrikkelijk dat je dit moet meemaken.
Ik wou je even heel veel sterkte toewensen met je operatie en hopelijk gaat het daarna gauw weer beter met je!
Ik denk aan je aankomende Vrijdag!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:25

kijk dat is de instelling ! Haha!
je zenuwen zullen ondertussen wel door je lijf gieren
heb je je tas al voor de 3e keer ingepakt?
iig heel veel sterkte morgen en overmorgen
gaat je moeder mee morgen naar het zieken huis?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 17:07

Citaat:
kun je niks leuks doen, als afleiding of zo?

Ben net even mijn contacktlenzen gaan uithalen die lagen klaar in de winkel kan ze beter nu halen want na de operatie kan het nog wel even duren en mijn doos was bijna leeg.
Helaas is het weer bagger anders ging ik nog een ritje maken ofzo maar das dus niks.

Citaat:
heb je je tas al voor de 3e keer ingepakt?
iig heel veel sterkte morgen en overmorgen
gaat je moeder mee morgen naar het zieken huis?

Eeuummm geloof je me als ik zeg helemaal nog niet Bloos
Ben net met mams even naar de winkel geweest wat nieuwe wasdoekjes, handoeken, zeep en tandpasta gaan halen.
Dat ligt in mijn lade samen met 2 pyama's, sloffen en een badjes. Voor de rest heb ik echt nog niks bijeen.
Ik denk dat ik verder ook nog niet veel moet hebben vermits zou ik al een vaste kamer hebben? Want ik lig op ee 2persoonskamer dus ik wil niet veel spullen achterlaten als ik 10 uur lang de ok in moet en 1 dag op intensive care. ik denk dat ik spullen als boeken, dvd's, laptop pas de zaterdag laat aanrukken :p