Wat vinden jullie van Sonja Bakker???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Re: Wat vinden jullie van Sonja Bakker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:34

Tien schreef:
Citaat:
Litterbox. Echter wordt er geen 100 gram vlees ingepland maar 75 gram.

100 g rauw = ong 75 g bereid Knipoog

Ik ben tegen SB, het is een crahdieet, hoe je t ook wend of keert.
Je stofwisseling gaat op standje hongerwinter en als je klaar bent vliegen de kilo's er weer aan. Geldt idd niet voor iedereen, maar voor de meesten toch wel.
Heb velen kilo's zien afvallen ("het werkt wel", tja als ik niks meer eet, val ik ook af Knipoog ), en zwaarder zien worden dan ooit.
Bovendien als je mij gaat vertellen dat er 6 suikerklonten zitten in pepsi max (=light cola) val je bij mij aardig door de mand. (in light zit geen suiker, maar zoetstof Knipoog )
Gelukkig is ze ook geen diëtist, maar een gewichtsconsulente, een groot verschil Knipoog

Maar toegegeven, SB heeft er mooi geld mee verdiend en het is denk ik wel het beste en gezondste crashdieet die ik ken. Maar of dat wat zegt.

Knipoog De hoeveelheden in haar menu's zijn bedoeld als bereid product en daarom eet je dus geen 100 gram vlees, maar 75 gram. Anders moet je die 200 gram andijvie nog gaan koken, nou dan blijft er ook niks over! Dat wilde ik alleen ff zeggen.

Daarnaast als ik een willekeurig dagmenu pak dan krijg ik het volgende:

Maandag: 950 kcal
Dinsdag 1350 kcal

Eerste dag is inderdaad ietwat weinig, maar als het je idee hebt dat je het daar niet op trekt kun je het nog aanvullen tot 5 stuks fruit en extra groenten opscheppen. Sprokkel je er toch alweer 200 kcal bij.

Zeker het eerste boek is echt te weinig, maar haar nieuwe boeken hebben een grote vooruitgang daarin. Daarnaast adviseert zij ook hoe je op gewicht kunt blijven...

Opmerkingen over suikerklontjes in light producten is inderdaad niet slim, kan ik niks tegen in brengen, behalve dat ze wel ondanks dat soort opmerkingen nu ook verzekeraard achter haar krijgt te staan + ziekenhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:33

Litterbox schreef:
Opmerkingen over suikerklontjes in light producten is inderdaad niet slim, kan ik niks tegen in brengen, behalve dat ze wel ondanks dat soort opmerkingen nu ook verzekeraard achter haar krijgt te staan + ziekenhuizen.

Dat is meer een kwestie van goed contractbeheer en goede marketing dan dat zij op grond van goede adviezen zou worden "uitverkoren" oid Knipoog

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:15

Zep schreef:
Litterbox schreef:

Dat is meer een kwestie van goed contractbeheer en goede marketing dan dat zij op grond van goede adviezen zou worden "uitverkoren" oid Knipoog

Tja dat is waar. Haar boek en haar benadering naar mensen toe is wat men wilde zoals iedereen merkt.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:21

mijn moeder heeft ook het sonja bkker dieet gedaan, ze is 10 kilo afgevallen. Ik ook, maar dan zonder dieet Tong uitsteken

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:50

Ik heb mensen veel gewicht zien verliezen door het Sonja Bakker dieet. Heel fijn voor ze, maar ik ben wel benieuwd of het over 5 jaar nog zo is.
Onlangs heb ik een college gehad over afvallen etc. en daar werd ook gezegd dat het dieet van Sonja Bakker een crash dieet is. Je krijgt weinig calorieën binnen op een dag. Een lichaam past zich aan deze zelfopgelegde hongersnood aan door de spijsvertering te vertragen. Je spijsvertering blijft zo traag dus je komt op den duur alleen maar sneller aan... Zo heb ik het in ieder geval geleerd Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:59

nou, alle 'meningen van experts' ten spijt: hier zit er eentje die nog geen kilo is aangekomen.
Het leuke van Sonja is dat je het gedeeltelijk vol kunt houden als verandering van eetgewoontes. Ik 'doe' allang geen SB meer, maar ik ontbijt en lunch nog steeds gematigd en eet nog steeds tussendoortjes.
Et voila: de 15 kg is er nog steeds vanaf.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:36

Dat is wel heel fijn Maanling!
Maar ik geloof dat ik me echt super slap zou voelen als ik maar 1000 calorieën binnen zou krijgen op een dag!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:42

Ahjoh, ben je gek, dat valt allemaal reuze mee. Je bent toch 'baas in eigen maag'. Moest je net mij hebben: tot mijn 30ste nooooooit aan een dieet gedaan, welk dan ook. Als er iemand van veel en lekker eten houdt ben ik het wel. (in een restaurant kijk ik ook altijd het eerst bij de toetjes)

Maar er moest gewoon echt iets gebeuren toen ik richting de 80kg ging en ik op een niet al te grote fjord reed. Vond ik zielig en geen gezicht. Dus na een hoop positieve verhalen uit mijn omgeving maar aan SB...

En natuurlijk heb ik wel honger gehad, maar je kunt altijd een extra liga, of sultana, of appel of weetikveelwat eten. Zelfs met dat extra erbij, eet je wellicht nog veel minder als normaal, dus afvallen doe je toch wel. En denk je dat ik niet meer ben wezen uiteten? Echt wel. Ik hoefde ook echt niet in 9 weken af te vallen, 10 of 11 of 12 of 13 weken was ook goed. Ik had de tijd. Et voila: het werkte dus prima.

Ik denk dat ik in de SB tijd maar een keer of twee, drie écht honger heb gehad dat ik dacht: als ik nu niets eet ga ik om. Dus dan at ik maar wat extra's, nou prima toch?

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:54

Ja ik ben nu 3 maanden gestopt met SB en nog steeds 65 KG... ik sport minder en eet weer iets meer....dus tsja... dat aankomen geldt niet voor iedereen

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:17

Gelukkig maar Knipoog Hopelijk blijft het zo bij jullie. Mij lijkt het belangrijk dat je blijvend een gezond eetpatroon houdt. Veel mensen vallen toch weer terug in oude gewoontes. Ik ben niet van plan te gaan Sonja Bakkeren, ik eet best gezond en ben netjes op gewicht...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:21

nou mijn nieuwe gewoonte bevalt veel beter dan de oude Knipoog
Ben verslaafd aan fruit/salade/groenten geworden

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:28

Ik ben ook nog geen kilo aangekomen sinds ik 2 maanden geleden gestopt ben met SB, en ik heb toch heel wat verjaardagen achter de rug waarbij ik me niet heb ingehouden Nagelbijten / Gniffelen Haha! . Ik ga in januari weer verder denk ik, er is nu 8 kilo af, maar eigenlijk mag er nog minstens 10 af, weet alleen niet of ik daar zin in heb Tong uitsteken .

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:48

Litterbox schreef:
Knipoog De hoeveelheden in haar menu's zijn bedoeld als bereid product en daarom eet je dus geen 100 gram vlees, maar 75 gram. Anders moet je die 200 gram andijvie nog gaan koken, nou dan blijft er ook niks over! Dat wilde ik alleen ff zeggen.

Ik weet het, maar zette het er neer, omdat niet iedereen weet wat het verschil is in gewicht bij voor de bereiding en na de bereiding. Knipoog

Maar ik denk dat iedereen zelf wel weet wat gezond is en wat niet gezond is.

Natuurlijk hangt het er ook vanaf hoe je na het dieet gaat eten, maar de meeste mensen gaan weer lekker zo als voor het dieet eten. Knipoog
Ik denk dat mensen er meer aan hebben als ze zelf wat beter over gezonde voeding na gaan denken, dan "domweg" (geldt natuurlijk ook niet voor iedereen) de menu's gaan volgen. En zo ook snappen, waarom een dagmenu er zo uit ziet.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:24

Ik heb ook domweg de menus gevolgd en daardoor geleerde wat ik wel en niet kan en eten....
Je hoeft er echt geen studie van te maken om zelf te kunnen bepalen hoe je verder moet eten na het dieet...
Gewoon zo doorgaan alleen in grotere porties...
zo simpel als wat

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:48

alleen maar succes verhalen!
waarom blijven mensen dan volhouden dat je aankomt na sb?
als ik het zou volgen zou ik zo weining kcal te weinig vinden!
maar dan eet je toch gewoon iets kleins er bij?
het is denk ik een goede basis!!!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:51

Patriesja schreef:
Ik heb ook domweg de menus gevolgd en daardoor geleerde wat ik wel en niet kan en eten....
Je hoeft er echt geen studie van te maken om zelf te kunnen bepalen hoe je verder moet eten na het dieet...
Gewoon zo doorgaan alleen in grotere porties...
zo simpel als wat

Maar ja, niet iedereen "snapt" dat Knipoog

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:40

das waar Knipoog

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:44

Tien schreef:
Litterbox schreef:

Ik weet het, maar zette het er neer, omdat niet iedereen weet wat het verschil is in gewicht bij voor de bereiding en na de bereiding. Knipoog

Maar ik denk dat iedereen zelf wel weet wat gezond is en wat niet gezond is.

Natuurlijk hangt het er ook vanaf hoe je na het dieet gaat eten, maar de meeste mensen gaan weer lekker zo als voor het dieet eten. Knipoog
Ik denk dat mensen er meer aan hebben als ze zelf wat beter over gezonde voeding na gaan denken, dan "domweg" (geldt natuurlijk ook niet voor iedereen) de menu's gaan volgen. En zo ook snappen, waarom een dagmenu er zo uit ziet.

Mja, op zich is dat het grootste struikelblok van dieten volgen. Mensen vervallen dan snel weer in hun oude patroontje!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:32

IK ben ook helemaal fan!!

Ben vorig jaar begonnen en van 72 naar 62 kg gegaan. Hierna ben ik gaan samenwonen en na een half jaar weeg ik nog exact hetzelfde en moet zeggen dat ik einelijk helemaal niet meer deed aan de Sonja-style (eet wel altijd gezond maar vaak helemaal niet goed verdeeld).

Nu wil ik er nog wat extra's vanaf en ben dus pas weer begonnen, ik voel mij weer helemaal lekker in mijn vel komen te zitten en straal ook weer meer omdat ik nu al resultaat zie. Waardoor ik ook weer meer energie krijg.

Ik ben blij!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:36

Ik heb me het boek ook maar eens aangeschaft en ben zeer benieuwd...
Denk idd dat het punt 'm zit in het blijvend veranderen van je leef en eetgewoontes, dan dat het een crash dieet is.
Heb haar zelf tenminste wel horen zeggen dat je gerust meer mag eten als je daar behoefte aan hebt.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:13

jacimatho schreef:
....
Heb haar zelf tenminste wel horen zeggen dat je gerust meer mag eten als je daar behoefte aan hebt.

Heeft ze dan ook gezegd wat voor eisen daar aan zitten? Wanneer wel/ niet, hoeveel?
Ik bedoel, ik heb ook wel eens behoefte aan een lekkere chocoladereep Clown

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:17

Ik ben vanaf januari 14 kg afgevallen.
Hoe?
Gewoon minder/gezonder eten en meer bewegen.
Das alles, geen enkel dieet gevolgd.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:42

Tien schreef:
jacimatho schreef:
....

Heeft ze dan ook gezegd wat voor eisen daar aan zitten? Wanneer wel/ niet, hoeveel?
Ik bedoel, ik heb ook wel eens behoefte aan een lekkere chocoladereep Clown

ja in der boek staat in lijst met alles wat je kunt eten als je toch nog honger hebt of je flauw voelt.
Een chocolade reep bv mag best..al zegt SB dat je dan beter pure chocola kunt gaan eten en niet meteen een reep achter elkaar Clown

Mijn vriend is door Sb 20 kg afgevallen en heeft der boek sinds 3 weken aan de kant gelegt en zit nu echt vast in het ritme.
Avond eten heb ik me bij sonja alleen nooit aangehouden, daar keek ik dus niet maar, het gaat in princiepe vooral om het ontbijt lunch en wat je na 18.00 op eet Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:23

Ik zit nu ook op het punt dat ik genoeg ben afgevallen. Ik heb net wel het nieuwe boek gekocht en wil dat toch ongeveer gaan volgen. Voornamelijk ook omdat ik het wel handig vind dat er van tevoren ongeveer vast staat wat ik eet. Hoef ik me daar tenminste niet druk over te maken. Wel hoef ik niet meer af te vallen en moet nog een manier verzinnen om toch iets extra's te nemen zonder dat ik daarbij aan kom. Vanavond heb ik al wat japanse zoutjes extra genomen en gisteren een banaan. Aan de andere kant denk ik ook dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je niet meer afvalt en boek 1 heeft me geen enkele moeite gekost dus waarom zou ik dan nu niet gewoon verder gaan met het nieuwe boek.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:22

Juist ik ben ook op gewicht maar vind het gewoon makkelijk Lachen en ik eet extra dingen (gezonde)