Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:melk is niet zo gezond als men beweert
Mistic schreef:Citaat:Vanaf onze kindertijd worden we geleerd dat melk gezond is en dat we zuivel nodig hebben voor onze calciuminname. Maar vandaag zeggen zelfs dokters dat koemelk dan leiden tot bloedarmoede door ijzertekort, allergieën diarree, koliek, krampen, maagdarmbloedingen, sinusitis, huidaandoeningen, acne, verhoogde frequentie van verkoudheden en griep, artritis, diabetes, oorinfecties, osteoporose, astma en auto-immune ziekten.
Dit zijn enkele bevindingen van studies :
Melk is ook een oorzaak van malabsorptie stoornissen (2) kan een oorzaak zijn van juveniele diabetes (3) en kan prostaat en testiculaire kanker bevorderen.(4)
Voorlopige studies tonen aan dat insulineafhankelijke diabetes mellitus bij kinderen wordt geassocieerd met de inname van koemelk voor het spenen. Een auto-immuun mechanisme is gebruikt om uit te leggen hoe koemelk het lichaam antistoffen laat aanmaken. Deze antistoffen vallen de pancreascellen aan die insuline moeten maken. Verder onderzoek wordt gedaan om te verklaren wat de relaties zijn en welke de rol van de genen zijn om deze auto-immune reactie uit te lokken. (5).
Melk en melkprodukten geven het hoogste correlatie coëfficiënt i.v.m. hartaandoeningen. Terwijl suiker, dierlijke proteïnen en dierlijke vetten respectievelijk op de tweede, derde en vierde plaats komen.(6).
Melk en vele bestanddelen uit melk (botervet, melkproteïne, calcium van melk en riboflavine) stonden positief in relatie met coronaire hartziekten en mortaliteit voor alle 40 bestudeerde landen. (7).
Bron: http://www.soya.be/nl/waarom-melk.php
En dit is dan nog maar een klein deel van de te vinden aandoeningen.
Zoek maar eens op google op het woord melk.
runningkawa schreef:Ik denk dat het wel ergens op gebaseert is, je kunt namelijk makkelijk kijken hoeveel vetten er in producten zitten.
En naar de botten zijn zoals ik tegenkom meer dan 1 onderzoeken geweest met alle dezelfde uitslag.
Men is bij mij de grote koppen, de staat.
En ja melk is ongezond. of het slechter is dan limonade, geen idee, maar dat limonade niet gezond is lijkt me iig ook waar.
Maar waarom vinden mensen het wel waar dat cola slecht is en melk niet?
Is dat niet puur omdat ons vroeger is ingeprent dat melk goed is? Dat is toch krom?
En waarom mogen de slogans als melk is goed voor elk niet meer gebruikt worden?
Omdat er een kern van waarheid zit in dat melk niet zo goed is?
erleyne schreef:runningkawa schreef:melk is niet zo gezond als men beweert
Ik kan natuurlijk gaan mierenn**ken en over het woordje men vallen, maar dat zal ik niet doen![]()
Dit is al een heel andere stelling dan wat TS beweert namelijk! Dat bepaalde lobbies ons liever laten geloven dat melk heilig is op gezondheidsgebied, dat zal best. En dat het niet voor iedereen altijd gezond is, dat geloof ik best, geen enkel probleem.
Maar het gaat er mij om dat TS er vanuit gaat dat melk per definitie ongezond is, en zefs slechter dan limonade. En dat gaat er bij mij echt niet in.
(die bewering over 2 speklappen is volgens mij nergens op gebaseerd?) En dat brozer worden van botten, daar staan dus ook nogal wat vraagtekens bij.
runningkawa schreef:Ik denk dat het wel ergens op gebaseert is, je kunt namelijk makkelijk kijken hoeveel vetten er in producten zitten.
En naar de botten zijn zoals ik tegenkom meer dan 1 onderzoeken geweest met alle dezelfde uitslag.
Men is bij mij de grote koppen, de staat.
En ja melk is ongezond. of het slechter is dan limonade, geen idee, maar dat limonade niet gezond is lijkt me iig ook waar.
Maar waarom vinden mensen het wel waar dat cola slecht is en melk niet?
Is dat niet puur omdat ons vroeger is ingeprent dat melk goed is? Dat is toch krom?
En waarom mogen de slogans als melk is goed voor elk niet meer gebruikt worden?
Omdat er een kern van waarheid zit in dat melk niet zo goed is?
Citaat:Daarbij zeg ik niet dat ik minder zuivelproducten ga gebruiken, dit gewoonweg omdat ik het lekker vind en ik het sowieso al in niet al te grote mate gebruik En ik denk dat de meeste mensen zo denken..
runningkawa schreef:Citaat:Daarbij zeg ik niet dat ik minder zuivelproducten ga gebruiken, dit gewoonweg omdat ik het lekker vind en ik het sowieso al in niet al te grote mate gebruik En ik denk dat de meeste mensen zo denken..
Dat is bij mij ook zo
Ik vind kaas op de boterham nu eenmaal erg lekker, dus blijf dat doen.
En ik drink niet vaak cola, maar soms een glaasje vind ik ook lekker, dus stop daar ook niet mee.
Dan kan en mag je niks meer.
Maar weten dat het niet zo gezond is als ons ingeprent is lijkt me niet zo verkeerd om te weten
Vjestagirl schreef:Melk is babyvoeding. Het is slecht voor je tanden en er zitten stoffen in, die in te grote mate schadelijk zijn. En dat zijn stoffen die dus in je lichaam blijven zitten (lever) en daar zich opstapelen.
katiavl schreef:Dat er veel slecht is, dat is waar, maar dat maken we ook onzelf aan hoor. We willen alles zo goedkoop mogelijk, maar niemand die er wat bij stilstaat dat er negatieve kanten aan verbonden zijn.
Aranel schreef:Vjestagirl schreef:Melk is babyvoeding. Het is slecht voor je tanden en er zitten stoffen in, die in te grote mate schadelijk zijn. En dat zijn stoffen die dus in je lichaam blijven zitten (lever) en daar zich opstapelen.
Volgens mij klopt dit niet
De tandarts heeft tegen mij gezegt dat als ik vlak nadat ik fruit heb gegeten mijn tanden wil poetsen, ik dan eerst een plakje kaas moet eten of een glas melk moet drinken, volgens mij was dat om de zuren weer te neutraliseren ofzo. Dus mij lijkt het niet slecht voor mijn tanden
Kowloon1 schreef:Zozo interessant topic, weer iets nieuws bijgeleerd.
Dacht altijd dat melk gezond was en je beenderen versterkte, blijkt het een fabeltje te zijn...
erleyne schreef:Dan moet je naar een betere bibliotheek gaan! Maar je stipt wel de kern van het probleem aan, de meeste mensen weten niet hoe ze aan informatie moeten komen. In ons huidige informatietijdperk worden de meeste ondergesneeuwd en is er lastig scheiding te maken.
Zo kan ik je zo wat wetenschappelijke artikelen laten zien waarin door wetenschappers wordt beweerd dat de holocaust niet gebeurd is. Zijn ook genoeg volgelingen voor, maar dat zegt nog niet dat het waar is.