Nog meer bokker met coeliakie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wennie

Re: Nog meer bokker met coeliakie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:52

Annemiek80 schreef:
Thanks voor het melden van het recept in de Allerhande!

Ik neem hem nl nooit mee, maar dit keer dus wel meegenomen, en het ziet er lekker uit, en niet moeilijk om te maken (tenminste zo ziet het er uit Haha! )
Ga hem van de week of volgende week eens proberen.

Heb jij toevallig de rijstpannekoekjes al geprobeerd? Vork

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:11

Nee nog niet, jij?
Wil het misschien zaterdag gaan proberen, dan houdt ik denk eens weer eens een kook en bakdag want mijn vriezer begint leeg te raken Tong uitsteken
Ik eet nl altijd warm op mijn werk (brood meenemen is lastig, ik eet het alleen geroosterd en iedere dag scharbroodjes meenemen loopt een beetje in de papieren).

Op een kook en bak dag bak ik meestal 3 of 4 broden, en 3 of 4 maaltijden (maal 4 porties...)

Dan moeten die rijstpannekoekjes toch ook ergens tussendoor lukken Haha!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:17

Ik heb de BKB geprobeerd. Waarschijnlijk niet helemaal goed gelukt.

Ik vermoed dat ik wat te weinig sojamelk/water erbij gedaan heb, want het waren halve kanonskogels (overigens wel hele lekkere). Ik mag natuurlijk geen eieren en ik denk dat ik daarom te weinig vocht had.

Ik heb er overigens wel goed last van gehad, dus voorlopig geen kaasbroodjes meer voor mij, of ik moet ze maken met schapenkaas, maar dan wordt het wel een heeeeeel duur geintje.

Helaas

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:45

Ik heb t ook nog niet geprobeerd...
Moet dit weekend ook aan het bakken, want heb het de komende 2 weken erg druk (schoolreisje, verjaardag vieren in de klas) dus heb wel wat extra eten nodig.

Rocamor; jammer dat de broodjes niet goed vielen. Misschien kan je het recept met tapiocameel en rijstemeel (zonderkaas) wel verdragen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:27

Ik heb de recepten ook nog niet geprobeerd. Echt erg gewoon te lui voor. Ik werk 4 dagen per week. 2 dagen per week (ma/di) eet ik een pasta of rijstsalade bak vol. Krijg ik van mijn ouders mee (ben bijna 30 Bloos ) als ik op zondag bij ze ga eten. De donderdag en vrijdag eet ik 2 schar ciabattabroodjes die ik in de ochtend voor het werk opwarm en een bakje vruchtenyoghurt/kwark oid. Vingers aflikken

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:30

ik heb ook nog geen recepten geprobeerd, maarja wat wil je met dit mooie weer ik vergeet zelfs brood te bakken Dromen

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:05

Haha, mijn moeder maakt ook regematig een broodje of andere GV maaltijd voor mij. Echt keilief Lachen
Ik ben nu bzig met BKB en ga daarna nog zachte bolltjes maken.
Mijn brood van mixwell was erg goed gelukt!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:26

Vind het soms wel balen. Ontdek pas net dat we een aantal van die 1 persoons zakken van Unox soep mogen. Gaan ze het recept weer vernieuwen met aroma tarwe grrr. Ga kijken met de boodschappen of ze nog oude zakken hebben en dan inslaan. Echt jammer hoor.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:01

Echt?!?! Ik nam vaak de tomaten- of erwtensoep. Super handig voor op mn werk...
Balen zeg, zal maandag even goed inslaan.

Mijn zachte bolletjes zijn compleet mislukt. Gelukkig heb ik nu wel weer een stevige voorraad BKB en boord in de vriezer. Vanaaf maak ik nasi (nasikruiden van AH zijn GV) en dan vries ik een deel in Lachen

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:11

Horse_ schreef:
Ik ben eerlijk gezegd nog maar 1 x naar het buitenland geweest sinds mijn dieet. Was (en ben) te moe om te gaan. Afgelopen zomer naar Zweden geweest. Daar hebben ze in supermarkten hele schappen vol GV. Ook lekkere broodjes en smaken Daim taarten die ze hier niet hebben Vingers aflikken

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je in Zweden bent geweest, ik zit daar namelijk ook over te denken voor aankomende vakantie.

Ze hadden al geen GV tomatensoep meer, de erwtensoep was nog wel de oude samenstelling.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 19:20

Ik ben in Goteborg aangekomen per boot en toen gaan rondrijden met auto en tent. Tent al gauw overboord gegooid en een blokhut gehuurd want die kosten geen drol. Weet zo even niet meer hoe de plaatsen heetten waar ik ben geweest Bloos Ze hadden er een boel MAC's Vingers aflikken

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:18

Kijk, als er MAC's zijn komt t helemaal goed Haha!

Ik heb even een dipje. Moet woensdag en donderdag avond4daagse lopen (bleeeh) en moet dus op mn werk eten. Kan ik ten eerste nergens een makkelijke GV maaltijd vinden en ten tweede was het free off brood van de super uitverkocht. Ben nu dus eten voor die 2 dagen aan t maken en zelf brood aan t bakken. Stom dieet Boos!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:38

Bij de AH heb je wel redelijk wat keuze kant en klaar of bedoel je iets wat je niet hoeft op te warmen?
Lekkere salade maken anders. Soms vervloek ik het dieet ook. Altijd lastig dat eten buiten de deur en niets op de bonevooi kunnen doen.

Tjee avondvierdaagse. Zou ik echt geen energie voor hebbem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:43

Soms baal ik er ook wel van, al dat gedoe.
Maar goed, we hebben hier allemaal wel wat. Zo is mijn broer weer een diabeet (type 1) etc.

Maar ben ik nu de enige die na ongeveer 9 maanden GV eten nog steeds vaak echt moe is? Ik ben nl ook constant ziek op school omdat ik gewoon hartstikke moe ben.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 20:14

Ik ben na 4 jaar ook nog steeds vaak moe. Mijn zus na 4.5 ook nog steeds. Dus je bent niet de enige helaas.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:46

Ook hier loop ik momenteel over van vermoeidheid. Ik moet volgende week weer naar de internist (nieuwe, mijn oude is met pensioen) en denk dat ik weer met te laag hb en ijzer loop, wil nu toch wel een keer dat dat gaat verbeteren, voorheen had ik daar nooit last van, was zelfs bloeddonor dus weet zeker dat mijn hb goed was.
Maar zie een beetje op tegen dat daar waarschijnlijk weer onderzoeken aan vastzitten anderzijds wil ik 'het' nu ook wel eens weten.
Ik ben nu ruim 2 jaar op dieet nl.
Ook binnen 2 maanden ruim 5 kg afgevallen zonder verandering in mijn eetpatroon, ik eet nu eerder meer, weet nu niet of dat 'stabiliseren' op mijn oude gewicht is (voor ik ziek werd woog ik nl altijd 60 kg, toen ben ik een aantal maanden goed ziek geweest en ruim 6 kg afgevallen waarna na een paar maanden het er bij vloog met almaar minder eten tot ong. 66kg, heb dit dan ook ruim een jaar gewogen, maar ben nu weer terug op om en nabij 60, in mijn geval randje gezond gewicht/ondergewicht ofwel BMI van 19,5)

Verder heb ik inderdaad ook af en toe de balen in het dieet moet ik zeggen, zelfs dat ik dan door de winkel loop en de 'sniekie' gedachte opkomt: Ach 1 dagje een keer heel goed zondigen (alles eten wat ik lekker vond) moet toch een keertje kunnen?
Tot nu toe nog niet gebeurd Haha!

Anderzijds heb ik laatst een nacht doorgewerkt met een aantal collega's. Midden in de nacht was er alleen patat te krijgen in het personeelsrestaurant omdat deze aan het verbouwen was. Toen was ik erg blij met mijn overheerlijke zelfgemaakte macaroni uit de magnetron (deze was bijzonder goed gelukt Haha! ) en kreeg ik een paar jaloerse blikken naar me toegeworpen Vingers aflikken
En ben ik 2 keer de laatste tijd uit eten geweest waar ze het dieet goed snapte, meedachten, ik gv brood kreeg (anderen stokbrood) en ik gewoon heerlijk en ontspannen gegeten heeft.
Mocht iemand een adresje zoeken in Breda of Soest (of Baarn weet het niet helemaal zeker) Vork

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:23

Horse_ schreef:
Bij de AH heb je wel redelijk wat keuze kant en klaar of bedoel je iets wat je niet hoeft op te warmen?
Lekkere salade maken anders. Soms vervloek ik het dieet ook. Altijd lastig dat eten buiten de deur en niets op de bonevooi kunnen doen.

Tjee avondvierdaagse. Zou ik echt geen energie voor hebbem.

Bij mijn AH was niets kant en klaar GV. Heb ook maar een klein AH-tje....

Ik heb ook helemaal geen energie voor avond 4 daagse. Boos! Baal enorm dat ik mee moet. Gelukkig hoef ik maar 2 dagen en maar 5 km. Maar ik ga dan meteen door naar mn bed. Daarna heb ik vanaf zaterdag 4 dagen om bij te komen.

Ik zoek nog leuke restaurantjes in de omgeving van t Gooi. Ben nog 1 keer uit eten geweest en was een grote ramp Huilen Ze snapte niets van t dieet.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:00

Lekkere salades.. Lachen

Heeft iemand nog tips voor een lekkere (maaltijd-)salade?

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:58

van de AH zijn de krabschuitjes ook echt superlekker!!!
die pannenkoekjes ook maar eens proberen ja! trouwens die haver van de glutenvrijemakrt is erg lekker!!! hij bevalt mij goed!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:40

Ik moet die haver ook maar eens gaan proberen. Heb nu wel boekweitpap en das opzich ook wel lekker hoor Lachen
Ik lust geen vis, us at valt voor mij al af....

Heb vanaag mn glutafinbroodjes ontdooit en ze zijn zonder opwarmen ook prima te eten Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:08

Vond trouwens uit dat er nu ook eiersalade is die wij mogen. Surinaamse eiersalade in een tube. Lekker pittig en handig!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 00:29

Vandaag even inkopen gedaan in Leiden bij de atuurvoedingswinkel, een rib uit mijn lijf maar wel weer wat lekkere dingen rijker, waaronder kaneelkoekjes (die zijn echt overheerlijk).
Ook de havermout meegenomen en weer nieuwe pannenkoekenmix (appel kaneel).

Lekkere maaltijdsalade:
- 200 gr achterham in stukjes gesneden
- blikje mais
- blikje ananas
- prei
- potje sellerie (geen selderij!)
- citroensap

Dat was het geloof ik, lekker fris en smaakt heerlijk

edit: er moet ook nog een appel in

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:09

Annemiek; is dat de pannekoekenmix van Orgran? Die is lekker Lachen Wel meer melk/ water toevoegen dan op de verpakking staat.

Horse: Van welk merk is dat? Handig voor op t werk Haha!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:29

Annemiek80 schreef:
Lekkere maaltijdsalade:...

Klinkt lekker! Ik hou wel van salades, vandaag had ik een simpele mee: gekookte aardappeltjes van gister in stukjes, mayo en mini stukjes augurk er doorheen. Tong uitsteken
En twee plakjes zelfgemaakt Teffmeel-boerenbruinbrood met Ukkie chocopast (=zonder melk en hazelnoten).

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 19:30

wennie schreef:
Horse: Van welk merk is dat? Handig voor op t werk Haha!

Oeps is van de Appie Hein Vingers aflikken

Ik ben nu aan t koken: biefstuk met kant-en-klare mexicaanse salade van de AH Vingers aflikken