Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:29

doemaarwat schreef:
Hahahah.. Bloos


Ach je kunt nog lachen... Koe

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:30

Misschien een idee dat je dan je eigen bloed eens laat testen Slimmerik.
Zoals dat ook bij bosbouwers gebeurt.

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 09:31

ja oke , maar mijn opa die had ook zo'n plek en die was gebeten door een dwazel of hoe noem je zo'n insectachtige iets Tong uitsteken .. alleen ik vertrouw dit plekje niet zo !

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:32

Anya schreef:
Misschien een idee dat je dan je eigen bloed eens laat testen Slimmerik.
Zoals dat ook bij bosbouwers gebeurt.

Mij maak je niet bang .... Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:35

Het gaat hier helemaal niet om bang maken.
Het gaat hier om gezond verstand.

Voorbeeld: ik heb zelf Lyme. Mijn paard heeft anti-stoffen tegen Lyme. Een mede-stalgenote bleek Lyme te hebben. We zitten dus in een gebied met relatief veel besmette teken. De mensen bij mij op stal laten gewoon 1x per jaar testen. Omdat ze met hun paarden en vele buitenritjes tot een hogere risico-groep behoren.

Anoniem

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:38

Stel je doet een bloedtest omdat je in het verleden wellicht wel eens bent gestoken door een geinfecteerde teek, ben je toch te laat lijkt mij? De 1e fase is dan toch al afgerond?

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 09:38

en dat ga ik vanaf nu ook doen elk jaar bloedonderzoek doen ! ,want ik rij ook vaak in het bos! precies het gaat hier om een gezond verstand en niet om bang te maken

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:42

De "tekenbeet" van TS ziet er zo uit:

Afbeelding

een tekenbeet normaal gesproken ziet er zo uit:

Afbeelding

Ik zie duidelijk verschil...

Maar nogmaals ook mijn huisdokter zou geen bloed prikken...

Ben trouwens niet zo heel lang geleden op van alles gecontroleerd geweest....doet mijn huisdokter altijd eens in de vijf jaar ongeveer.. niks aan het handje met mij.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:43

russel schreef:
Stel je doet een bloedtest omdat je in het verleden wellicht wel eens bent gestoken door een geinfecteerde teek, ben je toch te laat lijkt mij? De 1e fase is dan toch al afgerond?


ja en nee.. er is dan veel stuk in je lijf, maar de bacterie zit er nog wel en blijft doorgaan met overal in je lijf onderdelen aan te tasten. Die bacterie moet dan dood. Dat is in de latere stadia heel veel moeilijker. Omdat de bacterie dan al in de niet-doorbloede delen zit en inmiddels je immuumsysteem heeft aangetast. Hij verandert dan naar de cystevorm en kan een aanval met antibiotica veel langer 'uitzitten'. Vandaar dat ze bij latere stadia van de ziekte heel lange en hoge dosis antibiotica geven (vaak voorafgegaan door twee weken infuus), terwijl bij het eerste stadium een kuurtje van een week voldoende is. In het kader van resistentie beleid kunnen ze dus echt beter dat eerste kuurtje geven. Minder belastend.

Bij chronische lyme patienten kom je doorgaans niet verder dan een deel van de bacterieën dood krijgen. De meeste patienen in dat stadium krijgen hun klachten vaak terug na het stoppen met de antibiotica.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:46


slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:49

Heb ik gedaan... en nog vind ik het er niet op lijken...
Mijn man is vorige week nog bij de dokter geweest om een teek uit de buik eruit te laten halen waar we zo te zien zelf niet bij konden. De dokter dénkt er nog niet aan om met ab te beginnen....pas als er een kring zit .....

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 09:49

slimmerik schreef:
Heb ik gedaan... en nog vind ik het er niet op lijken...
Mijn man is vorige week nog bij de dokter geweest om een teek uit de buik eruit te laten halen waar we zo te zien zelf niet bij konden. De dokter dénkt er nog niet aan om met ab te beginnen....pas als er een kring zit .....



precies !! en ik had die kring! Koe

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:52

Hier in de buurt zitten best veel mensen met lyme (iig die het gehad hebben) Als je symtomen krijgt zoals die kring of verkramping van de spieren etc. is het (naar hier gebleken is) nog tijd genoeg voor een ab....

Maar nogmaals: als ik het niet zou vertrouwen zoals TS dan maar naar een volgende dokter.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:54

TS.... de dokter heeft het toch gezien? Alleen hecht jij meer waarde aan het oordeel van de mensen hier...

Als je nu naar de dokter gaat en vraagt of je de ab zelf mag betalen dan doet ie het misschien wel...

Edit: Als ik meer waarde zou hechten aan het oordeel van mensen op internet dan aan mijn eigen huisarts zou ik trouwens héél gauw een andere huisdokter nemen....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 04-07-07 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:56

Anya schreef:
russel schreef:
Stel je doet een bloedtest omdat je in het verleden wellicht wel eens bent gestoken door een geinfecteerde teek, ben je toch te laat lijkt mij? De 1e fase is dan toch al afgerond?


ja en nee.. er is dan veel stuk in je lijf, maar de bacterie zit er nog wel en blijft doorgaan met overal in je lijf onderdelen aan te tasten. Die bacterie moet dan dood. Dat is in de latere stadia heel veel moeilijker. Omdat de bacterie dan al in de niet-doorbloede delen zit en inmiddels je immuumsysteem heeft aangetast. Hij verandert dan naar de cystevorm en kan een aanval met antibiotica veel langer 'uitzitten'. Vandaar dat ze bij latere stadia van de ziekte heel lange en hoge dosis antibiotica geven (vaak voorafgegaan door twee weken infuus), terwijl bij het eerste stadium een kuurtje van een week voldoende is. In het kader van resistentie beleid kunnen ze dus echt beter dat eerste kuurtje geven. Minder belastend.

Bij chronische lyme patienten kom je doorgaans niet verder dan een deel van de bacterieën dood krijgen. De meeste patienen in dat stadium krijgen hun klachten vaak terug na het stoppen met de antibiotica.



Wat is dat naar Anya, een kennis van mij heeft een ziekenhuisbacterie en die eet zijn bot op, het bot waar een kunstheup in is gezet. Die bacterie zit ook in zijn lijf en hij heeft voortdurend antibiotica, als hij stopt met de kuur wordt hij weer ziek, moe, koorts. Er is al zoveel bot weggegeten dat de kunstheup er uit moet Huilen . Wat een ellende om een bacterie in je lijf te hebben die niet 100% te doden is.

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:27

ja oke maar de dokter zei het is niet nodig ik vin dat maar raar..Verward

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:31

doemaarwat schreef:
ja oke maar de dokter zei het is niet nodig ik vin dat maar raar..Verward


Waarom is dat raar?? Hij is ervan overtuigd dat er niets aan de hand is....als jij zó weinig vertrouwen in hem hebt, dan kun je beter op zoek naar een andere huisarts.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:32

Dat lijkt mij wel een goed plan Ja een andere HA

Anoniem

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:34

Cer schreef:
Dat lijkt mij wel een goed plan Ja een andere HA



Ja, misschien ook wel.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:34

Ja...je zult en moet Lyme hebben... Haha!

Nee, maar als je het écht niet gelooft wat hij zegt moet je sowieso naar een andere arts. Wat vond je zus ervan dan?

Anoniem

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:36

Tja als je niet gerustgesteld wordt door je HA kan je beter een ander zoeken. Ook zij maken fouten. Het levende bewijs zit hier, had ik naar mijn HA blijven luisteren was ik er niet meer, verder een hele aardige sympathieke man.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:37

Dankzij mijn huisarts zit ik hier dus wél.... Haha!

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:40

Nee, je draait dingen om Slimmerik.. Het is niet 'ze moet en zal lyme hebben' maar het is 'ze moet en zal bewijs hebben dat ze het niet heeft'! En dat krijg je niet door in een oogopslag naar die plek te kijken en zeggen dat er niks aan de hand is. Trouwens, als hij dat zo zeker weet, dan kan er toch wel een goede test vanaf. Alleen al om de patient gerust te stellen en zn eigen gelijk te bewijzen..

En niet alle HA zijn hetzelfde..

doemaarwat

Berichten: 511
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: hoogeveen

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:44

Nee precies!

Maar eeuh lieverds ? waarom noemen jullie mij TS ? hahaha Bloos!ps:

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:44

Als voor alle muggen en andere insectenbeten een bloedproef afgenomen moet worden en als niemand meer vertrouwen heeft in de huisartsen door wat gebazel op internet dan is het geen wonder dat de ziektekostenbijdrage omhoog moeten.