jonge meisjes zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Re: jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:47

Als iemand van 16 bewust zwanger raakt, beseffen ze niet altijd wat dat voor consequenties heeft op langere termijn en dat je voorlopig nog erg lang afhankelijk bent van derden.
Ik moet er zelf Niet aan denken dat ik en mijn vriendje nu een kind krijgen (Ik 23 jaar, hij 28)
Ik vind leeftijd verder niet zo'n ontzettend belangrijke maatstaaf, zolang iemand zijn kind maar een stabiele, liefdevolle jeugd kan geven! Lachen

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:06

oudehinken schreef:
Ik ben nu 23 en heb sinds een half jaar verkering.
wij moeten er allebei nog niet aan denken aan een kindje van ons 2.
Meiden die zwanger raken en geen abortus willen kan ik best inkomen ma bewust zwanger raken op die leeftijd vind ik dom.

Sorry hoor.. maar wil je nu beweren dat je op je 23e niet verstandig bezig zijn als ze zwanger raken??
Misschien begrijp ik je helemaal verkeerd hoor.. maar ik vind het (mocht je er zo over denken) een hele domme uitspraak.,..

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:08

dejavu schreef:
Als iemand van 16 bewust zwanger raakt, beseffen ze niet altijd wat dat voor consequenties heeft op langere termijn en dat je voorlopig nog erg lang afhankelijk bent van derden.
Ik moet er zelf Niet aan denken dat ik en mijn vriendje nu een kind krijgen (Ik 23 jaar, hij 28)
Ik vind leeftijd verder niet zo'n ontzettend belangrijke maatstaaf, zolang iemand zijn kind maar een stabiele, liefdevolle jeugd kan geven! Lachen

Kijk zo heeft iedere zijn ding.. in sommige situaties is het niet verstandig.. (geloof me een kind komt altijd wel groot) maar je moet wel een stabiele omgeving hebben waarin een kind op kan groeien en of je nu 35 of 18 bent.. dat maakt weinig uit..

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:24

Riswa schreef:
oudehinken schreef:
Meiden die zwanger raken en geen abortus willen kan ik best inkomen ma bewust zwanger raken op die leeftijd vind ik dom.

Sorry hoor.. maar wil je nu beweren dat je op je 23e niet verstandig bezig zijn als ze zwanger raken??
Misschien begrijp ik je helemaal verkeerd hoor.. maar ik vind het (mocht je er zo over denken) een hele domme uitspraak.,..

Je beslist nog altijd zelf wat je verstandig vindt er wat niet. Persoonlijk vindt ik het verstandig om pas een kind te nemen als je financieel onafhankelijk bent en de huiselijke situatie geschikt is voor een baby. Als dat op je 26 nog niet zo is dan vindt ik het nog steeds onverstandig om dan een kind te nemen. Als je 20 bent en je kan dat wel bieden dan zal je mij daar niets over horen zeggen.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:49

Dressuurgek schreef:
oudehinken schreef:

Je beslist nog altijd zelf wat je verstandig vindt er wat niet. Persoonlijk vindt ik het verstandig om pas een kind te nemen als je financieel onafhankelijk bent en de huiselijke situatie geschikt is voor een baby. Als dat op je 26 nog niet zo is dan vindt ik het nog steeds onverstandig om dan een kind te nemen. Als je 20 bent en je kan dat wel bieden dan zal je mij daar niets over horen zeggen.[/quote]

Helemaal mee eens! dat is wat ik net ook probeerde te zeggen.. allen is formuleren niet mijn sterkste kant Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:01

Riswa schreef:
oudehinken schreef:

Ze bedoelt eerder:
Bewust zwanger raken op die leeftijd (zoals in de topic titel bedoeld word:jong, als in puber) is niet slim

En dat ben ik het wel mee eens... een 16 jarige die bewust zwanger raakt? Zonde!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:05

Riswa schreef:
dejavu schreef:

Kijk zo heeft iedere zijn ding.. in sommige situaties is het niet verstandig.. (geloof me een kind komt altijd wel groot) maar je moet wel een stabiele omgeving hebben waarin een kind op kan groeien en of je nu 35 of 18 bent.. dat maakt weinig uit..

Inderdaad, leeftijd maakt niet altijd verschil, iemand van 35 kan ook niet altijd voor een stabiele thuissituatie zorgen.

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:17

Ik ben ook 15, maar moet ook nog niet denken aan een kleintje die om me heen huppelt.. men vriend gelukkig ook niet en we doen dr alles aan om het dus ook te voorkomen, en al zou het nou tóch nog gebeuren dan zou ik het niet laten komen.. dat zou ik in me leven niet aankunnen kwa geld, sociale kring ect me vriend zou me wel steunen maar moet er alsnog niet aan denken!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:14

Ik zou zelf (waarschijnlijk) nooit voor abortus kiezen.. ik sta daar simpelweg niet achter misschien ook omdat ik wat ouder ben.
Maar ik vind dat ieder zijn eigen keuze moet maken en ik kan daar van alles van vinden.. maar dat veranderd de zaak toch niet.

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:04

Riswa schreef:
Ik zou zelf (waarschijnlijk) nooit voor abortus kiezen.. ik sta daar simpelweg niet achter misschien ook omdat ik wat ouder ben.
Maar ik vind dat ieder zijn eigen keuze moet maken en ik kan daar van alles van vinden.. maar dat veranderd de zaak toch niet.

ik sta er ook niet achter, maar als het mij op deze leeftijd (15 dus) zou overkomen wel... ben ik nou 17/18 is het al een heel ander verhaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:21

Liever abortus dan dat de jeugd van een kind wordt ontnomen. Een 15 jarige kan niet zelfstandig voor een kind zorgen, omdat zij nog niet eens volledig voor zichzelf kan zorgen (financieel ook niet). Mocht een 15jarige zwanger raken, dan moedig ik vooral een goed gesprek met de ouders aan, want die zullen wel moeten meehlelpen (ervan uit gaan dat kind thuis blijft wonen). Ik ken heel weinig 15 jarige meiden van wie ik zeg: die zijn zo extreem verantwoordelijk dat ze nu al zelfstandig kunnen wonen én een kind kunnen opvoeden. Hoe moeten ze dat financieel oplossen?

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:43

SweetMellie schreef:
Hallo, ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 3 jaar.
Ik ben op mijn 15e verkracht (door onbekend persoon) en op mijn 16e werd hij geboren.

Ik heb nu 2,5 jaar een vriendje en het gaat super goed tussen ons. HIj gaat echt heel leuk om met jaimy (mijn zoontje)
Ik heb nu

Ik heb daar echt respect voor he!
Ik zou het me echt niet kunnen voorstellen en ik zou zelf ook heel bang zijn dat mijn kind bijv de ogen zou hebben van degene die me had verkracht..
Maar goed, volgens mij kan je alleen over zoiets oordelen als je het zelf hebt meegemaakt. Bloos