Het leed dat beugel heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Re: Het leed dat beugel heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:42

Jolandaa_ schreef:
ik moet morgen ook naar de Ortho. ook een slotje los.
maar een slotje los is gewoon je eigenschuld.
Ze plakken ze altijd goed vast. maar ik heb ooit op een Lolli gebeten. en pang. slotje los. verder mag je niet op harde dingen bijten. een appel snij ik in stukjes. Maar je moet meteen bellen. anders krijg je inderdaad een preek Clown
verder is het een aardige ortho die ik heb. nooit problemen.
wel al 11 x een slotje los Clown ook gewoon mijn eigenschuld.
te hard tanden gepoetst. kopstoot gehad van paard. en door die knal knapte er een slotje. en door lolli's. zuurtjes en een appel. Clown

ik laat mijn moeder altijd bellen als ik een slotje mis Tong uitsteken
laatst was er ook 1 van mij af gegaan.. was iets te over-enthousiast met een pepermuntje Tong uitsteken

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 07:54

ik kreeg m in maart,

hij mag er dit jaar nog uit Haha!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:38

ik hoop dat die van mij er binnenkort ook uit mag Tong uitsteken

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:56

aah bah ik haat men beugel Tong uitsteken
Heb hem nu alweer 6 maand, maar heb nog elke keer blaren nadat ik er iets nieuws in heb Scheve mond

BAAAAAH! o:)

maarja men tanden worden wel recht Ja
Er zit snel vooruitgang in eigenlijk!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:27

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:32

nou succes alvast Kitty Ach gut

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:32

nog 3 dagen en dan krijg ik een spalkje Hyper! ! en dan volgende weer dinsdag ... ERUUUTT Haha! ! dikke party !

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:51

Jiill_ schreef:
nog 3 dagen en dan krijg ik een spalkje Hyper! ! en dan volgende weer dinsdag ... ERUUUTT Haha! ! dikke party !

veel plezier met je beugellose mond alvast Tong uitsteken

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:54

ik heb nu ruim 2 jaar mijn beugel (slotjes)
bij mij viel het heel erg mee het trekken en de rare dingen!
nu hoorde ik dat ze er over ongeveer drie maanden uitmogen, alleen komt er nu weer een spleetje tussen mij tanden Verward

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:52

_katja_ schreef:
ik heb nu ruim 2 jaar mijn beugel (slotjes)
bij mij viel het heel erg mee het trekken en de rare dingen!
nu hoorde ik dat ze er over ongeveer drie maanden uitmogen, alleen komt er nu weer een spleetje tussen mij tanden Verward

dat had ik ook Huilen van het lachen ik d8 heah Verward waar slaar dit op ? mijn tanden gaan ff weer lelijk staan ofzo.. ? maarehm,
mijn moeder ( tandarts ) zei toen tegen mij van; ja dat is altijd maar daarna staan ze gewoon weer recht Knipoog
en dat is bij mij dus ook goedgekomen Haha! !

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:54

oke gellukig Haha!

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:00

Ik ben sinds november van me slotjes af, eindelijk na 3/4 jaar ofzo. Aan het begin zei de ortho ja het duurt 2 jaar 2.5 hooguit, yeah sure..Het begon in groep 6 (!! zo vroeg)Eerst had ik zo'n buitending maar die deed ik uit in mijn slaap, moest ik hem overdag de hele tijd in..Toen slotjes dat deed in het begin echt zo pijn! En idd elke als je terug was geweest kon je die dagen erna weer alleen maar yoghurt eten enzo.. Me slotjes heb ik volgens mij iets van 2.5 jaar gehad. Nu heb ik nog zo'n plaatje en een spalk, maar ik heb die eigenlijk nooit Nagelbijten / Gniffelen af en toe pas ik hem wel eens..En hij past nog. Mijn tanden staan wel héél mooi nu btw.(ik had 11 mm overbeet en alles stond echt zó scheef, je zag alleen mijn voortanden zo ongeveer.) Dus je moet er wat voor over hebben. Dit was mijn beugelverhaal Tong uitsteken

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:02

Francien_ schreef:
Ik ben sinds november van me slotjes af, eindelijk na 3/4 jaar ofzo. Aan het begin zei de ortho ja het duurt 2 jaar 2.5 hooguit, yeah sure..Het begon in groep 6 (!! zo vroeg)Eerst had ik zo'n buitending maar die deed ik uit in mijn slaap, moest ik hem overdag de hele tijd in..Toen slotjes dat deed in het begin echt zo pijn! En idd elke als je terug was geweest kon je die dagen erna weer alleen maar yoghurt eten enzo.. Me slotjes heb ik volgens mij iets van 2.5 jaar gehad. Nu heb ik nog zo'n plaatje en een spalk, maar ik heb die eigenlijk nooit Nagelbijten / Gniffelen af en toe pas ik hem wel eens..En hij past nog. Mijn tanden staan wel héél mooi nu btw.(ik had 11 mm overbeet en alles stond echt zó scheef, je zag alleen mijn voortanden zo ongeveer.) Dus je moet er wat voor over hebben. Dit was mijn beugelverhaal Tong uitsteken

mooi verhaal Tong uitsteken

volgens mij is de tijd (bijna) nooit goed.. ze zeiden bij mij ook dat het een jaar zou duren.. maar heb heb nu al 1.3 jaar..

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:58

Ik heb bijna 4 jaar een beugel gehad, op 14 februari 2007 is hij eruit gehaald, ik ben in november '06 18 geworden, en dat was echt niet leuk!!! Ik heb ook pas in de 2e klas van het voortgezet onderwijs mijn beugel gekregen, en nu halverwege de 6e is hij er pas uitgehaald. Zucht!

Hij had er al eerder uit gemogen, maar ik had nog 1 hoektand niet gewisseld, deze is door de ortho getrokken. En daarna heb ik nog een hele lange tijd met een gapend gat in mijn mond gelopen. Om je dood te schamen!! De tand die door moest komen had niet genoeg ruimte, dus hebben ze mijn boventanden allemaal naar links geduwd. Dus het midden van mijn rij tanden (dat speeltje tussen de voortse tanden) zat ergens halverwege links in mijn mond! Toen de missende tand volgroeit was hebben ze alles weer terug geduwd.
Gelukkig is het nog goed gekomen ook (had ik nooit meer verwacht!) en ik kan na enkele jaren eindelijk weer normaal lachen. Dat voelde in het begin welheel raar aan, gewoon open en bloot lachen Lachen

Maar ik ben toch wel blij dat het goed gekomen is! Pling Haha!

Sorry voor het lange verhaal! Bloos

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:40

nou....ik ben 23 en ben vandaag bij de orthodontist geweest. Ik krijg een plaatjesbeugel, boven zeker...en misschien ook onder. Ik heb namelijk een melktand teveel langs mijn twee grote voortanden Boos!. Mijn vorige tandarts vond het niet zo nodig om die eruit te halen Nagelbijten / Gniffelen

4 juli terug voor foto's en happen
23 augustus elastiekjes ertussen en krijg ik te horen of 1 of 2 beugels worden
30 augustus wordt hij geplaatst Nagelbijten / Gniffelen

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:42

Nathalie84 schreef:
nou....ik ben 23 en ben vandaag bij de orthodontist geweest. Ik krijg een plaatjesbeugel, boven zeker...en misschien ook onder. Ik heb namelijk een melktand teveel langs mijn twee grote voortanden Boos!. Mijn vorige tandarts vond het niet zo nodig om die eruit te halen Nagelbijten / Gniffelen

4 juli terug voor foto's en happen
23 augustus elastiekjes ertussen en krijg ik te horen of 1 of 2 beugels worden
30 augustus wordt hij geplaatst Nagelbijten / Gniffelen

alvast heel veel sterkte Ach gut

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:48

ik wist dat het moest....dus heb me er wel al een beetje op ingesteld. Als de tand eruit valt heb ik een groot gat in mijn mond, dat is natuurlijk ook niet alles Nagelbijten / Gniffelen

Nu zie ik ook dat er witte plaatjes zijn? heeft hier iemand ervaring mee?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:05

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:08

volgende week mag m'n beugel eruit Haha! Haha!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:09

Karin_88 schreef:
lovekomeet schreef:
jaa mag ik mee praten?? Haha!
ook al heb ik nu ruim ander half jaar een beugel en 3 juli (over 2 weken dus) ben ik eindelijk beugelloos Haha!

nee je hoort er niet meer bij Tong uitsteken jij bent gemeen dat ie eruit mag haha

trouwens, mede-leusdenaar... bij wie zit je Tong uitsteken

haha ik zit bij henneberke (hoe schrijf je dat ? ) jij ?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:07

mijn beugel mag er 17 juli uit Haha! eindelijk Haha!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:14

In totaal heb ik vier jaar lang een beugel gehad. Vond het in die tijd heel erg poedersuiker, maar het resultaat mag er wezen Haha!. Het is misschien nu vervelend, maar als je het niet doet krijg je er later nog veel meer spijt van Lachen. Nog even doorzetten dus Knipoog .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:15

ik heb em nu 2,5 jaar gehad Tong uitsteken Lachen vind ik ook wel lang genoeg Haha!

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:55

Maandag mag mijn beugel er uit.. OK dan!
Eergister gips gehapt bah Tong uitsteken

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:41

Ik had voorheen ook een beugel, kreeg hem juni 2005 en zou hem 2,5 - 3 jaar moeten dragen.
Hij is er juni 2006 uitgegaan Haha! 't ging allemaal heel snel en mocht na driekwart jaar al laatste draad en elastiek enzo..

Toen kreeg ik zo'n los hapbeugeltje (onder en boven) die ik elke dag en later dag en nacht moest dragen, ik moet hem nu alleen nog 's nachts maar ik heb hem eigenlijk nooit gedragen. Ook niet overdag.
M'n tanden staan nogsteeds netjes, en ik ben er tevreden mee..