Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bijoekimmie

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:29

ieleoor schreef:
''bijoekimmie''dat is iets waar ik me zooooo kwaad om kan maken!!!!!
dat je dan geen recht meer hebt op kraamhulp Boos!
het is toch te gek voor woorden,ik heb dat gelukkig niet zelf meegemaakt,maar
wel om mij heen vaak gezien.
het is zooo belangrijk dat je een lekkere kraamweek hebt(alsnog)en of
je kindje dan 3 weken is of een minuut oud ,dat maakt toch niets uit.
je moet allemaal nog hetzelfde leren,en die rust tijden voor jezelf zijn ook nog net zo belangrijk
(misschien nog wel belangrijker,als je dit meegemaakt hebt).
ZOOOH,moest er even uit hahahah

ja ik vond het ook belachelijk hoor dat dat zo was, maar ja met een beetje hulp van iedereen kwam het uiteindelijk allemaal toch nog goed. Achteraf denk ik joh eitje (leuk is dat he als je al helemaal gewend bent)
Maar nu heb ik het weer met andere dingen hoor dat ik denk , jeetje hoe moet ik dat nu weer aanpakken.hihihihi en zo blijf je bezig. Haha! Haha!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:31

MISTRAL94 schreef:
Ik heb amper wat gevoeld van het inbrengen van de catheter en ook het eruit halen heb ik niet gevoeld. Doet dat zo'n pijn dan? Bloos

Wow wees blij zeg, ja het deed heel erg zeer bij mij, maar misschien lag dat wel aan mij hoor, ik weet het niet. Haha!
Maar ja de een beleeft dit zo en de ander beleeft dat zo.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:41

Meys: wij kregen ook goede informatie mee vanuit het ziekenhuis met het hoe of wat qua voedingen ed

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:42

MISTRAL94 schreef:
Meys: wij kregen ook goede informatie mee vanuit het ziekenhuis met het hoe of wat qua voedingen ed

En zo hoort het ook! Toch?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:45

Catheter inbrengen en eruit halen voelde ik ook niet, vond het eigenlijk wel fijn dat ik een catheter kreeg, hoefde ik tenminste niet zoveel moeite te doen om uit bed te komen (mocht het niet zelf moest elke keer als ik moest plassen bellen naar de verpleging, had verplichte bedrust i.v.m pre-eclampsie)

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:51

Meys schreef:
bijoekimmie schreef:
[ En dan sta je 3 weken later met je kindje in je handen thuis en krijg je nog niet eens kraamzorg omdat de tijd verstreken was. Ik moest de verloskundige bellen om hulp wat betreft de flesjes en de voeding. Is best lastig dan hoor en je bent dan al zo fijn onzeker.

Sorry maar dan hebben ze je in het ziekenhuis niet voldoende geinformeerd.
Je hebt recht op couveusenazorg maar nu weet ik dus niet of je kindje in de couv heeft gelegen?
Snap het zo wie zo niet want in het ziekenhuis "leren"ze je toch alles? (bij mij wel het geval, dochter heeft 5 en halve week in ziekenhuis gelegen)
Als je naar huis gaat krijg je ook papieren mee waar alles op staat qua voedingen, of lag mijn dochter nou in zo'n speciaal ziekenhuis dat het alleen daar gebruikelijk was?

Nee hij lag niet in de couveuse, hij lag daar echt voor het zuurstofgebrek aan alle toeters en bellen. Het enigste wat ik daar geleerd had was het badderen, flesjes werden kant en klaar aangegeven, en ik heb zeker geen papieren meegekregen over het hoe of wat. Ik heb de verloskundige gebeld om te vragen hoe of wat.
Ik wist niet hoeveel schepjes ik moest doen op de hoeveelheid water , en het was ander merk voeding en ik had altijd gehoord dat dat niet goed was om zomaar over te schakelen. Maar zowiezo vond ik het heel eng om niemand om je heen te hebben die er geen verstand van had en waar je niks gelijk aan kan vragen.
Zo hebben we hem ook heel lang in de wieg in onze kamer gehad en in de huiskamer laten slapen omdat we doodsbang waren dat hij niet genoeg zuurstof kreeg. Gelukkig is dat nu helemaal voorbij. Pffffffffff ik moet er niet meer aan denken wat een stress allemaal.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:53

Meys schreef:
MISTRAL94 schreef:

En zo hoort het ook! Toch?

Ja vind ik wel dat het zo hoort is niet meer als normaal.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:54

Wat is pre-eclampsie?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:57

Vind het wel een beetje slordig dan van het ziekenhuis, bijoekimmie niet dat je daar nu veel aan hebt maar goed.
Ze horen je gewoon de juiste info te geven over voeding enzo.
Ik weet dus ook niet of je in aanmerking komt voor couveusenazorg als je kindje niet zelf in de couv heeft gelegen, niet dat je heel veel wijzer wordt van de couv-nazorg want die helpen je alleen maar met je kindje in bad doen en nog wat andere kleine dingetjes.
Kraamzorg is veel uitgebreider denk ik, heb zelf ook bij alle 2 geen kraamzorg gehad omdat nummer 1 8 weken te vroeg kwam en nummer 2 met 36 weken geboren is en een groeiachterstand en dus een week in het ziekenhuis moest liggen.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:57

bijoekimmie schreef:
Wat is pre-eclampsie?

Zwangerschapsvergiftiging

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:01

pff als ik jullie verhalen zo lees dan weet ik niet of ik wel wil

het zit zo:
mijn vriend en ik willen nu nog niet maar wel over een tijdje kinderen,althans hij meer als ik.....ik heb mijn nichtjes gezien na hun zwangerschap en ik wil niet meer... Verdrietig
ik ben harstikke bang want ik heb maar 2 angsten en die lees ik er telkens in terug: pijn en kotsen...Nagelbijten / Gniffelen
ook zie ik hoe mijn nichtjes er uitzien als nijlpaarden (ja sorry maar zo zie ik ze nu eenmaal) terwijl ze vroeger echt leuke slanke meiden waren
mijn ene nichtje is 31 en heeft 2 kinderen 1 van een paar maanden en 1 van anderhalf en me andere nichtje is 25 en haar kindje is een paar weken oud...
ook zie je steeds vaker dat de man pleitus gaat en de vrouw thuis blijft zitten met kinders....hoera wat een leven! dus niet.......
dillemma in mijn hoofd dus waardoor al wat discussies met vriendlief zijn geweest..(wel op rustige toonaarde)

ik zelf ben nu 27 en er nog niet aan toe maar die tijd gaat misschien wel komen...

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:01

Meys schreef:
bijoekimmie schreef:
Wat is pre-eclampsie?

Zwangerschapsvergiftiging

Oke ik wist echt niet wat het was.
En ja het is zeker heel slordig, ik heb er ook nog speciaal voor gebeld maar had echt geen rechten meer. Nou ja je loopt dan tegen een muur van regeltjes enzo waar je niks mee kan.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:08

naadje24 schreef:

het zit zo:
mijn vriend en ik willen nu nog niet maar wel over een tijdje kinderen,althans hij meer als ik.....ik heb mijn nichtjes gezien na hun zwangerschap en ik wil niet meer... Verdrietig
ik ben harstikke bang want ik heb maar 2 angsten en die lees ik er telkens in terug: pijn en kotsen...Nagelbijten / Gniffelen
ook zie ik hoe mijn nichtjes er uitzien als nijlpaarden (ja sorry maar zo zie ik ze nu eenmaal) terwijl ze vroeger echt leuke slanke meiden waren
mijn ene nichtje is 31 en heeft 2 kinderen 1 van een paar maanden en 1 van anderhalf en me andere nichtje is 25 en haar kindje is een paar weken oud...
ook zie je steeds vaker dat de man pleitus gaat en de vrouw thuis blijft zitten met kinders....hoera wat een leven! dus niet.......
dillemma in mijn hoofd dus waardoor al wat discussies met vriendlief zijn geweest..(wel op rustige toonaarde)

ik zelf ben nu 27 en er nog niet aan toe maar die tijd gaat misschien wel komen...

Ik zou nooit meer zonder kinderen willen, ik vind het echt geweldig en tuurlijk heb ik ook weleens momenten dat ik denk van pfffffff ik plak jullie achter het behang, maar nee een leven zonder kinderen kan ik me niet meer voorstellen. (he wat klinkt dit burgerlijk hahahaha Knipoog )
Ik vind dat je er heel veel plezier van hebt, ik moet ook zeker elke dag om ze lachen.

Maar als je er nog niet aan toe bent moet je er ook zeker nog niet aan beginnen, het komt misschien heus wel.
En of je nou wel of geen kinderen neemt, garantie is er nooit dat het goed blijft gaan met je relatie.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:16

ieleoor schreef:
Anna-Jelly schreef:
Bij mij werd geukkig gevraagd of ik zelf nog wilde plassen of een catheter. Ik wist niet hoe snel ik bij de wc moest komen haha, nooit van mijn leven een catheter Tong uitsteken

de eerste keer mmm niet zoals sex hoort te zijn haha maar had veel meer pijn verwacht. Was eigenlijks alleen maar bezig met ontspannen proberen te zijn haha

ik zie dat je nog niet zo heel lang moeder bent ,dus heb je de draad van sex wel weer
snel opgepakt hahaa knap hoor!!!!

Haha die ene keer, meer is het nog niet geweest Tong uitsteken

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:49

Wat leuk om al die verhalen te lezen (ook al zijn ze soms niet zo leuk om te ervaren).

hierbij mijn bevallingsverhaal:
3 weken te vroeg braken mijn vliezen om 19:00 uur bij mijn moeder op de bank. Ik dacht dat Merel raar schopte en moest plassen.... alleen op de wc bleef ik maar plassen. Dus riep mijn moeder en piepte een beetje dat ik dacht dat de bevalling begonnen was. Mijn moeder gelijk handdoeken gehaald en daar zat ik dan. Mijn man gebeld met de mededeling dat hij me maar moest komen halen, want dan kon ik thuis gewoon even lekker zitten, douchen etc. Maakte nog het grapje tegen mijn moeder dat ze dan de volgende dag wel oma zou worden.
In de auto grapte ik nog tegen mijn man dat ik nog helemaal geen weeen voelde, maar toen we onze oprit opreden diende de eerste zich aan. Gelijk waren het weeen van bijna 1 minuut en kwamen ze om de 3 minuten.
Dus thuis maar even de VK gebeld met de mededeling dat het begonnen was. Ze zou om 22:00 even langskomen om te kijken.

In de slaapkamer verloor ik opeens bloed en schrok me dood (1e zwangerschap dus wist echt niet wat er nu allemaal ging gebeuren). Aangezien ik nogal schrok en mijn man ook.... toch weer de VK gebeld en zij zou gelijk even komen kijken om gerust te stellen.
Om 21:00 uur was ze er en bleek ik al 6 of 7 cm ontsluiting te hebben en zat ik in een weeenstorm (die ik niet als zodanig ervaarde, maar achteraf vertelde ze me dat....). Om 23:00 uur mocht ik gaan persen, maar helaas kwam Merel niet. De VK voelde dat ze met haar hoofdje verkeerd lag en de harttoontjes werden wat minder. Dus de ambulance werd gebeld.
In de ambulance moest ik de weeen opvangen, wat wel ging. Ik had het gevoel dat ik hardstikke stoned was, heb niet gehoord dat we met gillende sirenes naar het ziekenhuis gingen.... vond het allemaal wel relaxed.

In het ziekenhuis gelijk naar de bevallingsruimte en na 2 weeen hebben ze de vacuum erop gezet. Met 2 man hebben ze staan trekken, ik voelde me net zo'n koe (achteraf bleek dat de gyn uitleg gaf aan een art-assistent hoe te trekken en trokken ze niet allebei). om 23:53 is Merel geboren. Met haar ging alles goed en met mij in eerste instantie ook. Alleen voelde ik me wel erg belabberd en bleek mijn bloeddruk erg laag te zijn. Ze hebben me toen een infuus gegeven (in totaal 3 gehad) en we moesten nog een dagje blijven (ivm vacuum).

Al met al heb ik geen echte pijn gehad en heb 1 keer tegen mijn man gemompeld dat ik het "even echt niet meer leuk vond"......
Of er een tweede komt weten we niet, maar dit zal niet afhangen van hoe ik deze bevalling heb ervaren....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:07

Ik heb ook wel gegild denk ik, weet t niet echt meer. De VK zei van wel, ik moest mn mond houden en persen. Haha!

Catheter deed idd wel pijn ja, echt rotgevoel maar meer pijn dan die weeen kan toch niks doen. Clown

Hm sex na de bevalling... brr vond het helemaal niks. Voelde net of het niet paste, zoals de eerste keer. Deed best wel zeer. Tweede keer was al beter.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:13

Ik ben nu binna 16 weken zwanger en moet dus nog ff Haha!..We hebben al wel zeker gekozen voor een poliklinische bevalling..Puur voor mijn gevoel...Dan moet het maar wat kosten Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:22

Ach ik had de mazzel bij een polyklinische bevalling dat ze in het vruchtwater had gepoept dus dan wordt alles vergoed. Haha!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:59

bijoekimmie schreef:
naadje24 schreef:

het zit zo:

Ik zou nooit meer zonder kinderen willen, ik vind het echt geweldig en tuurlijk heb ik ook weleens momenten dat ik denk van pfffffff ik plak jullie achter het behang, maar nee een leven zonder kinderen kan ik me niet meer voorstellen. (he wat klinkt dit burgerlijk hahahaha Knipoog )
Ik vind dat je er heel veel plezier van hebt, ik moet ook zeker elke dag om ze lachen.

Maar als je er nog niet aan toe bent moet je er ook zeker nog niet aan beginnen, het komt misschien heus wel.
En of je nou wel of geen kinderen neemt, garantie is er nooit dat het goed blijft gaan met je relatie.

dan heb jij zeker geen kinderen met adhd bijoekimmie???hahahah
neehoor harstikke leuk dat grut!!!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:37

dan heb jij zeker geen kinderen met adhd bijoekimmie???hahahah
neehoor harstikke leuk dat grut!!!

Nou ze zijn best druk hoor en af en toe wordt ik er best gek van en ben ook altijd blij als ze savonds lekker in bed liggen, rust dat hoop ik dan Haha! Haha! Haha!
De oudste(2jaar) klimt sinds afgelopen weekend zijn bedje uit, halleluja, feest feest, het ergste is hij klimt bij zijn broertje (1 jaar) zijn bed in en dan gaan ze samen feest vieren. Clown Is echt geweldig en van slapen komt weinig.
Ik heb tot nu toe steeds gedacht , hij moet het even leren maar nu we 1 week verder zijn gaat het nog steeds niet geweldig. Ik zou best wel eens die hamer Hamer willen gebruiken, maar ja. Wat ik daar mee moet zien we vanzelf wel.

Is ook leuk om een topic te beginnen met ikgamamalekkergekmaken-verhalen Hyper! Hyper! Hyper!
Ik denk dat er heel wat smeuige verhalen tussen gaan zitten. Haha! Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:24

goddank is onze nachtrust vanaf dag 1 tiptop geweest.
hij sliep eigenslijks meteen door...
in overelg met kraamhulp, (die bijna bij ons in woonde)
gaven we max om 11 uur iets meer voeding...en dan om 7 uur s'morgens weer...eerste week kreeg hij om 12 uur en dan rond 4 uur weer...jochie was niet wakker te krijgen, wat we ook probeerde...hij bleef slapen.
dus na een week, 11/12 uur laatste fles, en meneer sliep in 1 ruk door tot 7 uur..en dan nog had ik soms grote moeite hem wakker te krijgen.
nu is hij 8 en nog steeds een heerlijke slaper..als ie dan eens wakker word midden in de nacht.
zitten hebbie en ik echt rechtop in bed

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 23:11

He Bijoekimmie, ik zie dat je uit Rotterdam-zuid komt. Daar heb ik nog gewoond toen ik studeerde! In de Korhaanstraat in Charlois!

Mijn ventje slaapt sinds een week door van half 11 tot 7! Ben ik erg blij mee natuurlijk.

En ik kreeg 2 weken geleden de rekening van de kraamzorg...Nou, die vond ik heel wat minder grappig. Leuk, die bijbetaling van 3,50 euro per uur Rolleyes

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:31

Ja ik kreeg ook zo'n leuke rekening. Omdat je met een keizersnee recht hebt op extra dagen zorg viel het mij erg tegen. Heb direct gezegd dat ik bij een evt. volgende geen kraamverzorgster in huis wil hebben Vork Overigens wilde ik haar met het douchen ed er ook niet bij hebben Bloos Het was dus makkelijk voor de kleine maar verder ook niet.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:55

Kijk dat scheelt dan weer als je geen kraamzorg hebt gehad, heb je ook niet te maken met die bijbetaling.
Ik mocht met Charlotte, omdat ze op de NICU lag, ook langer in het ziekenhuis blijven (gelukkig hoef je die kosten niet zelf te betalen zeg pfff)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:19

Ja die rekening... Ik kreeg gelukkig het grootste deel terug van mijn verzekering. Heb ongeveer 8 euro ofzo zelf betaald Clown