rug gebroken, van paard gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Re: rug gebroken, van paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 14:55

Bij mij gaat het alleen maar zeer doen als ik te lang in dezelfde houding sta of zit. Maar ik mag ook (nog) niet naar voren of naar achter buigen , mag ook niet op mijn buik gaan liggen. Heb ik wel 1 x perongeluk gedaan, dat voelde niet prettig.....

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:03

Waarom mag je niet op je buik liggen dan?
Dat hebben ze mij niet verteld?

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:04

Ze hebben het mij ook niet verteld..Ik laat het dus wel omdat ik dan zo'n pijn krijg Nagelbijten / Gniffelen

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:10

Bij mij is de wervel zelf ook heel gevoelig geweest Samantha. Daar moest echt iedereen vanaf blijven, want dan schoot ik echt in elkaar van de pijn. Nu is dat grootendeels wel weg. Ik had het meest pijn met voorover buigen, vooral met sokken / schoenen / broek aantrekken... Maar zal ook wel verschillen adhv waar de breuk precies zit. Bij mij op L5 dus heel laag.

Ik heb ook geen idee over op je buik liggen... ik doe het ook nooit, doet zeer.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:36

Mogen jullie wle op je zij slapen?
De arts heeft niks tegen mij gezegt wat ik wel en niet mag.. op de buik liggen dat laat is wel.. dat doet pijn.

Hij heeft allen gezegt dat ik niet mag bukken en achter over leunen,

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:39

Ik slaap eigenlijk altijd op mn zij... heb er verder geen last van... en is tegen mij ook niks over gezegd...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:41

Op je buik liggen is mij ook afgeraden, ze gaven aan dat het geen ideale houding is voor iemand met rugklachten
De wervels zouden dan gaan 'doorwegen' ofzo?.
Ik slaap altijd op mijn zij

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:43

Ik kan bija alleen nog maar op mijn zij liggen Nagelbijten / Gniffelen Heb de laatste twee weken 's nachts last wanneer ik op mijn rug lig.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:51

Ik heb na mijn rugklachten een ander matras en kussen gekocht. Ik heb dat nu allemaal van Tempur. Dit is echt een gouden greep gebleken voor mij... het kost een duit, maar slaap beter dan ooit te voren en nog belangrijker; pijnvrij...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:53

Ik mocht van de arts alleen op mijn rug liggen. Maar omdat ik erg slecht slaap mocht ik van de fysiotherapeut ook op mijn zij liggen. Wel met een laag kussen en mijn rug moet helemaal recht blijven. Ik probeer wel zoveel mogelijk op mijn rug te blijven liggen. En draai alleen af en toe op mijn zij als ik echt niet kan slapen. Maar op mijn buik mocht absoluut niet. Het ligt er mischien ook maar net aan welke wervel je gebroken hebt?
Laatst bijgewerkt door mag op 23-04-07 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:54

Ik lig overdag beneden in een seniorenbed met een gewoon matras, maar 's nachts in het bed van mijn moeder ook met een Tempur matras, dit ligt idd erg goed! Maar is helaas ook wel erg prijzig...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:58

Jah Tempur is niet te betalen... maar gelukkig werkt mijn vriend in de revalidatiebranche Knipoog Daardoor hadden we meer dan 50% korting. Het zal idd ook wel veel te maken hebben met welke wervel je gebroken hebt...

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:43

Ik lig ook op mijn zij omdat ik anders niet kan slapen.
ik slaap boven op een 2 pers.m bed met gewoon matras.. en beneden op een kraambed..

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:32

Ik had al een speciaal matras voor de wat zwakkere rug zullen we maar zeggen, en dat ligt super!
Beneden lig ik op twee matrassen en een plank er tussen! Na het vele liggen kwam er al een kuil in het matras Bloos

Ben net terug van de fysio. Mijn programma is weer even wat aangepast omdat ik het toch wel wat zwaar vond. Ook kreeg ik enorme spierballen in mijn armen Bloos! en dat wil ik niet!!
Ik moet omdat ik de laatste twee weken weer wat meer last heb even een stapje terug doen, en eerder rust nemen. Ik zoek nu teveel de grens op en wacht tot ik echt pijn voel. En aangezien ik inmiddels al wat pijn gewend ben duurt het dus steeds langer voordat ik rust neem.
Ben benieuwd hoe het gaat..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:00

Slapen jullie beneden ook in een bed dan?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit heb gerust, 'smiddags ofzo. Wel op de bank gehangen, of gezeten.
Ik heb een heel slecht matras, we willen nog steeds een andere kopen.

Ik ben net naar de fysio geweest, en heb aan zo'n stroomapparaat gehangen. Verder een paar hele lichte oefeningen gekregen, om de basis in te krijgen zeg maar.
Als dat goed is zal ik of moeten gaan fitnessen, of zwemmen.

Oja, ze zei dat het normaal was dat drukken op de plek pijn doet, maar dat het eromheen zoveel pijn nog doet niet, dus dat moet wel snel minder worden.

Ze hebben mij nooit gezegd hoe ik moet slapen of liggen, maar ik lig eigenlijk altijd al op m'n zij.
Wat bij mij erg pijnlijk is, is op m'n buik liggen en dan bijv je hoofd naar voren. Dat voel ik nu nog steeds heel erg.

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:05

Ik heb beneden nog wel een bed ja! Anders neem ik mijn rust helemaal niet, ik ga overdag niet boven liggen Nagelbijten / Gniffelen Verder is onze bank voor mij absoluut niet geschikt om te liggen, dus ja dan maar een bed!
In het begin moest ik fulltime liggen, en ik vond het fijn dat ik dan niet de hele dag naar hetzelfde plafond hoefde te staren Knipoog

Wat is dat een stroomapparaat? Blond

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:07

Hmm ja dat zou voor mij ook goed geweest zijn.
Ik ga dus ook niet boven liggen.
Maar als ik bijv beneden op de bank lig, sta ik gerust tig keer op. Hmm even drinken pakken. Hmm daar ligt wat, even opruimen. Oja even de was opvouwen...
En ga zo maar door.

Dat stroomapparaat is een apparaat met plakkertjes op je rug, en daar komen kleine stroomstootjes door. Het kan de pijn verzachten.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:59

Nee, ik slaap gewoon al vanaf dag 1 lekker boven in mijn boxpring bed.
Echt niet, dat ik in de kamer ga slapen, heb mezelf gewoon de trap op gesleept.

Ik had een goed matras, maar dr zit nu al een kuil in (gedurende de revalidatie heeft hij flink wat te leiden gehad door het vele liggen helaas)

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:15

ik slaap ook gewoon boven..

Wanneer zijn jullie begonnen met fyshio??

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:20

das niet zo mooi Huilen
maar als je goed luisterd naar de artsen en zeker naar je eigen lichaam komt het wel goed..
kris25 van bokt heeft haar rug ook gebroken en is pas geopereerd..
moet jij ook onder het mes??
ik weet niet of dit al een x gezegd is in het topic ik heb namelijk niet alles gelezen Bloos

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:45

Heb ik toch mazzel dat ik in een appartement woon... maar zelfs dan ga ik nog niet snel op bed liggen... lag toch voornamelijk op de bank... ging wel vroeg naar bed en wat laat eruit,...

Bij de fysio kon het bij mij niet voldoende worden opgelost... mijn rug zat iedere week weer vast... dus iedere week weer kraken en had ook een bindweefselprobleem, dus steeds weer zo'n vreselijke bindweefselbehandeling... uiteindelijk moet ik nu naar mensendiecktherapie om mijn houding weer te corrigeren en daardoor gebruik ik mijn rug beter en kom ik niet zo vast te zitten in mijn rug.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:46

Ik ben trouwens met fysio begonnen 3 maanden nadat ik gevallen ben... zonder te weten dat er een breuk zat.. daar kwamen ze pas achter toen mn rugklachten met fysio eerst alleen maar erger werden Boos!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:48

Ik ben na 2 weken begonnen met fysio. Haha!
Omdat er toen nog niet bekend was dat er een breuk zat dus, nadat het niet minder werd is er pas een foto gemaakt.
Ik ben sinds vorige week weer opnieuw begonnen met fysio.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:49

Hmmz dat verhaal herken ik Samantha... en zij maar kraken aan die rug...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:51

Sansje schreef:
Hmmz dat verhaal herken ik Samantha... en zij maar kraken aan die rug...

Ja