Genant: gebrek aan libido

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Re: Genant: gebrek aan libido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:48

Gevonden:

Nuvaring geeft 50% minder oestrogeen-hormoon af dan meest gebruikte pil en is even betrouwbaar als de pil. Nuvaring heeft neutraal effect op het gewicht.

www.nuvaring.nl

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:53

Wendy schreef:
Libella schreef:
Hij scheidt dezelfde stoffen als de pil, maar plaatselijk, zodat er veel minder van het middel nodig is, dus minder schadelijk voor de gezondheid.

Dat is dus een misverstand. De nuvaring scheidt niet minder hormonen af dan de pil.

Microgynon 3O: 0150 mg levonorgestrel en 0030 mg ethinylestradiol per pil

Nuvaring: gedurende 3 weken wordt iedere dag 0.120 mg etonogestrel en 0.015 mg ethinyloestradiol afgegeven

Dus Nuvaring geeft wel minder hormonen af
Laatst bijgewerkt door bluebeauty op 21-02-07 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:56

Ik heb besloten dat ik eigenlijk gewoon te lui ben voor sex (is toch een soort van in actie komen) Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:17

Wel opvallend dat er zoveel Microgynon 30 slikkers problemen hebben. Ik meld me hier ook. Heb ook al heel lang een probleem in de zin dat ik echt geen zin heb in/behoefte heb aan sex. Mijn vriend gaat er gelukkig super mee om, maar ik baal er zo van. Ik ben dan wel zo dat ik wel zin máák, ik probeer het gewoon en vaak krijg ik dan alsnog voldoende zin om door te gaan. Maar toch, leuk is anders.

Ik zou heel graag willen stoppen met de pil. 1. i.v.m. dit probleem 2. ik voel me één week in de maand echt lekker: als ik ongesteld ben en 3. ik heb een tot op heden onverklaarde vermoeidheid die er wellicht ook mee samenhangt. Ik durf alleen niet. Mijn vriend en ik doen het altijd dubbel safe, misschien niet nodig, maar wel veilig. Ik zit met zo'n stom stemmetje in mijn hoofd dat ik alleen met condoom vrijen teveel risico vind zwanger te raken. Haha! En kinderen wil ik (voorlopig) niet.

Wel zit ik te denken over te stappen naar de nuvaring, maar ik lees nu hier weer dat het waarschijnlijk niet veel zal helpen. Moeilijk hoor.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:31

Ik slik Microgynon30 en ik heb nergens last van hoor..
Elk weekend als ik mijn vriend zie, heb ik evenveel zin.. Schijnheilig

Het lijkt voor mij heel onvoorstelbaar, om zoiets te hebben.
Ik wil jullie veel succes wensen, en hopenlijk vinden jullie het wondermiddel,
waardoor jullie je Libido terug krijgen. Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:58

Aaaaah gelukkig nog veel meer meiden met hetzelfde probleem.
Toen ik de Microgynon 30 slikte had ik nergens last van, ja van een vriend die niet altijd zin had, maar nu zit ik al een tijd op de Diana pil en floep weg mijn sexdrive Doei, doei .

Ik heb zelfs laatst het boek gekocht, meer tijd voor elkaar maar heb mezelf er nog niet toe kunnen zetten het te lezen. Ook die tijd, die beruchte tijd is voor onze relatie een killer. Gestoord

Leest verder mee Vingers aflikken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:00

Met de diane heb ik ook slechte ervaringen. Het verraderlijke was bij mij dat de bijwerkingen met de jaren steeds meer worden.

Om even terug te komen op de nuvaring...
Citaat:
Nuvaring® bevat 2,7 milligram ethinylestradiol en 11,7 milligram etonogestrel. Gedurende 3 weken komt iedere dag 15 micrgram ethinylestradiol) en 120 microgram etonogestrel vrij. Op grond van de hormoon-samenstelling is de anticonceptiering vergelijkbaar met een lichte 1-fasepil van de 3e generatie

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmid ... uctId=5471

Lijkt me toch wat betrouwbaarder dan de site van de fabrikant...

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:01

jacimatho schreef:
In de tijd van onze dip kreeg je dan ook van die situaties dat je even wilt knuffelen, gewoon ff vasthouden....en dat dat dan meteen een signaal is voor de ega om erop te duiken....en dat je dan dus maar niet gaat knuffelen om dat voor te zijn....
En cre-eer je dus nog meer afstand...

Misschien een keer duidelijk aangeven dat hij je bv wel lekker mag masseren helemaal, maar dat er geen gevolg aan vast zit...om zo je zinnen weer te prikkelen.
Hij "krijgt "dan dus niks zeg maar, en moet zich volledig op jou richten.
Of een maandje lekker veel vasthouden en knuffelen, met de afspraak dat er geen geveolg aan vast zit...om zo de intimiteit weer wat terug te halen.

Dit komt echt bekent voor. Daardoor kreeg ik nog meer schuldgevoelens en ging het inderdaad nog slechter met mijn libido.
Wat je inderdaad aangeeft, geeft Annazorg ook aan, even iets anders in plaats van de "sleur".

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:03

Ik heb ook minder zin in sex.
Ik wordt er vooral heel onzeker door, hoewel mijn vriend er erg goed en lief mee om gaat.
Op dit moment hebben we ongever 2 keer per week sex (wat nog wel mee valt) maar 'zelf' is het al een paar weken geleden...
Ik slik overgens Marvelon. Zou wel willen stoppen, maar druf niet om dezelfde reden als Jurga.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:10

2x per week.. goh wou dat ik daaraan kan tippen..ik zit nu op 3 weken geleden en ben nu ongesteld dus dan zit het er ook niet in.. volgende week maar weer poging doen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:22

Ik moet ook wel zeggen dat ik af en toe zin maak.
Dan bedoel ik niet dat ik mn benen wijd doe speciaal voor mijn vriend Tong uitsteken maar dat ik me echt voor alles probeer af te sluiten (tijd, werk wat nog gedaan moet worden enz.) en dingen doe die mijn libido stimuleren (masseren enz). Uit mijzelf zou ik dna niet beginnen.

Het is idd nu beter Lachen Door ziekte was het een poos een stuk minder. Ik vond het echt verschrikkelijk. Niet zo zeer voor mijzelf (want ik had toch geen zin) maar wel voor mijn vriend.... Toen hadden we ook zo een paar weken geen sex...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:25

Een tip van beter in bed was tongzoenen, als je daar mee begint komt vaak de rest vanzelf.
Ik heb het wel een keer geprobeerd en toe werkte het echt, je moet alleen wel zin hebben in tongzoenen Knipoog

Ik denk ook wel dat samenwonen niet echt een vooruitgang is, toen ik mijn vriend nog alleen in het weekend zag waren we ook konijntjes.
Nu na bijna 7 jaar waarvan 4,5 samenwonen is het terug gezakt tot soms 1x in de maand of zelfs als ik pijn heb gehad 1x in de 2 maanden Huilen

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:28

Doordta ik er nooit meer zin in had, begon ik ook te twijfelen aan mijn relatie en kwam er ook achter dat ik eigenlijk helemaal niet veel meer voor em voelde. Dat was ook best confronterend!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:34

Wendy schreef:
Tsja, weet ik niet hoor. Lang aan de pil gaat ook regelmatig samen met een lange relatie natuurlijk...

Pling
Ik vind dat er in dit topic wel snel conclusies worden getrokken over het verband tussen afname van je libido en pilgebruik. Tuurlijk, het is een bijwerking maar ik denk dat andere factoren een minstens net zo belangrijke rol spelen. Drukte, stress, afname aantrekkingskracht bij een lange relatie (en dat betekent niet dat hij niet lief of leuk meer is, maar het bespringgehalte is gewoon minder dan de eerste maand van jullie relatie, ja toch? Aan een relatie moet je werken hoor, die spanning er in houden Knipoog en dan uiteraard van beide kanten!), blaasproblemen & schimmels (been there).

Ook je stuk over de Nuvaring klopt, zelf slik ik de MG 20 en die bevat evenveel hormonen, de Nuvaring geeft ze hoogstens wat gelijkmatiger af. Maar ik vond die ring dus echt helemaal niks (maar dat is persoonlijk).

Jurga schreef:
Wel opvallend dat er zoveel Microgynon 30 slikkers problemen hebben

MG 30 is dan ook veruit de meest voorgeschreven pil, logisch dat je daar ook vaker dingen over hoort. Dat is net zoiets als zwangerschap ondanks MG 30 gebruik. Logisch dat dat bij MG 30 vaker voorkomt, de pil wordt ook veruit het meest voorgeschreven!

Qua drive sluit ik me verder aan bij Randy... Bloos Haha! Maar daar doen vriendje en ik ook ons best voor!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:35

Shyla25 schreef:
Een tip van beter in bed was tongzoenen, als je daar mee begint komt vaak de rest vanzelf.
Ik heb het wel een keer geprobeerd en toe werkte het echt, je moet alleen wel zin hebben in tongzoenen Knipoog

ja klopt
mij is die tip ook een keer gegeven
en idd bij mij komt de zin dan vanzelf wel

ja je ligt toch al lekker tegen elkaar aan en je moet die handen toch ergens laten
en van het een komt het ander

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:36

ik heb hetzelfde gehad en ook met microgynon30

ik slikte die pil al een jaar of 5 en toen had ik ineens heel veel last van libidoverlies. zo erg dat mijn relatie erdoor op de klippen liep.
had ook erg veel last van andere bijwerkingen van de pil.

nu slik ik sinds een jaar Lovette en ik heb nergens meer last van Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:37

Uitgebreid lekker zoenen helpt zeker Ja , dat is nou echt iets wat veel mensen in een lange relatie snel achterwege laten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:39

VeryWell schreef:
Doordta ik er nooit meer zin in had, begon ik ook te twijfelen aan mijn relatie en kwam er ook achter dat ik eigenlijk helemaal niet veel meer voor em voelde. Dat was ook best confronterend!

Tsja, het heeft ons ook wel aan het denken gezet hoor. Net als toen om ons heen een hoop relaties op de klippen liepen trouwens.
Maar mijn vriendje is ten eerste mijn allerbeste vriend, maar ten tweede ook nog eens woest aantrekkelijk (vind ik dan Bloos ).
Ik ben nog steeds eigenlijk altijd blij om hem te zien, we hebben nog steeds enorm veel te praten samen. Maar ik geniet ook nog steeds van lichamelijk contact, en dat zegt bij mij heel veel. Want ik houd er helemaal niet van als mensen me aanraken....
Laatst bijgewerkt door Achterom op 21-02-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:40

Bealy schreef:
Uitgebreid lekker zoenen helpt zeker Ja , dat is nou echt iets wat veel mensen in een lange relatie snel achterwege laten.

Helemaal waar. Uitgebreid zoenen kan het vuurtje enorm aanwakkeren!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:40

tip

niet heel lang als ie zich niet geschoren heeft hoor
ik heb ooit 2 dagen lang rauwe lippen en mond gehad Bloos Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:41

tip: als hij zich nog langer niet scheert wordt het weer lekker zacht!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:43

ah gatverdarrie nee
een baard dan is mijn libido echt met de noorderzon vertrokken denk ik
geef mij dan maar de stoppels en rauwe lippen
maar das mijn mening Knipoog

*ziet vriend voor zich met baard en moet heel hard lachen*

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:43

Nou ik zal het eens gaan proberen die tip van het zoenen. Hopen dat het werkt.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:44

Maar ook daar moet je zin voor maken, tenminste ik.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:49

maar even serieus

ik hou nog steeds veel van mijn vriend en ik vind hem ook nog steeds woest aantrekkelijk en daarom vind ik het verminderde libido ook heel vervelend
ook ik heb zolang aan mijn relatie getwijfeld
wat voor mij dan weer heel moeilijk was want ik ben 4 1/2 jaar samen en ik woon 4 jaar samen
gelukkig is heel veel bespreekbaar gemaakt maar nu ging ik dus aan mezelf twijfelen en afvragen of ik wel gezond ben
maar nu ik dit allemaal lees voel ik me iets''geruster''