Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefje23

Re: Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:48

Chiqa schreef:
Winddancer schreef:
Zij gaat al bijna met pensioen, maar zij zei ook dat nu zoveel kinderen een allergie hebben en "vroeger" was dat maar zelden.

Vreemd!! Vroeger roken de mensen gewoon door tijdens de zwangerschap tegenwoordig mag je
nergens meer roken laat staan dat je je kind hiermee ziek zou maken Verward
En tóch worden er meer zieke kinderen geboren?

Hoe zou het dan komen dat tegenwoordig steeds meer kinderen ziek worden geboren met allerij afwijkingen?

Omdat de moeders steeds ouder worden en wij steeds meer kunnen! We vangen baby's op met een zwangershapsduur van soms wel 25 weken en gewichten van 500 gram! Heb wel eens een placenta gezien van een moeder die rookte, ziet er niet fijn uit!
Een lager geboortegewicht hierbij geeft toch veel meer kans om gevoelig te zijn voor een heleboel dingen later!

Ik snap echt niets van deze discussie!! Zie elke dag zieke en te vroeg pasgeborenen!!!
Iedereen wil een gezond kind toch!! Waarom dan niet 9 maanden je uiterste best doen om dat kind een zo'n goed mogelijke start te geven waar hij/zij zijn hele leven wat aan heeft!!! Daarna mag je weer doen watj e wilt!!! Is dat nou echt zo moeilijk???

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:50

@Eefje: dat snap ik dus ook niet!!

Ik vind het maar laf als een moeder rookt en drinkt tijdens haar zwangerschap.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:53

Chiqa, vroeger kwamen er al heel veel miskramen en misvormde kinderen voor, hoor. En denk eens aan de moeders die overleden tijdens de bevalling. Verdiep je daar maar eens in en je zult schrikken van de aantallen.

Roken is gewoon niet goed voor een ongeboren kind. En ook niet voor een mens. Hou toch eens op met je kop in het zand te steken. Koe Koe Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:59

Allergie heeft niks met de leeftijd van de moeder of meer medisch kunnen te maken

Het komt door onze voeding. Zoveel troep zit daar tegenwoordig in. En aangezien een kind via de placenta mee-eet, wordt een allergie al opgebouwd.

ADHD is ook vaak via dieet op te lossen, onze voeding is gewoon echt verrot tegenwoordig in vergelijking met vroeger.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:02

Ik vind raar dat je sommige zelf niet beseffen hoe verslaafd ze wel zijn,
als ze niet eens 2 sigaretten kunnen laten.

Dat zet toch tot denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:04

Ik denk dan, als je het bij twee kunt houden, kun je net zo makkelijk stoppen Bloos

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:06

Ik vind het slecht maar je moet het zelf weten ik kan er tenslotte niks aan veranderen...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:24

Je kan er indirect wat aan veranderen door je mening te geven.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:38

Idd, al overtuigen we met dit topic maar 1 iemand ervan dat het onverstandig is om te gaan roken heeft het toch nut gehad Ja

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:44

Ik rook zelf ook als een ketter. Zwanger worden is voor mij geen issue, want ik heb geen kinderwens. Dus met dit dilemma zal ik niet te maken krijgen. Maar zoals een echte Nederlander betaamt heb ik wel een uitgesproken mening.

Maar, toen mijn collega (26 jaar) in verwachting was en gewoon door pafte, vond ik dat echt een rotgezicht. Zo'n dikke toeter en een peuk in de hand. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is er mee te stoppen (het is me dus nog steeds niet gelukt), maar ik ben het wel eens met diegenen die steeds verwijzen naar de risico's. Voor alle risico's die er aankleven moet je je kop niet in het zand steken. Er is genoeg onderzoek gedaan en de resultaten zijn geen kattepis.

Ik heb mijn collega uiteindelijk te weten overtuigen met 'op deze manier is je kind ook verslaafd aan nicotine, na de bevalling laat je jouw kind wel stoppen met roken, maar jij mag nog steeds doorroken'. Dit is ook werkelijk 1 van de redenenen waarom een rokerkindje een huilbaby kan zijn. Echt gestopt met roken is ze tijdens haar zwangersschap nooit, maar ze deed naar de buitenwereld doen voorkomen alsof dat wel het geval is. Nou ja, rookte ze in elk geval een stuk minder Haha!

Kortom, als je aan kinderen begint, dan wil je ze een goed mogelijke toekomst bieden. Die toekomst begint al in de moeder. Neemt voor mij niet weg dat de vader (indien die ook rookt) moet stoppen. Duivel

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:45

Ik vind het dom om te roken als je zwanger bent..
Je weet dat het niet goed is voor je kind en ja, roken is ook niet goed voor jezelf.
Om ineens te moeten stoppen.. Ik zou het wel afbouwen maar wel zo weinig mogelijk en op een gegeven moment gewoon helemaal niks meer.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:48

afbouwen is jezelf ontzettend treiteren. Je lichaam blijft vragen om nicotine. Dus in 1 x stoppen is vaak succesvoller. Gemiddeld schijnt een roker 7 pogingen om te stoppen te ondernemen. Ik moet het ook nog maar weer een proberen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:48

Als je er nooit aan begint, hoef je ook nooit te stoppen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:49

ik ben een roker, vind het heerlijk, sorry maar kan er niets aan doen, koffie en een sigaret.
Maar mocht ik ooit aan kinderen willen beginnen, dan is dat voor mij toch echt een rede om te stoppen! (vantevoren al) ik zou niet willen dat mijn dan ongeboren kind risico loopt door mijn schuld.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:51

Ik heb ook stevig gerookt (pakje per dag). Maar ben nooit verslaafd geweest !! Op een gegeven moment had ik er echt genoeg van en ben van de een op de andere dag gestopt ! Ik heb er nooit meer behoeft aan gehad.

edit: ik ben nu 3 jaar gestopt

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:53

mijn ma heeft tijdens mijn geboorte doorgerookt..
maar zie hier een gezond meisje. (mischien beetje gek, maar das geen echte afwijking)
hoe ik het later zelf ga doen dat week nog niet.. zijn zorgen voor later.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:17

Avanti_haf schreef:
ik blijf erbij dat ik het ronduit egoistisch vind..... ook al ben je op advies van huisarts/psycholoog gaan roken.. dan ga je maar yoga of een andere ontspanningsoefening doen of slik een of ander homeopatisch middeltje wat niet schadelijk is voor je baby.... je zegt dat het tot nu nog maar een hersenspinsel is dat je zwanger zou willen worden... ik zou het allemaal nog maar eens heftig laten spinnen... er zijn zoveel altenatieven tegen stress... die niet schadelijk zijn voor een ongeboren kind...

succes met je keuze...

Ik snap die arts eigenlijk ook niet helemaal. Welke arts (die dus moet weten wat gezond is voor een mens en wat niet) iemand aanraadt om te gaan roken... Maar goed, dat even offtopic.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:23

katiavl schreef:
Chiqa schreef:
Mensen met een erstige stoornis als Gilles de Tourettes worden ook aangeraden om te gaan roken, dus op zich is het advies van mijn arts en psycholoog niet zo vreemd, hier is wel degelijk over nagedacht, maak je geen zorgen.....
Tevens is mijn medicijngebruik sinds ik rook met drie kwart verminderd, zegt ook wel iets lijkt me..
Ik ben daar heel blij mee.

En nee, ik heb geen kinderwens, althans niet nu. (Mss wel nooit)

hmmm geen info weerhouden he, want ik heb nog kamp gegeven voor deze kinderen, en daar was de discussie ook aangewend. Daarom heb ik de vrijheid genomen om het artikkel op de vereniging site terug te vinden:

ik quote uit de vereniging site

Citaat:
Ons onderzoek sluit de gunstige invloed van nicotine niet uit, maar dan niet onder de vorm van roken. Hoge concentraties (vb.: onder de vorm van pleisters) kunnen vooral in combinatie met neuroleptica, de tics mogelijkerwijze verminderen.

conclusie heel wat anders dan te beginnen roken

Ik herhaal, aanraden om te roken is dus wel iets heel anders.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:24

Ik kan me niet voorstellen dat een huisarts tegen je zegt dat je maar door moet roken tijdens je zwangerschap. Lijkt me een enorm broodje aap verhaal, hoor..... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:29

Bedankt voor jullie bijdrage het is wel duidelijk hoe jullie erover denken Lachen

Groetjes Chiqa

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:31

hopelijk denk jij net als de meesten van ons na deze overtuigende argumenten

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:44

Citaat:
Bedankt voor jullie bijdrage het is wel duidelijk hoe jullie erover denken

Ik mag hopen dat je toekomstige kind dit leed i.i.g. bespaard blijft

En over dat zwangere vrouwen geen kasplantjes zijn en dat zwanger zijn niet ziek zijn is, mee eens. Maar zwangerschap is wél bewust kiezen voor een nieuwe leven,

als je dat leven al wilt vergallen voor het überhaupt zélf kan beslissen dan ben je gewoon een slechte moeder en hoop ik dat je je frustraties gaat afreageren op een baby born o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:56

Pytje schreef:

Ben overtuigt ja, van de overdreven angst van de maatschappij die jullie blijkbaar goed te pakken heeft, ongelovelijk. Er zijn twee uitersten hoor.....Waar moet dit heen.
Over 10 jaar staat er hier een topic dat een zwangere vrouwde straat ook niet meer opmag vanwege de milieuw vervuiling.

Sorrie maar ik kies liever voor de middenweg, aan massahysterie heb je niets daar is nieman dmee gered

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:58

Ongeloofelijk.... ik kan alleen dit produceren Blond

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:03

Chiqa schreef:
Pytje schreef:

Ben overtuigt ja, van de overdreven angst van de maatschappij die jullie blijkbaar goed te pakken heeft, ongelovelijk. Er zijn twee uitersten hoor.....Waar moet dit heen.
Over 10 jaar staat er hier een topic dat een zwangere vrouwde straat ook niet meer opmag vanwege de milieuw vervuiling.

Sorrie maar ik kies liever voor de middenweg, aan massahysterie heb je niets daar is nieman dmee gered

ik denk dat niet roken tijdens je zwangerschap meer te maken heeft met gezond verstand en niet met de 'angst van de maatschappij'