Geen eind in zicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronieky

Re: Geen eind in zicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 00:58

Ik wilde je ook nog heel veel sterkrte wensen.
En heel knap dat je het al zo lang vol houdt.
Ik heb alles zitten lezen en vind het een ongelooflijk bizar verhaal.
Heel veel sterkte!!
Liefs,
Iris

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:34

nogmaals sterkte meid

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:50

Heel veel sterkte meid... Petje af hoor dat je dat allemaal voor hem doet... Hij mag heel erg blij zijn met iemand zoals jou!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:33

Ik heb hier een tijdje terug gereageerd maar was het topic kwijt (en nu weer gevonden doordat ik sinds kort weet hoe je je eigen berichten kan zien).

Wat erg allemaal... Heel veel sterkte ermee Lachen
Wel mooi dat er nu professioneel toezicht op is en het niet allemaal meer op jou aankomt.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:44

Ik ben benieuwd wat ze bij hem vinden, je kan me altijd pben als je iemand nodig hebt!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:09

Wat een verhaal meid. Gelukkig heeft hij nou hulp, en jij ook even rust!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:44

Wacht een nachtmerrie voor je meis, ik heb alles gelezen.
Ik hoop dat je nu even rust kan vinden. Ach gut

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:45

Vandaag is er ondzettend veel gebeurd.

Het begon al rond 9 uur sochtends hij belde mij op school vanuit ziekenhuis en smeekte mij om hem op te komen halen. Hij werd alleen maar gekker in dat kemertje. Hij had met een begeleider gepraat daar en die vertelde dat ze hem een week daar wouden houden voor observatie en dan na 7 dagen kon hij met een psychiater praten. of hij gaat nu naar huis, hoeft/mag niet weer komen en zoekt direct weer hulpt. Hij koos voor de 2de optie. Goed, heel drama aan de telefoon want ik weigerde hem op te halen. Als hij dan ergens valt dan krijg ik een schuldgevoel omdat ik hem daar uit die veilige omgeving heb gehaald. Of ik dan toch even wou langskomen om 12 na school. Dat heb ik gedaan. beetje naast hem gelegen. En hij heeft besloten zijn moeder te bellen en die zou hem ophalen en thuis brengen. Moeder gebeld en die was er met een halfuur. Omdat ik met de fiets was zou ik dan na fiets naar zijn huis. Zodat hij niet direct weer helemaal alleen was.

Ik en zijn moeder waren beiden wel HEEL erg boos. Omdat het zo dom was dat hij daar weg ging. Hij zat daar vrijwillig dus we konden hem ook niet dwingen te blijfen.

Goed in dat halve uurtje wachten op zijn moeder begon hij weer erg egoistisch te doen en ik ben de laatste paar dagen een wandelend huilemmertje dus ik begon weer helemaal wild te huilen ik was weer erg boos. Goed naar buiten gegaan gepraat enzo. En hij vertelde me dat dat van gisteren allemaal nep was en allemaal gelogen. ik snapte er niks van vroeg om uitleg.

Gisteren belde hij me ja uit de les helemaal wild dus ik ging er heen en vond hem toen in een rare aanval. meet schuimbek overal bloed enz enz. Nou bleek dat helemaal geen gewone aanval te zijn. Hij had een halve fles absinth op en al zijn pillen die hij nog had geslikt. Een mislukte zelfmoordpoging. Hij zei erbij dat ik het echt niet moest doorvertellen anders had ik pas echt problemen ofzo.

Ik wist niet echt wat ik hier nou mee moest maar we moesten snel terug naar binen want zijn moeder kwam zo. We gingen zitten en toen de moder op ons afkwam kwam ook zijn huisarts aan lopen. Die was boven op de afdeling voor hem maar hij was al weg. Goed. Even met zen allen gepraat. De huisarts had meteen achter de mediant aangebeld en hij heeft voor morgen een afspraak met iemand.

Hij is naar huis gebracht ik kwam later aan fietsen. we zijn eerst even samen boodschapen gaan doen want dat mag hij niet alleen. En daarna keken we film. In ong de helft van de film zette hij de film stop en vroeg mij of ik hem nog wel vertrouwde want hij heeft over een groot iets gelogen ook toen hij weer helder was en compleet bij bewustzijn. Ik zei dus automatisch dat mijn vertrouwen wel geschaadt was enz. Goed hele discussie gehad en opeens zegt hij ik kan geen relatie hebbem als jij mij neit vertrouwt. En ik weet niet wat ik anders zou moeten doen.
Ik nam dus aan dat het uit was tussen ons. Ik stond op en verliet het huis. Zonder iets te zeggen of te kijken naar hem. Ik wist op dat moment even niet wat te doen. Ik fietste voor zijn deur langs (kun je heel goed doorheen kijken) En zag hem de trap op rennen met touw en een plastic zak. Ik sprong van me fiets en begon te krijsen te smeken te janken alles voor die deur. De hele buurt heeft het meegekregen. Hij kwam naar beneden deed de deur open en vertelde me dat hij graag wou dat ik weg zou gaan zonder mij had hij niks meer om voor te leven. Geen ouders famillie vrienden niks. Ik was het enige wat er nog was en dat was er nu ook niet meer. Ik heb me naar binen gewurmd. Hij rende de trap op en sloot zicht zelf met die spullen op in de badkamer. Ik heb lopen trekken rukken schoppen aan die deur. Ik werd helemaal hysterisch. Ik had in mijn jaszak nog de mobiele telefoon nummer van zijn huisarts dus die belde ik op. Ik was erg in de war dus niet duidelijk omdat ik steeds ook controleerde of hij er nog was. Goed uiteindelijk had ze de politie gebeld. Die zouden eraan komen. Ondertussen hoorde ik hem hijgen in de badkamer. Helemaal wild werd ik toen. Ik flipte totaal. heb geprobeerd de deur open te krijgen. kreeg ik niet, van alles tegen de deur aan gesmeten. Goed hij deed open. Hard jankend dat het niet ging met mij ernaast schreeuwend enz. Goed Ik ging naar beneden de deur open doen voor de politie. hij kwam ook beneden pakte een mes en verdween naar boven. Ik rende erachter aan. hij stond in zijn eigen kamer sneed in zijn pols voor mijn ogen. Ik besprong hem zowat en probeerde dat mes af te apkken. Hij huilde dat ik naar schteren moest gaan anders zou ik mezelf bezeren. Dat was dus zijn tere plek en ik bezeerde mezelf. ik pakte het mes bij de scherpe kant.(ik ahd nisk hoor) hij gaf direct het mes. Ik gign naar beneden hij kwam mee. Toen was de politie erook al. Naja heel veel gepraat. De huisarts kwam later ook opeens langs. En zij heeft ook veel gepraat. En zij belde de crisisdienst.

Hij begon wel meer te praten. Hij vertelde dat hij zoveel verdriet had en dat hij mij niet kwijt wou daarvoor was dit alles. maar dat werkt natuurlijk averechts.

de crisisdienst zou er over ong. een halfuur zijn. In die tijd werd ik weg gestuurd door de huisarts. Hij was alleen maar aan het doordraaien omdat ik er was. Toen ik weg ging toen kon hij dat niet verdragen. 'mij zien gaan' hij heeft zelfs met de politieagenten gevochten want zij lieten hem mij niet achterna gaan.

Ik kreeg net smsje van hem dat hij weer rustig was en nu gedwongen opgenomen is. Hij krijgt nu medicatie tegen hallicunaties en heeft al gepraat met mensen. Hij zegt dat hij nu het gevoel heeft dat ze hem snappen en willen helpen hij was erg positief.

Ik heb daarna zijn moeder gebeld en evrteld waar hij zat enzo.

ik weet het zo net nog niet. Ik heb niet aan mezelf gedacht en nu ging het te ver ik was/ben in shock toestand. Ik ga nu afstand van hem nemen. Ons relatie is nu half uit. Ik heb hem gebeld en dit alles gezegd ook; dat hij nu aanzichzelf moet werken als hij ooit nog een relatie met mij wil.

Dit was denk ik mijn laatste update nu ofzo. Ik ga hem namelijk een lenge tijd vermijden. hij moet nu aan zichzelf werken. En ik nu aan mezelf.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:49

Ik denk dat het een heel slimme maar ongeloofmoeilijke beslissing is.
Maar denk wel de goede.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:50

Ik heb het idee dat hij bezeten is...
Heel veel sterkte meis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:51

Wjoo wat een verhaal. Scheve mond

Ik denk dat het goed is dat hij nu gedwongen opgenomen is,
en dat het een hele goede beslissing van je is om even afstand te nemen van hem.
En even lekker tijd voor jezelf nemen...

Sterkte de komende tijd.. Ach gut

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:53

griebels schreef:
Ik heb het idee dat hij bezeten is...
Heel veel sterkte meis!

Gister heeft hij ja ook zelfmoordpoging gedaan. ik vond een afscheidsbrief voor mij daar stond in dat hij bezeten was en dat ze het hem lieten doen.

Hij was zwaar aan het hallicuneren, het word steeds erger. Dus ik hoop voor hem dat de medicatie die hij nu krijgt dan aanslaan.

Hij smste me namelijk net ook dat zij hem weer dit alles hebben laten doen vandaag. Erg raar hoor om dat te horen want hij is daar zo serieus in.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:53

Ik weet echt niet wat ik moet zeggen..
alleen heel veel sterkte...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:58

Ik vind wel goed dat hij nu verplicht is opgenomen. Nu kunnen ze hem tenminste onderzoeken en daar is hij veilig

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:12

Jij bent toch 16? Of begreep ik dat nou verkeerd? Wat een leeftijd om dit allemaal mee te maken, meis.. Neem alsjeblieft wat tijd voor jezelf nu. Kom tot rust. Of probeer dit in ieder geval. Je kunt me PB'en als je even wil praten. Ik weet waar ik het over heb, ik heb mijn beide ouders meerdere keren moeten laten opnemen.
Laatst bijgewerkt door swiffer op 08-02-07 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:16

Wat het ook is, hij moet gewoon goede hulp en begeleiding hebben om hier vanaf te komen..
zeker als hij zelf niet de controle meer heeft.

Kana, je hebt een moeilijke maar dappere beslissing genomen.. en voor jou de enige juiste.
Je kan jezelf wel nog verder laten meeslepen, je drukmaken, tranen vergieten en steeds met alles bij hem willen zijn.. maar wie weet waar dat tot leidt- ik kan je in ieder geval vertellen dat je daar niet gelukkiger van wordt en hij ook niet.

Wat meer afstand nemen voelt misschien hard maar is het beste,
op dit moment kunnen jullie elkaar nl. NIET gelukkig(er) maken
dat moeten jullie eerst beiden zelf weer helemaal worden..
neem je rust, en blijf ajb komende tijd bij je beslissing, hoe lastig misschien ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-07 00:17, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:17

hoop dat het allemaal ooit weer goed komt. wel erg moedig allemaal van jou echt heeel erg veel sterkte ermee.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:22

De beslissing die jij nu hebt genomen is, hoe moeilijk het ook is, de juiste beslissing denk ik!
Jij hebt tijd voor jezelf nodig, en die tijd moet je nemen!

En... Ik ben 'blij' dat hij nu gedwongen is opgenomen, want zo kon het niet langer!!

Ook hier staat PB open voor je, als je je verhaal kwijt wil! Ach gut

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:41

jeetje meis. Ik heb alles net doorgelezen.
Wat jij allemaal moet doormaken!
Gelukkig dat hij nu gedwongen is opgenomen, misschien zal dat helpen, al zal dit een zeeeeeer lange weg worden, als dit al goed komt.

Neem zelf inderdaad de afstand, je moet nu om jezelf denken. er wordt voor je (half ex) vriend gezorgd, jij hoeft dit niet meer te doen (en had dit niet moeten hoeven doen op deze leeftijd, maar gelukkig voor hem heb je dit wel gedaan!)
Zorg dat je zelf met een prof. iemand hierover kunt praten, dit zal je zeker helpen. Neem alle rust en tijd die je nodig hebt. je moet nu zorgen dat jij in iedergeval weer goed op de rails komt.

Heel veel succes en sterkte!!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:42

goh jeetje wat een situatie weer
(is het toch schizofrenie?)
wat heb jij een dappere beslissing genomen nu
maar absoluut de juiste
dit zal jullie alletwee heel veel rust gaan geven denk ik
je vriend kan nu aan zichzelf werken en jij hebt je verdiende rust even want je weet dat hij veilig zit

ik wens je heel veel succes en sterkte

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:53

Mijn hemel. Scheve mond
Heel, heel erg veel sterkte, ik kan me volgens mij niet eens een klein beetje voorstellen hoe kút dit moet zijn. Ik vind dat je een hele dappere beslissing hebt genomen. Je weet dat hij nu veilig is en 24 uur per dag in gaten word gehouden, nu moet je aan jezelf werken. Take care Kusje

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:57

Jeetje meid.
Heel erg veel sterkte, mijn pb-box staat altijd voor je open!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:29

niet te geloven wat een verhaal..
Idd ga heel goed aan jezelf nu denken, en ga alles eens op een rijtje zetten, zoek desnoods ook hulp
toen ik je verhaal was zag ik het helemaal voor me hoe het zou zijn, als mij vriend zo zou doen *kippevel
Ontzettend knap dat je alarm heb geslagen toen hij bezig was met die zelfmoord pogingen..
ontzettend veel sterkte en kop op!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:31

Hmm het klinkt allemaal zo bekend. Een gezinslid van mij heeft hier dus last van gehad. Ze had dus last van dissosiatie en op een gegeven moment werd ze daar ook psychotisch bij. Ze "zag" ook allerlei dingen. Zij zag bijvoorbeeld allemaal lijken en dat beangstigde haar zo, dat ze weer ging dissosiëren.
Bij psychoses zien en voelen mensen dingen die voor hen heel echt zijn. Hij kan dus het gevoel hebben bezeten te zijn.
Verstandig dat je even afstand neemt. In mijn geval was het iets moeilijker, omdat het binnen ons gezin speelde. Het kost ontzettend veel energie en het is ook gewoon eng.
Mocht je meer willen weten, je kunt altijd pb'en.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:33

Pff dat je dit allemaal moet meemaken zeg...
Veel sterkte... Het komt wel goed met hem!