Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:
Dat hebben ze hier ook. Als ze het NIET willen, moeten ze het opgeven en dan komt niemand eraan.
esther_sonja schreef:nee, ik zou liever geen donor willen zijn.. jugh het idee dat ze in een lijk zouden snijden...
faye schreef:Citaat:
Nou die proef op de som kan dan wel het leven kosten van degene die dat orgaan ontvangt...
Voor het orgaan overgezet wordt zal er wel getest worden hoor, maar goed daar heeft de donor dan niks meer aan.
Ik vind het echt schattig hoe naief de nederlander is over de invloed van bea en consorten. Maar mij niet gezien, geen donor dus
Welshcobfan schreef:Ik vind het ook erg bekrompen van mensen, dat ze liever zo verteerd willen worden of verbrand dan dat ze nog na hun dood iets kunnen betekenen voor de medemens.
En vaak erg hypocriet: die bloedtransfusie die je misschien ooit krijgt is ook gerecycled bloed (is ook donor).
_Ismay__ schreef:Ik wil het wel zijn, weet niet of ik het nu al kan opgeven aangezien ik pas 14 ben. Als je dood bent heb je toch niets meer aan je lichaam, dus waarom zou je er dan niemand anders mee helpen? Mischien vinden de meesten het een eng idee dat er in je word gesneden, maar als je het niet meer voelt maakt het toch niet uit? Net alsof je opeen tot leven gaat komen
..
Welshcobfan schreef:faye: zou je dan wel een orgaan aan willen nemen als je die nodig mocht hebben?
Welshcobfan schreef:faye: zou je dan wel een orgaan aan willen nemen als je die nodig mocht hebben?
Myfairytale schreef:Ik ben ook donor.
Je kunt ook bepaalde dingen uit laten sluiten.
Zo wil ik dat mijn ogen met rust gelaten worden.
Verder mogen ze me helemaal leeghalen.
faye schreef:Welshcobfan schreef:faye: zou je dan wel een orgaan aan willen nemen als je die nodig mocht hebben?
Nope!
Marl1tje schreef:Edit: Zie nu dat ik te laat was met reageren en dat je dus geen orgaan aan zou nemen, maar weten de mensen in je omgeving dat ook? Want als jij bewusteloos wordt binnengebracht of volledig verbrand (en dus donorhuid nodig hebt), dan kun je dit niet zeggen...
Welshcobfan schreef:@ faye: preciesWel nee zeggen, maar ja doen
![]()
Ik hou niet van hypocriete mensen, ik zeur ook niet over slachten (hell ik laat mijn eigen paard slachten mocht het nodig zijn, ipv spuitje) omdat ik zelf ook vlees eet. Waarom zou ik dan geen donor zijn, als ik wel een donororgaan wil hebben?