Nog meer diabetes patienten hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Nog meer diabetes patienten hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:00

Ontstekingen geven vaak hele hoge bloedsuikers. Dit komt omdat het lichaam vecht tegen die ontsteking en voor 'strijd' is energie nodig. Het lichaam gooit alle opgeslagen suikers dan in de strijd en eigenlijk heb je dan ook veel meer insuline nodig dan normaal.

Als de voet blauw en gevoelloos is, hoop ik dat ze snel ingrijpen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:05

als je oma in het zkh ligt nu zal er grondiger naar worden gekeken dan in het verzorgingstehuis, sterkte voor je oma en jezelf

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:11

hoi

Heb even een vraagje aan jullie.Bij mij hebben ze ook n paar keer geprikt om te kijken hoe hoog t was.
Wat vinden jullie ervan? Normaal ?

nuchter : 5,6 en 5,9 (op andere dagen)

niet nuchter : 9,6 en 3,4

Volgens HA kan t geen kwaad.Ze hadden m net nog even gekeken, En toen was hij dus 5,6 .

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:30

Monique:
Als mijn instellingen goed waren en mijn internist reageert zoals hij nu doet (hoe zal ik 't zeggen, hij reageert eigenlijk altijd nogal makkelijk met een "het komt wel goed", maar na zoveel jaar en na mijn ziekenhuis crash geloof ik niet dat het zomaar goedkomt). Vandaar mijn opmerking dat ik bij een reactie zoals die van jouw internist een ander zou zoeken. Ik vind van mezelf dat ik daar al veel te lang mee gewacht heb eigenlijk. Aanstaande maandag ga ik hem een "laatste" bezoekje brengen.

Caroline:
Het "neemrust" probleem ken ik. Zeggen ze tegen mij ook altijd, maar ik krijg het nooit voor elkaar om voldoende "rust" te nemen, werk 40 uur (en ooit wel meer), heb mijn paardje en natuurlijk een huishouden. Zonder kinderen weliswaar, maar dan nog!! Dus het wil nooit zo lukken met rust nemen. Op het moment werk ik nog halve dagen, maar hoe lang dat dat er nog inzit? Zo makkelijk is het niet om "rust" te nemen als je overal werk ziet liggen. Maar van de andere kant hebben we natuurlijk maar 1 lichaam en daar begin ik me ondertussen ook aardig bewust van te worden. Ligt natuurlijk ook aan de aard van het beestje, de een kan alles makkelijker laten liggen dan de ander.

Marije:
Jemig, schrikken van je oma! Het zijn ook wel erg hoge bloedsuikers...

En voor mezelf:

Go jij! Go jij! Want ik ben gisteren niet eens boven de 9 uitgekomen (met 5x meten).

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:40

nou goed van je waardes, super, ik kan wel janken, ik hou me nu netjes aan de regels zoals ze zijn opgedragen en ziet er nog slechter uit wat waardes betreft, gelukkig geen ketonen in bloed, die waarde is 0,2 maar toch

helaas is het team niet telefonisch te bereiken, (k*t antwoord apparaat denk ik nu) dus maar mailjte gestuurd, eigenlijk wil ik mijn bed in en me diep verstoppen onder de dekens, stom gedoe allemaal Boos!

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:30

Ik heb diabetish type 1. Moet spuiten dus.
Dit heb ik al vanaf me 6 jaar .

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:38

Voor de mensen die wat meer wil weten over diabetes.
Ik zou zeggen ga is kijken bij het diabetesforum.
Dit is een forum waar iedereeen met diabetes terecht kan en vaak als er nieuwtjes zijn dan kun je het daar wel vinden.

En is super gezellig hihihi ben zelf ook lid is een hele leuke club mensen vanaf een jaar of 12 tot 60

Groetjes Natasja voor exacte adres pb me maar even.

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:33

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:40

Ik vind dit wel een interessant onderwerp. Heb een 2 jaar geleden mee gedaan aan een onderzoek met het verschil tussen levemir en lantus. Ik werd ingeloot voor de levemir en ben na het onderzoek niet tergugegaan naar de insulatard.
Als he tgoed is komen er volgende maand weer wat onderzoekggegevens vrij.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:02

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:07

Ik heb me net aangemled. Onder de naam Magriet

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:25

Ok, kom ik je vanzelf tegen;-)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:39

Nou, hier ook weer nieuws. Ik ben gisteren naar de internist en de diabetesverpleegkundige geweest. Eerst de DVK, die was dit keer erg goed gestemd tot mijn verbazing. Misschien had ze vorige keer last van haar hormonen ofzo? Koe
Zij wist er helemaal niks vanaf dat ik in het ziekenhuis gelegen heb, kennelijk krijgen hun dat weer niet doorgegeven. Tenminste niet als het niet in hun ziekenhuis is.
Daarna naar de internist, die zei meteen "zo, je hebt het even spannend gemaakt". En ik moest natuurlijk heel het verhaal uit de doeken doen. Helaas kan hij ook niet peilen waarom ik opeens zo snel verzuurd ben. Hij kon me wel vertellen dat als je kennelijk braakt en wat ziekig bent (zo voelde ik me toen niet, maar goed), dat dan de bloedvaten in je vingers samen kunnen trekken waardoor je bij zelfcontrole mogelijk tóch normale waardes krijgt, terwijl ze dat niet zijn. (excuseer als ik hier misschien iets typ wat niet helemaal juist is... maar zo heb ik het begrepen). Verder bleken de witte bloedlichaampjes verdubbeld te zijn, wat blijkbaar weer wijst op een infectie/ontsteking (nogmaals, ik voelde me uren eerder echt goed!). En mijn kalium gehalte/verzuring was 7.9. Maar die waarde zegt mij eigenlijk niet zoveel en van de schrik ben ik het verder ook vergeten te vragen. Wel angstaanjagend allemaal. Zeker omdat ik me nog steeds niet goed voel. Mijn hart haalt in volledige rust (in bed) nog makkelijk een hartslag van 90. In mijn ogen nogal veel? Daarnaast ben ik nog steeds supermoe. Maar ja, het zal wel zo moeten blijkbaar. Feit is wel dat ik vandaag dus thuisgebleven ben. Ik kon echt niet overeind vanmorgen, grmbl.

Carolinef, hoe gaat het nu?
Ik hoorde van mijn dvk dat naarmate je ouder wordt, ze vaak zien dat de waardes vaker onverklaarbare sprongen maken.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:04

ik stuiter en jojo alle kanten op, ik moet morgen naar mijn internist en volgende week naar mijn dvk, maar daar heb ik in de tussentijd veel contact via mail mee, ik moet wel zegegn dat ik veeeeel minder insuline moet spuiten dan eerst, ik zat toen op de on tbijt; 10 lunch 8 of 10 avond 10 en nacht 26, nu op ontbijt 4, lunch 3. avond eten 6 en nacht 20!!!!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:57

Misschien dat iets minder insuline wel helpt om de boel in elk geval stabiel te krijgen. Als je telkens in een hypo raakt en daarop gaat reageren vlieg je vaak ook weer als een gek omhoog (tenminste ik wel). Kan trouwens nog iets moois vertellen uit het ziekenhuis. Lig ik daar, hebben ze m'n pomp afgepakt om te controleren. Lig ik braaf aan het infuus, mét insuline, te kijken. Ga ik eten, ik vraag nog "moeten we niet iets bijregelen voor het eten". Hun "nee, wij hebben het allemaal onder controle en we hebben net een goede waarde geprikt". Ik "ja, maar dat blijft niet zo als ik dit nu allemaal ga opeten". Hun "vertrouw ons maar, komt allemaal goed". Nou, niet dus hé. Je kan niet ongestraft zonder extra insuline je middageten opschransen. Dat is zo een keer of 5 gegaan. En zich dan maar afvragen waarom ik toch elke keer weer zo hoog zat.... Was blij dat ik mijn pomp en mijn eigen controle weer terug had.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:28

Grrr, 't zou verplicht zijn dat iedereen met diabetes zélf zou mogen regelen wat hij of zij wel of niet wil en kan in het ziekenhuis. Dit soort verhalen hoor je zo vaak ...

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:41

Bergje schreef:
Misschien dat iets minder insuline wel helpt om de boel in elk geval stabiel te krijgen. Als je telkens in een hypo raakt en daarop gaat reageren vlieg je vaak ook weer als een gek omhoog (tenminste ik wel). Kan trouwens nog iets moois vertellen uit het ziekenhuis. Lig ik daar, hebben ze m'n pomp afgepakt om te controleren. Lig ik braaf aan het infuus, mét insuline, te kijken. Ga ik eten, ik vraag nog "moeten we niet iets bijregelen voor het eten". Hun "nee, wij hebben het allemaal onder controle en we hebben net een goede waarde geprikt". Ik "ja, maar dat blijft niet zo als ik dit nu allemaal ga opeten". Hun "vertrouw ons maar, komt allemaal goed". Nou, niet dus hé. Je kan niet ongestraft zonder extra insuline je middageten opschransen. Dat is zo een keer of 5 gegaan. En zich dan maar afvragen waarom ik toch elke keer weer zo hoog zat.... Was blij dat ik mijn pomp en mijn eigen controle weer terug had.

Haha nou, toen ik 2 jaar geleden opgenomen was gebeurde dat in het ziekenhuis ook zo. Ik wist 3 dagen dat ik diabetes had en vroeg toch zelf maar even of ik niet iets bij moest spuiten oid voor het eten. 'Hmm, nou, daar kon je weleens gelijk in hebben, maar daarvoor moet ik eerst even de internist bellen'.........tegen de tijd dat ik wist waar ik aan toe was was mijn eten al koud Haha!

En monique: inderdaad, ze hebben zelf moeite met het gebruik van een bls meter, met als excuus 'jaahaa, maar wij gebruiken hier in het ziekenhuis normaal een andere'.......

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:47

Mja, ik snapte er ook helemaal niks van! Ik moest ook minderen met mijn schildklier medicijnen in verband met hartkloppingen. Dus ik wil volgende dag het voor mij klaargezette potje met pilletjes innemen, maar vond dat er 1 teveel inzat. Ik kijken, zit er een dosering van 2x 150 in in plaats van 1x 150. Ehm, tja, zo ga je de hartkloppingen niet echt tegen. En ook nog commentaar hebben dat ik het niet ingenomen had. Ik moet zeggen dat de dames op zich wel redelijk op de hoogte waren van hoe een bloedsuiker moet zijn, maar hoe te verkrijgen hadden ze niet helemaal begrepen geloof ik.
Maar, toen ik 10 jaar geleden in het ziekenhuis lag met ontregeling (veel minder ernstig dan nu), had ik dus ook telkens koud eten. Ze kwamen vlak voor het eten prikken en dan kon ik gaan wachten op de uitslag terwijl mijn eten afkoelde. Koe

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:09

Gut ja, wat een types hè? Ik hoop dan ook dat ik een ernstige ontregeling (die ook bij mij ongetwijfeld een keer komen gaat) zo lang mogelijk uit kan stellen...... Ik ben blij dat het bij ons op de aparte diabetes poli allemaal wel goed gaat, en mocht ik een keer onregeld raken, dan zet ik daar gewoon een bed neer Cool Haha! Knipoog

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 16:17

hey, ik ben der ook maar weer is.
bij mij gaat het nu allemaal weer beetje.me waardes zijn weer goed!eindelijk weer es!

er zijn heel wat mensen hier dat diabetes hebben helaas..
zo zie je echt dat het bij de een heel ander verloopt allemaal als bij de ander!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:14

mijn hab1c was 8.3, een half jaar geleden 8,2 ach ja we zijn er nog niet...............

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:18

hmm ik moet de volgende keer als ik weer naar het ziekhuis moet ook weer prikken daar op.

de keren dat ik daarop geprikt ben, was die in de 6 dus eigenlijk heel erg goed!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:36

Ik heb nu even de balen. Zou een uurtje geleden gaan rijden, ben ik aan het borstelen. Voel ik ineens een megahypo. Gelukkig staat mijn paard thuis dus ik even meten. 2.1 Daar ging mijn rijden. Aangeizen ik me dan best lang slap voel.
Heb haar nu maar wat laten grazen aan longeerlijn. Vanavond maar even rijden

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:11

Margriet, dat gebeurt mij dus ook regelmatig. Of ik stap af en voel me opeens wat wiebelig en blijk ergens onder de 3 te zitten. Terwijl ik vantevoren dan nog gecontroleerd en bijgegeten heb.... Niet echt fijn. Volgende week hebben we van onze pensionstal uit een rit in de Drunense Duinen, hopelijk gaat het dan wel goed, voordat ik heel de groep ophoud Koe

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:33

ja balen, hebebn jullie als je bent bijgekomen ook zo'n hoofdpijn altijd?

ik stijg op 1 of ander manier altijd als ik rijd, ook al heb ik gewoon gespoten?!