nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaV

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:04

@Laar: ik heb bij de bristol een soort thermo-shirts gehaald, die voeren zweet gelijk af naar de buitenkant, echt ideaal. Ze zitten ook nog eens erg lekker, heel zacht.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 16:50

ik kom ook uit op thermostof wat goed vocht opneemt Lachen heb heel google zitten doorspitten op de meest logische en meest rare woordencombinaties. heb vrijwel niets kunnen vinden. ze hebben het vrijwel altijd over katoen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:58

Mijn moeder heeft speciale hemdjes van angorawol, heel duur, maar ze heeft er geen last van. En ze zijn lekker zacht!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:41

Dankjullie voor de moeite iig Haha! en kimmm jij ook voor het googelen Lachen
@ trutje (klinkt trouwens ook lekker om jou zo aan te spreken Clown Tong uitsteken ): zijn deze bij de bristol nog steeds verkrijgbaar want dan ga ik dat eens proberen.
Ja zonne allergie is idd rode bultjes en het voelt verbrand (want dat is het dan vaak ook een beetje, hoe dik ik me ook insmeer ) en het jeukt ook, maar als ik er alleen al overheen wrijf, dan staat 't weer in de fik.. Boos!
en dat heb ik vooral in mijn gezicht en op mijn hals/borst.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 17:46

graag gedaan Lachen hoop dat ze er nog zijn en het helpt Vork

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:22

heb je normaalgesproken haargroei op je borsten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:55

Vroeger, vooral als baby (vertelde m'n moeder Vork ) had ik een enorme eczeemplek in m'n nek. Als kind heb ik het jaaaaren lang gehad in m'n knieholtes/ellebogen. Ik mocht om de dag douchen, niet met zeep wassen en het beste hielp nog wel de cortisonzalf. Nu is het stukken minder; ik douche dagelijks en was me niet met zeep; kan ik niet tegen (ook met deodorants niet).
Het is echt vreselijk; zeker toen ik nog jonger was had ik het zo erg en ik krabte het tot bloedens toe open. Scheve mond

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 11:59

Laar schreef:

*kijkt even* alleen korte blonde haren, nauwelijks opvallend. hoezo?

@ miirthe: wel lekker dat je nu dagelijks kunt douchen Lachen heb je dan geen last van een droge huid? als ik te vaak onder de douche spring, dan kan ik hele schilfers van mn huid aftrekken Boos!

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:14

toen ik op vakantie ging ong. 4 weken geleden was ik ook lekker in de zon maar kreeg ik rode bultjes( ik denk zonneallergie) maar ook eczeem en zwom ook in ze zoute zee maar het heeft bij mij niet echt geholpen maarja k was me zalf ook vergeten. Clown Ik heb wel van meer gehoord dat het wel moet helpen om te zwemmen in de dode zee alleen denk wel dat het erg gaat prikken,, maar ja wie mooi wil zijn moet pijnleiden Ach gut

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 12:31

@ bouwina: de eerste paar dagen gaat het ontzettend prikken/branden, had het gevoel dat ik helemaal geen huid meer over had. tenminste dat voelde zo bij mij. en het was niet eens de dode zee, maar de middelandse zee Lachen heb gezwommen met de tranen in mn ogen, maar ik wilde zo graag zwemmen in de blauwe zee en ik wist dat het goed voor mn huid zou zijn. en ben uiteindelijk helemaal schoon geworden én het heeft een aantal weken geduurd voordat het eczeem weer de kop op stak Vork

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:43

okej ja toen ik op vakantie was heb ik in de atlantice ocheaan gezwommen vorigjaar durfde ik niet eens meer te zwemmen zo zeer deed het maar dit jaar heb ik elke dag lekker een uur in ze zeegezwommen/gedobberd was echt heerlijk maar had nog wel eczeem. maar ik heb namelijk een koemelkallergie dus, en daar weet je natuurlijk niet wat ze in het eten doen. ik denk dat ik daarom dat mijn eczeem niet overging.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 12:47

ik heb ook jaren niet durven zwemmen in de zee óf zelfs maar in een zwembad, want chloor bijt ook zo erg. thuis gaan we altijd zwemmen in een zoetwatermeer vlakbij en dan had ik nergens last van, dus was daar elke zomer te vinden Lachen

ik moest én zou zwemmen afgelopen zomer in de zee. wat had mn vriend een medelijden met me zeg, omdat het zo zeer deed. maar uiteindelijk is het er allemaal juist veel beter op geworden!

lijkt me lastig als je weer dat je daar een allergie voor hebt, maar dat je het niet uit de weg kan gaan, omdat je niet weet of het er wel of niet inzit. hebben jullie dan niet zelf eten gekookt? want dan staat het toch ook gewoon op de etiketten van de producten? of aten jullie in een hotel? als het goed is moeten de mensen die daar werken weten wat er in het eten zit Knipoog

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:52

haha je hebt gelijk maar we zaten in het Dominicaanse Repblubliek. En we zaten idd in een hotel. Maar ik had wel een soja melk mee voor in de cornflaks. Maar normaal engels kunnen ze niet verstaan en wij spraken ook geen floeiend engels. Mijn vriend had ook medelijden maar ja je kunt er eigenlijk niks aan doen. Knipoog je moet er maar mee leren om te gaan.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 12:54

bouwina schreef:
Mijn vriend had ook medelijden maar ja je kunt er eigenlijk niks aan doen. Knipoog je moet er maar mee leren om te gaan.

mooi gezegd Ja

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:39

naja het is toch zo iedereen heeft wel wat *LOL*

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:20

Ik heb nu de laatste dagen weer wat rare plekjes erbij gekregen. Het lijkt net of ze een sigaret hebben uitgedrukt op mij huid het is ook zo groot en die heb ik nu een stuk of 8 op mijn boven arm en mijn rug. Gelukkig mag ik dinsdag naar de dermatoloog hoop echt dat die iets heeft waardoor het over gaat. Want ik word gek van mijn schilverige voorhoofd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:27

ik ken het...
zwemmen in de zee, das altijd janken Boos!
Ik vindhet zooooooo pijnlijk. De eerste week of 2 is het zoooooooooo pijnlijk, daarna wordt het bij mij ook wel minder

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:15

Kimmm schreef:
Laar schreef:

*kijkt even* alleen korte blonde haren, nauwelijks opvallend. hoezo?

nee oké, dat is bij mij ook zo.. maar ik let er nooit zo op.. dacht dat dit misschien een begin was van meer haargroei Tong uitsteken

Ik denk dat in de zee zwemmen voor mij ook vergelijkbaar is met een zelfmoordpoging Clown dus durf het ook niet zo goed aan..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 13:45

elbeauty schreef:
Ik heb nu de laatste dagen weer wat rare plekjes erbij gekregen. Het lijkt net of ze een sigaret hebben uitgedrukt op mij huid het is ook zo groot en die heb ik nu een stuk of 8 op mijn boven arm en mijn rug. Gelukkig mag ik dinsdag naar de dermatoloog hoop echt dat die iets heeft waardoor het over gaat. Want ik word gek van mijn schilverige voorhoofd.

ga je nou naar de dermatoloog voor de droge huid op je voorhoofd of voor de rare plekken? Lachen of voor allebei? vraag aan de dermatoloog voor een dikke vette crème (wit), weet niet meer hoe het heet. etiket is eraf Clown iemand anders misschien? ma_rie_tje, hadden we daar het een tijd geleden niet over? kan het zo gauw niet vinden. het is heerlijke crème en het houd je huid goed vet! misschien heb je hier iets aan?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:50

bij mij zijn ze net klaar met testen en ik begin na de carnaval met een heel erg streng dieet,. ik heb er vroeger veel last van gehad toen is het een aantal jaar weg geweest en in het laatste jaar van mijn middelbare school kwam het weer terug,. ha is inderdaad verschrikkelijk als je wil zwemmen niet alleen omdat het prikt maar ook omdat je je zo vreselijk schaamt,. ik heb nou meer als een jaar een vriend en gelukkig heeft hij er helemaal geen moeite mee dat ik af en toe helemaal onder de eczeem zit ik krijg ontzettend veel steun van hem dat is echt fijn,. hebben jullie ook altijd als je dan zit te krabben dat er van die mensen zijn die geen eczeem hebben die dan heel makkelijk zeggen NIET KRABBEN.. daar kan ik niet tegen net of je ff heel makkelijk kan stoppen met krabben Verward

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 13:58

daar heb ik regelmatig nog wel eens een 'meningsverschil' over met mn vriend (we maken het natuurlijk altijd weer goed Vork) ik krab regelmatig, maar ook nog eens onbewust in mn slaap Clown hij maakt me dan wakker met de mededeling: 'kim, niet krabben, je maakt me wakker.' maar dan draai ik me om, slaap verder en krab dus ook rustig verder.

of dan zitten we ergens en dan zit hij de hele avond op me te letten of ik zit te krabben. heeeeeel irritant. dan zegt hij het heel zachtjes of ik krijg zo'n blik van: NIET KRABBEN!! daar kan ik echt chagarijnig van worden. laat me lekker krabben, het jeukt! ik weet dat ik niet moet krabben, omdat ik dan echt mn hele huid kapot maak, maar heb liever dat het pijn doet, dan jeuk! ook al bedoelt hij het lief.

heb hem een tijd geleden laten zien/voelen hoe het is als iemand je niet laat krabben als je jeuk hebt, namelijk als hij zelf jeuk hebt en dan zn armen vasthouden. hij was behoorlijk boos en natuurlijk heel gemeen van mij, ik weet het, maar hij weet nu wel hoe het voelt Ach gut

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:02

Woow Kimmm daar herken ik echt veel in, mijn vriend stoot me ook regelmatig aan in bed, dat ik lig te krabben. en hij houdt me ook vaak in de gaten. Ik denk dat ik ook eens zijn armen ( is bij hem toevallig ook een plek waar hij vaak jeuk heeft) vasthoud als hij wil krabben Knipoog

En die creme die jij bedoelt daar had je het met mij over Tong uitsteken cetomacrogol Creme bedoelde we waarschijnlijk.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:11

ja het klopt wel ik krijg ook altijd zoon dodelijke blik als ik lig te krabben en ik wor ook altijd aangestoten in mijn slaap,. maar mijn vriend begrijpt het ook wel van mijn kant en geeft me meestal als hij wakker word van mijn gekrab de tube zalf al aan,. hij heeft zelf ook last van zijn handen (geen eczeem maar door zijn werk) elke keer als hij krabt trek ik ook zijn handen uit elkaar en geef hem de zalf aan maar verder klijg ik wel heel veel steun ook als ik er een keer mee zit dat ik er weer zo slecht uit zie (in de winter krijg ik altijd erg eczeem in mijn gezicht) dan krijg ik altijd van die verhalen te horen dat hij er niks om geeft dat ik er dan zo uitziet en datie toch wel van me houd...

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:14

Kimmm schreef:
elbeauty schreef:

ga je nou naar de dermatoloog voor de droge huid op je voorhoofd of voor de rare plekken? Lachen of voor allebei? vraag aan de dermatoloog voor een dikke vette crème (wit), weet niet meer hoe het heet. etiket is eraf Clown iemand anders misschien? ma_rie_tje, hadden we daar het een tijd geleden niet over? kan het zo gauw niet vinden. het is heerlijke crème en het houd je huid goed vet! misschien heb je hier iets aan?

Ik ga als eerste naar de dermatoloog omdat mijn hand helemaal vol zit en het ooit zo erg is dat mijn pink helemaal openbarst en bloed. Ook heb ik aan de binnekant van mijn ringvinger pink en de helft van mijn wijsvinger helemaal geen vingerafdruk meer dat is gewoon glad dus daar is het bovenste laag vel eraf ofzo. Maar daarnaast heb ik dan ook last van die rare plekke en een heel droog gezicht dus ook helemaal een rode mond wat mij ook erg stoort. Ik smeer mezelf ook de hele dag in met vaseline maar dat helpt niet echt maar dan trekt het allemaal niet zo. Van de dokter heb ik al meerdere cremes gehad maar die helpen allemaal niet ik heb 2 verschillende hormonen cremes gekregen 1 was in een tube met een roze streep 1 met een rode en 1 met een gele streep, maar het helpt niet bij mij.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 14:23

sorry, was nieuwsgierig Bloos

vaseline helpt bij mij ook helemaal niet, maar dan ook echt niet. binnen een paar minuten brand mn huid weer opnieuw.

ik bedoelde geen hormooncrèmes, maar een echte vette crème, waar ook geen parfum en zooi in zit. de rode en de gele heb ik, denk ik, ook. dermotave en emovate. helpt dit niet? vooral de rode is ontzettend sterke hormoonzalf, de sterkste die er is namelijk Lachen maar echt balen van je handen zeg! hoop dat de dermatoloog iets voor je hebt liggen wat wél helpt!

laat je het even weten?