Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizzy2 schreef:PFffff wat zijn jullie goed bezig!!
Ik heb net 1.5 zelfmaak croissantje op met een beker vruchtenyohgurt en ik drink nu een beker sinasappelsap. Ik heb tussendoor ook nog 2 koekjes op.
Bij mij is het vooral emotie-eten, of eten terwijl ik helemaal geen honger heb. Hebben jullie daar nog tips voor?
Kimberley77 schreef:lizzy2 schreef:PFffff wat zijn jullie goed bezig!!
Ik heb net 1.5 zelfmaak croissantje op met een beker vruchtenyohgurt en ik drink nu een beker sinasappelsap. Ik heb tussendoor ook nog 2 koekjes op.
Bij mij is het vooral emotie-eten, of eten terwijl ik helemaal geen honger heb. Hebben jullie daar nog tips voor?
Ik ken dat probleem, erg lastig. Weet je wat helpt? Elke keer als je naar die kast loopt om iets te eten te pakken, ga erbij stil staan, bedenk bij jezelf waarom je nou net dat koekje pakt ipv een appel. Als je weet waarom je dat lekkers pakt, er echt bij stil staat dan wortd je je bewust van wat je eet. Stel je bent van binnen ontevreden, verdrietig of een onverklaarbaar gevoel van onvrede, je pakt dan vaak uit gewoonte wat te snaaien. Als je daar nu eens stil bij gaat staan, je gevoel desnoods gaat opschrijven, wat je voelt dan leer je je gevoel herkennen en ook wanneer je dus allert moet zijn daarop. Is even een opgave, maar het werkt echt. Ik doe nu hetzelfde met sigaretten. Elke keer als ik een peuk op wil steken (waarvan de helft gewoonte en automatisme is) denk ik, ok waarom wil ik nu roken. Zo kan ik het roken al beperken van 30 a 40 sigaretten per dag (ja oei, ik weet het) naar zon 12 sigaretten per dag. Wees dus bewust van alles wat je eet. Succes, gaat je vast lukken hoor, alleen je ritme veranderen.
trisca schreef:hoe staan jullie tegenover Sonja Bakker? Ik heb haar boekje gehaald en zou het wel vol houden, maar zal het goed zijn voor je lijf?
Staan trouwens wel lekkere dingen in (koolsalade)
Lizzy.. Ik heb niks in de kast om te snoepen... Woon je nog thuis?