Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:06

kan je niet mensen in de buurt strikken om mee te doen? Voor mij is valkenswaard iets te ver weg..

Ik zal eens met de paarden bezig gaan. Boxen uitmesten, vanmiddag rijden en fitnessen...

hebben jullie nog leuke ideeen voor avondmaaltijden?

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:08

Zo ik ben ook al begonnen vanaf 1 januari.
Ik wil er in ieder geval 10 kilo af hebben.
Ben ook zeer sportief bezig! Iedere dag 1 uur lopen. Ik fiets nog naar mijn paard toe (in totaal 20 min/half uur), ik ga 4 keer in de week naar de sportschool.
Heerlijk is dat!

Een tip voor de mede dieeters, eet vooral GEEN WIT BROOD. Dat is vreselijk slecht voor je.
Ook melk is niet al te goed. Veel water, groente en fruit. En varieer met het eten. Anders raakt je lichaam eraan gewent en kom je peilsnel weer aan zodra je stopt met dieten Knipoog

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:11

nog een vraag. Touwtje springe blijkt ook goed te zijn. en vooral als het rotweer is en je kunt niet naar buiten.. Zal ik daar anders mee beginnen:P Smiddags na school een kwartier touwtje springen Tong uitsteken

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:12

ik heb vannochtend niks gegeten en net een broodje kaas en taksi mer niet

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:13

ben je al wat kwijt marrit?

super Debo! Goed bezig!

Touwtje springen lijkt mij erg vermoeiend. Of het goed is voor de lijn weet ik niet, maar goed voor je conditie is het zeker.

Je moet wel ontbijten droommajori, anders komt je spijsvertering niet op gang.. Knipoog

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:13

Dat is ook niet goed! Je moet echt ontbijten, dan lukt het afvallen beter (ookal lijkt me dat niet handig als je 12 en 14 bent, maargoed.)

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:15

Niks eten is geen goed plan. Je lichaam heeft wel brandstof nodig om te kunnen presteren. Als je 's ochtends geen trek hebt, neem dan in ieder geval een stuk fruit of zo'n joghurtontbijtdrankje. Vork

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:15

te weinig eten is helemaal niet goed! Je moet regelmatig en gezond eten. Eet je te weinig dan gaat je lichaam opgeslagen suikers verbranden en slaat je voedsel als vet op! (als reserve, je lichaam krijgt door te weinig eten namelijk een seintje dat het 'oorlog' is.)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:16

lizzy2 schreef:
PFffff wat zijn jullie goed bezig!!
Ik heb net 1.5 zelfmaak croissantje op met een beker vruchtenyohgurt en ik drink nu een beker sinasappelsap. Ik heb tussendoor ook nog 2 koekjes op.

Bij mij is het vooral emotie-eten, of eten terwijl ik helemaal geen honger heb. Hebben jullie daar nog tips voor?

Ik ken dat probleem, erg lastig. Weet je wat helpt? Elke keer als je naar die kast loopt om iets te eten te pakken, ga erbij stil staan, bedenk bij jezelf waarom je nou net dat koekje pakt ipv een appel. Als je weet waarom je dat lekkers pakt, er echt bij stil staat dan wortd je je bewust van wat je eet. Stel je bent van binnen ontevreden, verdrietig of een onverklaarbaar gevoel van onvrede, je pakt dan vaak uit gewoonte wat te snaaien. Als je daar nu eens stil bij gaat staan, je gevoel desnoods gaat opschrijven, wat je voelt dan leer je je gevoel herkennen en ook wanneer je dus allert moet zijn daarop. Is even een opgave, maar het werkt echt. Ik doe nu hetzelfde met sigaretten. Elke keer als ik een peuk op wil steken (waarvan de helft gewoonte en automatisme is) denk ik, ok waarom wil ik nu roken. Zo kan ik het roken al beperken van 30 a 40 sigaretten per dag (ja oei, ik weet het) naar zon 12 sigaretten per dag. Wees dus bewust van alles wat je eet. Succes, gaat je vast lukken hoor, alleen je ritme veranderen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:17

ik ga dalijk een thuis stepper halen, dan kan ik voor de tv steppen....
Stond in een winkel hierverderop voor 15E is niet veel
Dan kan ik nu ook echt beginnen!
Ben van de zomer 5 kg kwijtgeraakt maar door omstandigheden is toen mijn dieet opgeschord
fruit,water en bewegen zijn bij mijn de sleutelwoorden
dan lukt het goed

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:19

hoe staan jullie tegenover Sonja Bakker? Ik heb haar boekje gehaald en zou het wel vol houden, maar zal het goed zijn voor je lijf?

Staan trouwens wel lekkere dingen in (koolsalade Vingers aflikken )

Lizzy.. Ik heb niks in de kast om te snoepen... Woon je nog thuis?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:19

Ja ik doe ook mee ik ben al 10 kwijt maar moet er nog 10 wat ik de hele dag doe en eet sóchtends niks smiddags een broodje en savonds gewoon avondmaal en zowat geen tussedoortjes

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:20

Kimberley77 schreef:
lizzy2 schreef:
PFffff wat zijn jullie goed bezig!!
Ik heb net 1.5 zelfmaak croissantje op met een beker vruchtenyohgurt en ik drink nu een beker sinasappelsap. Ik heb tussendoor ook nog 2 koekjes op.

Bij mij is het vooral emotie-eten, of eten terwijl ik helemaal geen honger heb. Hebben jullie daar nog tips voor?

Ik ken dat probleem, erg lastig. Weet je wat helpt? Elke keer als je naar die kast loopt om iets te eten te pakken, ga erbij stil staan, bedenk bij jezelf waarom je nou net dat koekje pakt ipv een appel. Als je weet waarom je dat lekkers pakt, er echt bij stil staat dan wortd je je bewust van wat je eet. Stel je bent van binnen ontevreden, verdrietig of een onverklaarbaar gevoel van onvrede, je pakt dan vaak uit gewoonte wat te snaaien. Als je daar nu eens stil bij gaat staan, je gevoel desnoods gaat opschrijven, wat je voelt dan leer je je gevoel herkennen en ook wanneer je dus allert moet zijn daarop. Is even een opgave, maar het werkt echt. Ik doe nu hetzelfde met sigaretten. Elke keer als ik een peuk op wil steken (waarvan de helft gewoonte en automatisme is) denk ik, ok waarom wil ik nu roken. Zo kan ik het roken al beperken van 30 a 40 sigaretten per dag (ja oei, ik weet het) naar zon 12 sigaretten per dag. Wees dus bewust van alles wat je eet. Succes, gaat je vast lukken hoor, alleen je ritme veranderen.

Heel erg bedankt! Hier ga ik wat mee doen Lachen

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:21

Ik meld me ook aan ik ben er inmiddels al wel 10 kwijt, maar wil er nog 10 afhebben alleen het nadeel bij mij is dat ik suikerpatient bent en dat het dus super langzaam gaat omdat ik insuline spuit en dus ook de nodige koolhydraten moeten hebben om me suiker op peil te houden.
Maar goed we hebben die 10 ook voor elkaar gekregen zonder al te veel inspannng dus moeten die laaste 10 ook wel kunnen.

Ontbijt om 06.15: 2 Crackers met magere kaas en een kopje thee
Tussen door 11.00 : Stukje fruit en een sultana
Luch 13.00 : Kaizerbroodje met sellerie salade en een beker magere melk
Tussen door 15.30: Mandarijn & een Appel
Avond eten 18.00 : 75 gr Snitzel met 75 gr gebakken aardappels en onbeperkt groente
Laatst bijgewerkt door BiancUgo op 09-01-07 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:22

trisca schreef:
hoe staan jullie tegenover Sonja Bakker? Ik heb haar boekje gehaald en zou het wel vol houden, maar zal het goed zijn voor je lijf?

Staan trouwens wel lekkere dingen in (koolsalade Vingers aflikken )

Lizzy.. Ik heb niks in de kast om te snoepen... Woon je nog thuis?

Ja ik woon nog thuis, en ik ben nu thuis om te leren (morgen en overmorgen tentamens<stress). Dat betekent dat de kastdeur openstaat en het zó automatisch is om wat te pakken. Aan het eind van de dag baal ik weer van mijn lijf, omdat ik mezelf niet onder controle heb.
Het is niet alleen snoepen, ook veel te veel eten. 2 keer opscheppen etc..
Ben blij dat jullie meedenken!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:25

als je nu eens op je kamer gaat studeren en daar een fruitschaal neerzet en een karaf water mee neemt?

Ik heb nog een stomme vraag.. Ik drink erg veel water en thee, maar moet er daardoor 's nachts altijd uit.. Hebben jullie daar ook last van? Kan ik daar iets aan doen? Misschien een uur voor het slapen gaan niks meer drinken ofzo?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:26

@ Kimberley77: Oei, ik dacht dat ik veel rookte Bloos . Ik zit "maar" aan een pakje per dag. Maar... daar gaat ook verandering in komen als ik de eerste kilo's kwijt ben. Tegelijkertijd afvallen én minder roken gaat me niet lukken!
Het probleem is ook dat ik op mijn werk gewoon mag roken, ik zit tussel allemaal mensen die de hele dag zitten te paffen, dus dan steek ik er zelf ook wat makkelijker een op.
Wat wel weer leuk is, mijn vrouwelijke collega's doen ook mee met de afvalrace. Zo kunnen we elkaar een beetje steunen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:29

@hahaatje, nou echt hoor, het roken begint gewoon ranzig te worden Knipoog Moet wel zeggen, die kilo's eraf is prioriteit nummero uno hoor, maar zowel eten als roken staat voor mij voor hetzelfde, gewoonte en onbewuste acties..maar als ik zo kan minderen dan ben ik er erg blij mee. Haast iedereen om mij heen rookt niet, voel me soms gewoon bezwaard als ik een peuk wil opsteken of naar buiten wil omdat ik persé moet roken..slaat natuurlijk helemaal nergens op Lachen
Wel handig als je mensen om je heen hebt idd die meedoen, zo wordt het een vast patroon en steek je elkaar ook niet aan door naar de snoepautomaat te lopen of broodjes te bestellen, hihi.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:32

Ja, roken is bij mij ook meer gewoonte. Vaak steek ik een sigaret op en dan maak ik ´m halverwege uit omdat het me niet smaakt.

@ Trisca: Ik drink ook veel water en thee. Ook 's avonds, zelfs vlak voor het slapen, maar gelukkig hoef ik er 's nachts zelden uit. Ik zou dus niet weten wat je er tegen kunt doen behalve idd vlak voor het slapen niets meer te drinken...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:34

moet je het jezelf wel aandoen om af te vallen en met roken te minderen tegelijk?
Kan je je niet beter 1 voor 1 aanpakken?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:36

Sonja Bakker ben ik nu ook mee bezig.
Gaat erg goed.
ik woon samen en mijn vriend mag ook wel wat kilo's verliezen dus 's avonds is het helemaal makkelijk.
ook fijn dat het gewoon weekmenu's zijn, en niet zo moeilijk
Goed vol te houden dus
Ennu, wat lekkers/snoep/chips/chocola betreft, gewoon niet in huis halen!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:39

Heb me net voor het eerst sinds een jaar gewogen... 80 kilo. Scheve mond Een jaar geleden was het 69.
Ben wel lang hoor, 1.82, maar m'n streefgewicht is 70 kilo.

Ben wel goed bezig trouwens vandaag. Haha! 's Ochtends 1 ciabatta (zonder iets erop) tussendoor 1 liga evergreen en net 2 boterhammen.
Heb net 10 km gefietst, met volle tegenwind( storm Knipoog ) door de polder.. daarna had ik heel sterk de behoefte aan een paar boterhammen met hagelslag, maar heb me beheersd. Tong uitsteken

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:47

Ik stond een maand geleden bij de dokter op de weegschaal en toen woog ik 71 kilo (met kleren). Tijdens de feestdagen zijn daar zeker 2 kilo's bijgekomen (als het niet meer is). Ik ben 1.79, dus officieel niet té dik, maar voel me er gewoon niet lekker bij. Over 2 maanden ga ik op vakantie en moet de bikini weer aan, dus tegen die tijd wil ik op mijn streefgewicht zitten (65 kilo) en dat moet wel gaan lukken.
Misschien dat ik van de week toch even langs de Blokker loop om een weegschaal te kopen...

Ik woon samen en mijn vriend is ook iets te zwaar, dus ook wij doen het lekker saampies Haha! Scheelt een hoop gedoe met koken en je kunt elkaar een beetje steunen. Wij halen sowieso geen snoep, koek en chips meer in huis. Wel hele bergen fruit, haha...

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:03

Hier staan trouwens nog een paar handige tips voor afslankers:

http://www.vitamins.nl/gezond.html?id=63

Volgens deze 15 tips verlies je 3 kilo in 3 weken. Of het waar is weet ik niet, maar er staan wel hele handige dingen tussen!!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:06

Goedemiddag allemaal,

Hier ook nog iemand die zich volledig gaat inzetten om op het ideale gewicht te komen.

Bij mij moet er zeker 12.5 kilo van af. Dit ga ik samen doen met behulp van van tante ( is voedingsdeskundige) Een goede stok achter de deur. Ik ga dieten met behulp van het sonja bakker, is makkelijker voor mij.