[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:48

's Ochtend bij het opmaken, strip zit in m'n make-up tasje. Vroeger slikte ik 's avonds maar wanneer je hem dan vergeet zit er direct een hele nacht tussen. Vergeet je hem 's ochtends dan vind ik het makkelijker om binnen die 12 uur te blijven (maar ik vergeet hem eigenlijk nooit).

Je bent niet beschermd nu Malibu_ ! Even een tijdje aanvullende bescherming gebruiken. Ik zou wel gewoon voor het gemak doorgaan met slikken, eventueel na overgeven weer een nieuwe uit een reservestrip (en dus condooms gebruiken!!).

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:45

Malibu_ schreef:
Hallo! Ik heb een vraag..
Ik ben nou een paar dagen erg ziek geweest, overgeven enzo. Maar ik bleef toch de pil slikken ( ik heb Microginon 30 ofzoiets ) Maar ik gaf weer over, en de pil was er dus ook uit! Maar moet ik dan gewoon blijven slikken?

En nog iets.. op welk tijdstip slikken jullie de pil? S'ochtends/S'avonds? en waarom vind je dat tijdstip prettig?
Ben ik gewoon nieuwsgierig naar Lachen

in welke week zit je nu, ik zou voor de zekerheid gewoon weer een pil slikken.
verder slik ik de pil altijd smorgens, omdat ik, als ik savonds bijv een keer op stap ga, hem op een heel ander tijdstip als anders (ga doordeweeks half 9 op bed en dan in het weeknd ineenkeer hal 4 ofzo) en smorgens ben ik meestal wel op dezelfde tijden.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:55

Ja, oke.. Ja, ik heb toch al een week geen sex gehad, en volgende week ook niet.. want mn vriend zit in spanje voor zn werk. Ik zit in de 3e week, dus volgende week moet ik ongesteld worden.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:34

Ik heb echt problemen met al die pillen.. Tjeetje. Van Microgenon 30 kreeg ik hoofdpijn, en van Microgenon 20 werd ik misselijk. Ik ga van de week of volgende week naar de doktor, en vraag naar een nieuwe pil. Ik heb veel goede verhalen gehoord over de Jasmin, en de Minulet.
Ik vond het ook zo vreemd, toen ik een paar maandne geleden overging naar Microgenon 20, schreef de doktor mij eigenlijk de Lovette pil voor, maar bij de apotheek kreeg ik Microgenon 20.. Verward

Trouwens, als je begint met de pil, en je slikt de eerste pil op de eerste dag van je menstruatie, ben je dan meteen beschermt, welke pil je dan ook slikt?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:43

Ik weet het niet zeker hoor, maar vaak hebben verschillende merken verschillende namen, maar bevat het wel dezelfde stof. Dat bijvoorbeeld Microginon 20 al jaren bestaat, en dat het patent nu is verlopen en Lovette dus zo goed als hetzelfde is (soms andere hulpstoffen). Artsen zijn volgens mij verplicht de generieke naam op te geven, de apotheker 'beslist' dan welk merk je krijgt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:06

Hoi Bealy, blij dat je hier ook nog even komt piepen Doei!

Nou bij ons waren condooms dus wel een geklungel, geen idee waarom, maar als je die dingen om te beginnen al niet eens fatsoenlijk om krijgt, is de stemming er wel snel uit..

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:12

Angeliek schreef:
Ik heb echt problemen met al die pillen.. Tjeetje. Van Microgenon 30 kreeg ik hoofdpijn, en van Microgenon 20 werd ik misselijk. Ik ga van de week of volgende week naar de doktor, en vraag naar een nieuwe pil. Ik heb veel goede verhalen gehoord over de Jasmin, en de Minulet.
Ik vond het ook zo vreemd, toen ik een paar maandne geleden overging naar Microgenon 20, schreef de doktor mij eigenlijk de Lovette pil voor, maar bij de apotheek kreeg ik Microgenon 20.. Verward

Trouwens, als je begint met de pil, en je slikt de eerste pil op de eerste dag van je menstruatie, ben je dan meteen beschermt, welke pil je dan ook slikt?

Nee, het duurt geloof ik 10 dagen ong. voordat de nieuwe pil werkt!

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:25

Ik kom hier ook maar even om advies vragen..
Eergister ben ik mijn pil vergeten. Gisterochtend kwam ik daarachter en heb toen die pil en die van gister tegelijk ingenomen. Dit waren de laatste 2 pillen van m'n strip.
Normaal slik ik door, dus dan zou ik vandaag aan een nieuwe strip beginnen. Maar ik bleef gister bij m'n vriend slapen en ik had geen nieuwe strip bij me. Ik kan het nog halen om de pil van vandaag nog binnen de 12 uur in te nemen.
Wat kan ik nu het beste doen? Toch een stopweek inlassen of gewoon doorslikken?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:32

Beauty_yana0 schreef:
Angeliek schreef:

Nee, het duurt geloof ik 10 dagen ong. voordat de nieuwe pil werkt!

Mijn arts zegt dat als je begint op de eerste dag van je menstruatie, je pil gewoon meteen werkt.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:21

Ik had afgelopen maand een dip, en geen zin meer om de pil te slikken. Heb na mijn stopweek er nog 2 ingenomen, en bedacht me toen dat ik er echt geen zin in had.
Als ik de pil normaal had geslikt, had ik vorige week donderdag mijn stopweek begonnen. Nu zijn we een week verder en ben ik nog niet ongesteld. Ik heb de pil regelmatig geslikt in de tijd dat ik nog bij m'n vriend was enzo. (na lang verhaal zijn we nu weer bij elkaar, maar dat heeft er verder niets mee te maken).
Dus het lijkt mij een vrij kleine kans dat ik zwanger zou zijn. Maar is het normaal dat ik nogsteeds niet ongesteld ben geworden?

Ik zit te wachten tot ik ongesteld wordt en de pil weer gewoon kan gaan slikken, maar dat schiet niet echt op zo. Is het misschien een idee om gewoon te beginnen aan de pil nu(dan is ie niet veilig, ik weet het) en dan kijken ofdat ik nog een keer ongesteld ga worden(is wel te hopen zeg Nagelbijten / Gniffelen )

Kortom... ik weet het even niet meer........

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:42

Het kan zijn dat je lichaam weer even moet aanpassen aan het gebrek aan hormonen nu. Dus het kan zeker even duren voordat je weer normaal ongesteld wordt, dat is zeker niet raar.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:20

Pas je nieuwe pil gaan slikken als je de eerste keer weer ongesteld bent. De eerste maand blijft hij onveilig.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:01

stressss stressss stressss!

ik ben er vanochtend achtergekomen dat ik mijn pil van zondag vergeten ben, ik heb ze net alletwee maar ingenomen.. ik zit net in mijn 3e week nu, aankomende zondag is mn laatste pil..
vervelende is dat ik vorige maand ook al doorgeslikt heb, (en dezelfde domme, domme fout gemaakt heb.. in de 3e week een pil vergeten) en nu dus eigenlijk wel een stopweek wil. Kan ik het beste nu gewoon vanaf morgen een stopweek van 7dagen inlassen? en ben ik dan veilig? of adviseren jullie om gewoon nog een strip door te slikken? (dus 3 strippen achter elkaar zonder stopweek?)

ik zit wel een klein beetje in de stress nu, omdat ik bij mn ouders ben en hier geen boekje bij de hand heb, en omdat dit me vorige maand ook al gebeurd is...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:53

Voor de veiligheid zou je kunnen kiezen om weer een stopweek over te slaan. Ikzelf vind dat alleen maar niets dus zou daar niet voor kiezen, dat afhankelijk van hoe sexueel actief je bent geweest Knipoog

Als je wel overgaat op een stopweek is de betrouwbaarheid wel een stuk verminderd. Dan zou je kunnen kiezen voor tijdelijk een ander voorbehoedsmiddel. Houd er wel rekening mee dat je gehele laatste week minder ´veilig´ was, dat kan ook een reden zijn om toch te kiezen voor het overslaan van je stopweek.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:37

ik zit nu in 't schema te kijken wat in de bijsluiter van microgynon staat, ik ben mn tablet van zondag vergeten, en aankomende zondag heb ik mn laatste pil, dus dan valt de pil van gisteren eigenlijk nog in de tweede week. het zou dan de laatste pil van de 2e week zijn. in dat geval is er volgens de bijsluiter (die had ik vanochtend niet bij de hand..) niks aan de hand.

wat betreft seksueel actief, ik heb donderdag voor het laatst seks gehad.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:28

Ik heb ook even een dringende vraag.

Ik zit nu een maand in Londen, zonder seks dus Knipoog
Deze zaterdag ben ik hem vergeten (was mijn laatste week) en heb zondag 'm gewoon weer genomen. (gewoon voor zondag, geen extra dus) En deze week gewoon weer goed dus, en ik slik hem nog een maand door deze keer en ben net aan de nieuwe strip begonnen.

Als ik nou dit weekend seks heb, dan is het veilig?

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:24

Ik ben net terug gekomen van de Gyneacoloog en m'n mirena zit goed!! Go jij! Go jij! eindelijk dat rubber in de prullenbak!!
Ze vertelde mij dat het in nederland verplicht is om te laten controleren of je mirena goed zit!. Dan vind ik het toch raar dat ik hier verhalen tegenkom van mensen die geen verwijsbrief van hun huisarts hebben meegekregen na het plaatsen van de spiraal!!
Ze vertelde ook dat ze deze dag al 2 (!) mirena's had afgekeurd! (deze zaten niet goed en waren dus niet veilig!!)

De mirena is dus in theorie gelijk veilig, maar in praktijk dus niet! Let hier dus op na het plaatsen van het spiraal en vraag een verwijsbrief van je huisarts! Gebruik condooms totdat je zeker weet dat je mirena goed zit!

@ Gerbenfroh: als je geen stopweek hebt gehad en je vergat je pil in de laatste week, dan is het gewoon veilig.
@Janneke_: waarschijnlijk is het veilig, maar voor de zekerheid zou je de stopweek kunnen overslaan. Ikzelf had daar nooit problemen mee, en slikte de pil zelfs maanden door.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:03

Doei! Allemaal

Ik vroeg me even iets af... Zijn er meer mensen met een Implanon?????

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:10

Reggea schreef:
Doei! Allemaal

Ik vroeg me even iets af... Zijn er meer mensen met een Implanon?????

ik had implanon. Na 3 jaar laten verwijderen... was er best tevreden mee Lachen

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:11

ik heb dus ook Implanon, maar ben er wel wat dikker door geworden en was vorige week ineens heel erg ongesteld terwijl ik al anderhalf jaar nieyt meer ongesteld was geweest

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:13

Over dik worden kan ik niet zo heel veel zeggen. Ik was al een aantal jaren aan de pil voordat ik aan implanon begon en na het plaatsen van de implanon bleef het volgens mij ongeveer gelijk.

ongesteld was ik eens in de 3 maanden een week lang een heel klein beetje.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:23

hej vraagje, ik slik de pil, nu was ik vorige week zaterdag gestopt ivm stopweek, maandag werd ik ongesteld..nu heb ik maandag seks gehad, en ben gewoon weer op de zaterdag begonnen, maar ben ik nu wel veilig? aangezien ik die maandag dus geen pil hoefde te slikken...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:24

Tuurlijk, als je pil netjes op de juiste tijd slikt, ben je ook in de stopweek beschermd Lachen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:15

Even een vraagje, is de microgynon zwaarder of lichter dan de Yasmin?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:17

ik weet nog niet of het gevraagd is; maar hoe lang moet je wachten om veilig sex te hebben wanneer je de pil slikt?
Sommigen zeggen 2 weken, anderen 3 maanden