chronische moeheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Re: chronische moeheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:25

e_horse schreef:
Werd door iemand geattandeerd op de ziekte van Lyme: ook met vage klachten en vermoeidheid. Lees maar op
http://www.lymenet.nl/

Ik ben er op getest omdat ik ooit tekenbeet had gehad, dachten ze daar ook aan maar was het niet.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:52

lyme ben ik ook op getest, had het ook niet

spaggetibenen/armen ken ik ook, me moeder zat behoorlijk raar te kijken toen ik vorige week een keer halverwege de trap zat en zij me verder mocht slepen Tong uitsteken laat ook regelmatig wat vallen dus de breekbare dingen laat ik ook maar liever in de kast staan, helaas ziet me moeder het niet als geldig argument om de afwas te laten staan Tong uitsteken

@soar jij weet zelf hoe het met je gaat en wat voor effect het heeft om door te gaan als je te moe bent, ik heb het eerste jaar nog ontzettend lopen vechten door toch bij vriendinnen langs te gaan als ik me niet goed voelde of mee te gaan naar de stad enz, en dit heeft er in meegespeeld dat ik ben blijven zitten en uiteindelijk mijn school helemaal niet af heb kunnen maken.
Misschien dat als je het ze uitlegd en ze je niet begrijpen je dit topic eens kan laten lezen? dan zien ze niet alleen jouw ervaringen maar ook die van anderen en misschien dat ze het dan wel snappen Lachen

ach ja, ik ga volgende week maar weer even langs mijn huisarts die na een half jaar eindelijk terug is van zwangerschapsverlof, want die vervangers heb je ook niks aan Lachen ze zijn best aardig hoor maar kreeg toch een beetje het gevoel dat ik niet serieus genomen werd

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:29

Nee, het is nooit vastgesteld. Mijn huisarts kon niks vinden en als ik wilde dan verwezen ze me door naar een kinderarts. Alleen was mijn moeder daar niet zo'n voorstander van (veel onderzoek en er kwam toch niks uit volgens haar). En doordat ik er echt niet meer tegen kon en mijn moeder van een kennis deze manier (bioresonantie) hoorde wilde ze dat wel proberen.

Ik ga meestal ook niet mee met vriendinnen als ik dat niet kan hoor Knipoog Ook als we gaan slapen, dat heb ik een keer gedaan en toen bleven ze net die nacht de hele nacht op. Dus vaak ga ik niet mee. Als ik van te voren plan om naar de stad te gaan hou ik de dag ervoor en na altijd rust.
Ik doe nog wel met de gym mee (maar geen lange afstanden lopen), maar ik heb ooit een briefje gegeven dat ik stop als het niet meer gaat enzo, maar meestal doe ik toch niet echt actief mee (dan krijg ik wel opmerkingen, heb nu stagiaire die meeloopt, maar de leraar is er nooit meer bij).

Maar het helpt me wel een beetje superwoman en teszz Lachen

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:11

Ben vandaag eindelijk naar de huisarts geweest, maar had zoals gewoonlijk net zo goed thuis kunnen blijven. Uiteraard waren me knieen en enkels (die bijna 2 weken dik zijn geweest) spontaan weer in orde vandaag dus dat begon al goed en daar kon ze dus niet veel mee (misschien toch gestoten of verkeerd gestaan?). Mijn spierklachten zouden kunnen wijzen op fibromyalgie maar goed, 80% van de CVS-patienten heeft last van klachten in die richting en ook fibromyalgie is niet echt te testen dus zal ik daarvoor niet doorverwezen worden.

Ik snap zelf ook wel dat er met veel dingen nou eenmaal niks te doen valt, maar ik heb dagen dat ik niet eens meer lang genoeg kan staan om een douche te nemen en koken/boodschappen doen laat ik ook al weken aan me moeder over omdat ik amper kan lopen/staan. Daar moet toch iets aan te doen zijn of dat kan toch iig verder onderzocht worden?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:23

Dan moet je kijken waar je onderzocht wilt worden en welk onderzoek je graag wilt. Met die vraag naar je huisarts of hij je wil verwijzen.
De meeste doen dat.
Helaas zul je zelf achter de onderzoeken aan moeten gaan, als je wat gedaan wilt hebben.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:25

Ben nu inderdaad aan het zoeken welk onderzoek gedaan zou moeten worden en bij wie, dus als iemand ervaring hiermee heeft bij iemand in amsterdam, hoor ik het graag

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:31

Kijk ook eens op de cvs-fora en de fibromyalgie-fora. (via google etc)
Dat 80 % van de cvs-ers daar last van heeft, wist ik ook. Rolleyes
Mijn schoonmoeder heeft ook last van fibromyalgie. Zij heeft ook van alles geprobeerd.
Nu kan ze er aardig mee leven en gaat niet meer op zoek naar alternatieven.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:34

Mag ik me hier ook even melden?

Morgen gaat mijn moeder naar de dokter,dan ga ik vragen of ze eens wilt vragen of ik langs kan komen.
Herken zoveeeeel symptomen van CVS dat het haast eng wordt.Aan de ene kant hoop ik dat ik het heb aangezien er dan ineens een verklaring is voor alle symptomen maar aan de andere kant,het is een rotziekte(sorry dat ik het zo zeg Bloos )

Symptomen dat ik heb:

Spierpijn bij de minste inspanning,lang aanhoudend,soms 2weken
Héél moe,ook al slaap ik meer dan 10u per dag
Krachtverlies in handen
Geen temperatuur in handen
Aanvallen van buikpijn
Geen controle over spieren,dus ongecontroleerd bibberen met de benen
En helaas ook niet over de anale sluitspier Verdrietig
Geheugenverlies
Concentratievermogen
Dat ik mijn arm niet kan bewegen

Het blijf eng,deze 'klachten',wat denken jullie? Verdrietig

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:54

Zeker eng!
Toch heb je aardig wat klachten die niet bij cvs horen...
(buikpijn, geen temp in je handen en over geen controle van je sluitspier heb ik ook nog nooit iemand gehoord (ookal kan ik dat anderzijds wel begrijpen dat niet iedereen dat verteld)
Vraag gelijk bij de huisarts voor een verwijzing naar de internist!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:58

Ik heb nu al een poosje druppels van een natuurgenezer.
Die zei dat mijn klachten komen doordat mijn afvalstoffen niet weg kunnen.
Het lijkt te helpen. Ik ben best wel sceptisch met die dingen en je zal nooit zeker weten of het daardoor komt of dat je lichaam zelf sterker wordt.
Toch ben ik benieuwd wat ik te horen krijg als ik weer bij die vent zit.
Hoe m'n lichaam dan reageerd en wat hij daarvan vind.
Ik geloof dat ik volgende week donderdag moet.....

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:11

Ik vind dat wel logisch klinken: dat die afvalstoffen niet wegkunnen. Ik heb ook eczeem en dat klopt ook wel bij dat verhaaltje. Ik heb het idee dat de eczeem van binnenuit komt. Als ik hele foute dingen eet of veel allergische stofjes (huismijt etc) inadem heb ik er meer last van.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 13:14

superwoman schreef:
Zeker eng!
(buikpijn, geen temp in je handen en over geen controle van je sluitspier heb ik ook nog nooit iemand gehoord (ookal kan ik dat anderzijds wel begrijpen dat niet iedereen dat verteld)

Nochtans komt incontinentie voor bij mensen met CVS

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:07

e_horse schreef:
Ik vind dat wel logisch klinken: dat die afvalstoffen niet wegkunnen. Ik heb ook eczeem en dat klopt ook wel bij dat verhaaltje. Ik heb het idee dat de eczeem van binnenuit komt. Als ik hele foute dingen eet of veel allergische stofjes (huismijt etc) inadem heb ik er meer last van.

Nou, idd. Veel mensen met cvs hebben pfeiffer gehad. Pfeiffer zit in de lever, dus zorgt ook voor de afvalstoffen.
Het is idd wel logisch.
Ik zal wel ff verslag doen, als ik weer ben geweest. Knipoog

Kun je veel niet eten door je eczeem?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:30

superwoman schreef:
Zeker eng!

Oja,wat is een internist? Bloos

Zijn er meer mensen met deze klachten?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:44

Wat je met google al niet kunt vinden.... Armaris Rolleyes
http://patienteninformatie.internisten. ... -internist

Voordat je daar naar toe gaat,(of zelfs naar je huisarts) zou ik je willen aanbevelen om zoveel mogelijk info op papier te zetten.
- medisch dossier (alle ziektes die je heb gehad en wanneer. Alle medicijnen die je heb gehad of nog gebruikt.(dus ook de pil) etc)
-welke klachten
-wanneer deze klachten zijn begonnen en het verloop
- wat je op een dag doet (goede dag en slechte dag) en als elke dag erg verschillend is, dan een week en per dag opschrijven.
etc etc.......
Alles wat van belang kan zijn!
- dus ook veranderingen in je leven, die van belang kunnen zijn. (vriend,woning, overlijden van iemand close)

Anders zul je het steeds opnieuw moeten vertellen én dan kun je wat vergeten.
Ook scheelt het de arts tijd. En ziet dat jij er alles aan wilt doen om beter te worden.
succes!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:05

Iemand daadwerkelijk ervaringen met bioresonantie?
Aangezien op deze bladzijde iemand bioresonantie noemt.

( edit ) ik zie op blz 7 dat er over bioresonantie is geschreven.

Lijkt mij erg lijken op een mesoloog.
Aangezien deze ook *meet* en je daarna adviezen/medicijnen/tabletten etc krijgt.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:05

Ik ben gister weer bij een 'homeopaat' geweest, (weet niet precies de omschrijving van wat hij is maar goed Tong uitsteken

Sommige dingen vrij zweverig/ spiritueel, maar wie weet helpt dit wel Lachen
Verder moet ik veel water drinken, vitamine B slikken en een kuur om de darmflora te herstellen. Nu kijken of wat voor uitwerkingen dit heeft Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:08

Vit B is volgens mij ook vrij algemeen bij "onze" klachten..
Succes. ik hoop dat het helpt!

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:53

superwoman schreef:
Zeker eng!

Koude handen en voeten is wel een klacht van CVS Knipoog. Maar ik vind dat je inderdaad wel klachten hebt die niet in het rijtje CVS thuishoren....

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 03:13

Chronische moeheid kan ook veroorzaakt worden door dientamoeba fragilis. Een amoebe die in je buik leeft en extreme vermoeidsheidsklachten kan geven. Een TNT-test kan uitslag geven. Bij maar liefst 16% van de mensen met vermoeidheidsklachten lijkt dit veroorzaakt te worden doordat ze dientamoeba fragilis bij zich dragen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:02

nikkigioa schreef:
Chronische moeheid kan ook veroorzaakt worden door dientamoeba fragilis. Een amoebe die in je buik leeft en extreme vermoeidsheidsklachten kan geven. Een TNT-test kan uitslag geven. Bij maar liefst 16% van de mensen met vermoeidheidsklachten lijkt dit veroorzaakt te worden doordat ze dientamoeba fragilis bij zich dragen.

En hoe kom je daar achter en wat kun je daar aan doen?

Waarom krijgen de meeste dan niet zo'n onderzoek als het 16 % van die mensen treft?

Mijn schoonmoeder heeft fibromyalgie.
Nu is de spierpijn in m'n benen wel érg heftig geworden en heb even gevraagd hoe "die pijn"
bij haar is....
Nou, dat was vrij snel duidelijk dat ik er dus ook last van heb Boos!
Maar het blauwe plekken gevoel (wat zij ook voelt) gelukkig (nog) niet.
pfff
Vond het best en beetje eng worden, maar zij loopt er dus mee door en als het té erg wordt
een paracetamol. Wel fijn om te horen hoe zij er mee om gaat en ook dat je de gevolgen weet áls je doorloopt.
Het wordt dus niet nog erger, wat voor mij wel het geval is, als ik moe ben en door ga.

eljubo: ik heb atijd al last gehad van koude handen en voeten. Dat is niet cvs gerelativeerd.
Het komt veel voor bij vrouwen. CVS komt ook veel voor bij vrouwen.

Ik denk ook dat je lichaam (met cvs) gewoon niet op orde is en logisch dat je bloedsomloop daardoor ook niet optimaal is. Net als andere klachten (die waarschijnlijk vanuit je cvs erbij komen of misschien andersom)

Er blijken toch nog veel mensen met een verkeerde diagnose rond te lopen.
Ze heeft een chat-vriend een bacterie in z'n darmen "gehad", waarbij hij 2 jaar met de diagnose cvs heeft gelopen.
De andere 2 jaar heeft hij moeten vechten om het eruit te krijgen.
Doordat het zo lang heeft geduurd voordat dat was geconstateerd, heeft z'n lichaam veel schade opgelopen, wat nu dus ook weer vreselijk lang duurt om weer "normaal" te worden. (als dat ooit lukt)

Aan deze criteria moet je "voldoen" voor cvs (volgens de wetenschappers)
http://www.me-cvs-stichting.nl/overmecvs/diagnose.htm

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:38

superwoman schreef:
Kun je veel niet eten door je eczeem?

Ik heb er wel aardig wat voor gelaten, maar ik laat nu eigenlijk meer voedingsmiddelen staan in een poging gezonder te gaan eten.Dit ook in overleg met een diëtiste.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:45

Even nog een vraagje,morgen gaan we naar de HA bellen voor een onderzoek.

Helpt het als je 9u per nacht slaapt en niet langer?Dat je dan minder moe ben?Ik slaap nu ongeveer 13,5u per dag

tiamoapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:21

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:46

Hannanas schreef:
Iemand daadwerkelijk ervaringen met bioresonantie?
Aangezien op deze bladzijde iemand bioresonantie noemt.

( edit ) ik zie op blz 7 dat er over bioresonantie is geschreven.

Lijkt mij erg lijken op een mesoloog.
Aangezien deze ook *meet* en je daarna adviezen/medicijnen/tabletten etc krijgt.

Ja, ik ben onder behandeling via deze methode. Vrijdag ga ik weer. Mocht je nog wat willen weten, vraag/pb maar gerust hoor! Lachen

Ik heb afgelopen dagen goede dagen gehad, misschien ook wel mede door het mooi weer. Nu met school gaat het weer wat minder. Maar ik maak me snel druk over dingen, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben.