Hoe vaak douchen jullie per dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij??

Poll eindigt op

minder dan 1 keer per dag
202 (31%)
1 keer per dag
356 (55%)
2 keer per dag
73 (11%)
3 keer per dag
4 (0%)
meer
4 (0%)

Totaal aantal stemmen: 639

Achterom

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:46

Om de dag denk ik... soms minder, en als het heel heet is meer natuurlijk.
Ze hebben mij trouwens altijd verteld dat het helemaal niet goed is voor je huid om meer dan 1 keer per dag te douchen?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:54

een keer perdag wil eigenlijk twee keer maar mag smorgens niet douchen anders zou ik me vader wakker maken

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:01

Wendy schreef:
Ze hebben mij trouwens altijd verteld dat het helemaal niet goed is voor je huid om meer dan 1 keer per dag te douchen?

Ja dat schijnt maar dat kan me niet zoveel schelen.
Ik heb nergens last van iig.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:01

Ik douche twee keer per dag, s'ochtends en s'avonds. En idd als ik in het weekend of op een vrije dag s'middags ga rijden douche drie keer per dag omdat ik na het rijden ook douche.

Ik heb geen last van een droge huid of iets dergelijks en vind het eerlijk gezegd niet zo heel fris om niet dagelijks te douchen.....

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:03

maaitjuh schreef:
Wendy schreef:

Ja dat schijnt maar dat kan me niet zoveel schelen.
Ik heb nergens last van iig.

roken is ook slecht, teveel eten ook dus ja als douchen ook slecht voor je is jammer dan
maar ik betaal zelf het water dus ik bepaal zelf hoe vaak ik ga en je kan ook 5 minuutjes douchen
hoor geen probleem je hoeft niet dagelijks een schrobbeurt te doen maar sommige mensen hier
zijn gewoon vies als ze maar 1 a 2 x in de 2 weken douchen, wassen jullie je wel dan elke dag????
dan is het toch handiger om de douche in te stappen??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:04

Ik vind dit allemaal best grappig om te lezen en misschien zou ik er ook een nieuw topic over moeten openen, maar wat vinden jullie dan van mensen in een verpleeghuis die als ze mazzel hebben maar 1 keer per week worden gedouched?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:06

Dat vind ik echt echt echt belachelijk.
En vies.

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:07

Wendy schreef:
Ik vind dit allemaal best grappig om te lezen en misschien zou ik er ook een nieuw topic over moeten openen, maar wat vinden jullie dan van mensen in een verpleeghuis die als ze mazzel hebben maar 1 keer per week worden gedouched?

ik douch me twee keer per dag, als ik smorgens niet douch zie ik eruit al een verlepte theedoek, en savonds douch ik omdat ik anders niet kan slapen Slapen

het is vreselijk voor die oude mensjes die maar 1 keer per week onder de douch worden gezet, niet normaal eigenlijk.. laat staan dat ze dat ze uberhaupt uit de pyama komen.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:08

Wendy schreef:

dat vind ik ook te bizar voor worden en knap aso als je heel je leven lang hard gewerkt
hebt en ook omdat die mensen grof geld moeten betalen voor zo'n verpleeghuis echt
schandelijk.
en de mensen die er werken vind ik wel geweldig die doen altijd heel erg hun best
en proberen het voor die mensen zo goed mogelijk te doen, helaas kampen ze altijd
met onderbezetting wat ik echt heel erg vind!!!

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:09

Ik douche ook echt elke dag,meestal 2x per dag,zoiezo elke ochtend,en vaak 's avonds lekker in bad liggen. Ik voel me echt vies als ik een dag niet zou douchen,ik begrijp ook niet dat sommige mensen maar een paar keer per week douchen? Zeker niet als je met paarden bezig bent!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:12

Ik douche 1 keer per dag/ 1 keer in de 2 dagen. Maar als je 3 keer per dag doucht ten eerste mijn huid kan er neit tegen dan krijg ik echt heelerg jeuk en bobbeltjes enzo. Maar denk eens aan het milieu, je bent echt niet na 4 uur alweer vies hoor. Ik vind het een beetje water/energieverspilling.
Voor de mensen in het verleeghuis is het inderdaag erg zielig. 1 keer epr week is veel te weinig. Maar dat komt neit door de verpleeghuizen maar gewoon door te weinig geld van de overheid toch?

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:13

Wendy schreef:

Het is echt belachelijk dat ze deze mensen maar 1 keer per week douchen.
Het zal je maar overkomen, altijd keihard gewerkt en altijd lekker elke dag douchen en nu je ouder wordt stoppen ze je in een hokje en mag je maar 1 keer per week douchen (als je geluk hebt)

Over mijzelf:
Ik kan echt maar 1 keer per dag douchen, mijn haren wassen doe ik om de dag.
Ik heb 's winters namelijk echt super last van mijn huid, vooral mijn handen, zijn echt een hel.
Ze zijn heel droog, rood gezwollen en er komen kloven in, water doet dat gewoon zeer aan je handen.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:27

Ehm meestal gewoon 1x maar als ik bij de paarden geweest ben soms dus ook 2x

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:43

nodenka schreef:
Het is echt belachelijk dat ze deze mensen maar 1 keer per week douchen.
Het zal je maar overkomen, altijd keihard gewerkt en altijd lekker elke dag douchen en nu je ouder wordt stoppen ze je in een hokje en mag je maar 1 keer per week douchen (als je geluk hebt)

Vraag maar eens na aan je opa of oma: die douchen echt niet elke dag, ook al hebben ze de mogelijkheid wel.. Oudere mensen zijn zich veel bewuster van hoeveel dat kost..

Mijn oma spoelde 's nachts zelfs het toilet niet door om te besparen Haha!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:53

De meeste oude mensen die nog thuis wonen douchen zich echt niet iedere dag.

Ik vind het ook een beetje generaliseren om te zeggen dat mensen in een verpleeghuis als ze mazzel hebben maar 1 keer in de week gaan.

Ik werk in een verpleeghuis op een afdeling met 32 demente bejaarden waar we met z`n vijven dagelijks de mensen douchen.
Of ze moeten lichamelijk te slecht zijn maar dat is een ander verhaal.

Zelf ga ik dagelijks `s avonds onder de douche en `s morgens was ik me bij de wastafel.

yaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:45

Klopt. Ik heb 3 jaar in een bejaardentehuis gewerkt, de meeste willen helemaal niet vaker dan eens per week douchen. Deze mensen komen nog uit de tijd dat er niet eens warm water uit de kraan kwam.

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:51

Ik douche me sowiezo 1x daags. Meestal s'ochtends (om wakker te worden en me de hele dag fris te voelen)
In de zomer soms 2x daags (warm weer = zweten, etc Knipoog )

Maar dat wil niet zeggen dat ik mn haar altijd was met shampoo (anders had ik nu stro op mn hoofd haha) en ik gebruik over het algemeen zeepvrije producten (zoals zwitsal) omdat ik dat fijner vind.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:54

Ik douche altijd 1 keer per dag, maar ik was m'n haren om de dag en soms om de twee dagen, want het is niet goed als je telkens je haren wast met shampoo. Knipoog

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:56

Ik douche elke ochtend voor ik naar school ga. Dan zit mijn haar tenminste goed en voel ik me ook weer fris Tong uitsteken

Ik was mijn haar 1x in de twee dagen, niet elke dag want dan was je je natuurlijke beschermlaagje eraf.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:39

Ik douche gewoon elke ochtend, en als ik dan later op de dag ga sporten oid nog een keer. Of soms als ik 's avonds naar mijn vriendje ga. Vind ik lekker Vork. Nee maar over het algemeen douche ik dus 1x per dag, vind meerdere keren ook erg gedoe met make-up steeds opnieuw moeten doen of bijwerken ofzo Sigaar .

Oow en mijn haar was ik 2/3 keer per week. Anders gaat het dood en pluizen enzo.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:46

ik douche ook elke ochtend.
vroeger ging ik altijd vaker, soms 2 keer per dag, maar nu niet

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:09

Ik douche meestal 1x per dag. Als ik bij de paarden geweest ben altijd 's avonds en als ik gesport heb ook altijd daarna.
Maar soms een keer extra, 's morgens, om wakker te worden. En als ik bij de varkens geweest ben (voor studie) meteen als ik weer mijn eigen kleren aantrek, als ik daarna nog ga sporten of paardrijden douche ik daarna ook nog een keer. En bij sommige varkensbedrijven moeten we douchen voordat we de stal in mogen, dan kan ik dus wel eens op 3x uitkomen, voor de varkens, na de varkens, na het sporten.

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:10

1 x per dag

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:10

Sowieso iedere ochtend en soms ook 's avonds.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:51

Leuke topic. Ik douche twee keer per dag s'ochtend anders wordt ik niet wakker en voor het slapen gaan. Ik douche ook voor en na het rijden. En vroeger ook voor en na het sporten.
Ik zou geen dag kunnen overslaan zou me eigen dan vies voelen.
Ja kan me voorstellen van je huid maar je lichamelijke hygiene telt ook. Mijn kinderen gaan ook 2 keer dag onder de douche.