nee, het zal toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: nee, het zal toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:11

Fijn ennu! Hoop dat jouw ouders er goed mee om gaan, het zal voor hun natuurlijk ook een hele shock zijn. Hoe denk je dat jouw schoonouders er tegenover staan?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:02

gelukkig is je vriend weer bijgedraait.. natuurlijk was het voor hem ook een schok.
veel sterkte verder bij de dokter én bij je ouders..

xx

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 13:02

Armaris schreef:
WHAHAAHAHAAA Haha!

Ik lach me gewoon te pletter om dit topic! De hoeveelste is dat nou al niet?
Ik begrijp de reactie van je vriend volkomen!!
Als jij de baby houdt vliegt hij namelijk de nor in!
Het is verboden om als meerderjarige seks te hebben met een minderjarige,dus een kind mag zeker niet!
Ook al houd je je kind,je zult de vader moeten aangeven en dan vliegt hij alsnog de nor in.

Dus het is nu kiezen tussen je vriend en je baby.

Heb het maar met hem erover,wedden dat DAT de oorzaak is?

wie zegt dat iemand hem aan gaat geven??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:05

Op het moment dat je de baby aangeeft bij de gemeente, komt eruit dat het kind is van een minderjarige moeder en een meerderjarige vader.

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 13:06

Karin schreef:
Armaris, in je profiel lees ik dat je Belgische bent. Weet je ook hoe de wetgeving op dit gebied in NL is?

Verder zijn zulke heftige reacties nergens voor nodig. Je hoeft de TS niet uit te lachen of belachelijk te maken, er kan hier gewoon op een normale toon informatie gegeven worden en gediscussieerd worden. Dat geldt overigens ook voor anderen.

dankje. Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:07

Wanneer ga je eigenlijk naar de dokter? Lachen

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 13:08

Armaris schreef:
Liezel1 schreef:

TS is nog 15

Bijna 16 toch? Dus over 9 maanden zeker al 16.

klopt over een kleine 3 maanden ben ik 16 Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:10

Gelukkig ennu dat je vriend is bijgedraaid, ik wens je veel succes bij de dokter en sterkte met het vertellen aan je ouders, ik hoop dat het mee gaat vallen.
En als laatste ik vind het erg knap hoe volwassen je er mee omgaat en de keuze die je hebt gemaakt meid.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:28

Wat een rot situatie zeg. Succes met het vertellen aan je ouders. Het komt vast allemaal goed.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:56

_Enne_ heel veel succes, het komt vast allemaal wel goed!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:08

Ik heb de hele tijd je topic gevolgd en niet reageerd, maar dat wil ik nu wel even doen Lachen
Ik vind het heel knap dat je deze keus gemaakt hebt en dat je dit aandurft. Gelukkig is je vriend bijgedraait.
Heel veel succes bij de dokter en bij het vertellen van je ouders!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:38

Zoo wat een discussie hier zeg.
Ik kan wel zeggen dat je dom bent bezig geweest maar er gebeuren meer ongelukjes.
Ik vindt dat je er heel nuchter onder blijft en dat je heel vastbesloten bent Lachen Goedzo!
Ik wil je veel succes wensen met Alles wat je nog tegen gaat komen en ik hoop voor je dat je ouders en familie alles goed oppakken Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:08

Nou gefeliciteerd hoor, je bent zwanger! TE vroeg moeder, dus ook te vroeg aan seks begonnen. WAnt sja, je moet toegeven dat dit wel een enorme blunder is en aantoont dat jij de verantwoordelijkheid voor seks nog niet had.

Gelukkig laat je het kind er niet voor opdraaien en dat vind ik wel goed van je. Jammer voor je alleen dat je nu snel volwassen moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:53

ennu, wanneer ga je het je ouders vertellen?

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 23:18

allemaal heel erg bedankt voor jullie berichtjes, steun enz.!!!!!
zodra ik het aan me ouders heb verteld en bij de dokter ben geweest.. zal ik het jullie laten weten!!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:36

heb net dit topic helemaal doorgelezen...en ik vind het heel knap hoe je hiermee omgaat...oke je bent dom geweest, maar je neemt je verantwoordelijkheid, dat het niet altyd makkelijk zal zijn weet ik...ik heb op 23 jarige leeftijd bewust voor een kindje gekozen met mijn man...en dus weet ik oook hoe je leven straks alleen nog maar om de baby draait....maaaaarrrr het is ook het geweldigste wat ikooit in mijn leven mee heb gemaakt !!!
dus aan alles zit 2 zijden.... ik denk dat jij het wel gaat redden...je vriend zal het misschien nog even voor zijn kiezen gaan krijgen(die van mij was de eerste maand niet te bekennen...hij wist niet dat het zo zwaar zou zijn...we hadden een kindje met koemelkallergie/huilbaby, door juiste voeding over gegaan) maar als hij echt van je houd dan komt dat ook wel goed Knipoog
en euh trek je niets aan van loze opmerkingen van mensen zoals bv amarins....je hebt er altyd beterweters/ziekers bij Knipoog
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 16-08-06 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:36

had al ge edit....

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:05

ik heb dit topic doorgelezen ik vind weer sommige bokkers (armaris) flink uit de hoek komen en doen of ze overal verstand van heb als dit haar gebeurt zal ze lang zo niet reageren

maar meid bij deze gefeliciteerd en je word een goeie moeder dat weet ik wel zeker laat ons weten hoe je ouders reageerde
ik vind je dit allemaal goed oplossen voor een jonge leeftijd petje af voor je
heel veel succes nu nog met zn tweetjes en straks (over 9 maanden) met zn drietjes

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:54

phallie schreef:
ik heb dit topic doorgelezen ik vind weer sommige bokkers (armaris) flink uit de hoek komen en doen of ze overal verstand van heb als dit haar gebeurt zal ze lang zo niet reageren

maar meid bij deze gefeliciteerd en je word een goeie moeder dat weet ik wel zeker laat ons weten hoe je ouders reageerde
ik vind je dit allemaal goed oplossen voor een jonge leeftijd petje af voor je
heel veel succes nu nog met zn tweetjes en straks (over 9 maanden) met zn drietjes

Ach ieder zichzelf respecterend mens zal toch zorgen dat dit je niet overkomt. Het is onverantwoordelijk en dom, en ik vind het nu al zielig voor het ongeboren kind. Hoe moet dat straks? Die groeit op bij iemand die zelf nog een kind is!

Waarom wel aan sex doen als je de verantwoordelijkheid niet eens aan kan? Ik vind dat kinderen tegenwoordig te snel aan sex doen!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:14

Caira schreef:

Ach ieder zichzelf respecterend mens zal toch zorgen dat dit je niet overkomt. Het is onverantwoordelijk en dom, en ik vind het nu al zielig voor het ongeboren kind. Hoe moet dat straks? Die groeit op bij iemand die zelf nog een kind is!

Waarom wel aan sex doen als je de verantwoordelijkheid niet eens aan kan? Ik vind dat kinderen tegenwoordig te snel aan sex doen!

Hoezo zielig? Zoals ik het lees neemt ze haar verantwoordelijkheid en gaat ze het kindje zelf opvoeden. Ik vind dat erg knap en ik zou willen dat meer mensen er zo over zouden denken zoals zij het aanpakt. Veel dertigers komen soms veel minder verantwoordelijk over imo... Natuurlijk is zij erg jong, en we zijn het er ook inmiddels over eens dat het niet slim van dr was, maar ik geloof dat mbh van mensen in haar omgeving het allemaal goed komt. En het is toch altijd wel zo dat als iemand een kindje krijgt mensen in de omgeving klaarstaan? (afgezien van het financiele aspect dan..)

Was vroeger gok ik niet anders, want het was toen heel normaal om op je (okee ietsjes ouder) 18de/19de te trouwen en kinderen te krijgen.
NAtuurlijk mag jij het van mij te vroeg vinden (ben het er ook mee eens hoor!) maar hoe oud was je zelf als ik vragen mag? Misschien ietsjes ouder?

Anyway, ik heb respect voor die meid hoor Ja

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:18

Caira schreef:

Het kan iedereen die sex heeft overkomen, geen enkel anticonceptiemiddel werkt 100%. En zo zielig vind ik het niet voor het kind, als de moeder er helemaal voor gaat. Als haar kind straks 10 is heeft het een hippe jonge moeder van 26 die zich dan kan inleven in hoe "de jeugd van tegenwoordig" denkt.

Ik vind dat ze juist heel verantwoordelijk met de consequenties omgaat (je hoort ook genoeg verhalen van meiden die het voorzichzelf blijven ontkennen tot week 38)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:27

ik vind dat er te lichtzinnig over sex gedacht wordt tegenwoordig, het wordt gezien als een leuk tijdsverdrijf en dat vind ik absoluut niet terecht, het is iets speciaals tussen 2 mensen, maar tegenwoordig lijkt het wel of je er niet bij hoort als je op de 13e nog niet ontmaagd bent!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:40

Citaat:
Gelukkig laat je het kind er niet voor opdraaien en dat vind ik wel goed van je. Jammer voor je alleen dat je nu snel volwassen moet worden.

Citaat:
Hoezo zielig? Zoals ik het lees neemt ze haar verantwoordelijkheid en gaat ze het kindje zelf opvoeden. Ik vind dat erg knap en ik zou willen dat meer mensen er zo over zouden denken zoals zij het aanpakt.

(Dit zijn toevallig 2 quotes die ik gepakt het. Niets persoonlijks.)
Maar ik vind het toch behoorlijk verwonderd...
Wat is er in godsnaam "goed" aan een 15 jarige die voor een kind gaat? Jeetje...
Jullie denken dat het kind er nú niet voor gaat opdraaien...
Jullie denken dat die met een moeder van net 16 wél een gelukkig leven tegemoed gaat?
Wake up!
Een kind die een kind krijgt. Niets meer en niet minder.
Wanneer je volwassen bent en bewust voor een kind gaat krijg je het zelfs al moeilijk!
Kan je nagaan hoe dat zal zijn wanneer je nog maar net 16 bent.
Ja, ik weet dat het ook goed kan gaan, enkele voorbeelden zitten hier op bokt, maar dat is meer uitzondering in mijn ogen.
Ja, ze was oud genoeg voor sexs. Dus moet ze maar haar leven verpesten en genieten van de consequentie's daarvan...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:51

Ik ben het wel met jullie eens en vind het ook te jong, zelf zou TS dat 2 maanden geleden wrs ook gezegd hebben. Helaas is het anders gelopen en probeerd ze nu zo goed als ze kan de consequenties te dragen...
Pfoe, denk je eens in in haar schoenen te staan.?
Ik weet dat ik toen ik 15 was (ben nu 28) een andere beslissing gemaakt zou hebben als ik haar was, gelukkig is niet iedereen gelijk en heb ik de beslissing nooit hoeven maken.
TS klinkt (op deze fout na dan) als een verstandige meid, ze zal ook het nodige met het thuisfront te bespreken hebben, voornamelijk over haar toekomst, school, bijbaantjes, uitgaan, oppas... Alles zal anders worden.
Ik wens TS sterkte en hoop op veel geluk voor jullie!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:55

Ja, ik was 17 jaar toen ik de eerste keer sex had, maar ben ook getrouwd met die persoon, het was geen kick voor mij, het is een gevoel wat je krijgt als je smoorverliefd bent, dan kunnen zulke dingen gebeuren, als je elkaar beter leert kennen, omdat je een mens bent met gevoel, jong of oud, maar sex wordt pas echt 'lekker' als je enige sexervaring heb.......

Ik veroordeel niemand, maar met 13 jaar sex hebben vind ik echt te vroeg....

Knap dat je als 15-jarige z'on besluit durft en kan nemen, heb ik bewondering voor.... Het kind komt heus wel groot hoor en dan het liefst met de verwekker als vader in 1 gezin opgroeiend...

De toekomst zal uitwijzen of dit de juiste beslissing is, maar het leven loopt toch zoals het lopen moet, ben ik van overtuigd.....

Veel succes met je leven en ik wens je heel veel voorspoed !!

En wijzende vingertjes zijn er overal.....