Zwanger,wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:42

Die nieuwe spelling is ook veel te verwarrend iedere keer Clown

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:36

Mensen, als wij niet op zulke dingen mogen reageren.. waarom jullie dan wel?!
O en god wat is ze goed bezig.. RESPECT Koe
Ze zal het vast erg ver schoppen in de wereld.
zo goed?
Koe

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:41

@SNGSE er is vriendelijk verzocht om weer ontopic te gaan dus doe dat dan ook.

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:45

Op het topic zelf hebben we al gereageerd, maar met onze mening was men het niet eens.. Vandaar deze reactie.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:48

SNGSE oftopic, heb al jullie berichten gelezen en ze komen mij heel rellerig over ook in andere topics.je mening zeggen ok,maar val niet iedereen aan over grammatica beetje oftopic niet?

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:10

Ik heb net het hele topic gelezen! TS gefeiliciteerd! Je hebt de juiste beslissing gemaakt. Ook al ben je jong je hebt zowel naar je hart als naar je verstand geluisterd. De baby krijgt een goed huis (financieel etc) en ook nog eens twee ouders die van elkaar houden. Wat wil een kind nu nog meer? Verder erg dapper dat je het aan je moeder hebt vertelt. Dat zou ik dus nooit durven. Hoelang heb je al een relatie?

Wat betreft de mensen in dit topic die je helemaal afkraken, niet op reageren. Je weet wel beter Haha!

P.S. Er is trouwens een ander topic bij algemeen waarin alle spelfouten worden behandeld dus ga daar lekker klagen... en let eens op je eigen fouten (het stikt er namelijk van) voordat je andere gaat beoordelen. Hoeveel ervaringen hebben jullie trouwens zelf met niet gepland zwanger zijn? Ik denk dat niemand kan zeggen wat diegene zou doen tot dat je in die situatie zit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:38

Petje af dat je voor het kind gaat, het is toch een leven wat in je groeit, en alles zal uiteindelijk gewoon op zijn plek vallen. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe, geniet ervan!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:43

Wat ik erg jammer vind van SNGSE is dat ze alleen maar durven uit te komen voor hun mening met een schaduw account. Zeer triest!
Verder hoop ik voor hun dat hun leven perfect zal verlopen.
Niemand kan in de toekomst kijken, ook ik niet. Ik heb alles op een rijtje, maar morgen kan ik mijn baan wel kwijt zijn en mijn man een ander tegen het lijf lopen. En dan ..... Dan hebben mijn kinderen het toch ook moeilijk. Er zijn genoeg mensen die jong een kind krijgen en die wel heeeeeel veeeeeel liefde kunnen geven aan hun kind. Want menig ouder die op latere leeftijd een kind krijgt heeft wel misschien wat meer geld, maar heeft deze ook genoeg liefde? En dat is echt het balangrijkste voor een kind.
Het is Jodoka d'r beslissing en dat moet je respecteren. Als ze voor abortus zou kiezen, kan het zijn dat ze later een onwijs schuldgevoel krijgt. En dan .....? Dus Jodoka, super dat je dit doet en geniet van je zwangerschap, ( ondanks de kwaaltjes) een kind krijgen is het mooiste wat er is. Je krijgt er zoveel liefde voor terug. En denk erom.... alles heeft een rede in het leven. En laat die "mutsen" met hun eigen mening maar lekker links liggen, ze weten niet waar ze over praten. Die hebben niks beters te doen als zitten jennen. Ik hoop niet voor hun dat ze ooit in zo'n situatie komen te zitten. Want hun zijn niet volwassen genoeg om een goede beslissing te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:51

Graag weer ontopic nu! Geen persoonlijke aanvallen in dit topic uiten.

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:33

bloempje1 schreef:
Of ik het kan opvoeden weet ik niet,heb natuurlijk nooit een kind al gekregen.

Volg je moeder instinct Knipoog

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:40

Citaat:
"En laat die "mutsen" met hun eigen mening maar lekker links liggen."

Hahaha, ja, die mensen met een eigen mening moet je bij uit de buurt blijven, hoor. Je zou maar zelf nadenken over je acties. Dat moet natuurlijk voorkomen worden.

@ punkies:
Citaat:
En na drie keer sex met condoom heb je dat ook wel gezien

Hoe weet jij wat ALLE mensen denken na 3 keer seksen met condoom?

Summer, deze 2 meiden hebben volgens mij geen schaduwaccount, ze zeiden dat ze niet met hun eigen account konden reageren. Ik vind dat je iedereen serieus mee mag laten doen in een discussie. Of hij nou 20 of 300 posts heeft.

Hoe bepaal je of iemand volwassen genoeg is, of juist niet? Dat is een erg lastige vraag, denk ik. Sommige mensen zijn het nog niet met 24, sommigen kunnen met 17 al prima nadenken. En welke eigenschappen bepalen of iemand volwassen is? Ik vind wel dat je, hoe volwassen je ook bent, je wel een beetje moet gedragen naar je leeftijd. Een 14-jarige mag ook nog geen alcohol kopen hoe volwassen hij/zij dan ook is.

@ chantal1:
Citaat:
Voor je leeftijd vind ik je enorm hard en vraag me af of jij wel volledig weet waar jij het over hebt.

Als ik niet wist waar ik het over had zou ik er niets van zeggen. Want dat zou neerkomen op onzin uitkramen aangezien ik geen flauw idee heb waar ik het over heb. En zover ik weet zijn mijn argumenten redelijk onderbouwt en begrijpelijk. Misschien ben je het er niet mee eens maar ik onderbouw wel wat ik beweer.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van sommige mensen ook wel erg teleurgesteld ben over hun spelling en grammatica. Sommige berichten zouden een stuk leesbaarder zijn als mensen hun zinnen afmaakten en HOOFDLETTERS en punten gebruikten. Hier en daar een spelfout maakt mij niet zoveel uit, iedereen maakt die wel eens en dood gaan we daar niet aan. Of wel soms? Maar een klein beetje opletten is toch geen grote moeite?

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:19

ik was op mijn 20e zwanger dat was wel gepland. wij hadden een huis, eigen bedrijf kortom kindje was welkom, alleen, je leven veranderd enorm. zeker de eerste jaren,ik vond het wel zwaar maar nooit geen spijt van gehad mijn zoon is nu een heerlijke puber van 14 jaar met de paardjes ben ik gewoon door gegaan met oppas van de oma,s anders had dat nooit gekund. tegen mij werd ook vaak gezegd zeker een foutje,ik kon dan wel janken. nu word er vaak nog gezegd zo jonge moeder heb jij, nou en denk ik dan ik weet zelf wel beter laat iedereen maar naar zich zelf kijken!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:04

Haay,

Ik wil toch wel even hier wat aan kwijt. Oke dit meisje is zwanger zij kiest zelf voor het leven, ik zeg eerlijk ik ken deze dame ook redelijk persoonlijk. En ze weet hoe ik over deze sutiatie denkt, je kan niet zeggen ik "je pakt het op en na een maand gooi je het weer weg". Maar de ts ik heel erg jong, en ook nog niet volwasse in haar doen en laten. Maarja ik neem aan dat daar vanzelf verandering in zal komen. Verder iedereen is vrij om zijn mening te geven vind ik, ik zie best in dat Onyx88 er zo over denkt. Het klinkt allemaal ook zo bizar. En eerlijk gezegt is het Bizar, meisje heb zelf geen inkomste geen studie enz. Maar daarom kan ze nog wel misschien een kind opvoeden, ik weet het niet en dat zal ook afwachten blijven. Als haar vriend haar ooit laat vallen zoals gezegt wordt. Dan zal ze toch moeten werken want geld krijg je niet zo in je laadje geschroven. Als dat zo was hoefde ik ook niet full-time aan de slag.

Groetjes prissey

Maar_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:17

Prissey schreef:
Haay,

Ik wil toch wel even hier wat aan kwijt. Oke dit meisje is zwanger zij kiest zelf voor het leven, ik zeg eerlijk ik ken deze dame ook redelijk persoonlijk. En ze weet hoe ik over deze sutiatie denkt, je kan niet zeggen ik "je pakt het op en na een maand gooi je het weer weg". Maar de ts ik heel erg jong, en ook nog niet volwasse in haar doen en laten. Maarja ik neem aan dat daar vanzelf verandering in zal komen. Verder iedereen is vrij om zijn mening te geven vind ik, ik zie best in dat Onyx88 er zo over denkt. Het klinkt allemaal ook zo bizar. En eerlijk gezegt is het Bizar, meisje heb zelf geen inkomste geen studie enz. Maar daarom kan ze nog wel misschien een kind opvoeden, ik weet het niet en dat zal ook afwachten blijven. Als haar vriend haar ooit laat vallen zoals gezegt wordt. Dan zal ze toch moeten werken want geld krijg je niet zo in je laadje geschroven. Als dat zo was hoefde ik ook niet full-time aan de slag.

Groetjes prissey

daar heb je helemaal gelijk in!!
Helemaal als vriend haar laat vallen (wat ik niet hoop) is het moeilijk om het in je 1tje te doen maar goed daar kom je vast wel weer boven op.
een vriendin van mij was 17 en is ook door haar vriend in de steek gelaten en ze doet het supet alleen! Knipoog

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:45

Hallo,

Er hoeft niet meer gereageert worden.We weten hoe en wat en de keuze staat vast.
Als ik vragen heb of jullie mn pm box staat open..
Veder mag het topic opslot Knipoog

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:20

We bedoelen het allemaal goed met je, verder is er geen echte reden lijkt mij om het topic te sluiten.. Niemand maakt ruzie of schelt elkaar uit niks is uit de handgelopen. Iedereen geeft gewoon zijn of haar mening, er werdt gevraagt om tips en hulp. Daar krijg je ook wat mindere reackties op, maar wel door mensen die het goed bedoelen. Jij zelf weet dat ik vind dat je een goede keuze heb gemaakt, alleen maak ik me soms zorgen over andere dingen.

Groetjes prissey

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:34

Gaat me niet om wel of niet minderen reacties,ik had al een poos niet gereageert en doe het ook niet meer.Ik weet voldoende..En ben al erg weinig op bokt.En daarom heb ik mn eigen keuze beslist en ga der voor.En als ik iets wilt weten of niet of jullie kunnen jullie mn pmen.En veder ben ik binnenkort te vinden in zwangerschaps topic.dus daar kunnen jullie me ook vinden..Veder mag het gesloten worden..Gaat me dus niet om reacties..

Maar_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:34

jodoka schreef:
Gaat me niet om wel of niet minderen reacties,ik had al een poos niet gereageert en doe het ook niet meer.Ik weet voldoende..En ben al erg weinig op bokt.En daarom heb ik mn eigen keuze beslist en ga der voor.En als ik iets wilt weten of niet of jullie kunnen jullie mn pmen.En veder ben ik binnenkort te vinden in zwangerschaps topic.dus daar kunnen jullie me ook vinden..Veder mag het gesloten worden..Gaat me dus niet om reacties..

Ga der voor meissie laat het allemaal op je af komen je komt er wel! Pling

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:33

jodoka schreef:
Hallo,

Er hoeft niet meer gereageert worden.We weten hoe en wat en de keuze staat vast.
Als ik vragen heb of jullie mn pm box staat open..
Veder mag het topic opslot Knipoog

Verder oud topic en niet meer relevant.

Slotje dus Lachen.