[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:57

Ik heb helemaal geen last gehad van het inbrengen van mijn spiraaltje...

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:04

lucky you!!

Ik heb heel de gang bij elkaar gegild...

leo21

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:07

Dan nu mijn verhaal..

Ik ben al 2 jaar aan de pil, diane 35 en dat is altijd goed bevallen. Ik heb 2 weken geleden mn stopweek gehad. Ik slik altijd op dinsdag mn laatste pil en dan word ik op zondag pas ongesteld en dan woensdag begin ik weer aan mn nieuwe strip. Maar ik ben dus vanwege wat problemen vergeten om woensdag aan mn nieuwe strip te beginnen en daar kwam ik donderdag achter dus ik heb er donderdag 2 genomen. En nu het stomme..Ik heb er verder niet bij nagedacht omdat ik dacht dat het toch weer een nieuwe strip is dus dat het dan niet zoveel uitmaakt als je per ongeluk een dagje te laat begint. Dus ik heb zaterdag gewoon seks gehad zonder een condoom. De hele week nergens last van gehad maar toen de week daarna ging ik er toch overna denken en sindsdien heb ik telkens hele erge buikpijn maar ik denk/hoop dat dat meer door de spanning komt. Mijn vriend is al naar de ggd geweest en die dokter daar zei dat de kans niet groot is omdat je lichaam nog aan het herstellen is van je menstruatie en dat dat eitje nog niet rijp was enzo en dat je eisprong pas in de 2e week is en omdat we het dus aan het begin van de 1e week hebben gedaan de kans klein is. Maar toch ben ik zelf heel bang omdat die spermacellen toch 3 dagen in leven blijven en misschien toch dat eitje die dan wel inmiddels is vrijgekomen heeft kunnen bevruchten.

Ik hoop dat iemand me er mee kan helpen.
Want ik ben echt heel erg bang dat het mis is gegaan.

Liefs Leonie

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:28

mini_bienie schreef:

nou dan hoop ik dat het bij mij ook zo gaat!
heb jij al een kind?

ik ben volgende week aan de beurt
ben de pil zo zat en vergeet hem regelmatig

welk spiraaltje heb jij?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:58

leo21 schreef:
Dan nu mijn verhaal..

Ik ben al 2 jaar aan de pil, diane 35 en dat is altijd goed bevallen. Ik heb 2 weken geleden mn stopweek gehad. Ik slik altijd op dinsdag mn laatste pil en dan word ik op zondag pas ongesteld en dan woensdag begin ik weer aan mn nieuwe strip. Maar ik ben dus vanwege wat problemen vergeten om woensdag aan mn nieuwe strip te beginnen en daar kwam ik donderdag achter dus ik heb er donderdag 2 genomen. En nu het stomme..Ik heb er verder niet bij nagedacht omdat ik dacht dat het toch weer een nieuwe strip is dus dat het dan niet zoveel uitmaakt als je per ongeluk een dagje te laat begint. Dus ik heb zaterdag gewoon seks gehad zonder een condoom. De hele week nergens last van gehad maar toen de week daarna ging ik er toch overna denken en sindsdien heb ik telkens hele erge buikpijn maar ik denk/hoop dat dat meer door de spanning komt. Mijn vriend is al naar de ggd geweest en die dokter daar zei dat de kans niet groot is omdat je lichaam nog aan het herstellen is van je menstruatie en dat dat eitje nog niet rijp was enzo en dat je eisprong pas in de 2e week is en omdat we het dus aan het begin van de 1e week hebben gedaan de kans klein is. Maar toch ben ik zelf heel bang omdat die spermacellen toch 3 dagen in leven blijven en misschien toch dat eitje die dan wel inmiddels is vrijgekomen heeft kunnen bevruchten.

Liefs Leonie

Ik denk dat je je niet zorgen hoeft te maken! heb je je bijsluiter al door gelezen? Staat daar niet is nuttigs in?
suuces

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:53

vicky schreef:
mini_bienie schreef:

nou dan hoop ik dat het bij mij ook zo gaat!
heb jij al een kind?

ik ben volgende week aan de beurt
ben de pil zo zat en vergeet hem regelmatig

welk spiraaltje heb jij?

Nee, geukkig nog geen kinderen, wil ze ooit wel hoor, maar nu nog niet, ben pas 20 en wil graag eerst een beetje settelen enzo, en daarna aan kinderen gaan denken, ik moet er wel bij zeggen, een spiraaltje is makkelijker in te brengen als je ongesteld bent, dan staat je baarmoedermond namelijk een beetje open... Ik heb overigens mijn spiraaltje in laten brengen tegelijk met een abortus, dus dat scheelt denk ik ook wel.... Ik heb een koper spiraaltje, maar wil er weer vanaf, vind het alleen erg vervelend om hem te laten verwijderen, vind het niet zo erg fijn als een man (me huisarts of een andere arts) van een jaar of 50 ofzo met zn vingers daar zit zeg maar....

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:42

ik heb wel een kindje en het schijnt dan minder erg te zijn...ach ik zie het wel.
mijn huisarts plaatst hem is ook al wat oudere man, maar wel iemand die ik goed ken maakt mij helemaal niks uit. Komt zelf nog een vrouwelijke arts in opleiding erbij om te kijken hoe dat gaat.

Ik heb 2 weken terug ook een uitstrijke laten nemen door hem dat vond ik ook niet vervelend laat staan pijnlijk.

volgende week heb ik idd mijn stopweek en dan laat ik hem plaatsen maandag even bellen voor afspraak.
Ik neem het mirena spiraaltje

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 06:31

Lijkt mij een erg fijn spiraaltje, de mirena, vooral om dat de kans bestaat dat je helemaal niet meer ongesteld word... dat idee trekt me wel!

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:07

ja dat vind ik ook heel erg fijn als dat zo mocht zijn en verder vind ik het fijn dat ik er 5 jaar niet meer over na hoef te denken.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:32

Na het hele topic door gelezen te hebben. En verschillende sites bezoekt te hebben. Denk ik dat mijn pil te licht.
Ik slik nu de microgynon 30 en heb best vaak last van doorbraakbloeding. Ook vergeet ik het heel snel. Nu staat het in mijn aganda van mijn telefoon en hij piept dan wanneer ik hem moet slikken. Maar dat vind ik eigenlijk niks.
Ik zit nu te denken aan de vuviaring. Lijkt me ideaal. Hoef ik er niet meer zo vaak aan te denken. En ik kan toch mijn stopweken regelen.
Hoe hebben jullie het verteld bij de huisarts. Ik ben een een echte stresskip. En ben net verhuisd en ken mijn huisarts dus ook niet. Zie er dan ook behoorlijk tegen op.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:52

Iemand ervaringen met het koperspiraaltje? Ik gebruik dus nuvaring maar wil per sé van de hormonen af en heb net van de gynaecoloog gehoort dat het koperspiraaltje uiterst betrouwbaar is en ook eigenlijk het enige alternatief zonder hormonen...

Nu zit ik dus een beetje te twijfelen maar heb eigenlijk geen keus als ik er vanaf wil

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:03

M3isSi3j schreef:
heb niet alle pagina's door gelezen dus misschien dat mn vraag er al tussen staat...

Ik heb sinds 7 a 8 maanden het mirena spiraaltje.. en sinds die tijd heb ik last van baarmoeder infecties na de sex.. We hebben onderzoeken gedaan en heb er ook medicijne voor.. hebben hie rmeer mensen last van? En blijft dit zolang ik dat spiraaltje heb?

niemand?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:14

Hoi,

Ik ben begonnen met microgynon. Dit beviel niet en ben overgegaan op de Diane 35 pil. Ik had erg last van de pil zoals stemmingswisselingen en erge hoofdpijn. Ik ben toen 1,5 jaar gestopt met de pil en daarna een mirena spiraaltje laten zitten.
Inbrengen deed geen pijn. Ik heb wel een jaar lang onregelmatige bloedingen gehad (zelfs zo onregelmatig dat ik ervoor onderzocht ben).
Uiteindelijk is het over gegaan en is het helemaal top!
Ik zou nu nks anders meer willen. (Je hoeft nooit na te denken over ziek zijn en de pil te vergeten!)

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 03:48

M3isSi3j schreef:
M3isSi3j schreef:
heb niet alle pagina's door gelezen dus misschien dat mn vraag er al tussen staat...

Ik heb sinds 7 a 8 maanden het mirena spiraaltje.. en sinds die tijd heb ik last van baarmoeder infecties na de sex.. We hebben onderzoeken gedaan en heb er ook medicijne voor.. hebben hie rmeer mensen last van? En blijft dit zolang ik dat spiraaltje heb?

niemand?

Ik kan je wel iets vertellen wat mijn gynaecoloog vanmorgen zei, en dat is dat het mirena spiraal de kans op infecties vermindert! Het zou dus niet door dat spiraaltje moeten komen, maar waarschijnlijk wel door iets wat met dat spiraaltje mee naar binnen is gekomen zeg maar: heb je je vantevoren laten testen op infecties?

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:28

ja.. alles was goed en ok verder..

Het opvallende is dat ik enkel last heb van deze infecties na de sex.. Ik krijg bloedingen en later werden dit ontstekingen. Ik heb opnieuw uitstrijkjes laten maken en het was een bacteriele infectie die veroorzaakt was door het spiraaltje. Mn vriend heeft verder nergens last van en ben nog steeds soa vrij..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:54

Eliane schreef:
Iemand ervaringen met het koperspiraaltje? Ik gebruik dus nuvaring maar wil per sé van de hormonen af en heb net van de gynaecoloog gehoort dat het koperspiraaltje uiterst betrouwbaar is en ook eigenlijk het enige alternatief zonder hormonen...

Nu zit ik dus een beetje te twijfelen maar heb eigenlijk geen keus als ik er vanaf wil

Mijn moeder heeft jaren geleden een koperspiraaltje gehad, en dat beviel haar prima destijds.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat je menstruatie er behoorlijk heftig van wordt.

Maar het is inderdaad het enige echte alternatief als je per se van de hormonen af wilt

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:29

Ik wil eigenlijk ook van de pil af, maar ik wil niet zwanger worden. Koperspiraal, als ik het zo lees, rrrrrrrrrr, nee ik vind het een beetje eng.
Ik denk dat ik eerst de nuvaring ga proberen, hier ben ik erg nieuwsgierig van geworden.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:54

Morris schreef:
Ik wil eigenlijk ook van de pil af, maar ik wil niet zwanger worden. Koperspiraal, als ik het zo lees, rrrrrrrrrr, nee ik vind het een beetje eng. Ik denk dat ik eerst de nuvaring ga proberen, hier ben ik erg nieuwsgierig van geworden.

Vind je het eng om iets in je buik te laten plaatsen of vanwege de veiligheid? De koperspiraal is nl. in de praktijk veiliger dan de pil...

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:15

Eliane, het plaatsen lijkt me eng, pijnlijk. Ik heb nog geen kindjes, dan is het toch pijnlijker?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:20

Verschilt per persoon. Mijn baarmoeder is wat gekanteld waardoor het bij mij pijnlijk was. Het schijnt dat je ook van je arts van te voren pijnstillers kunt krijgen.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:21

Ja maar ja, het duurt maar kort, en dan ben je er voor 5 jaar vanaf. Wat is 2 minuutjes op 5 jaar?

Ik heb geen gekantelde baarmoeder en ik vond het ONWIJS pijnlijk, maar okee, ik kan een aansteller zijn. Ik heb idd die pijnstillers gehad, maar het hadden net zo goed m&m's kunnen zijn

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:23

Ja, het plaatsen lijkt mij ook heel vervelend en eng... Maar ja, ik moet toch wat

Ik weet trouwens nog niet helemaal zeker of ik het wel ga doen, maar het ziet er nu wel uit als de beste oplossing...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:24

leo21 schreef:
Dan nu mijn verhaal..

Liefs Leonie

1 dag later of eerder beginnen kan niet zoveel kwaad , bij meerdere dagen zou ik wat extra veilig doen de rest vd maand maar slechts een dag zou ik niet eens een extra pil voor in nemen

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:16

felicity schreef:
Na het hele topic door gelezen te hebben. En verschillende sites bezoekt te hebben. Denk ik dat mijn pil te licht.
Ik slik nu de microgynon 30 en heb best vaak last van doorbraakbloeding. Ook vergeet ik het heel snel. Nu staat het in mijn aganda van mijn telefoon en hij piept dan wanneer ik hem moet slikken. Maar dat vind ik eigenlijk niks.
Ik zit nu te denken aan de vuviaring. Lijkt me ideaal. Hoef ik er niet meer zo vaak aan te denken. En ik kan toch mijn stopweken regelen.
Hoe hebben jullie het verteld bij de huisarts. Ik ben een een echte stresskip. En ben net verhuisd en ken mijn huisarts dus ook niet. Zie er dan ook behoorlijk tegen op.

Bedoel je de Nuvaring?
Ik heb die namelijk ook, daarvoor had ik Mircogynon. Toevallig was ik ook net verhuisd, en voor het eerst bij mijn huisarts. Ik zei gewoon dat ik graag de Nuvaring wou. Zonder verder wat te vragen schreef hij mij de Nuvaring voor. Dus gewoon even vragen, en dan is de kans groot dat je hem gewoon krijgt.

Ben zelf trouwens erg tevreden over de Nuvaring! Maar even een vraagje aan mede Nuvaring gebruikers. Moeten jullie de ring ook eerst goed plat drukken? Als ik dat niet doe, blijft hij niet goed zitten.

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:53

hallo!
ik had van de week die evrapleister opgehaald bij de apotheek en ben er aan begonnen, maar inmiddels ook weer gestopt. de eerste dag liet er 1 los en die volgende die ik toen opgedaan had begon nog binnen 24 uur vreselijk te juiken. werkte dus allemaal voor geen meter.