Niet fulltime werken ‘zonder reden’?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 08:27

veneri schreef:
Zou het goed narekenen. Want als je teruggaat naar minder uren, dan red je het misschien prima. Maar stel dat je dat toch niet gaat redden en uitvalt door je rug (of wat dan ook) en het duurt lang, dan val je nog meer terug in je inkomen.
Is iets om rekening mee te houden.
Zou zelf ook graag minder werken, en zou het ook kunnen.maar als je dan iets krijgt waardoor je langdurig uitvalt en naar 70% van je loon gaat, dan wordt het wel kariger, een beetje slag om dearm financieel is ook fijn.

Dit is inderdaad een goeie om rekening mee te houden! Eventueel kan je daar ook voor verzekeren. Zelf heb ik een x bedrag per maand extra verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Zodat ik dan nog steeds mijn hypotheek + dieren kan blijven betalen :j Ik vond het meevallen hoeveel die verzekering kost.

Dorine92

Re: Niet fulltime werken ‘zonder reden’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:03

Ik heb de rest niet gelezen, maar ik vind "gewoon omdat je minder wilt werken" een perfecte reden. Ik werk 30 uur, dat doe ik al 9 jaar, en wat andere mensen er van vinden boeit me totaal niet. Ik betaal zelf mijn rekeningen en ik ben super gelukkig. Zou ik 40 uur gaan werken, dan gaat er geluk verloren. Ik zie geen enkele reden om dat te doen, en ik zie ook geen enkele reden waarom mensen daar wat van zouden vinden. Hooguit zijn ze jaloers