Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:45

Fly_high schreef:
Jester_ schreef:
Sorry maar eet jij uberhaupt wel? Ik ben ook alleen, ik eet eigenlijk nooit warm thuis (en ook vaak lunch en ontbijt op het werk) maar altijd ergens anders en ik kom al gemakkelijk aan de 150 per maand.

Ik denk dat ze maar wat roept := 50 euro per maand is 11 per week, ongeveer 1,5 per dag. Er is geen enkele soort volwaardig voedsel wat je in Nederland voor dat geld kunt kopen en circa 2000 kcal uit halen. Tja aardappels met margarine := maar dat is echt een hongerwinter toestand.

Suikerverslaving bestaat overigens helemaal niet en van bewerkt eten wordt je niet meteen dik noch ziek. Alles met mate werkt echt stuk beter dan suikervrij hongerwinteren ;)

Ja klopt ik roep maar wat. Ik ben namelijk zo dom dat ik zelf niet weet wat ik uitgeef, ondanks dat ik het bijhoud. Gelukkig weet bokt het wel heel goed allemaal :')

Maar hoezo staat het mijden van sapjes en geraffineerde suiker gelijk aan hongerwinteren? Ik ben juist degene die zegt dat je moet stoppen met dat calorieën tellen en gewoon kan eten. En dat ik vind dat mensen te weinig eten als ze willen afvallen, en dat ze juist moeten zorgen dat ze geen honger krijgen, om te voorkomen dat ze troep willen eten.

EmptyWords schreef:
Het letten op.je portiegrootte is natuurlijk iets dat je altijd moet gaan blijven doen.

Het moet automatisme worden om niet je hele bord vol te scheppen

Dat ligt er maar net aan wat je erop schept. Kan prima hoor. Beter vol scheppen dan na het eten nog trek hebben

Jester_ schreef:
Nou als we allemaal nou gewoon gaan leven zoals dorine kan het topic wel dicht en is de obesitas de wereld uit :D

Het zou wel een stuk rustiger topic zijn

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:47

Om vet te verbranden is glucose (dus koolhydraten) nodig. Noten hebben die amper, dus kan lijf er minder van de kcal uithalen dan uit dezelfde aantal kcal van een portie chips of boterham met pindakaas. Niks mis dus met die hand noten op zich.

rien10

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:49

Maar zit dan ook dure dingen in dat budget? Kaas, waspoeder, schoonmaakmiddel. Overige zaken zoals vuilniszakken, wc papier, tampons/maandverband? Of is het echt alleen eten?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 16:51

rien10 schreef:
Maar zit dan ook dure dingen in dat budget? Kaas, waspoeder, schoonmaakmiddel. Overige zaken zoals vuilniszakken, wc papier, tampons/maandverband? Of is het echt alleen eten?

Ze heeft vandaag aan gegeven dat het allèèn eten is

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:52

Dorine92 schreef:
Fly_high schreef:

Ik denk dat ze maar wat roept := 50 euro per maand is 11 per week, ongeveer 1,5 per dag. Er is geen enkele soort volwaardig voedsel wat je in Nederland voor dat geld kunt kopen en circa 2000 kcal uit halen. Tja aardappels met margarine := maar dat is echt een hongerwinter toestand.

Suikerverslaving bestaat overigens helemaal niet en van bewerkt eten wordt je niet meteen dik noch ziek. Alles met mate werkt echt stuk beter dan suikervrij hongerwinteren ;)

Ja klopt ik roep maar wat. Ik ben namelijk zo dom dat ik zelf niet weet wat ik uitgeef, ondanks dat ik het bijhoud. Gelukkig weet bokt het wel heel goed allemaal :')

Maar hoezo staat het mijden van sapjes en geraffineerde suiker gelijk aan hongerwinteren? Ik ben juist degene die zegt dat je moet stoppen met dat calorieën tellen en gewoon kan eten. En dat ik vind dat mensen te weinig eten als ze willen afvallen, en dat ze juist moeten zorgen dat ze geen honger krijgen, om te voorkomen dat ze troep willen eten.

EmptyWords schreef:
Het letten op.je portiegrootte is natuurlijk iets dat je altijd moet gaan blijven doen.

Het moet automatisme worden om niet je hele bord vol te scheppen

Dat ligt er maar net aan wat je erop schept. Kan prima hoor. Beter vol scheppen dan na het eten nog trek hebben

Jester_ schreef:
Nou als we allemaal nou gewoon gaan leven zoals dorine kan het topic wel dicht en is de obesitas de wereld uit :D

Het zou wel een stuk rustiger topic zijn

Ik vind het alsnog echt superweinig. Heb jij dan ook dingen uit eigen tuin ofzo? Geef je ook les in eten kopen :') ?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:57

rien10 schreef:

Nee alleen eten. Het gaat hier over eten in het topic

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:58

Oh, dan had ik dat verkeerd begrepen, of slecht gelezen. :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:01

Gruis schreef:
Ik vind het alsnog echt superweinig. Heb jij dan ook dingen uit eigen tuin ofzo? Geef je ook les in eten kopen :') ?

Ja klopt het fruit komt uit eigen tuin of elders uit de natuur, en noten ook voornamelijk uit eigen tuin of de natuur. En ik eet ook wel eens wat onkruid. Dat is nog niet genetisch gemodificeerd enz dus daar zitten veel meer voedingsstoffen in dan in de groentes zoals die tegenwoordig geteeld worden. Maar verder is het gewoon een kwestie van slim inkopen. Dus ik heb altijd dingen op voorraad die ik goedkoop heb ingekocht, bijv bij budgetfood. Als die bijvoorbeeld een partij sardientjes in blik voor heel weinig geld verkopen, dan neem ik er dus meteen 5 of 10
Tel daar bij op dat ik geen vlees eet, vis niet vaak, en dat ik alleen water en thee drink (of nja heet water met munt uit de tuin). Dat tikt anders ook behoorlijk aan

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:02

Ah ja, dan is het wel beter te verklaren inderdaad. Wat voor onkruid eet je dan?
Ik kom dus echt regelmatig bij BudgetFood, maar die vind ik nooit heel goedkoop. Of gaat het dan om speciale aanbiedingen?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:16

EmptyWords schreef:
Ik kan geen recent afvaltopic meer vinden, dus daarom ben ik hier op zoek naar lotgenoten.

Voor de 129831828e keer ga ik de strijd tegen mijn lekkere trek aan. Dit keer met een mooi doel. Als ik onder de 100 kilo kom, neem ik onze huidige auto over en koopt mijn vriend een andere. Best een leuke motivatie.

Daarnaast is het natuurlijk ook veel gezonder als ik wat kilo's verlies. Ik heb een dochter van nu 18 maanden, die wil ik toch graag bij kunnen houden.

Wie strijdt er met mij mee?

Het topic krijgt wel een bijzonder verloop.
Inmiddels zijn we afgedaald tot niveau onkruid eten.
Matcht dit met jouw intentie van dit topic, TS?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 17:19

Petpa schreef:
EmptyWords schreef:
Ik kan geen recent afvaltopic meer vinden, dus daarom ben ik hier op zoek naar lotgenoten.

Voor de 129831828e keer ga ik de strijd tegen mijn lekkere trek aan. Dit keer met een mooi doel. Als ik onder de 100 kilo kom, neem ik onze huidige auto over en koopt mijn vriend een andere. Best een leuke motivatie.

Daarnaast is het natuurlijk ook veel gezonder als ik wat kilo's verlies. Ik heb een dochter van nu 18 maanden, die wil ik toch graag bij kunnen houden.

Wie strijdt er met mij mee?

Het topic krijgt wel een bijzonder verloop.
Inmiddels zijn we afgedaald tot niveau onkruid eten.
Matcht dit met jouw intentie van dit topic, TS?

Nee, ik zocht gewoon lotgenoten om samen lief en leed te delen, tips uit te wisselen en elkaar te motiveren :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:22

Gruis schreef:
Ah ja, dan is het wel beter te verklaren inderdaad. Wat voor onkruid eet je dan?
Ik kom dus echt regelmatig bij BudgetFood, maar die vind ik nooit heel goedkoop. Of gaat het dan om speciale aanbiedingen?

Nouja als je de prijzen van de supermarkt een beetje kent, pik je de goede aanbiedingen er wel tussenuit. Sommige dingen zijn echt spotgoedkoop, andere alleen maar bijv 20 cent onder de supermarktprijs. Ik kan me alleen wel voorstellen dat in een grotere stad die spotgoedkope dingen al meteen weg zijn. Dat is hier niet aan de orde, hij staat hier in een dorp

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:37

EmptyWords schreef:
Nee, ik zocht gewoon lotgenoten om samen lief en leed te delen, tips uit te wisselen en elkaar te motiveren :')

Maar onkruid eten s toch best interessant.
Bandnetels zijn goed eetbaar, paardebloemen ook.
Nee die ga ik hier niet plukken ( amsterdam ) maar ik kan me voorstellen als je een moestuin hebt dat daarmee experimenteren best hele leuk is .
en een prima tip toch als variatie.

Ik gooi overal veel verse kruiden bij. Dat maakt het ook lekker.En ik vind de recepten van Crisp ( online boodschappen dienst) ook super lekker en vaak makkelijk . Dus ik bestel vaak mijn boodschappen daar.

Morgen vega steak met roodlof salade en een gepofte aardappel met dragon boter, zondag mac and cheese maar dan met pompoen, en hele lekkere cheddar kaas.

Vanavond volkoren wraps met bonen, groenten etc etc .

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:44

Eleeke schreef:
EmptyWords schreef:

Maar onkruid eten s toch best interessant.
Bandnetels zijn goed eetbaar, paardebloemen ook.
Nee die ga ik hier niet plukken ( amsterdam ) maar ik kan me voorstellen als je een moestuin hebt dat daarmee experimenteren best hele leuk is .
en een prima tip toch als variatie.

Ik gooi overal veel verse kruiden bij. Dat maakt het ook lekker.En ik vind de recepten van Crisp ( online boodschappen dienst) ook super lekker en vaak makkelijk . Dus ik bestel vaak mijn boodschappen daar.

Morgen vega steak met roodlof salade en een gepofte aardappel met dragon boter, zondag mac and cheese maar dan met pompoen, en hele lekkere cheddar kaas.

Vanavond volkoren wraps met bonen, groenten etc etc .

Ja klopt brandnetels zijn top. Zowel het zaad als de plant zelf. En hier ook gek op verse kruiden, heb tig soorten tijm en salie en weet ik veel wat allemaal in de tuin staan. Wil volgend jaar ook gaan kijken om nog wat meer te leren over wildplukken. Zelf plukken creëert ook een bepaalde hele gezonde relatie tot je eten. Als je het zelf heb geplukt is het op de 1 of andere manier veel lekkerder
Je gepofte aardappel klinkt ook erg lekker trouwens

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:49

Is het een idee een apart brandnetel topic te openen?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:51

Nou ja het werkt wel, ik heb nu al geen trek meer _O-

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:55

Niobe schreef:

:')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 17:56

:+ _O-

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:08

Zelfs hier redden we het niet met 50 euro per maand met zijn tweeën. Terwijl vlees, groentes en aardappelen uit eigen tuin/land komen :+ en toetjes maak ik zelf van rauwe melk van onze koeien.

Hier vanochtend ontbeten met wentelteefjes en banaan. Lunch havermout met honing en appel. Tussendoortje een plak kruidcake en avondeten simpel avg'tje en zelfgemaakte karamelvla.

Mijn kcalbehoefte ligt dankzij mijn werk best hoog. Dat is echt mijn geluk.

Morgenochtend rondje hardlopen tussen de werkzaamheden door. Doe 21 december mee met de natte neuzentrail

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:11

Niobe schreef:

Graag gedaan :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 18:12

Hier wordt het zoete aardappel en pastinaak uit de oven (thnx voor de inspiratie daiyho) en kip gehakt balletjes.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:19

Ik lees voornamelijk stil mee, maar de mensen die nooit hebben ervaren hoe je hoofd constant kan zeuren om voedsel, onderschatten de grootste uitdaging in het hele afval process.
Mensen die te zwaar zijn weten allemaal dat minder calorieën binnen krijgen dan je verbrandt ervoor zorgt dat je afvalt, dat is het probleem niet...

Ik val hier een beetje buiten de boot, maar ik wens iedereen in het topic veel succes in hun eigen strijd.
Mijn tip is om niet 'op dieet' te gaan, maar je voeding op zo'n manier in te richten dat het vol te houden is en niet als een straf voelt.
Laatst bijgewerkt door Saga op 31-10-25 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:25

EmptyWords schreef:
Hier wordt het zoete aardappel en pastinaak uit de oven (thnx voor de inspiratie daiyho) en kip gehakt balletjes.

Pastinaak eet ik echt nooit. Wel een goede groente. Hoe maak je dat in de oven klaar? Gewoon als zoete aardappel? Die kook ik eerst even kort, dan in plakjes snijden, beetje olijfolie er op, kruiden en de oven in.
En eet smakelijk!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 18:39

Ik heb gewoon alles rauw in de oven geflikkerd.

In de winkel hadden ze zakjes kant en klare pastinaak met kruiden. Beetje olijfolie erbij en klaar :+

PLUS Oven & Airfryer groenten pastinaak Per Zak 400 g https://share.google/1x7VSJTUmoao7MMah

Aangezien ik vanavond alleen ben vond ik dat wel even handig.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 20:03

Ik heb bepaalde mensen op mute. Dat scheelt soms ook :D