Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ir111 schreef:Dat bedoelde ik ook niet, dat een pgb toereikend zou zijn. Ik bedoel t als bijdrage aan de kosten.
Omdat je zegt 'gaat niet werken ' dacht ik dat je doelt op de situatie van ts. Omdat we daar niks van weten (van financiën en dat hoeft ook helemaal niet) vond ik niet werken een vrij stellige uitspraak.
Imre schreef:Petpa"
[quote="Imre schreef:Ik zou het fijn vinden als hij bijvoorbeeld 2 of 3 dagen in de week thuiszorg zou accepteren. Dus niet helemaal terug naar niks, maar ook niet elke dag.
Je spreekt over hem...
Maar wat zou je moeder hiervan vinden?
Zou zij het niet plezierig vinden om een paar keer per week lekker te douchen enzo?
) en dat ze alles prima zelf kan. Dus de noodzaak van zorg ziet ze niet. Dat soort beslissingen kan je niet bij haar neerleggen.[/quote] Petpa schreef:Ir111 schreef:Ik weet niet hoe je dit zo stellig kunt zeggen? We weten toch niks van de financiële situatie van deze mensen? TS schreef ergens dat de financiële zaken goed lopen meen ik me te herinneren?
Waar ik op duid is als jouw reactie op PGB.
De PGB tarieven zijn niet toereikend voor instellingen als Zorgmies of Saar aan huis.
Dat staat dus helemaal los van de financiële situatie van meneer en mevrouw.