Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorine92 schreef:Soepblik schreef:
Dit dus.maar dat willen mensen over het algemeen niet horen.
Klopt mensen horen liever welk pilletje of medische ingreep ze kunnen nemen om hun hele cyclus te ontregelen vanwege 12 uur vruchtbaarheid per cyclus.
Brainless schreef:Dorine92 schreef:Klopt mensen horen liever welk pilletje of medische ingreep ze kunnen nemen om hun hele cyclus te ontregelen vanwege 12 uur vruchtbaarheid per cyclus.
Maar 12 uur vruchtbaar?
Bloempotje schreef:Ik vind het topic een bijzondere wending aannemen met allemaal bijkomstigheden die niet over de vraag van ts gaan.
Sassy4barrel schreef:Ik ben met 37 voor eerste keer moeder geworden en 2 en half jaar later van de 2e.
Ik ben inmiddels 47 en ik vind het prima te doen.
Ik ben alleenstaand maar ik doe heel veel met de kinderen. De oudste is nu 10 jaar en de jongste 7
We reizen veel en in de zomer zijn we altijd heel actief, we houden zelf
moestuin bij, hebben bijen, zij rijden pony en zijn bijna iedere dag mee naar de paarden
We zijn zomers veel op het water en winters meer hobbyen en binnenspeeltuinen
maar ook bij de diertjes helpen ze winters goed mee.
Ik vind het leven veel leuker met kinderen want ik doe en verzin altijd vanalles om het
voor hun leuk en leerzaam te maken maar ondertussen doe ik daardoor zelf ook veel meer
als toen ik geen kinderen had.
Ik sport nu meer omdat ik als moeder de verantwoordelijkheid voel om goed fit te zijn.
Sporten en gezond eten hoort erbij. Die motivatie is er nu en die had ik vroeger ook wel maar
niet zo sterk.
Ik heb destijds keizersnede gehad maar die was gepland dus had ik de eerste 2 weken extra hulp
van kraamzorg en familie en daarna was het goed te doen. Ook de slapeloze nachten vond ik meevallen.
Deed bewust daarvoor kolven zodat ze goed sliepenEn ik had geluk want ze sliepen al snel de nachten door.
OleJon schreef:Sassy4barrel schreef:Ik ben met 37 voor eerste keer moeder geworden en 2 en half jaar later van de 2e.
Ik ben inmiddels 47 en ik vind het prima te doen.
Ik ben alleenstaand maar ik doe heel veel met de kinderen. De oudste is nu 10 jaar en de jongste 7
We reizen veel en in de zomer zijn we altijd heel actief, we houden zelf
moestuin bij, hebben bijen, zij rijden pony en zijn bijna iedere dag mee naar de paarden
We zijn zomers veel op het water en winters meer hobbyen en binnenspeeltuinen
maar ook bij de diertjes helpen ze winters goed mee.
Ik vind het leven veel leuker met kinderen want ik doe en verzin altijd vanalles om het
voor hun leuk en leerzaam te maken maar ondertussen doe ik daardoor zelf ook veel meer
als toen ik geen kinderen had.
Ik sport nu meer omdat ik als moeder de verantwoordelijkheid voel om goed fit te zijn.
Sporten en gezond eten hoort erbij. Die motivatie is er nu en die had ik vroeger ook wel maar
niet zo sterk.
Ik heb destijds keizersnede gehad maar die was gepland dus had ik de eerste 2 weken extra hulp
van kraamzorg en familie en daarna was het goed te doen. Ook de slapeloze nachten vond ik meevallen.
Deed bewust daarvoor kolven zodat ze goed sliepenEn ik had geluk want ze sliepen al snel de nachten door.
Hoe combineer je dat met het werk?
Cayenne schreef:SassyBarrel: Oprechte vraag: Gaan jouw kinderen niet naar school?
Omdat je het over Squla hebt
LaDonna75 schreef:34 jaar is inderdaad nog niet zó oud. En ook goed om met ons allen te realiseren dat het soms anders loopt dan je bedacht had. Een klein voorbeeld is dat ikzelf op mijn 30e klaar voor een baby was, maar dat om nog steeds onbekende redenen het lang duurde voor ik zwanger werd, en vervolgens kreeg ik keer op keer een miskraam. Na 6 jaar kwam onze dochter uiteindelijk na meerdere IVF-pogingen, en mijn 5e zwangerschap. En ja ik heb veel (professionele) kennis van de cyclus enz enz maar dat biedt dus geen garantie, ook al werd dat hierboven beweerd. En ook goed te realiseren dat 80% van alle stellen binnen een jaar zwanger is. En dat na je 43e IVF niet meer vergoed wordt… dus wachten kan zeker, maar niet eindeloos. Na je 40e dalen je kansen echt aanzienlijk. En daarvoor langzamer.
Miss_Mii21 schreef:LaDonna75 schreef:34 jaar is inderdaad nog niet zó oud. En ook goed om met ons allen te realiseren dat het soms anders loopt dan je bedacht had. Een klein voorbeeld is dat ikzelf op mijn 30e klaar voor een baby was, maar dat om nog steeds onbekende redenen het lang duurde voor ik zwanger werd, en vervolgens kreeg ik keer op keer een miskraam. Na 6 jaar kwam onze dochter uiteindelijk na meerdere IVF-pogingen, en mijn 5e zwangerschap. En ja ik heb veel (professionele) kennis van de cyclus enz enz maar dat biedt dus geen garantie, ook al werd dat hierboven beweerd. En ook goed te realiseren dat 80% van alle stellen binnen een jaar zwanger is. En dat na je 43e IVF niet meer vergoed wordt… dus wachten kan zeker, maar niet eindeloos. Na je 40e dalen je kansen echt aanzienlijk. En daarvoor langzamer.
Ja precies dat is ook een beetje het ding, als het straks niet lukt om wat voor reden en je moet dan een traject in, dan wil je nog wel 'tijd' hebben. En niet te horen krijgen: tja te laat, te oud, had je er maar eerder aan moeten beginnen. Het is gewoon gelopen zoals het gelopen is.
De andere kant van de medaille is dat je natuurlijk wel wat meer levenservaring hebt, wat meer kennis, meer werkervaring en wat ik hier elders ook lees, dat je misschien je ook wat minder druk maakt daardoor. Had altijd voor ogen onder de 30 moeder te willen worden, maar door allerlei factoren is dat 'm niet geworden. Mijn moeder was 31 en vind haar gewoon 'oud', wilde dat zelf niet. Maar het loopt zoals het loopt, heb nu wel x aantal jaren studeren er op zitten en een stabiele baan, eigen huis. De basis is er zeg maar, dat was een paar jaar geleden wel even anders.Dus elk nadeel weer z'n voordeel.
hahahatsjoe schreef:Wat moet je met een kind ? Dan is je leven gelijk over, je vrijheid weg... Stel dat je een huilie krijgt of eentje met ADHD of wat dan ook, dan wordt je leven helemaal een hel. Doe mij maar paarden.
hahahatsjoe schreef:Wat moet je met een kind ? Dan is je leven gelijk over, je vrijheid weg... Stel dat je een huilie krijgt of eentje met ADHD of wat dan ook, dan wordt je leven helemaal een hel. Doe mij maar paarden.