Leeftijd kinderwens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SansaS

Re: Leeftijd kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 04:25

Soms zijn die ingrepen gewoon medisch noodzakelijk. En niet om dat ze anders vruchtbaar zijn. Mijn eierstokken gaan ook echt wel eruit hoor als uit de onderzoeken blijkt ik toch ook groot risico heb op eierstokkanker.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:09

Dorine92 schreef:
Soepblik schreef:

Dit dus. :+ maar dat willen mensen over het algemeen niet horen.

Klopt mensen horen liever welk pilletje of medische ingreep ze kunnen nemen om hun hele cyclus te ontregelen vanwege 12 uur vruchtbaarheid per cyclus.

Ja sommige mensen nemen liever een pilletje met garantie dat ze niet zwanger worden dan dat ze elke dag bezig moeten zijn met de temperatuur in hun vagina en hun cervixslijm :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:02

Dorine92 schreef:
Klopt mensen horen liever welk pilletje of medische ingreep ze kunnen nemen om hun hele cyclus te ontregelen vanwege 12 uur vruchtbaarheid per cyclus.

Maar 12 uur vruchtbaar?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:47

Brainless schreef:
Dorine92 schreef:

Maar 12 uur vruchtbaar?

Eicel is na de eisprong nog 12-24u vruchtbaar.

Sperma leeft wel stuk langer dus ja. En je moet er op zitten wachten om de hele tijd zo druk bezig te zijn met je eisprong :') van alles wat er te beleven valt :=

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 12:32

Ik vind het topic een bijzondere wending aannemen met allemaal bijkomstigheden die niet over de vraag van ts gaan :)) .

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:28

Zelf geen kinderen. Wij zijn bewust kinderloos.
Het leven zonder kinderen is ook leuk :D

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 15:50

Ik ben met 37 voor eerste keer moeder geworden en 2 en half jaar later van de 2e.
Ik ben inmiddels 47 en ik vind het prima te doen.
Ik ben alleenstaand maar ik doe heel veel met de kinderen. De oudste is nu 10 jaar en de jongste 7
We reizen veel en in de zomer zijn we altijd heel actief, we houden zelf
moestuin bij, hebben bijen, zij rijden pony en zijn bijna iedere dag mee naar de paarden
We zijn zomers veel op het water en winters meer hobbyen en binnenspeeltuinen
maar ook bij de diertjes helpen ze winters goed mee.
Ik vind het leven veel leuker met kinderen want ik doe en verzin altijd vanalles om het
voor hun leuk en leerzaam te maken maar ondertussen doe ik daardoor zelf ook veel meer
als toen ik geen kinderen had.
Ik sport nu meer omdat ik als moeder de verantwoordelijkheid voel om goed fit te zijn.
Sporten en gezond eten hoort erbij. Die motivatie is er nu en die had ik vroeger ook wel maar
niet zo sterk.

Ik heb destijds keizersnede gehad maar die was gepland dus had ik de eerste 2 weken extra hulp
van kraamzorg en familie en daarna was het goed te doen. Ook de slapeloze nachten vond ik meevallen.
Deed bewust daarvoor kolven zodat ze goed sliepen :) En ik had geluk want ze sliepen al snel de nachten door.

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 02:39

Bloempotje schreef:
Ik vind het topic een bijzondere wending aannemen met allemaal bijkomstigheden die niet over de vraag van ts gaan :)) .

Misschien komt dat omdat TS zich helemaal stil houdt, of soms antwoordt met een kort “dank je wel” of sneer dat ze echt geen uitleg nodig heeft want “gewoon opleiding gevolgd hoor” :+

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 06:00

Sassy4barrel schreef:
Ik ben met 37 voor eerste keer moeder geworden en 2 en half jaar later van de 2e.
Ik ben alleenstaand maar ik doe heel veel met de kinderen. De oudste is nu 10 jaar en de jongste 7
moestuin bij, hebben bijen, zij rijden pony en zijn bijna iedere dag mee naar de paarden
Ik vind het leven veel leuker met kinderen want ik doe en verzin altijd vanalles om het
voor hun leuk en leerzaam te maken maar ondertussen doe ik daardoor zelf ook veel meer
Ik sport nu meer omdat ik als moeder de verantwoordelijkheid voel om goed fit te zijn.
Sporten en gezond eten hoort erbij. Die motivatie is er nu en die had ik vroeger ook wel maar
niet zo sterk.

Ik heb destijds keizersnede gehad maar die was gepland dus had ik de eerste 2 weken extra hulp
van kraamzorg en familie en daarna was het goed te doen. Ook de slapeloze nachten vond ik meevallen.
Deed bewust daarvoor kolven zodat ze goed sliepen :) En ik had geluk want ze sliepen al snel de nachten door.

Hoe combineer je dat met het werk?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 07:58

OleJon schreef:
Sassy4barrel schreef:
niet zo sterk.

Hoe combineer je dat met het werk?

Ik werk 90% vanuit huis en maar 20 uur per week
Als de kinderen Squla doen op de laptop werk ik en soms zijn ze paar uurtjes bij m’n moeder dan werk ik en de rest haal ik avonds in als ze op bed liggen. M’n werkgever is gelukkig heel makkelijk daar in . Alls m’n werk maar af is maar ik zit wel regelmatig op zondag avond nog laat te werken om het wel af te krijgen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:01

SassyBarrel: Oprechte vraag: Gaan jouw kinderen niet naar school?
Omdat je het over Squla hebt :)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:13

Leeftijd zal niet het probleem zijn. Ken iemand die laatst met 43 nog moeder is geworden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:30

Ik denk ook dat de FOMO een beetje onrealistisch hoog is met 34.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:49

Check! Als ik dit topic mag geloven, ben ik een bejaarde moeder :-). Oudste is 10, jongste is 9 maanden en ik was net 43 toen hij geboren werd. Ja, ik merk zeker wel dat het anders is dan op je 33e, maar zie nu ook voordelen. Ik maak me veel minder druk en de jongste is veel meer “go with the flow”. Zal ook door ervaring en leeftijd komen.

Nu heb ik eigenlijk wel een probleemloze zwangerschap gehad en dat is ook niet vanzelfsprekend als je 42 bent. Ik zou dat ook weer niet adviseren, want de zwangerschap vond ik fysiek wel weer zwaarder dan met 33.

Maar met 34 jaar is het niet alsof je nu moeder moet worden en anders alle kansen verkeken zijn.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:44

Ik zou als ik jou was beginnen met loslaten, want als ik het zo lees ben je vooral heel erg bezig met je tijdlijn van de toekomst en leef je niet in het nu.
Ga eerst eens lekker voor jezelf leven en bewust zijn van waar je nu staat in het leven.
Dingen oplossen die in je familie een rode draad aan trauma zijn.
Als het de bedoeling is dat je kinderen krijgt in dit leven dan komt dat vanzelf zodra je zover bent.
En zo niet, dan niet.
Forceren en haasten, vasthouden aan angst/ controle is zinloos en zonde. :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:17

34 jaar is inderdaad nog niet zó oud. En ook goed om met ons allen te realiseren dat het soms anders loopt dan je bedacht had. Een klein voorbeeld is dat ikzelf op mijn 30e klaar voor een baby was, maar dat om nog steeds onbekende redenen het lang duurde voor ik zwanger werd, en vervolgens kreeg ik keer op keer een miskraam. Na 6 jaar kwam onze dochter uiteindelijk na meerdere IVF-pogingen, en mijn 5e zwangerschap. En ja ik heb veel (professionele) kennis van de cyclus enz enz maar dat biedt dus geen garantie, ook al werd dat hierboven beweerd. En ook goed te realiseren dat 80% van alle stellen binnen een jaar zwanger is. En dat na je 43e IVF niet meer vergoed wordt… dus wachten kan zeker, maar niet eindeloos. Na je 40e dalen je kansen echt aanzienlijk. En daarvoor langzamer.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:05

Cayenne schreef:
SassyBarrel: Oprechte vraag: Gaan jouw kinderen niet naar school?
Omdat je het over Squla hebt :)

jawel maar zaten bijna een half jaar thuis ivm problemen op school (ASS en ADHD)
Op vorige school konden ze daar niet zo goed mee omgaan en speciaal onderwijs was niet
passend dus nu zijn ze naar nieuwe reguliere basisschool maar nog aan het opbouwen.
1 dag in de week maar na de vakantie 2 en dan weer 3 dagen ect.
Dus heb ze een hele tijd thuis gehad en Squla was dan wel even fijn om ze toch op niveau
te houden. Daarnaast heb ik veel geoefend met ze qua lezen en schrijven, musea bezoeken,
themas uitwerken, samen moestuin, imkeren ect, maar gaat best veel tijd in zitten dus was
even lastig te combineren met werk en gelukkig kon ik avonds veel inhalen.Moet ik wel
zeggen dat ik veel geluk heb met mn werkgever en ook extra dagen zorgverlof heb gehad enzo

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:58

Ik merk vooral, los van mijn eigen leeftijd, dat de leeftijd van mijn ouders ook wel erg fijn is. Ik ben op 30 moeder geworden en mijn 3e kindje toen ik 35 was. Qua leeftijd bij mezelf heb ik geen verschil gemerkt, alle drie prima verlopen.

Maar mijn gezin heeft heel veel aan de rol van beide oma's. Ze zijn er veel, vangen veel op en daardoor kan ik blijven werken want mijn man werkt 7 dagen en kan helaas niet altijd bijspringen.

Ik realiseer me dus heel goed dat ik dankbaar mag zijn voor hun rol en daardoor ook bijdragen aan mijn goede balans in moederschap en zelfstandigheid. En ja, alles valt of staat met gezondheid maar ik heb me dat eigenlijk onvoldoende gerealiseerd.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 05:57

We zijn een koppel geworden op 31 jaar en rond 33 begon de klok te tikken.
Helaas tikte mijn lichaam niet mee, we zijn 3 jaar "bezig" geweest om zwanger te worden. Het werd een traject met oa een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ICSI, zwangerschapsvergiftiging, ...
Ik ben een week na mijn 37ste verjaardag bevallen. Maar hoe graag ik een tweede kindje zou willen, mijn lichaam gaat dit niet nog een keer aankunnen

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 08:27

LaDonna75 schreef:
34 jaar is inderdaad nog niet zó oud. En ook goed om met ons allen te realiseren dat het soms anders loopt dan je bedacht had. Een klein voorbeeld is dat ikzelf op mijn 30e klaar voor een baby was, maar dat om nog steeds onbekende redenen het lang duurde voor ik zwanger werd, en vervolgens kreeg ik keer op keer een miskraam. Na 6 jaar kwam onze dochter uiteindelijk na meerdere IVF-pogingen, en mijn 5e zwangerschap. En ja ik heb veel (professionele) kennis van de cyclus enz enz maar dat biedt dus geen garantie, ook al werd dat hierboven beweerd. En ook goed te realiseren dat 80% van alle stellen binnen een jaar zwanger is. En dat na je 43e IVF niet meer vergoed wordt… dus wachten kan zeker, maar niet eindeloos. Na je 40e dalen je kansen echt aanzienlijk. En daarvoor langzamer.

Ja precies dat is ook een beetje het ding, als het straks niet lukt om wat voor reden en je moet dan een traject in, dan wil je nog wel 'tijd' hebben. En niet te horen krijgen: tja te laat, te oud, had je er maar eerder aan moeten beginnen. Het is gewoon gelopen zoals het gelopen is.

De andere kant van de medaille is dat je natuurlijk wel wat meer levenservaring hebt, wat meer kennis, meer werkervaring en wat ik hier elders ook lees, dat je misschien je ook wat minder druk maakt daardoor. Had altijd voor ogen onder de 30 moeder te willen worden, maar door allerlei factoren is dat 'm niet geworden. Mijn moeder was 31 en vind haar gewoon 'oud', wilde dat zelf niet. Maar het loopt zoals het loopt, heb nu wel x aantal jaren studeren er op zitten en een stabiele baan, eigen huis. De basis is er zeg maar, dat was een paar jaar geleden wel even anders. :) Dus elk nadeel weer z'n voordeel.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:19

Miss_Mii21 schreef:
LaDonna75 schreef:

Ja precies dat is ook een beetje het ding, als het straks niet lukt om wat voor reden en je moet dan een traject in, dan wil je nog wel 'tijd' hebben. En niet te horen krijgen: tja te laat, te oud, had je er maar eerder aan moeten beginnen. Het is gewoon gelopen zoals het gelopen is.

De andere kant van de medaille is dat je natuurlijk wel wat meer levenservaring hebt, wat meer kennis, meer werkervaring en wat ik hier elders ook lees, dat je misschien je ook wat minder druk maakt daardoor. Had altijd voor ogen onder de 30 moeder te willen worden, maar door allerlei factoren is dat 'm niet geworden. Mijn moeder was 31 en vind haar gewoon 'oud', wilde dat zelf niet. Maar het loopt zoals het loopt, heb nu wel x aantal jaren studeren er op zitten en een stabiele baan, eigen huis. De basis is er zeg maar, dat was een paar jaar geleden wel even anders. :) Dus elk nadeel weer z'n voordeel.

Hoe sta je er tegenover samen te gaan wonen?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:40

Wat moet je met een kind ? Dan is je leven gelijk over, je vrijheid weg... Stel dat je een huilie krijgt of eentje met ADHD of wat dan ook, dan wordt je leven helemaal een hel. Doe mij maar paarden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:45

hahahatsjoe schreef:
Wat moet je met een kind ? Dan is je leven gelijk over, je vrijheid weg... Stel dat je een huilie krijgt of eentje met ADHD of wat dan ook, dan wordt je leven helemaal een hel. Doe mij maar paarden.

??
Een huilbaby is niet leuk nee, dat klopt. Gelukkig blijven ze geen baby.
Maar met adhd je leven over?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:56

Ik heb zelf geen kinderen maar ken wel een succesverhaal van 2 mensen die samen een kind hebben. Ze wilden allebei graag "ouder" worden en hadden wel een vriendschappelijke relatie (waarbij de een wel en de ander niet verliefd was) maar wilden niet een gezamenlijk gezin. Ze hebben dus co-ouderschap en allebei een nieuwe relatie. Het gaat al jaren goed. De man was op het moment dat hij vader werd eind 40.

Ik ken nog een ander succesverhaal van een stel waarbij het biologisch niet mogelijk was om kinderen te krijgen, die hebben een tweeling geadopteerd. Gaat helemaal goed.

Hoe goed je de basisvoorwaarden ook voor elkaar lijkt te hebben, leven betekent per definitie verandering (zo niet kan je wel in je graf gaan liggen) en flexibiliteit, je aanpassen aan de veranderingen, is belangrijker dan controle willen hebben en houden.

Kortom, er zijn zowel "voors als tegens" en niet echt een eenduidig advies te geven. Ja, na de overgang wordt het wel een stuk lastiger om zwanger te worden, dus wat eerder beginnen met oefenen is wel aan te raden. ;)

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:13

hahahatsjoe schreef:

En dan in je onderschrift doeslief hebben staan :')
Beetje hypocriet hoor. Ik ben iemand met laat gediagnosteerde autisme en ADHD en dat is zeker niet leuk om een kind te hebben die daar aanzienlijk mee struggelt. Maar met goede hulp komt dat goed.