Knuffeldier schreef:Wat mij jaren heeft gekost om uit te vogelen, is dat ik geen 'stayer' ben, ik werk geen dagen achter elkaar in hetzelfde tempo (een standaard 9-5 baan zou lastig voor me zijn). Ik werk de ene dag keihard en verzet meer werk dan anderen voor mogelijk houden, maar de dag(en) erna heb ik een soort van kater, en kan ik beter wat anders gaan doen (naar buiten).
Ik zeg vaak dat ik 2 standen heb: ik doe 40 uur werk in 4 uur of doe 40 uur over iets wat ook in 4 uur had gekund. Ik heb geen tussenweg. Maar ik weet niet goed of dat HB is. Ik vermoed ook bij mij wel wat overlap (zoals in het plaatje, wat inderdaad eerder in het topic ook gedeeld is).
Gisteren 10-minuten gesprek gehad op school, daar kwam ook een mogelijk herkenbaar (voor mij wel tenminste) fenomeen ter sprake: mijn zoon had plots een lagere citoscore voor begrijpend lezen. Raar, want hij leest alles wat los en vast zit in verschillende talen en kan er daarna zeer geanimeerd over praten. De juf vertelde dat ze
zijn 'foute' antwoorden met hem had doorgenomen en dat hij heel goed kon beredeneren waarom hij een bepaald antwoord gekozen had. Alleen had hij zich daarbij niet alleen beperkt tot de voorliggende tekst, maar ook zijn eigen kennis. Standaardtoetsen kunnen echt heel lastig zijn als je hoofd anders werkt. En iets makkelijks moeilijk denken kan ik ook heel goed.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 03-07-25 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt