Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:55

Kunnen jullie niet tussendoor 'even' langs rijden met die familie?
Overigens heb ik mijn broer trouwens gewoon gebeld met het nieuws. Mannen zijn daar toch anders in, dus ik vond dat wel kunnen hahah

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Wat fijn dat er weer goede NIPT uitslagen en echo's zijn! *\o/*
Zijn er hier mensen die bewust niet voor de 13 & 20 weken echo kiezen?

Kinderwagens vind ik ook echt niet normaal wat ze daarvoor durven te vragen. Hier nemen we eigenlijk bijna alle spullen van mijn zus(sen) over. Op het moment dat die van ons er is, is die van haar er als het goed is allemaal al wel uitgegroeid. Verder zal ik ook grotendeels op MP en Vinted zoeken voor spullen. Ben eigenlijk van plan om niet al teveel te kopen tot de kleine er is. Speentjes e.d. wil ik ook niet teveel kopen. Ik zie bij mijn zus dat die kleine ze helemaal niet wil, dus eerst maar checken of die van ons dat wel wil.

Zo leuk lovelys dat je schoonmoeder daar goed in is! Mijn moeder ook daar zit ik regelmatig mee aan de naaimachine. Haken vind ik ook rustgevend (als het lukt :+ )

Lastig hoor Kelly... Snap dat je je zorgen maakt met zoveel pijn. Toch fijn dat er verder niet een reden lijkt te zijn waar je je zorgen om moet maken. Hopelijk kom je de misselijkheid een beetje door en doet de cranio je veel goeds! Heb er alle vertrouwen in dat je in het moederschap gaat groeien. :j

Pittig Pineapple... Hier besloten het de ouders toch al te vertellen voor de eerste zwangerschap omdat ik de vorige keer ook voor de 1ste echo op de SEH lag. Vond het toen toch fijn dat ik niet iedereen nog moest vertellen wat er aan de hand was.
Als een kaartje iets is wat jullie vaker doen, dan is dat zeker leuk! Blijft iets van jullie dan toch? Hier ook m'n zus via facetime verteld uiteindelijk... Familieweekend duurde iets te lang en de rest al wel gezien/verteld dus vond dat ik het ook niet langer uit kon stellen. Denk dat het wel een hele mooie film is om de rest van je leven terug te blijven kijken.

v.w.b. haar verjaardag... Ligt er naar mijn mening aan wat de verhouding tot die persoon is eigenlijk. Wij hebben het wel tegen vrienden verteld omdat we de week erop een bruiloft hadden waar men er echt vanuit zou gaan dat ik zou gaan drinken. Dat vonden we niet chique om op de bruiloft te vertellen. Een verjaardag... tja ik hecht sowieso niet echt veel waarde aan mijn eigen verjaardag, dus zou het juist heel erg leuk vinden als iemand het mij zou vertellen op mijn verjaardag. Denk dat je dat zelf het beste kunt inschatten.
En anders daarna ook nog genoeg tijd om te vertellen dat je toch niet samen kunt gaan paardrijden en graag iets anders organiseert voor haar verjaardag, toch?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Mijn moeder weet het al vanaf dat ik het weet zo ongeveer en de rest nog niet _O-

Maar die kan haar mond wel houden.

Ik ben bang voor de verjaardag die wij over 2 weken hebben, dat het op gaat vallen met eten. Besloten het te zeggen als iemand het er in eens gooit "ben je zwanger - ja" en door _O-

Snap ook heel goed dat je er bewust voor kiest om het niet zo te doen.
Met de tijdsdruk vind ik je ideeën wel passend.
En wat hier boven genoemd wordt, mannen maakt het over het algemeen niet zo veel uit. Denk vooral dat we onszelf drukker maken dan nodig is.

En fijn om te horen dat het bij jullie uiteindelijk goed is gekomen :D

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

Dispar_Vulgo schreef:
Kunnen jullie niet tussendoor 'even' langs rijden met die familie?
Overigens heb ik mijn broer trouwens gewoon gebeld met het nieuws. Mannen zijn daar toch anders in, dus ik vond dat wel kunnen hahah

Niet op die termijn, de kleine meneer moet uiteraard ook gewoon naar bed. Handig joh, kinderen :+

Het is de verjaardag van de dochter van mijn zus (ze wordt 10), en de mensen die komen zijn alleen onze directe familie. Mijn "gezin" van vroeger als het ware. Enige bij wie we dan nog langs zouden moeten is mijn schoonmoeder.

Even over nadenken nog. Heb gelukkig nog 2 weken. Vorige keer viel het mega op en hebben we het maar gewoon gezegd tegen iedereen..omdat ik toen al vanaf week 7 zware HG had en dus iedereen mee kreeg dat ik aan het overgeven was, je houdt een buikgriepje maar zo lang vol. En iedereen weet nu dat ik met een griep nog niet misschien naar mijn moeder zou gaan, dus dan valt het extra op.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

Wow wat veel posts erbij ineens! :D

Dat gevoel dat je niet veel hebt met baby´s vind ik heel herkenbaar Kelly. :j Ik ben inmiddels tante van 6 meiden en 2 jongens, dus kids genoeg, maar de pasgeboren baby fase trekt mij niet heel erg. Dat moet hopelijk veranderen als dit kind er is. :') Maar moet dan wel denken aan mijn eigen moeder. 5 kinderen gekregen en kreeg vaak de opmerking dat ze vast wel op een kinderopvang wilde werken (thuisblijfmoeder), maar mam gaf altijd aan alleen haar eigen kinderen leuk te vinden. :+
Wat rot dat je je zo slecht voelt. Hopelijk draait dat bij als je wat verder in je zwangerschap bent.

PineApple; mooie manier om het bekend te maken. 100%. Soms kun je ook gewoon niet iedereen aflopen, maar dit met je moeder te kunnen delen is wel heel speciaal. Vind via een app ook niet onpersoonlijk, helemaal niet als je er een leuk filmpje van maakt.

Mijn kant van de familie is gewoon heel groot, dus daar hebben we het alleen persoonlijk tegen mijn vader verteld. Een zus en broer gebeld, maar de rest kreeg gewoon een poll geserveerd op Whatsapp met de vraag of de echo van de hond was of van mij. :+

Dispas_Vulgo: Die Easywalker had ik ook gezien ja haha. Die ga ik toch maar is uitvoerig bekijken. :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:48

Ik reageer vanavond even wat uitgebreider op iedereen.

Wij hadden voor familie dit kaartje pineapple:
Afbeelding

Hier vanmorgen goede uitslag van de Nipt! *\o/*
Binnen een week dus, had vrijdag geprikt.

PineApple

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

Fijn Marije! Gefeliciteerd met de goede uitslag!
En wat een leuk kaartje

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:37

Hier net een goede 13 weken echo gehad. :) Was wel echt fijn. Werd de tijd genomen, alles uitgelegd en laten zien. Denk dat we bijna een uur binnen zijn geweest.

Gefeliciteerd met de goede NIPT uitslag Marije!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:53

Fijn Niniane! Mooi om te zien he?
Ik ben echt de uren aan het aftellen naar 13 maart :Y) kan echt niet wachten om een hartje te zien kloppen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:20

Pineapple 13 maart duurt nog wel even :P Snap dat je niet kan wachten! Ik ook niet. Volgende week eindelijk die eerste echo

Niniane fijn dat de echo goed was! Ook wel goed dat ze even lekker de tijd nemen. Echo van jezelf of de hond :+ Dat vind ik wel erg grappig _O-

Marije super dat de nipt goed was! En wat een leuk kaartje

Qua vertellen, ik heb het bij mijn eerste verteld op de familiedag. Was toch iedereen aanwezig. Ik denk dat ik met de tweede gewoon even een appje stuur
Heb vandaag mijn dochter een trui aangedaan met ‘grote zus’. Dus mijn ouders en broer weten het nu. Mijn schoonouders wisten het al.
Pff woensdag eindelijk de eerste echo. Kan niet wachten

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Hahaha hoe kom ik nou bij 13 maart? :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Ik vind ook alleen mijn eigen dochter leuk :+ Kinderen van andere mensen heb ik niks mee en hoop ook altijd dat ze niet bij me komen. :') :')
En ook de baby fase vind ik persoonlijk weinig aan, tuurlijk ben je gek om dat mini mensje maar het echte plezier begint voor mij toch wel pas als er wat beweging en actie in komt.
Onze dochter wordt in oktober 3 en ik vind het echt onwijs leuk dat ik al hele gesprekken met haar kan voeren en dat ze je ook goed begrijpt.

Veel mooie vooruitzichten voor echo’s zie ik, en ook mooie echo’s al gehad!

Wij hebben ook veel dingen 2de hands gekocht. Soms even goed zoeken maar zeker mogelijk. Nu voor een 2de uiteraard makkelijker omdat we veel nog hebben.
Wij hadden via marktplaats een complete set, ledikantje, kledingkast en commode voor €125,- gekocht, moest wel even een likje verf maar de commode en ledikantje is nu nog in gebruik. Dochter vertikt het in haar nieuwe grote bed te slapen O:)
Voordat ik wel dingen evt nog ga kopen wacht ik tot de geslachtsecho.
Een nieuwe/andere kinderwagen willen we sowieso. Nog even uitzoeken welke compact is.
We hebben een grote auto, Audi A4, maar onze honden delen de kofferbak dus met vakantie bv moet de bagage in de dakkoffer/achter en tussen de stoelen.

Uiteindelijk kan je het zo duur maken als je wilt, ik koop ook veel kleding via Vinted. Zeker in die kleine maatjes kan je gewoon nog (nagenoeg) nieuw spul kopen voor een fractie van wat je in een winkel betaald.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:01

PineApple schreef:
Niet op die termijn, de kleine meneer moet uiteraard ook gewoon naar bed. Handig joh, kinderen :+

Het is de verjaardag van de dochter van mijn zus (ze wordt 10), en de mensen die komen zijn alleen onze directe familie. Mijn "gezin" van vroeger als het ware. Enige bij wie we dan nog langs zouden moeten is mijn schoonmoeder.

Even over nadenken nog. Heb gelukkig nog 2 weken. Vorige keer viel het mega op en hebben we het maar gewoon gezegd tegen iedereen..omdat ik toen al vanaf week 7 zware HG had en dus iedereen mee kreeg dat ik aan het overgeven was, je houdt een buikgriepje maar zo lang vol. En iedereen weet nu dat ik met een griep nog niet misschien naar mijn moeder zou gaan, dus dan valt het extra op.

Ja herkenbaar hoor! En dan ook nog volle agenda van de anderen.
Bij de 1e keer was het bij ons ook al ‘gedoe’ om het iedereen (schoonouders en zwager + aanhang) op tijd te vertellen. Dus deze keer hebben we besloten ons er niet meer zo druk over te maken. Dan horen ze het maar later, als ze niet eens tijd kunnen vrijmaken voor een kopje koffie

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:03

Niniane schreef:
Dispas_Vulgo: Die Easywalker had ik ook gezien ja haha. Die ga ik toch maar is uitvoerig bekijken. :')

Ik zag er ook al best veel van op marktplaats staan. Zelfs ongebruikte of die maar paar keer zijn gebruikt. Dus dat is misschien ook het overwegen waard!

Wat fijn alle goede echo’s en NIPT uitslagen hier! Hele geruststelling altijd *\o/*
Wij mogen a.s. maandag voor de 13 weken echo