Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
thequeensmum schreef:Een naaste van mij heeft veel gehad aan EMDR.
En wat heb je te verliezen? Werkt het niet dan werkt het niet, jammer, werkt het wel dan zou dat toch fantastisch zijn?
Brainless schreef:thequeensmum schreef:Een naaste van mij heeft veel gehad aan EMDR.
En wat heb je te verliezen? Werkt het niet dan werkt het niet, jammer, werkt het wel dan zou dat toch fantastisch zijn?
Het is niet standaard van baat het niet dan schaadt het niet.
Ik heb er ernstige paniekaanvallen aan overgehouden en ik ben niet de enige die er toen veel slechter van is geworden.
GDG schreef:YvonneV schreef:Mijn dochter heeft EMDR gehad omdat ze erg lang in het verdriet om de dood van onze pony bleef hangen. Daarna voelde het zoals ze zelf zo mooi omschreef als een hartje ipv een vierkantje met nog maar 1 scherp randje.
Wat een prachtige beeldspraak zeg.
Suzanne F. schreef:Iedere situatie is anders. Je kan ook therapie krijgen voor een enorm verlies op een andere manier. Dus verloren liefde, verloren leven (je dromen en je wereld ergens omheen bouwen en dat zien instorten/verdwijnen zonder dat je er iets aan kan doen). Gevoelens van onmacht zijn vaak de ergste omdat je geen invloed kan uitoefenen om de situatie te veranderen.
Rouw kan op vele manieren, hoeft niet alleen de dood te zijn. Verlies en rouw is heel breed.