Ruggenwervel op 2 plaatsen gebroken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 13:41

DuoPenotti schreef:
Hou je van luisterboeken.

Sommige hebben tijdelijk een gratis aanbieding.
Storytel - luisterboeken en eBooks voor iedereen https://share.google/V9JFc7lbPyohnaEg1

Dan kom je misschien je tijd wat fijner door?

Of met E-books.

Wat leuk, dank je wel voor de tip

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:44

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Blijf netjes naar elkaar en inhoudelijk op de discussie reageren.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 02-07-25 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:11

OleJon schreef:
MyWishMax schreef:
Klinkt als iets moois trouwens, Rauka!

Olejon; heb je nog iets wat je kan doen als afleiding? Dat is ook moeilijk he? Als je het liefste ligt vanwege de pijn. Alles wat normaal leuk kan zijn word je ook gewoon zat. Kan je ook liggen op een tuinbed in de schaduw? Hiewel dat wel heel heet is nu :')

Ben nog veel series aan het kijken.
En ik wil veel liggen, maar daar kan ik niet steeds aan toe geven. Zit ook lekker buiten. En dan na een kwartier weer een rondje lopen.
Heb een vast rondje door het dorp wat ik nu dagelijks loop.

Dat is iets in ieder geval! Jammer dat de arts nog niks over fysio gezegd heeft. Zal vast een reden voor zijn, maar is wel fijn als ze zeggen bijvoorbeeld: Ja als dit en dat goed is gaan we daarmee beginnen zodat je goed gaat belasten.
Mijn moeder had er veel aan, sowieso vanwege compensatie als gewoon rug weer sterker maken en correct gebruiken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:15

OleJon schreef:
Tazzey schreef:
Ik begrijp je frustratie maar tien weken is echt niets bij dit letsel. :(:)
Ik hoop dat je je snel beter zal gaan voelen.

Lief van je.
En dat snap ik echt. Maar de pijn zou toch tenminste af moeten nemen.
En juist niet erger moeten worden?

Ik heb die periodes ook hoor, dat de pijn echt flink toeneemt. Mijn arts vertelde mij dat dat komt omdat je je lichaam op een andere manier gaat belasten. Ik merk ook dat als ik met mijn personal trainer en fysio flink aan de bak ga dat dat wel weer beter gaat.

oji

Re: Ruggenwervel op 2 plaatsen gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:36

Ik had toen ik mijn rug gebroken had een rondje van 2,5 km en dat heb ik opgebouwd naar 4 x per dag lopen. Ik liep dus na 3 weken dagelijks 10 km en het gaf ook een ritme en structuur aan de dag. Toen het korset dus eenmaal af mocht (ik heb operatie + korset gehad) had ik op zich dus een prima conditie waardoor ik ook het paardrijden weer redelijk snel kon opbouwen. Ik was een dag voor kerst van mijn paard gevallen, op oudjaarsdag geopereerd. Eind maart maakte ik weer mijn eerste stapritje (een moment om nooit te vergeten!!!) en met pasen was ik weer volop aan het trainen. Je conditie goed krijgen/houden helpt enorm bij het herstel, maar uiteraard nooit door grenzen of pijn heen gaan hoor! Alles in overleg met de orthopeed wat verstandig is en wat haalbaar is. Mijn orthopeed was een groot voorstander van veel lopen, maar legde wel de grens bij die 10 km per dag tijdens het herstel.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 15:32

Ik blijf verbaasd over Germie en haar werkelijk meest domme ideeën. De adviezen welke ik zeer regelmatig in dit soort topics voorbij zie komen is waanzinnig (slecht dus)
Deze dame heeft nog nooit echte pijn gekend, want zelfs met een sloot pijnstillers zijn sommige pijnen en zeker zenuwpijnen echt niet af te remmen.
En als je ergens pijn hebt, betekend het dus dat er iets beschadigd is, dan ga je die waarschuwing niet aan de kant vegen en er maar doorheen want je maakt dan alleen nog maar meer kapot.

TS, ik denk dat je pas 10 weken onderweg bent en dat je echt een beetje geduld moet bewaren, al snap ik je frustratie maar al te goed!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 15:42

ivy_power89 schreef:
Ik blijf verbaasd over Germie en haar werkelijk meest domme ideeën. De adviezen welke ik zeer regelmatig in dit soort topics voorbij zie komen is waanzinnig (slecht dus)
Deze dame heeft nog nooit echte pijn gekend, want zelfs met een sloot pijnstillers zijn sommige pijnen en zeker zenuwpijnen echt niet af te remmen.
En als je ergens pijn hebt, betekend het dus dat er iets beschadigd is, dan ga je die waarschuwing niet aan de kant vegen en er maar doorheen want je maakt dan alleen nog maar meer kapot.

TS, ik denk dat je pas 10 weken onderweg bent en dat je echt een beetje geduld moet bewaren, al snap ik je frustratie maar al te goed!

Wie is Germie nu echt, door alle commotie rond haar/zijn reacties in topics nieuwsgierig geworden. Profiel geeft een inkijkje en ik vind het heel bijzonder:

ManLeeftijd:25Beroep:Ik heb altijd gelijk. :D Maar ben niet eigenwijs. Oh ja, wetenschappelijk opgeleid. WK-deelnemer.Interesses:Veel, maar veel ook niet. Verder ook al 42 jaar in de paarden(hoe dan als je 25 bent). En nog veel meer........ Geen idee hoe ik op zo'n Bokker moet reageren?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 15:59

CharleyT schreef:
ivy_power89 schreef:

Wie is Germie nu echt, door alle commotie rond haar/zijn reacties in topics nieuwsgierig geworden. Profiel geeft een inkijkje en ik vind het heel bijzonder:

ManLeeftijd:25Beroep:Ik heb altijd gelijk. :D Maar ben niet eigenwijs. Oh ja, wetenschappelijk opgeleid. WK-deelnemer.Interesses:Veel, maar veel ook niet. Verder ook al 42 jaar in de paarden(hoe dan als je 25 bent). En nog veel meer........ Geen idee hoe ik op zo'n Bokker moet reageren?

Gewoon niet. Jullie geven deze persoon een veel te groot podium.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:00

mce schreef:
Rauka schreef:
Ik kan je de hand schudden... dit soort letsels zijn enorm langdurig ondervind ik nu zelf ook.

Ik heb online vrijwilligerswerk gevonden waar ik heerlijk mijn ei in kwijt kan, verveelde me behoorlijk en miste zingeving. Ik voel me nu veel minder gehandicapt en nutteloos en een pijnlijke dag met veel liggen is ineens een fijne dag want ik heb veel vrijwilligerswerk kunnen doen.

Sterkte...!

kun je aangeven waar je dat vrijwilligerswerk gevonden hebt?? Alvast dank

Dit ga je niet geloven; op bokt! Nav dit topic [LZP] Help! Mijn balkon wordt bezet door een wesp!
Heb ik mezelf aangemeld bij de wespenstichting en nu zit ik online op de helpdesk. Geeft me enorm veel voldoening (alleen al om uberhaupt iets te kunnen doen..) . Hele leuke gesprekken en zo kan ik toch mijn bijdrage leveren om de wereld een beetje beter te maken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:11

Dat is dan weer waar bokt op zijn best voor is en het mooie aan bokt!

Super blij voor jou rauka maar ook voor de wespjes!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:22

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Blijf netjes naar elkaar en inhoudelijk op de discussie reageren.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 02-07-25 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:28

Ik heb niet eerder gereageerd maar ik heb dankzij osteoporose al meerdere rugwervels gebroken gehad. Ga alsjeblieft niet door de pijn heen. Je wilt niet in een rolstoel terecht komen.

Ik had al chronische rugpijn maar de pijn bij een breuk werkt, gelukkig tijdelijk, verlammend.

Ken je bookchoice? 8 boeken per maand voor weinig geld. Je kan ze zowel als luisterboek of e-book downloaden. Ik vind het ideaal en het helpt je de dag door.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:14

Oh en bookchoice heeft regelmatig acties en codes waardoor het zelfs gratis is!

Edit: mensen, ik snap de frustraties. Maar niet op de persoon alsjeblieft, dan krijgen we er gezeur mee en wordt het topic nog meer verpest, terwijl de meeste OleJon toch gewoon willen helpen en steunen. Reageren op elkaar kan gewoon, maar niet verder alsjeblieft?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:40

Rauka, dank je wel, waartoe een wespje al niet kan leiden

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:40

Hoe makkelijk het ook is moeten we dat inderdaad maar niet doen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 21:01

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om persoonlijke aanvallen achterwege te laten, dat is niet nodig en voegt ook niks toe aan het topic. Mochten er berichten geplaatst worden die volgens jou tegen de regels zijn, dan kun je die melden bij het team door middel van een tem. Alvast bedankt :j

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 10:55

fokfanaat schreef:
lijkt me heel verstandig om de medische adviezen vooral te volgen, zijn er niet voor niets! veel sterkte en succes!

Dank je wel

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 11:01

Ik heb die periodes ook hoor, dat de pijn echt flink toeneemt. Mijn arts vertelde mij dat dat komt omdat je je lichaam op een andere manier gaat belasten. Ik merk ook dat als ik met mijn personal trainer en fysio flink aan de bak ga dat dat wel weer beter gaat.[/quote]

Ah oke,
Vannacht ook veel pijn gehad, terwijl ik snachts eigenlijk nooit pijn heb en nu is het ook weer hopeloos.
Heb zonet de afdeling Neurochirugie gebeld. En mijn behandeld arts zal mij vandaag terug Bellen.
Ik wil toch even met haar overleggen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 11:05

oji schreef:
Ik had toen ik mijn rug gebroken had een rondje van 2,5 km en dat heb ik opgebouwd naar 4 x per dag lopen. Ik liep dus na 3 weken dagelijks 10 km en het gaf ook een ritme en structuur aan de dag. Toen het korset dus eenmaal af mocht (ik heb operatie + korset gehad) had ik op zich dus een prima conditie waardoor ik ook het paardrijden weer redelijk snel kon opbouwen. Ik was een dag voor kerst van mijn paard gevallen, op oudjaarsdag geopereerd. Eind maart maakte ik weer mijn eerste stapritje (een moment om nooit te vergeten!!!) en met pasen was ik weer volop aan het trainen. Je conditie goed krijgen/houden helpt enorm bij het herstel, maar uiteraard nooit door grenzen of pijn heen gaan hoor! Alles in overleg met de orthopeed wat verstandig is en wat haalbaar is. Mijn orthopeed was een groot voorstander van veel lopen, maar legde wel de grens bij die 10 km per dag tijdens het herstel.

Goed idee, mijn rondje is 3 km
En wil dat ook graag uitbreiden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:11

Verstandig dat je gebeld hebt! Vooral als de pijn erger wordt en nu ook s nachts. Hopelijk kunnen ze je helpen!

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:51

Verstandig dat je hebt gebeld.
Ik had nl vorig jaar ook ineens meer pijn terwijl het daarvoor beter leek en ik had toen een nieuwe breuk, ik hoop voor jou dat dat het niet is maar dat kunnen ze snel genoeg zien op een foto. Het is in elk geval altijd goed om zulke dingen te melden en niet te wachten tot je volgende afspraak. Sterkte verder en ik duim dat alles gewoon is zoals het was bij jou

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 17:27

Betreft de pijn heeft ze er niet zoveel van gemaakt. Het leek haar onwaarschijnlijk dat er een nieuwe breuk of iets anders was.
Aangezien ik niet was gevallen of zo.
Maar voor mijn geruststelling kan ik Donderdag toch komen voor een extra foto..

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 17:28

MyWishMax schreef:
Verstandig dat je gebeld hebt! Vooral als de pijn erger wordt en nu ook s nachts. Hopelijk kunnen ze je helpen!

Hoop ik ook :j

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 17:31

Lizenlotte schreef:
Verstandig dat je hebt gebeld.
Ik had nl vorig jaar ook ineens meer pijn terwijl het daarvoor beter leek en ik had toen een nieuwe breuk, ik hoop voor jou dat dat het niet is maar dat kunnen ze snel genoeg zien op een foto. Het is in elk geval altijd goed om zulke dingen te melden en niet te wachten tot je volgende afspraak. Sterkte verder en ik duim dat alles gewoon is zoals het was bij jou

Dank je wel.
Daarom beter een foto teveel, dan achteraf. Had ik het toch maar gedaan.

Bij de hoeveelste week Had jij een nieuwe breuk?
Was je vooraf geopereerd?

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:45

Ik was ook niet gevallen en heb toch 3 keer een nieuwe breuk gehad. Dat zegt dus niets..
Mijn eerste nieuwe breuk was in de 6e week, de 2e in de 10e week en de 3e in de 16e week.
Ik ben niet geopereerd. Had wel gemoeten maar helaas, verkeerd ingeschat. Vandaar ook dat ik nu nog zoveel last heb en zo lang corset om heb gehad (na 6 maanden pas afgebouwd) ik mocht overigens ook pas met fysio beginnen toen het corset af werd gebouwd, eerder niet.
Laatst bijgewerkt door Lizenlotte op 01-07-25 17:50, in het totaal 2 keer bewerkt