Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:44

Ja jammer he als de echo's ophouden!

Wij zitten nu al op 6 echo's en na de 20 weken echo is t klaar ja helaas.
Alleen nog ligginsecho met 36 weken ofzo.

Zou 3d echo nog wel erg leuk vinden maar vorige zwangerschap werd het bij de 20 weken echo toch wel afgeraden omdat de placenta voor lag. 1 keer raden weer ie nu zit :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:02

Hihi ja dan snap ik het! Mijn placenta ligt gewoon netjes achter dus het leek ons wel leuk. Ik heb dus alleen met 14 weken een termijn echo gehad. Daarna met 17 wk een geslachts echo (pretecho) en de 20 wk en dan straks de 3D.. dus eigenlijk zou ik er überhaupt maar 2 hebben :Y)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:57

Mooie berichten weer allemaal!

Hier ook voor de tweede keer placenta aan de voorkant, maar daar hebben mijn kinderen geen boodschap aan. Schoppen er dwars doorheen :+ Beide vanaf 20 weken heel goed voelbaar, maar volgens de gyn maak ik ook extreem beweeglijke baby's _O-
Nu bij deze wel placenta praevia, dus te dicht op de baarmoedermond. Met 32 weken extra controle om te zien of deze nog voldoende mee omhoog is verschoven met de groei van de buik, anders bij 37 weken geplande keizersnede. Maar de gyn had goede hoop dat het ver genoeg nog zou opschuiven.

Buik heeft nu ook echt een groeispurt, voel me echt enorm. Nu waren er met zwangerschapszwemmen 2 dames net zo ver met véél grotere buiken, dus objectief gezien zal mijn buik meevallen. Maar in vergelijking met de eerste :oo Ben nu ook al bijna 5 kilo aangekomen, ik weet dat dat helemaal niet veel is, maar bij de eerste op 38 weken 6,5 _O-

Babykamer zijn we ook nog niet begonnen. We zijn eerst de badkamer aan het afwerken en dat begint nu wel op te schieten.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:27

Iedereen van harte gefeliciteerd!

Ik kom hier meekletsen. Inmiddels bijna 17 weken zwanger, uitgerekend begin november. Het is mijn eerste zwangerschap, ik heb wel een stiefdochter. De zwangerschap loopt soepel, NIPT is goed, 13 weken echo was goed, geen kwaaltjes (alleen last van druk op mijn blaas met doorzitten in draf :+ Wil eigenlijk nog wat wedstrijden meepakken in het Z tot een maand of 5-6, maar dat gevoel van moeten plassen is vervelend). Optisch gezien kan niemand zien dat ik zwanger ben daar m’n buik nog plat is, maar dat komt vast met een paar weken wel :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:49

Gefeliciteerd!

Ik had ook de planning lang door te rijden, ben nu 25 weken maar het gaat echt niet meer :=

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 16:18

Knap dat jullie zo lang door rijden!

Mijn pony is met pensioen dus wordt sowieso niet meer gereden, maar zou er echt niet meer aan moeten denken nu.
Volleybal nog wel, recreatief en op het gemakje, maar probeer het wel een beetje vol te blijven houden.

Vandaag 20 weken echo gehad en alles was goed met de kleine meid. <3

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:09

Het wisselt natuurlijk erg per persoon, maar ik ken genoeg mensen waarbij het tot ver in de zwangerschap is gelukt dus dat is mijn ambitie. Maar nu ben ik nog plat dus kan nu nog makkelijk praten :P Eerst had ik in potlood nog wedstrijden tot ver in september staan, maar dat lijkt me wat ambitieus. Wel heb ik echt een braaf rijpaard :j Ik heb er nog een nieuwe sport bij om een beetje fit te blijven, padel. Fitness staat wel op een lager pitje, dit doe ik op werk maar ik merk dat de werkdagen met het vroege opstaan nu al genoeg energie kosten. Ik hoop het wel wat verder in het tweede trimester weer op te pakken.

Goed nieuws Ntlie, mooi bericht!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:23

Ja die had ik ook om me heen en ik heb ook een super braaf paard :D

Maar zodra je een buik krijgt en je je kindje de hele dag door voelt schoppen gaat je brein ook anders werken :o Plus ik heb er echt ook de energie niet meer voor :Y)
Maargoed ik hoop voor je dat je het maar lang mag blijven volhouden!

Hier vanavond het ledikant en de commode in elkaar gezet en ik ben helemaal verliefd <3

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:49

Nessie schreef:
Iedereen van harte gefeliciteerd!

Ik kom hier meekletsen. Inmiddels bijna 17 weken zwanger, uitgerekend begin november. Het is mijn eerste zwangerschap, ik heb wel een stiefdochter. De zwangerschap loopt soepel, NIPT is goed, 13 weken echo was goed, geen kwaaltjes (alleen last van druk op mijn blaas met doorzitten in draf :+ Wil eigenlijk nog wat wedstrijden meepakken in het Z tot een maand of 5-6, maar dat gevoel van moeten plassen is vervelend). Optisch gezien kan niemand zien dat ik zwanger ben daar m’n buik nog plat is, maar dat komt vast met een paar weken wel :D

Welkom en gefeliciteerd :D

Het is zo wisselend tot wanneer je kan rijden. Bij de eerste door Corona van week 13 t/m 16 half dood op de bank gelegen. Eerste dag dat het weer ging 5 stallen gemest, 3 paarden gereden waarvan 1 zonder zadel en 2 uur met de honden gewandeld. Gevolg (je verwacht het niet) -> overbelaste bekkenspieren :+ Ondanks dat ik pas met 24 weken een beginnend buikje had en me met normale activiteiten prima voelde, heb ik dus vanaf 16 weken niet meer gereden.

Deze zwangerschap HG, al vanaf 8 weken buik (ondanks afvallen), laag ijzer en door het vele overgeven en continue misselijk zijn 0,0 energie, maar ben met 15 weken begonnen met inrijden van een van onze eigen fok, nog nooit zo braaf en eerlijk meegemaakt en daar stap ik nu met 23 weken en bovengenoemde problematiek nog moeiteloos en vol vertrouwen op.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 22:57

Welkom en gefeliciteerd!

Gisteren een goede 20 weken echo <3
Ook hier de placenta voor + voor de baarmoedermond dus moet ook rond de 30/32 weken een extra echo om te zien of het mee naar boven is gegroeid.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:36

Welkom nog en ook gefeliciteerd!

Mijn grootste struggle met nog willen rijden is dat mijn broeken niet fijn meer passen. Maar ik heb er vorige week nog op gezeten en een rustig stapritje gemaakt, want ik had mijn 2 jarige voor het eerst als handpaard mee <3
Afbeelding

Volgens mij zijn wij kwa 'grote aankopen' nu langzaam compleet, iemand nog iets toe te voegen aan dit lijstje;

Maxi cosi + draaibase voor in de auto (willen nog een 2e, voor beide auto's 1 base)
Kinderwagen
Commode ledikantje en hoge kast
Cosleeper
Box

Behalve een badje, hebben we de baby'meubels' dan wel compleet toch?

Zijn er meerdere hier die veel last van hun rug hebben? Als ik langer dan 10 minuten in mijn auto rijd, krijg ik zo'n hele vervelende zeurende pijn rechts in mijn rug wat doorstraalt naar mijn ribben. En dezelfde pijn begint ook na een half uurtje op de bank. Zodra ik op sta en iets anders ga doen/uit de auto stap, is het in 1 klap ook weer over dus het heeft echt met de houding te maken maar ik krijg dus geen houding gevonden waarbij ik er helemaal geen last van heb..

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 11:45

Fijn, alle goede echo's!

Wat rijden betreft: Ik rij helemaal niet meer. Zou het nog prima kunnen denk ik, maar het voelt niet goed mentaal en hoe braaf mijn pony ook is, hij kan soms ineens onvoorspelbaar uit de hoek komen en dat risico wil ik echt niet nemen. Plus dat ik mezelf nu ook te zwaar vind -O-

Wat spullen betreft: Misschien nog een wipstoeltje?
En ik kreeg hier de tip om ook alvast een stoel voor in de keuken/eethoek aan te schaffen en dan met een wiegvariant voor de eerste tijd. Zoiets bedoel ik: https://dimplesbaby.com/products/stokke-tripp-trapp-newborn-set

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:19

Ik heb meer last van mijn bekken snachts , slaap daardoor erg slecht. Word om de zoveel uur wakker van de pijn/kramp. Heb al veel geprobeerd maar niks lijkt te helpen :z

Vanmorgen een grote slag gemaakt in de baby kamer <3

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 13:26

Anouk_H schreef:
Volgens mij zijn wij kwa 'grote aankopen' nu langzaam compleet, iemand nog iets toe te voegen aan dit lijstje;

Maxi cosi + draaibase voor in de auto (willen nog een 2e, voor beide auto's 1 base)
Kinderwagen
Commode ledikantje en hoge kast
Cosleeper
Box

Behalve een badje, hebben we de baby'meubels' dan wel compleet toch?

Zijn er meerdere hier die veel last van hun rug hebben? Als ik langer dan 10 minuten in mijn auto rijd, krijg ik zo'n hele vervelende zeurende pijn rechts in mijn rug wat doorstraalt naar mijn ribben. En dezelfde pijn begint ook na een half uurtje op de bank. Zodra ik op sta en iets anders ga doen/uit de auto stap, is het in 1 klap ook weer over dus het heeft echt met de houding te maken maar ik krijg dus geen houding gevonden waarbij ik er helemaal geen last van heb..

Wipstoeltje zoals hierboven genoemd wordt kan nog idd, maar mijn zoontje vond er niks aan :+

Stokke Tripp Trapp hebben wij gekocht toen zoontje een half jaar was. Willen nu bij de tweede wel gelijk van begin af aan een stoel erbij met newborn set. Gelijk mee aan tafel als we eten :)

Rug heb ik geen last van, maar bij een half uur of langer in de auto begint m'n bekken te zeuren. Heel irritant.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:37

Rijden doe ik niet actief meer, af en toe wat buitenritjes Wel heb ik mijn paarden nog voor de wagen.

We hebben over 2 weken de 20 weken echo in het umcg. We hopen dan dat de verdikte nekplooi weg is en het hartje ook goed is.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:21

Ik ga inderdaad met brave paarden nog wel mee achterop de kar naar het bos :o

Spannend Lobkewikjem! Hopelijk is alles goed

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:27

Mag ik mij ook melden? Ik ben 17 december uitgerekend van onze 2e, ik heb al een dochtertje van januari 2024

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:47

Tuurlijk! Welkom & Gefeliciteerd :o

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 09:35

Welkom, en ook gefeliciteerd!! :D

Hier nu 24+2 en gisteren deze foto gemaakt tijdens de bruiloft van mijn (stief)zusje <3
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:06

Mooie foto Anouk :j

En gefeliciteerd Bellex!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:27

Mooie foto <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 20:11

Wat een mooie foto Anouk!

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:17

Ik zou me ook graag willen melden in dit topic, ik ben zwanger van ons eerste kindje & zijn 3 December uitgerekend.

Aankomende woensdag hebben we de 13-weken echo met 14-weken zwanger & de uitslag van de NIPT-test is binnen & was goed :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 13:20

Welkom alle nieuwe mensen, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Zouden jullie het lijstje nog even willen bijwerken? Geen verplichting natuurlijk, maar wel leuk!

Anouk: wat een prachtige foto!

Over foto's gesproken: Doen jullie zwangerschapsshoots? En zo ja, waar kiezen jullie dan voor qua outfit e.d.?

Wij zijn dit weekend bezig geweest in de kinderkamer. Alle meubeltjes staan er nu in. Verder oogt het nog behoorlijk kaal, maar het is nu al heerlijk om daar binnen te lopen <3

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:34

Welkom en gefeliciteerd :)

Ik wil wel foto’s maken, zeker omdat ik nog niet weet of ik meer kinderen wil. Ik twijfel tussen een studioshoot met silhouet achtige foto’s of totaal anders, lekker retro, felle/pastelkleuren, ijsjes, snoepjes etc en samen met mijn man. Voorlopig neigen we naar het tweede. Voor de eerste wil ik een fotograaf inhuren, het tweede concept kan een vriend van ons uitvoeren welke ook ons bruiloftsfeest heeft gefotografeerd.

Wilden eerst op Ibiza de foto’s laten maken, dan ben ik 29/30 weken. Maar daar wil ik gewoon vakantie houden, foto’s komen erna in Nederland.