Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Kinke schreef:ach ja, als je zelf maar lol hebt he. Dus ook als je nog besmettelijk bent ga je de deur uit zolang je jezelf niet al te slecht voelt?
Dit wordt wel van je verwacht als je in de zorg werkt...
karuna schreef:Hoax als in?
Inmiddels zijn we er hier wel achter dat de enorme virusgolf en de volliggende ziekenhuizen met vooral kwetsbare ouderen genoeg slachtoffers geeft. Enorme drukte bij oa monuta die met de golf van werk hun handen meer dan vol hebben en alles flink vertraagd.
En ook dat kwa besmettingsmaatregelen er veel vergeten is na covid. Vollop handen schudden, daar zit geen rem meer open rare blikken als ik dat dus echt niet meer doe.
Ongeacht de reden ervoor.
met geen weerstand is een boks of een knikje of schouderklopje op links meer dan voldoende en voor mij net zo waardevol.
Dus aub houd rekening met mensen ongeacht kwetsbaar of niet. Blijf weg of nog beter thuis ook als je geen koorts hebt maar wel niest hoest of draag een goed mondkapje op de goede manier.
OleJon schreef:Werkgevers worden er moedeloos van als iedereen met een snotneus of een scheet dwars thuis blijft.
En de rest van de collega's ook, die weer voor de zoveelste keer de personeel tekort mogen oplossen.
Shadow0 schreef:OleJon schreef:Werkgevers worden er moedeloos van als iedereen met een snotneus of een scheet dwars thuis blijft.
En de rest van de collega's ook, die weer voor de zoveelste keer de personeel tekort mogen oplossen.
Dus creeren ze een situatie waarin mensen te lang doorwerken, zodat ze allereerst een stuk zieker zijn voor ze thuis blijven, en dus langer nodig hebben om te herstellen, en ze de helft van hun collega's goed aan kunnen steken, zodat die ook ziek worden.
Goed plan!
gillian schreef:Dat zeg ik toch niet?
Maar heel de wereld mijden omdat ik verkouden ben gaat gewoon niet. Afstand houden, ik hou er sowieso niet van op bij iemand in de nek te staan hijgen, dus gepaste afstand heb ik sowieso.
karuna schreef:een boks of een knikje of schouderklopje op links meer dan voldoende en voor mij net zo waardevol.
Shadow0 schreef:gillian schreef:Ik vraag me af of je een werkgever hebt die er blij van wordt als je thuis blijft met een snotneus?
Maar word je er als werkgever wel blij van als je halve team thuis ligt omdat men heel stoer niet thuisblijft met een snotneus? Het is nogal kortetermijn denken...
Shadow0 schreef:germie schreef:Nou nee, want bij velen wordt die snotneus ook niet een griep met koorts omdat het 2 verschillende virussen zijn.
En dat weten we gelukkig omdat iedereen in elk geval wel even test voordat... oh wacht.