_Mir schreef:Sky_As schreef:Het moederschap verandert je ( mij in ieder geval wel)....maar dan nog ben ik altijd al van mening geweest dat je je kind vaker wel dan niet in de week moet zien.... zeker de eerste 2-3 jaar.
In deze tijd heeft een werkgever zich maar aan te passen (want werk genoeg te vinden), of ik ga op zoek naar een andere baan.
Geen 1 werkgever is het waard om je kind op de tweede plek te laten komen.
Let wel, dit is echt mijn persoonlijke mening hoor, ik weet dat er ouders zijn die hun kinderen wel 5 dagen per week weg brengen maar ik vind daar iets van ....
Je moet ook nog ergens huishouden doen en als je een paard hebt, je paard. Als dat dus ook nog in je vrije tijd moet, blijft er wel heel weinig tijd voor de kleine over in mijn ogen.
Hoe lief ze op de opvang ook voor mijn kleine zijn ... Ze zijn geen moeder, en hebben toch een andere band met de kinderen dan een moeder heeft.
Dat heb jij heel mooi gezegd. Vooral het stuk dat kinderen niet op de 2e plaats komen door werk. Mijn werkgever dacht dat dat ook wel andersom kon.Nee, absoluut niet voor die 2,- p uur die ik verdien pff.
Ik heb helaas na de geboorte van de 2e mijn paard moeten verkopen. Alleen ik stond er wel alleen voor, dus is niet helemaal te vergelijken. Je zou misschien ook de eerste tijd als de kids klein zijn een goede verzorger kunnen regelen? Dan kun je het later weer oppakken.
Ben ik het ook mee eens. Ik ben bewust minder gaan werken, ons kindje gaat twee dagen per week naar de opvang, papa heeft een papadag, en mama twee "mamadagen"

Maar, Ik merk dat ik het altijd heel vervelend vind als mensen gaan oordelen over anderen, hoe ze het doen. Als je er alleen voor staat of het financieel niet makkelijk is zal je toch echt moeten werken. Ik zou het zelf voor geen goud willen missen, en als ze zo naar school gaat kan je ook alweer wat meer.
Heerlijk Kabayo, echt een droom

@Azmay, wat heftig zeg! Fijn dat je erdoorheen bent gekomen.