Combinatie moederschap en paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:24

_Mir schreef:
Sky_As schreef:
Het moederschap verandert je ( mij in ieder geval wel)....maar dan nog ben ik altijd al van mening geweest dat je je kind vaker wel dan niet in de week moet zien.... zeker de eerste 2-3 jaar.

In deze tijd heeft een werkgever zich maar aan te passen (want werk genoeg te vinden), of ik ga op zoek naar een andere baan.
Geen 1 werkgever is het waard om je kind op de tweede plek te laten komen.
Let wel, dit is echt mijn persoonlijke mening hoor, ik weet dat er ouders zijn die hun kinderen wel 5 dagen per week weg brengen maar ik vind daar iets van ....

Je moet ook nog ergens huishouden doen en als je een paard hebt, je paard. Als dat dus ook nog in je vrije tijd moet, blijft er wel heel weinig tijd voor de kleine over in mijn ogen.

Hoe lief ze op de opvang ook voor mijn kleine zijn ... Ze zijn geen moeder, en hebben toch een andere band met de kinderen dan een moeder heeft.

Dat heb jij heel mooi gezegd. Vooral het stuk dat kinderen niet op de 2e plaats komen door werk. Mijn werkgever dacht dat dat ook wel andersom kon. :') Nee, absoluut niet voor die 2,- p uur die ik verdien pff.

Ik heb helaas na de geboorte van de 2e mijn paard moeten verkopen. Alleen ik stond er wel alleen voor, dus is niet helemaal te vergelijken. Je zou misschien ook de eerste tijd als de kids klein zijn een goede verzorger kunnen regelen? Dan kun je het later weer oppakken.

Ben ik het ook mee eens. Ik ben bewust minder gaan werken, ons kindje gaat twee dagen per week naar de opvang, papa heeft een papadag, en mama twee "mamadagen" <3 . Maar, dat is wel makkelijk praten vanuit een financieel comfortabele positie. En ik heb altijd veel gewerkt, moeilijke opdrachten, ver van huis, veel rijden, laat thuis.... ik heb er heel bewust voor gekozen dat dus niet meer te gaan doen nu. Qua paard heb ik gekozen voor een stal met meer service, zodat ik simpelweg niet iedere dag hoef. Ook heb ik fijne stalgenootjes aan wie ik het eea kan vragen.

Maar, Ik merk dat ik het altijd heel vervelend vind als mensen gaan oordelen over anderen, hoe ze het doen. Als je er alleen voor staat of het financieel niet makkelijk is zal je toch echt moeten werken. Ik zou het zelf voor geen goud willen missen, en als ze zo naar school gaat kan je ook alweer wat meer.

Heerlijk Kabayo, echt een droom :)

@Azmay, wat heftig zeg! Fijn dat je erdoorheen bent gekomen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:24

Ik had precies hetzelfde. Wist wel dat ik kinderen wilde, maar hoopte dat de biologische klok zo hard zou gaan tikken dat de keuze makkelijker zou zijn. Dat gebeurde niet dus heb ik de beslissing toch moeten maken. Ik dacht: het duurt vast wel even voordat ik zwanger ben, maar dat was dus niet zo. Ik dacht: ik blijf rijden tot 6 maanden zwangerschap, maar dat lukte niet wegens teveel pijn (ischias). Het was een zware periode van loslaten. Had net mijn jonge paard wedstrijdklaar en moest dat loslaten. Het was als afkicken van drugs vond ik.

Na de bevalling zat ik er na vijf weken weer op en heb na een paar maanden trainen het wedstrijd rijden weer opgepakt. Ik heb dat volgehouden tot de tweede kwam. Daarna werd het me echt te zwaar en heb ik de keuze gemaakt te stoppen met wedstrijden. Maar er zijn genoeg moeders die wel doorgaan.

Ik heb een aantal jaar weinig gereden, maar niet mijn paard(en) verkocht. Een dier is voor mijn een onderdeel van de familie en lekker in de wei lopen vonden ze helemaal niet erg.

Toen mijn kinderen naar school gingen, had ik weer meer tijd en ben weer gaan rijden. Wedstrijd rijden heb ik niet meer gedaan, maar dat was een keuze.

Inmiddels zijn mijn kinderen groot en heb ik alle tijd om met de paarden bezig te gaan. Ik heb totaal geen spijt van de jaren dat ik minder met ze bezig was. Had mijn kinderen niet willen missen :o
Laatst bijgewerkt door manubres op 14-01-25 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:27

Hier een mama van 2 kindjes en 6 paarden aan huis. Daarnaast runnen we een eigen boerderij en werk ik nog 3 dagen buitenhuis (gelukkig kan ik die werkuren flexibel indelen)

Het voordeel dat je de paarden aan huis hebt staan is dat je tussendoor altijd even met de paarden bezig kan. Kinderen op bed, babyfoon mee en lekker je eigen ding doen! Ze zijn nu 4 en 6, dus ik meld mij nu gewoon bij de kinderen. Mama is buiten bij de paarden, als er wat is moeten jullie maar even naar buiten komen.

Mijn kerel heeft zijn werk ook achter het huis, dus die kan ook snel inspringen als er wat is. Ik rijd nog steeds gewoon wedstrijden, kinderen zijn vanaf geboorte altijd mee geweest. Als baby lekker tukken langs de bak, nu vaak met oma of opa in de kantine of zijlijn! En als ze geen zin hebben bij papa thuis. Tijdens de zwangerschap ook gewoon doorgereden tot het niet meer lukte met de dikke buik en vrij vlot na de bevalling weer opgestapt.

Ik zeg altijd tegen vriendinnen die zich afvragen hoe ik het allemaal doe... ik ben ook nog gewoon Danielle, ik cijfer best veel weg voor de kinderen en de boerderij, maar ik wil nog wel dingen doen waar ik echt blij van word! Paarden dus. Alleen maar mama / werken / huishouden en je kunt mij afvoeren verwacht ik.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:47

Daantjuh88 schreef:
Alleen maar mama / werken / huishouden en je kunt mij afvoeren verwacht ik.

Die snap ik (heel goed). Maar zeker in die jonge jaren heb je gewoon niet altijd keuze en opties. En dat is wel een goede om vooraf een beetje rekening mee te houden. Voor het geval dat.

Onze tweede is een slechte slaper. Dat betekent dat wij nu bijna 12 maanden bijna constant doodmoe zijn. Er is te weinig energie om te hobby'en. En er is 's avonds ook maar weinig tijd, want we liggen er (heel) vroeg in. Dus dan is het ff (of ja, ff, al maanden dus) niet anders.

nps

Re: Combinatie moederschap en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:29

Ik ben extreem superblij met mijn huishoudhulp. Als het financieel kan, doen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 15:26

Ik vond stoppen met werken echt de beste keuze ooit. Nu 6 jaar gelden die beslissing genomen en geen dag spijt gehad. Ikhad een huilbaby, stressvolle baan, veel gedoe, werd veel aan mij getrokken. Het was even op.
Maar dat stoppen moet ook maar net kunnen!
En ik snap heel goed dat er mensen zijn die zich kapot zouden vervelen. Ik doe er bijv wel een burgercommissariaat bij in onze gemeente. Dan moet je echt je hoofd gebruiken.
Als het had gemogen had ik echt wel gewerkt, maar het moet niet. En ik mis de stress, ratrace, het moeten echt niet.
En alsnog ben ik echt super druk en vaak van 06:00 tot 20:00 gewoon bezig en rondvliegen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 16:54

Oh nee, ik zou echt niet willen stoppen met werken. Werken is juist voor mij een mentale uitdaging en het ultieme moment dat m'n eigen persoon ben, buiten de mama en vrouw van. Zou ik een miljoen winnen, dan zou ik wel minder gaan werken, maar zeker niet stoppen. Maar zo ieder z'n ding.

Mijn kleine gaat 2 dagen naar de KDV, een mamadag, een papadag en een omadag. KDV vonden wij heel belangrijk voor de ontwikkeling van de kleine; leren functioneren in een groep, samen delen en ook leren hoe je te gedragen als mama en papa er niet zijn. Nu hebben wij een supernuchter kind die totaal nergens om maalt, dus ging dat ook makkelijk. Ik kan me zomaar voorstellen dat het lastiger is als je een huilkind hebt of een met verlatingsangst ofzo.

@lautje: jij plaatste eerder dat je vindt dat een kind zoveel mogelijk bij de moeder moet zijn. Bedoelde je daar ook specifiek de moeder, of doelde je op beide ouders?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:02

Voor de moeders die fulltime thuisblijven: Maken jullie je geen zorgen over een verdere carriere? Als de kinderen straks uit huis zijn, dan kom je best in een gat te vallen. Of je gaat scheiden? Dan heb je een vrij leeg cv!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:04

Uiteindelijk is er natuurlijk altijd veel mogelijk en hangt het van zoveel factoren af.
Dat jouw partner er achter staat en je de paarden aan huis hebt, dat zijn al twee pluspunten he.
Van tevoren weet je niet hoe je kindje ontwikkelt, als daar uitdagingen in vallen, dan is het pittig om bijv elke dag naar een pensionstal te moeten.

Zelf had ik een pony op een kleinschalige stal met uitloop bij fijne mensen, maar wel een toltunnel door.
Daarbij had mijn man een eigen bedrijf en ik een onregelmatige baan in de zorg. Toen mijn dochter 4 werd, was het voor mij moeilijk te combineren en door verdrietige factoren in mijn leven heb ik toen een andere baas voor hem gezocht (waar ik nog steeds goed contact mee heb) dat heb ik uit liefde gedaan.
Nu jaren later, kan ik best zeggen dat ik het paardenleven erg mis. Maar ik sta toch achter mijn besluit van toen. Zoals je ziet zoek ik Bokt nog weleens op en overweeg ik te kijken of ik het paardenleven weer in kan rollen als mijn studie achter de rug is

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:10

Hier is het paard ook gegaan (met pensioen, maar kan hem nog bezoeken :D ), ik vond het niet goed te combineren.
Kan me niet voorstellen dat ik hele weekenden bij de paarden zou rondlopen, wetende dat er thuis 3 mensen zijn die ook tijd en aandacht verdienen. En waar ik ook graag bij wil zijn.

Mis het geen moment. Het was een ontzettend leuk leven met de paarden waar ik echt met een fijn gevoel op terug kijk, maar ik heb nu weer een ander heel leuk leven wat ik ook niet had willen missen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:16

Ik denk dat je gewoon het beste kan kijken naar wat je prioriteiten zijn, deze op volgorde zetten, en van alle balletjes die je in de lucht moet / wilt houden, je voorstellen dat je daarvan het meest intensieve voor je kiezen krijgt. En hoe je dat dan op kan lossen.

Dus voor kind back-up in de vorm van partner, familie, opvang, lieve buurvrouw / stalgenoten / whatever. Waarbij je ook beter in kunt calculeren dat je kind wellicht totaal niet geschikt blijkt te zijn voor veel verschillende omgevingen / personen / prikkels :=

Wat flexibiliteit in je baan als je die hebt. Of als het kan, dat even pauzeren of op een heel laag pitje zetten om een heel stuk stress te verminderen.

Back-up voor paard(en) voor het geval je misschien zelfs wekenlang de deur niet uit komt.
En wat je verder dan ook nog maar aan de hand hebt.

Maar soms is het gewoon een hele tijd standje "overleven" om baby of kind en/of jezelf de dag door te helpen :(:) En dan is het echt goud waard als je dan even 2 tellen je handen vrij hebt, dat je zelf ook even bij kan slapen. Of even de (af)was kan doen. Eten maken. Iets van boodschappen in huis krijgen. Kleren en dingen voor die kleine moet (uit)zoeken. Of andere dingen die gewoon ècht moeten.

Alleen die basis dat kan soms al onmogelijk genoeg lijken :=

Als daar dan ook nog allerlei andere "moetjes" bij komen dan kan dat heel erg zwaar door gaan wegen en enorm veel stress bezorgen. Als je dan nog werk hebt waar je je tijd en energie aan moet besteden. Dieren in en rond huis of zelfs een eindje verderop die verzorging en aandacht nodig hebben. Eventuele andere hobbies. Dat is dan best veel "extra" als je al die dingen niet flexibel even een dagje uit handen kan geven of overslaan.... liefst zonder al teveel schuldgevoel :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:12

nps schreef:
Ik ben extreem superblij met mijn huishoudhulp. Als het financieel kan, doen.

Dit sowieso, ook zonder paardenhobby :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:30

mylittlejoy schreef:
Oh nee, ik zou echt niet willen stoppen met werken. Werken is juist voor mij een mentale uitdaging en het ultieme moment dat m'n eigen persoon ben, buiten de mama en vrouw van. Zou ik een miljoen winnen, dan zou ik wel minder gaan werken, maar zeker niet stoppen. Maar zo ieder z'n ding.

Mijn kleine gaat 2 dagen naar de KDV, een mamadag, een papadag en een omadag. KDV vonden wij heel belangrijk voor de ontwikkeling van de kleine; leren functioneren in een groep, samen delen en ook leren hoe je te gedragen als mama en papa er niet zijn. Nu hebben wij een supernuchter kind die totaal nergens om maalt, dus ging dat ook makkelijk. Ik kan me zomaar voorstellen dat het lastiger is als je een huilkind hebt of een met verlatingsangst ofzo.

@lautje: jij plaatste eerder dat je vindt dat een kind zoveel mogelijk bij de moeder moet zijn. Bedoelde je daar ook specifiek de moeder, of doelde je op beide ouders?

Dat heb ik niet in dit topic gezegd zo letterlijk. Ik vind dat kinderen idd veel bij hun ouders moeten zijn, maar wie dat is qua ouder. En echt niet altijd. Ik ben ook echt blij dat alles nu lekker op school zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:41

Benzz schreef:
Voor de moeders die fulltime thuisblijven: Maken jullie je geen zorgen over een verdere carriere? Als de kinderen straks uit huis zijn, dan kom je best in een gat te vallen. Of je gaat scheiden? Dan heb je een vrij leeg cv!

Ja.

Overigens ben ik thuis met een inkomen (die bij scheiding dan zal worden aangevuld tot bijstandsniveau vanuit uwv). Maar goed, cv is idd probleem.

Moet wel zeggen, mijn zus is juist gestopt met werken toen de kinderen uit huis gingen en ze heeft er geen seconde spijt van. Eindelijk ruimte voor zichzelf, want daar kwam ze niet aan toe met de kinderen, werk etc

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:14

Mijn kinderen zijn inmiddels wat ouder maar toen ze nog jong waren probeerde ik minimaal twee keer per week te rijden. Mijn paarden staan ook aan huis en heb vaak gereden met de babyfoon op de bakrand en dat ging prima! In het weekend zocht ik gewoon een moment dat mijn partner thuis was en even op kon letten. Het was even wennen en verwachtingen bijstellen maar uiteindelijk heel goed te doen!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:19

Mijn cv is echt mijn laatste zorg, maar wellicht komt dat omdat ik niet in een specifieke branche werk.....
Werk is er overal, en als je een beetje hersenen op de juiste plek hebt dan zul je binnen het gemiddelde bedrijf jezelf zo weer omhoog kunnen werken.
Maar wellicht komt dat omdat ik geen diploma heb ( wel opleiding gevolgd maar paar examens niet gemaakt) en ik zag wat voor domme wezels wel hun diploma haalde, ben ik er van overtuigd dat dat papier verdomd weinig zegt.
Ik zou dus ook een werkgever zoeken die er hetzelfde in staat. En die kijkt naar je kwaliteiten ipv een papiertje van 25 jaar geleden.....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:23

Met cv doel ik ook niet op een diploma, maar wel op werkervaring en ontwikkeling op de werkvloer. Plus financiële onafhankelijkheid. Opbouw pensioen enz enz.

Vergeet niet: 10jaar geleden was er nog forse werkeloosheid.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:29

_lautje_ schreef:
mylittlejoy schreef:

Dat heb ik niet in dit topic gezegd zo letterlijk. Ik vind dat kinderen idd veel bij hun ouders moeten zijn, maar wie dat is qua ouder. En echt niet altijd. Ik ben ook echt blij dat alles nu lekker op school zit.

Sorry! Ik haal je door de war met Sky_as. Ik zat scheef te kijken. Deze vraag is voor Sky bedoeld.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:34

Ja maar ik heb 18 jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Dus nu een gat van 2 of 3 jaar?
Dat zou voor mijn ervaring niks uit maken?
Bij het bedrijf waar ik werkte is het niet zo dat ik nog iets leerde zeg maar..... Dat is een beetje wat ik bedoel.

Dat pensioen is ook maar een lachertje en die brieven die ik daar van binnen kreeg gingen ongeopend rechtstreeks de kliko in.
Tegen die tijd dat de huidige generatie met pensioen mag ligt die leeftijd waarschijnlijk zo hoog, dat je het überhaupt maar moet zien te halen....

Geloof me, ik had het echt naar mijn zin op mijn werk over het algemeen....maar ontslag nemen was de beste keuze die ik gemaakt heb.
Nu heb ik de luxe dat het financieel kan, maar zelfs dan nog, waar een wil is, is een weg.
Voor een baas werken is niet de enige manier om geld te verdienen....
En daarbij, met geld koop je geen tijd. Dus alle tijd die je mist, is heel duur betaald, dat moet wel echt de moeite zijn.
Ik heb dus voor mezelf prioriteiten gesteld.

En Ja, dat vond ik heel moeilijk, maar ben heel blij dat ik dat gedaan heb....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:42

@mylittlejoy, beide ouders hebben natuurlijk hun aandeel in opvoeding.... Maar een moederband is in mijn ogen zeker anders.

Al is het alleen maar vanuit natuurlijk oogpunt.
Een vader kan geen kind dragen. Die zit in de buik van moeders. Daarmee verbonden via navelstreng gaat er ook dna vanuit de kleine de moeder in.
Moeders kunnen borstvoeding geven, dat kan een vader niet.
Van daaruit is al bepaald dat in de natuur, waar er geen luxe middelen zijn een kind niet zonder moeder kan.

Mijn ervaring, is dat ook instinct als moeder zijnde net over het algemeen ( uitzonderingen daargelaten, die zij er natuurlijk altijd) iets heftiger is.
Als mijn baby ( nu geen baby meer hoor) huilt, hoor ik dat zelf als ik hem eigenlijk niet zou moeten kunnen horen. Voor mij gaat het door merg en been en alles in mij schreeuwt dan dat ik naar de kleine toe wil.

Zo zijn er wel meer voorbeelden, waarvan in mijn ogen toch wel blijkt dat een moeder een band heeft/ hoort te hebben, die niet snel te evenaren is.
En voor ik heel bokt over me heen krijg, natuurlijk weet ik dat er slechte moeders zijn, en dat liefde het allerbelangrijkste is....
Maar in mijn ogen, heeft de natuur het niet voor niks op deze manier allemaal bedacht.

En leuk weetje, ons zoontje is een echt papa s kindje...
Toch voel ik als moeder dingen anders aan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:49

Benzz schreef:
Met cv doel ik ook niet op een diploma, maar wel op werkervaring en ontwikkeling op de werkvloer. Plus financiële onafhankelijkheid. Opbouw pensioen enz enz.

Vergeet niet: 10jaar geleden was er nog forse werkeloosheid.

Daardoor kon ik ruim 10 jaar geleden niet aan de bak komen op niveau. 400 man voor 1 functie was geen uitzondering, selectie werd gewoon random gedaan: elke 10e brief gingen ze lezen bij grotere bedrijven.

Maar goed, lage hypotheek en ruim voor mijn aow datum is t huis ook al afbetaald (in die zin wel verstandige keuzes gemaakt). Ik leef vooral in t hier en nu , niemand heeft je morgen beloofd. Hoe ouder ik word, hoe meer ik dat besef.
Zonder te naïef te zijn uiteraard, want er is ook een overlijdensrisico verzekering afgesloten voor ons beiden.

Een stukje van mij maakt zich wel eens zorgen of ik werk zal kunnen vinden wat aansluit bij mijn niveau wegens gebrekkige werkervaring en cv gat.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:54

Volgens mij gaan we redelijk offtopic nu. Maar het blijkt juist "in de natuur" helemaal niet zo te zijn dat moeders het leeuwendeel van de verzorging dragen. Van nature wordt de opvoedingsload veel meer verdeeld over een gemeenschap. Iedere man, vrouw en kind had een eigen rol in het zorgen. It takes a village enzo.

Het boek "jagen, verzamelen, opvoeden" is in dezen best wel interessant. Of de VPRO-tegenlicht-documentaire "de moeder van alle mythen" (via uitzendinggemist).

Zelf hebben we helaas niet echt een "village", maar hebben we het zo georganiseerd dat we maar 2 ochtenden per week gebruik maken van de opvang en we geen BSO nodig hebben. Ik ben er 3 dagen en mijn man 2, we hebben onze werkschema's op elkaar afgestemd en werken soms op rare tijden. Toch zou ik ook niet anders willen, ik wil er zoveel mogelijk zijn en alles meemaken. :)

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:29

Wij hebben 4 kinderen en de paarden aan huis. Tot een jaar geleden had ik de paarden in volpension en zag ik ze bijna nooit. Ik had nooit zin om weg te gaan omdat ik werk, en mijn vrije tijd dan graag met de kinderen besteed en ook nog thuis genoeg te doen heb natuurlijk.

Nu ze aan huis staan zie ik de paarden elke dag, gezellig de kindjes mee met voeren en uitmesten (ik heb de baby veel in de draagzak, peuter vind alles nog wel leuk). Lekker even buiten. De twee oudsten gaan naar school, en hebben minder interesse in paarden. Na schooltijd tm bedtijd doe ik daarom niks met de paarden. Het bevalt mij prima zo, maar dat komt omdat ik mijn voldoening haal uit het buiten zijn en verzorgen. Ik hoef niet perse te rijden, dat komt later wel weer als de kinderen ouder zijn.

Toen de oudste kinderen nog jong waren wilde ik wel eens meer kwa trainen en fanatieker zijn. Voor mij is dat nooit gelukt en na een tijdje heb ik mij daarbij neergelegd, meer rijden komt ooit wel weer. Ik hoopte destijds ook te kunnen rijden of trainen als de baby sliep in de wandelwagen, is mij nooit gelukt.

Dus voor mij, paarden ja. Echt trainen, nee.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 16:21

Ik denk ook idd wel dat de band anders is, daarom is het zeker zo belangrijk denk ik dat papa zijn aandeel heeft in de zorg en hulp.
Maar, ik veroordeel niemand voor veel of weinig werken, veel of weinig hun kind zien.
Na 15 jaar in de naschoolse kinderopvang, heb ik wel al wat gezien. Trieste situaties en blije, soms gaat het niet anders.
Kindjes worden vroeg gebracht of laat gehaald,met reden. Gelukkig proberen velen toch een dagje in de week dan vrij te houden, maar geloof me ik heb klantjes die er elke dag zijn, echt elke dag.

Het klinkt miss wat kort door de bocht wat ik nu zeg, maar ze zijn dit ook gewend. Niet dat ik dat altijd Ok vind, maar ik ben nog niet veel mama s en papa's tegen gekomen die echt niet hun best doen of ze voor hun plezier bij ons laten.
Zijn zelfs Kids die al worden ze om 17u30 afgehaald nog huilen omdat ze niet naar huis willen, en dat lucht vaak een beetje op dat ze het toch fijn hadden.

Daarentegen heb ik al kinderen gehad die eerst jaren thuis zijn en dan ineens naar de opvang moeten omdat ze toch terug gaan werken, en dat vind ik dan wel ondanks daar ook reden voor is erg moeilijk. Zowel voor kind, ouder en voor mij :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:34

Ja dat zal niet meevallen. Die van ons van 2,5 wilde ook liever mee terug naar huis. Maar er was 1 nog lievere "juf" dan de andere al heel lieve juffen en daar wende hij snel aan. Toen zij van dagen veranderde gingen wij gewoon met haar mee, voor dat ene ochtendje in de week..... die was echt heel tof qua lekker leuk, lief en relaxed met die kinders omgaan +:)+

En als je er 1 hebt die snel overprikkeld raakt dan vind je ook wel weer manieren om er mee om te gaan :j