Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 11:40

Hier inmiddels 16.2 weken.
13 weken echo was prachtig, nipt was goed.
De tweeling schopt elkaar mijn hele buik door.
Het worden 2 jongens

Vanaf week 13 werd het spannend vanwege een bloeding. De 1e spoedarts bereidde ons voor op het slechtste.
De 2e spoedarts gaf aan dat ze de bloeding kon lokaliseren boven de vruchtzakken. Er zat een scheurtje in mijn baarmoederwand
Doordat ik bloedverdunners gebruik (wegens Hellp in mijn vorige zwangerschap) is het nog gemakkelijker om te bloeden helaas.
De jongens hebben er geen last van. De bloeding is inmiddels gestopt maar er komt nog veel oud bloed.

Ik voel ze soms draaien, kontjes die
Ineens uitsteken enzo.
Tis toch heel anders. Een tweeling..
Afbeelding

Mijn buik 3 weken geleden.

Mijn buik nu

Afbeelding

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:07

Poeh, dat lijkt me best eng. Gelukkig dat het mee valt. En dat is inderdaad al een mooie buik!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:07

Leuk 2 jongens Lieffiefi! Fijn dat alles goed gaat, lijkt me toch spannend een tweelingzwangerschap. Is er nu ook risico op weer hellp syndroom of niet? Weet niet zo goed hoe dat werkt.
Volgens mij zaten wij trouwens ook samen in het voorjaar 2022 jaar topic :D

Ik voel de baby ook vaak bewegen, vooral als ik ga slapen. Mijn man voelt hem ook al vanaf de buitenkant. Zo gezellig die kleine bewegingen <3

SplashIsLief

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:12

Poeh wat spannend Lieffiefi en fijn elkaar lekker door je buik schoppen hihi

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:00

Daenerys schreef:
Leuk 2 jongens Lieffiefi! Fijn dat alles goed gaat, lijkt me toch spannend een tweelingzwangerschap. Is er nu ook risico op weer hellp syndroom of niet? Weet niet zo goed hoe dat werkt.
Volgens mij zaten wij trouwens ook samen in het voorjaar 2022 jaar topic :D

Ik voel de baby ook vaak bewegen, vooral als ik ga slapen. Mijn man voelt hem ook al vanaf de buitenkant. Zo gezellig die kleine bewegingen <3

Ja klopt! Ik probeerde nog terug te zoeken hoe je kindje heet van toen maar ik kon het niet vinden.

Ja helaas is risico op herhaling flink aanwezig. Dus we houden fingers crossed en elke dag is er 1.

Ooh! Wat snel! Wel heel leuk!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:01

SplashIsLief schreef:
Poeh wat spannend Lieffiefi en fijn elkaar lekker door je buik schoppen hihi

Ja heel grappig. Zelfs de echodame schoot in de lach. De ene trapte de ander en daarna andersom hahaha

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:26

Ohh dat is wel spannend dan Lieffiefi!

Ik heb je ge’pbt :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:57

Wauw bijzonder een tweeling!

Fijn zeg die goede echo's.

En een heerlijke tijd het uitzoeken van de babyspullen! Zo wordt het steeds echter.

Hier vandaag 24 weken. Toch weer een bijzondere mijlpaal. Ik voel hem ook al een paar weken. Steeds duidelijker en meer een patroon gedurende de dag.
Voel me nog steeds heel goed. Eigenlijk nul zwangerschapsklachten gehad nog.

Logeerkamer is inmiddels leeg, meubels verkocht. Dit wordt de babykamer. Schoonvader gaat alles opnieuw witten deze week. Volgende week op babymoon naar Lanzarote en daarna de kleurverf erop smeren met mijn moeder. 25 maart worden box kinderwagen babykamer en kinderstoel bezorgd. Veel dekentjes, doeken, aankleedkussenhoes etc al gekocht dus vanaf april beginnen met inrichten. Kan niet wachten.

Wij gaan ook naar de we are pregnant bears. Op de zondag.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 08:48

Spannend Lieffiefi! En bijzonder, een tweeling. Wel grappig dat ze ook even op de echo showde hoe ze elkaar in elkaar aan het schoppen zijn :')

Super leuk Phylos! En heerlijk nog even op vakantie, geniet ervan!

Wij hadden gisteren de gender reveal en krijgen een meisje <3 echt super blij mee. Het was ook echt een super leuke en fijne middag, heb echt volle bak genoten <3

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:52

Zo even wat moeten bijlezen, maar fijn dat het bij iedereen goed blijft gaan!

Hier gelukkig ook, vorige week een goede 20 weken echo gehad. Super fijn, ik kan nu echt wel meer ontspannen. De baby beweegt ook al gezellig in m'n buik.

We zijn rustig aan begonnen met het kopen/verzamelen van alle spullen. Wat een hoop keuzes heb je daarin zeg. Ik vind het maar lastig af en toe.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:09

Ik meld me ook, maar zal niet mega actief zijn. Hier zwanger van de 2e. We hebben een zoontje en ook deze zwangerschap willen we het geslacht een verrassing houden. De vorige keer wist ik bijna zeker dat het een jongen was en dat gevoel klopte. Ben benieuwd hoe dat nu is!

Ik heb geen flauw idee hoe lang ik nu precies zwanger ben, maar nog geen 4 maanden, denk ik. 2e helft juli uitgerekend.

Van de vorige zwangerschap weet ik dat ik me 9 maanden oliebol voel. :P Maar daardoor kan ik er nu iets beter mee omgaan. Onze zoon is een mooie afleiding, al is de vermoeidheid daardoor wel erger. Hij is bijna 1,5 jaar en heeft geen flauw benul dat hij een broertje of zusje krijgt, haha.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:04

Wij hadden vandaag een controle bij de verloskundige (ik zei van te voren nog dat ik het zo’n onzin vond haha). We zouden voor het eerst naar het hartje luisteren. Maar dat lukte niet… Toen konden we door naar de andere praktijk om een echo te maken. Daar gelukkig gewoon een hartje en een wild bewegend kind. Dus alles goed. Nu al eigenwijs :))
Verder een mega lage bloeddruk (104/50) maar voel me prima.

Nu eerst lekker op vakantie genieten.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:35

Welkom Lorette! :) Hoe komt het dat je nog niet weet hoe lang precies. Heb je geen termijnecho etc gehad? Geen aanval ofzo hoor, pure nieuwsgierigheid :)

Fijne vakantie Splashislief, in ieder geval met een goed gevoel op vakantie na die echo :o

Ik ben nog helemaal niet bezig met spullen kopen etc. Nu is mijn zoontje volgende maand ook jarig, denk dat ik dat eerst achter de rug wil hebben voor ik verder ga voor deze baby :')

Ik heb ook echt totaal geen motivatie om de babykamer te gaan ruimen etc. Zo grappig om het verschil te zien als met mijn zoontje. Toen had ik alles zo geregeld en klaar en nu blijf ik maar uitstellen _O-

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:58

Valt begin oktober ook nog onder zomer? :+ :+

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 22:05

Soms is het dan nog net zomer met lekker weer {:}

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 22:51

Haha zeker waar!
Ik loop een beetje achter op de meesten, maar kom toch graag mee kletsen. Ik ben 7 oktober uitgerekend en krijg volgende week de eerste echo *\o/*

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:02

Ik weet een a terme datum (nog iets meer geschat dan normaal, omdat ik meteen zwanger was en niets wist over cyclus). Dan moet ik met die datum terugrekenen om te zien hoe ver ik nu ben. Zal bijna 4 maanden zijn, denk ik. Bij de echo kwamen er best uiteenlopende dagen uit als ze het vergelijken met een gemiddelde groei. Hebben jullie dat ook? Ik weet niet meer hoe dat met de eerste was.

Wij zijn allemaal geboren op de 11e en ook op de 11e getrouwd. Maar dat gaat me niet nog een keer lukken. :+
De 1e was een verrassing en die kwam exact op de uitgerekende datum, dus ze zijn wel goed in inschattingen maken, haha.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:24

_Lorette_ schreef:
Ik weet een a terme datum (nog iets meer geschat dan normaal, omdat ik meteen zwanger was en niets wist over cyclus). Dan moet ik met die datum terugrekenen om te zien hoe ver ik nu ben. Zal bijna 4 maanden zijn, denk ik. Bij de echo kwamen er best uiteenlopende dagen uit als ze het vergelijken met een gemiddelde groei. Hebben jullie dat ook? Ik weet niet meer hoe dat met de eerste was.

Wij zijn allemaal geboren op de 11e en ook op de 11e getrouwd. Maar dat gaat me niet nog een keer lukken. :+
De 1e was een verrassing en die kwam exact op de uitgerekende datum, dus ze zijn wel goed in inschattingen maken, haha.

Welkom iedereen *\o/*
Oh zo. Ik zou het ook niet weten, heb zo'n zwangerschap app waar je de uitgerekend datum invuld en dan krijg je per week een update over de groei en ontwikkeling passend bij de week. Daar staat dan ook hoeveel week ik zwanger ben. Lekker makkelijk.
Merk dat ik er bij de tweede wel minder mee bezig ben.
Ga je voor een 20 weken echo? Dat is ook altijd zo'n makkelijk mijlpaal.

Hier groeit de baby net als de eerste ook keurig volgens schema tm 20 weken. Daarnaar had ik bij de vorige geen echos behalve een pretecho.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:32

Welkom Delaja!

En welkom Lorette, lastig inschatten zo hahah. Hier loopt ze tot nu toe bij alle echo's netjes op schema/iets ervoor en hoogstens een dag tussen verschillende metingen tijdens een echo

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:32

_Lorette_ schreef:

Ahh, vandaar. Ik heb zelf een hele onregelmatige cyclus dus het was hier ook 'gokken'. Met 11 weken wel termijnecho gehad en uitgerekende datum bepaald. Met 13 weken echo zat kindje alweer boven het termijn, maar dat had ik met mijn zoontje ook. Ik maak grote kinderen denk ik :')

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:48

Ik heb ook een app, super handig!
Weet je de datum van je laatste menstruatie nog ongeveer, Lorette? Daar kan je vrij precies mee berekenen wat je uitgerekende datum zou zijn. Als je die ook niet weet, wordt het afwachten denk ik :+

Pff ik ben echt 24/7 misselijk momenteel. Ik weet dat het voor een goed doel is, maar leuk is anders |o

edit: ik lees je bericht nu nog een keer en zie dat je niets wist over je cyclus. Dan wordt het afwachten :Y) Al weet je het met een uitgerekende datum natuurlijk ook niet zeker, want een week eerder of wat later is ook zo gebeurd...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:07

Laten jullie weten hoe de negen maanden beurs was?

Lieffiefi wat een schrik! Een tweeling zwangerschap lijkt me sowieso heel spannend! Gelukkig is de bloeding gestopt.

Phylos veel plezier op Lanzarote!

_Liv vind ik ook hoor dat je zo veel keuzes moet maken en over dingen na moet denken. :=

SplashIsLief fijne vakantie! Waar zijn jullie?

Welkom Delaja en Lorette!

Ik ben al ruim een week ziek. Maandag bij de huisarts geweest. Ze ging met de neuroloog overleggen en ik moest direct naar de spoedeisende hulp om een herseninfarct uit te sluiten.
Vandaag weer een afspraak met de neuroloog en er lijkt gelukkig niets ernstigs aan de hand.
Het gaat ook veel beter maar hoop dat ik snel helemaal herstel.

De huisarts belde gisteren en vroeg of ik me hierdoor zorgen maakte over de baby. Nee eigenlijk niet.
Door haar vraag ben ik er meer over gaan nadenken en maak ik me nu wel zorgen. :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:24

O ja, zo'n app! Moet ik nog even regelen. Ik dacht dat jullie het uit je hoofd wisten. :')

Dat is ook wat, Mandy. Eerst goed nieuws en vervolgens toch zorgen... Kan je even langs de verloskundige voor een check?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:30

As dinsdag heb ik de 20 weken echo dus ik probeer nog even tot die tijd het uit te zitten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:00

Dat is dan wel meteen de ultieme check. :) Hoe voel je je verder?