Body stress release

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:35

Lielle schreef:
hebben mensen hier ook ervaring met de TRE methode ( https://tre-nederland.nl/) ? Tension / trauma release exercises en sterk gerelateerd aan BSR, richt zich ook op de nervus vagus, en is na wat begeleiding ook prima zelf toe te passen. Ik heb nu een paar sessies gedaan, naast een BSR traject overigens, en ben er erg over te spreken.

Ja ervaring mee, maar vond het toch heel anders dan BSR en heb zelf meer baat bij de BSR en wat betreft de nervus vagus meer baat bij Tai Chi.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:22

Ik vraag me wel af eigenlijk wat BSR kan dat een goede osteopaat niet kan....?

Daarbij is het natuurlijk ook dat ze op het zelfherstellende vermogen werken, maar ook manipuleren om je recht te zetten, soepeler te maken enzo.

pluisje88

Re: Body stress release

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:01

Ik ben een stuk of 30 keer bij een osteopaat geweest. Twee verschillenden zelfs maar het heeft mij niet geholpen. Ofja heel tijdelijk. Enkele dagen. Bsr lijkt het eerste te zijn dat echt iets op lijkt te lossen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:03

De manier van behandelen is anders.
Osteo ben ik bij verschillende geweest en heeft nooit geholpen.
Geen idee of dit wel gaat werken, maar het is wel anders, dat wel

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:11

Bij mij helpt de osteopaat ook wel goed, maar na een heel stressvol jaar merkte ik dat ik toch even een iets andere aanpak nodig had. Nu na 5 behandelingen merk ik echt wel een verschil en lijkt mijn lijf iets minder snel vast te slaan. Ik loop fitter, en ik heb minder rugklachten.
Er zit nu steeds iets langer tussen de behandelingen, dus ik ben benieuwd hoe blijvend het effect gaat zijn.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 19:44

Afgelopen vrijdag de eerste behandeling gehad. Zaterdag was een bijzondere dag zo voor mij. Werd wakker met super veel dorst en dat is ook aardig gebleven gedurende de dag, netjes water genomen ipv zoete dranken. Daarnaast merkte ik sochtends een stijf gevoel in mn nek en schouders en zette ik telkens mn kaken op spanning. Iets wat ik nog nooit gedaan heb. Einde van de dag lichte hoofdpijn. Gedurende de dag ook super vergeetachtig geweest.
'S zondags nergens meer last van gehad.
De behandeling heb ik echt als heel prettig ervaren.

Vandaag de tweede gehad. Dus ik ben benieuwd morgen. Zij gaf wel al aan minder spanning in mn nek en schouders te voelen. Verder merk ik zelf op dit moment alleen dat mn nachtrust wat beter is.

Volgende week dinsdag de 3de in de reekd.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 20:34

Fijn dat je nachtrust beter is. En dat het dus wel wat lijkt te doen ook al zijn alle dingen niet leuk!

Hier ook nog niet echt leuke dingen haha! Pijn onderin mijn rug, onrustige benen met slapen, beetje emotioneel wrak. _O-

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 20:56

Precies dat dus :)) nachtrust scheelt al een hoop.

En oh, die rusteloze benen. Had ik alleen gisteren,maar die heb ik altijd sporadisch. Maar zo vervelend _-:(

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:07

Ik heb gisteren de vragenlijst voor de intake afgerond en heb 1 april mijn eerste behandeling. Na al jullie ervaringen ben ik zó benieuwd!

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:30

Oh ik heb geen vragenlijst voor de intake gehad.

En ik ga komende vrijdag voor het eerst! Zo benieuwd. En tegelijk heel hoopvol en tegelijk durf ik niet te hopen dat het echt zou kunnen helpen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:34

Ff snel een vraag omdat het er toch naar uitziet dat ik een afspraak ga maken. Werkt het ook voor spierknopen? Of moet ik daarvoor bij iemand anders zijn.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:41

Cowgirl schreef:
Ff snel een vraag omdat het er toch naar uitziet dat ik een afspraak ga maken. Werkt het ook voor spierknopen? Of moet ik daarvoor bij iemand anders zijn.

Mijn ervaring is dat het idd ook bij spierknopen en spierkrampen werkt.

Ik heb ook geen vragenlijst voor de intake gehad, maar de eerste afspraak heeft de therapeute wel heel veel vragen gesteld en dingen genoteerd.

Ik heb nu 4 behandelingen gehad en bij mij is het nog steeds de eerste 2 dagen daarna alsof ik onder een vrachtwagen gelegen heb. Na die 2 dagen gaat het gelukkig beetje bij beetje weer een stukje beter. De eerste 3 behandelingen merkte ik vooral verandering, geen verbetering. Nu na de 4 behandeling merk ik ook een stukje verbetering. Ik loop al jaren met mijn klachten, dus verwacht ook dat het iets langer nodig heeft.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:16

Ik heb inmiddels twee afspraken gehad. Hier ook de onder de vrachtwagen gelegen effecten. Ben positief te spreken! En het hele rijtje van osteo chiro bindweefsel fysio etc ben ik allemaal bekend mee.

Cowgirl, mijn behandelaar zegt dat de body stress release op spierspanning werkt. Dus als jij iets zoekt voor spierknopen (dat is immers ook harde spanning) dan lijkt me dat een ja. Ze kijken aan de hand van de reacties in je lichaam wat er behandeld moet worden dus de focus ligt niet perse op de knoop/knopen die je hebt als je lichaam aangeeft dat er ergens anders gewerkt moet worden. Immers, een knoop/spanning in je nek kan van ergens anders vandaan komen.

Vraag het vooral aan meerdere behandelaars.

Hier wel een intake formulier moeten invullen.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:18

Ik heb vandaag eigenlijk geen eigenaardigheden zo na mn 2de afspraak. Gisteren wel slecht in slaap kunnnen komen, onrustig en veel draaien.

Over het algemeen voelt m'n lijf wel al wat rustiger. Daar ben ik al heel blij mee.

Ik heb trouwens ook geen vragenlijst ingevuld vooraf. Ik kreeg wat vragen telefonisch tijdens het plannen van de afspraak. En de eerste afspraak had tijd voor vragen en uitleg.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:57

Hannanas schreef:
Ik heb inmiddels twee afspraken gehad. Hier ook de onder de vrachtwagen gelegen effecten. Ben positief te spreken! En het hele rijtje van osteo chiro bindweefsel fysio etc ben ik allemaal bekend mee.

Cowgirl, mijn behandelaar zegt dat de body stress release op spierspanning werkt. Dus als jij iets zoekt voor spierknopen (dat is immers ook harde spanning) dan lijkt me dat een ja. Ze kijken aan de hand van de reacties in je lichaam wat er behandeld moet worden dus de focus ligt niet perse op de knoop/knopen die je hebt als je lichaam aangeeft dat er ergens anders gewerkt moet worden. Immers, een knoop/spanning in je nek kan van ergens anders vandaan komen.

Vraag het vooral aan meerdere behandelaars.

Hier wel een intake formulier moeten invullen.

Het is voor mijn hele lijf.
Heb een geschiedenis en afgelopen okt is een andere behandeling helemaal verkeerd gegaan. Zie eerdere link.
Vanmorgen gehoord dat het revalidatie centrum niks voor mij kan doen. Kreeg een boekje mee over omgaan met pijn. Kon nog wel naar de fysio.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 17:03

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:01

Ik was gisteren naar mijn 1e sessie. Ik vond het erg prettig om de behandeling te krijgen; deze eerste keer deed ze alleen mijn rugzijde en volgende keren ook de voorzijde. Maar ze voelde precies waar het vaster zat of juist niet. Het was eventjes erg gevoelig toen ze wat dieper duwde in mijn onderrug, maar dat had ze in de gaten en was dus prima.
Nu 24u later heb ik er niet heel veel last van; ik heb wel meer last van mijn onderrug waar ze die gevoeligere drukpunten had aangeduwd en verder erg moe. Maar voelt als goede moeheid en zeker alsof er al spanning uit mijn lijf verdwenen is. En ik merk dat ik nu al soepeler buk, er zit minder weerstand op. En de eerste uren erna had ik erge rusteloze benen maar daarna niet meer.
Ben benieuwd naar de 2e sessie!

Cowgirl schreef:
Hannanas schreef:
...

Het is voor mijn hele lijf.
Heb een geschiedenis en afgelopen okt is een andere behandeling helemaal verkeerd gegaan. Zie eerdere link.
Vanmorgen gehoord dat het revalidatie centrum niks voor mij kan doen. Kreeg een boekje mee over omgaan met pijn. Kon nog wel naar de fysio.

@ Cowgirl; met mijn ervaring van mijn 1e sessie en het lezen het van jouw verhaal, denk ik dat je bij BSR geholpen zou kunnen worden. Ik zou dan in eerste instantie alleen in kaart laten brengen wat zij inschatten wat er speelt en echt bv max 5% van een normale behandeling toe laten passen. Dan kan je met veel voorzichtigheid en beleid verkennen wat voor effect het heeft.
Ik zou voorzichtig zijn met een 'gewone' 1e sessie, daarvoor had ik zelf toch wel toename van klachten en die buffer is er in jouw situatie niet begrijp ik uit je verhaal. Maar ik kan me indenken dat je qua wat BSR doet, hier op de juiste plek bent om van die spanning af te komen.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:17

Ik had vandaag het eerste consult. Ter plekke kreeg ik het al ontzettend koud over mijn hele lijf , dat hield een paar uur aan. Ik voelde mijn bloed als een koude stroom door mijn lijf gaan zeg maar en had ook echt koude rillingen. :brr: Mijn voeten leken ook wel van ijs en waren enorm rusteloos. Daarna werd de pijn veel minder dan normaal, maar deze neemt nu helaas weer toe. :( Het koude gevoel in mijn lijf komt ook weer terug, net als de onrustige benen en voeten.
Mijn gemoedstoestand was vanmiddag na de kou aanval sterk verbeterd, ik had een energiekick die mijn paard ook opmerkte, normaal moet ik haar altijd halen en heeft ze weinig interesse (maar ik ben dan ook al meer dan een jaar 'dood' qua energie ) en nu kwam ze met de oortjes naar voren meteen naar voren gelopen van achter uit de wei. +:)+

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:23

Heeft iemand hier ervaring met Body Stress Release inzetten voor een langdurige muisarm/RSI klachten?

Ik loop nu al een jaar of 4 met een muisarm die af en aan erger is en heb intussen 3 fysio’s en een mensendieck therapeut gehad en allemaal ergonomische muizen, armsteunen en toeters en bellen. Dus ben wel benieuwd of dit voor iemand wel echt wat heeft gedaan?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:07

Geen ervaring met muisarm/rsi maar mijn therapeut behandeld wel mijn pijnlijke polsen en dat werkt altijd direct.

Ik heb gister mijn 5e behandeling gehad, voor het eerst de volgende dag niet het gevoel alsof ik onder een goederentrein gelegen heb.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:13

Ik heb gister mijn vierde behandeling gehad. Ik heb het ook altijd ijskoud na de behandeling en de volgende dag ben ik heel erg moe. Maar na maanden 24 uur per dag pijn is dat nu al zoveel minder. Ik kan ‘s nachts slapen en draaien zonder pijn. Ik kan mijn sokken weer aan doen zonder te creperen. En ik kan weer lopen en vaak ook zitten zonder pijn. Ik ben er nog niet, maar we zijn op de juiste weg.
Ook weer wat lucht/licht in mijn hoofd daardoor. Echt zo fijn. Nu pas over 3 weken weer. Ben benieuwd zo met wat langere tijd er tussen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:15

NoorW schreef:
Heeft iemand hier ervaring met Body Stress Release inzetten voor een langdurige muisarm/RSI klachten?

Ik loop nu al een jaar of 4 met een muisarm die af en aan erger is en heb intussen 3 fysio’s en een mensendieck therapeut gehad en allemaal ergonomische muizen, armsteunen en toeters en bellen. Dus ben wel benieuwd of dit voor iemand wel echt wat heeft gedaan?

Ja voor mijn moeder, drie behandelingen en ze was er vanaf. Zat kennelijk een blokkade in haar nek die het veroorzaakte.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:30

Ik ben dit topic heel erg dankbaar.
Heb nu een paar behandelingen gehad en lig er tot nu toe steeds een dag of 4 af. Na de eerste heb ik echt goed geslapen! Kon haar wel zoenen. De tweede behandeling zelfs een volle 6 dagen eraf gelegen en slecht slecht slapen, pas op de dag van de derde behandeling dacht ik, ik ben er weer. Na de derde echt vreemde pijn vanuit middenrif.

Wel soepeler gelijk, kon bijv mn nek weer draaien (normaal heb ik daar van die enge manipulaties voor nodig), maar een pijn! Verergering, pijnen in delen waar ik normaal geen pijn heb enzovoort. Best pittig. Had dit nooit verwacht van een methode met kleine korte aanrakingen. En ik ben bekend met de hele mikmak van fysio, osteo, bindweefsel, acupunctuur etc. Armpijn inmiddels minder dan in maanden, nek nog steeds soepel. Ben echt al blij.

Denk dat we nog wel een tijdje bezig zijn en dat wil ik wel proberen. Moet nu over 2 weken, en heb er gelijk al extra behandelingen gepland met 3 weken ertussen.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:40

Goed om te horen dat het zoveel positief effect heeft gehad bij verschillende mensen! Ben nu toch wel heel benieuwd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:55

tokedri schreef:
Ik ben dus 1 keer geweest en echt helemaal niks gemerkt
Hoe kan dat
Ben ik te nuchter ?

Tokedri merk je al iets? Het kan niet dat je er te nuchter voor bent omdat het met de reflexen van het lijf werkt, dus het is zo’n fysieke manier van behandelen dat er geen zweverigheid aan te pas komt kwa nodig zijn om in te geloven. Kan natuurlijk wel dat het voor jou later werkt, minder goed werkt of wat dan ook.