Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Revalidatie krijg je vanuit de basisverzekering toch?
Nyaleti schreef:Revalidatie krijg je vanuit de basisverzekering toch?
Ik ga voor VGZ denk ik. Enige wat nog enigzins betaalbaar is (€185..) en ook Body stress release dekt.
Iemand een korting gevonden voor VGZ?via zorgkiezer kan het helaas niet.
Morgen kunnen we ook nog wisselen toch? Of is vandaag de laatste dag?
Siers83 schreef:Hollyleaves schreef:Ik heb echt een beetje keuzestress dit jaar. Vooral door de missende opties van persoonlijk contact ipv alleen chatbots.
Welke verzekering neemt de gemiddelde bokker die over het algemeen geen zorg afneemt in een jaar? Ik gebruik geen medicatie en leef over het algemeen elk jaar rustig betreft zorgverlening, hoop die trend door te zetten in 2025![]()
Ik zou alleen een tandheelkunde 1 erbij doen, voor 75% van 250 euro omdat ik foto's tijdens de half jaarlijkse controle verwacht na een aligner traject en die kan in principe altijd voor rond de 14,50. Ik vind 'm lastig dit jaar!
Kijk even naar De Friesland. Vergoed behoorlijk veel met een tandverzekering, zeker in vergelijk met anderen
Dyphusion schreef:Iemand die dit weet? Ik sta nu nog op de polis van mijn vader, maar wil aankomend jaar naar mijn eigen polis. Moet ik mijn verzekering dan eerst op zeggen en vervolgens een nieuwe aanvragen? Ik blijf bij dezelfde zorgverzekeraar.
swatch schreef:Niet gecontracteerd kan ook betekenen dat de zorgverlener niet aangesloten is bij een keurmerk of een register waarbij de kwaliteit gewaarborgd blijft door scholingen enz.
Je krijgt een contract als je aan voorwaarden voldoet bijvoorbeeld qua scholing, inrichting etc.
Lijkt me niet altijd de betere keus als je voor ongecontracteerd gaat.
Dyphusion schreef:Iemand die dit weet? Ik sta nu nog op de polis van mijn vader, maar wil aankomend jaar naar mijn eigen polis. Moet ik mijn verzekering dan eerst op zeggen en vervolgens een nieuwe aanvragen? Ik blijf bij dezelfde zorgverzekeraar.
Hutcherson schreef:swatch schreef:Niet gecontracteerd kan ook betekenen dat de zorgverlener niet aangesloten is bij een keurmerk of een register waarbij de kwaliteit gewaarborgd blijft door scholingen enz.
Je krijgt een contract als je aan voorwaarden voldoet bijvoorbeeld qua scholing, inrichting etc.
Lijkt me niet altijd de betere keus als je voor ongecontracteerd gaat.
Meeste zorgverleners die ongecontracteerd werken hebben de pleuris in de wurgcontracten met zorgverzekeraars die letterlijk zorgverleners verplichten dat ze een enquête moeten uitzetten en verplicht 60% respons moeten krijgen (ja echt, hoe je die clienten kunt dwingen zoon eqnuete in te vullen is zorgverleners probleem) en dat 16m2 van de spreekkamer geen meubilair mag bevatten en vrije open ruimte is. Om nog niet te spreken over de tarieven die geboden worden en alle verplichtingen rondom het declareren. Als zorgverlener zich niet aan de regels houd moet alles terugbetaald en je krijgt geen contract meer maar zij betalen gerust 14 dagen te laat. En dan moet je er alsnog zelf achteraan.
Hollyleaves schreef:Is het hier iemand duidelijk hoe het exact zit met de tandheelkunde extra verzekering? Ik ben erover uit dat ik overstap naar de Friesland. Echter nog niet of ik zoals altijd een tandheelkundige extra afsluit. Ik zie in de basis geen vergoeding voor tandarts hoe dan ook staan. Dat betekent dus dat je de half jaarlijkse controle zelf betaald. In de tandheelkunde extra zie ik geen vergoedingen voor zowel een consult of de standaard dingen waar een gemiddelde 30-er mee te maken kan krijgen, zoals vullingen of wortelkanaalbehandelingen. Gezien ik geen gaatjes heb of andere mond problemen snap ik nu niet zo goed hoe het kan dat ik voor mijn half jaarlijkse controle nu elke keer voor zo'n 10 min een euro of 7 moet betalen, maar meer niet, als een controle geen aparte vergoeding heeft. Dat kan toch nooit zo goedkoop zijn. Bij de huisarts zie ik namelijk wel het consult apart staan als vergoeding in de basis.
Iemand die mij dit kan uitleggen en zo mijn afweging voor een aanvullende verzekering helder kan laten krijgen?
Hollyleaves schreef:In de tandheelkunde extra zie ik geen vergoedingen voor zowel een consult of de standaard dingen waar een gemiddelde 30-er mee te maken kan krijgen, zoals vullingen of wortelkanaalbehandelingen.