Zorgverzekering 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:33

Ik ben ondertussen overgestapt naar VinkVink. :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:52

Ik heb besloten om over te stappen naar Menzis, vooral om het feit dat die mijn revalidatietraject wel sowieso vergoeden en ik dus niet plotseling even 10k neer moet leggen :') Verder blijven de vergoedingen relatief hetzelfde met wat ik al had.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:31

Revalidatie krijg je vanuit de basisverzekering toch?

Ik ga voor VGZ denk ik. Enige wat nog enigzins betaalbaar is (€185..) en ook Body stress release dekt.

Iemand een korting gevonden voor VGZ? :+ via zorgkiezer kan het helaas niet.
Morgen kunnen we ook nog wisselen toch? Of is vandaag de laatste dag?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:59

Nyaleti schreef:

Ja, maar 75% bij ongecontracteerde partijen (zowel bij mijn vorige verzekering als de nieuwe). En mijn vorige verzekering had dus nog geen contract. 25% van de kosten die voor 2024 in de lijst stonden van dat traject kwam neer op 10k. Het afwachten van de contracten tot februari durfde ik dus niet, want dat geld heb ik gewoon niet haha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:11

Nyaleti schreef:

Ik ga voor VGZ denk ik. Enige wat nog enigzins betaalbaar is (€185..) en ook Body stress release dekt.

Iemand een korting gevonden voor VGZ? :+ via zorgkiezer kan het helaas niet.
Morgen kunnen we ook nog wisselen toch? Of is vandaag de laatste dag?

Morgen idd ook nog

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:33

Opzeggen voor 1 januari, nieuwe aanmelden voor 1 februari.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:49

Siers83 schreef:
Hollyleaves schreef:
Ik heb echt een beetje keuzestress dit jaar. Vooral door de missende opties van persoonlijk contact ipv alleen chatbots.

Welke verzekering neemt de gemiddelde bokker die over het algemeen geen zorg afneemt in een jaar? Ik gebruik geen medicatie en leef over het algemeen elk jaar rustig betreft zorgverlening, hoop die trend door te zetten in 2025 :')
Ik zou alleen een tandheelkunde 1 erbij doen, voor 75% van 250 euro omdat ik foto's tijdens de half jaarlijkse controle verwacht na een aligner traject en die kan in principe altijd voor rond de 14,50. Ik vind 'm lastig dit jaar!

Kijk even naar De Friesland. Vergoed behoorlijk veel met een tandverzekering, zeker in vergelijk met anderen

Precies daarom zit ik al enkele jaten bij De Friesland.

Ze vergoeden ook de codes voor paradontologie. Fijn als je daar mee te maken hebt, die vergoedt namelijk niet iedere verzekeraar.

Ik moet nog even kijken of dat zo blijft volgend jaar. En of ze de noodzakelijke contracten hebben afgesloten. Ik ben laat dit
jaar. Man en kind blijven bij CZ.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:51

Bellatrix schreef:

Die is goedkoop maar wordt niet heel goed beoordeeld, las ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:52

Boras schreef:
Bellatrix schreef:

Die is goedkoop maar wordt niet heel goed beoordeeld, las ik.

Ik heb niet veel nodig, basis is prima. Zolang ze alles volgens de regels doen heb ik geen problemen met ze.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:11

Bellatrix schreef:
Ik heb niet veel nodig, basis is prima. Zolang ze alles volgens de regels doen heb ik geen problemen met ze.

Mijn man heeft t nu voor het 2e jaar, bevalt prima.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:35

Ik spiekte even wat er veranderde bij mijn zorgverzekering. Was er in ene een overloop regeling voor beugels.. alleen werd er niks vergoed voor iemand boven de 18 jaar. Ik ben 32 :+ dus die heb ik stopgezet. Ik hoef geen beugel nu niet en ook niet binnen 2 jaar. Scheelt weer 11 euro per maand.
Het is voor komend jaar 0.95 cent duurder geworden dan dit jaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:37

vuurneon schreef:
Bellatrix schreef:

Mijn man heeft t nu voor het 2e jaar, bevalt prima.

Top, bedankt!

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:43

Iemand die dit weet? Ik sta nu nog op de polis van mijn vader, maar wil aankomend jaar naar mijn eigen polis. Moet ik mijn verzekering dan eerst op zeggen en vervolgens een nieuwe aanvragen? Ik blijf bij dezelfde zorgverzekeraar.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:47

Ik kan welke even proberen met je mee te zoeken Dyphusion, bij welke verzekeraar zit je?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:17

Zou je vader niet jou van zijn polis moeten verwijderen en dat jij zelf een nieuwe verzekering kan afsluiten?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:26

Dyphusion schreef:
Iemand die dit weet? Ik sta nu nog op de polis van mijn vader, maar wil aankomend jaar naar mijn eigen polis. Moet ik mijn verzekering dan eerst op zeggen en vervolgens een nieuwe aanvragen? Ik blijf bij dezelfde zorgverzekeraar.

Wanneer je bij dezelfde verzekering blijft kan je vader kan dat gewoon regelen via zijn omgeving. Gezinslid over op eigen polis, iets in die trant.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:27

Is het hier iemand duidelijk hoe het exact zit met de tandheelkunde extra verzekering? Ik ben erover uit dat ik overstap naar de Friesland. Echter nog niet of ik zoals altijd een tandheelkundige extra afsluit. Ik zie in de basis geen vergoeding voor tandarts hoe dan ook staan. Dat betekent dus dat je de half jaarlijkse controle zelf betaald. In de tandheelkunde extra zie ik geen vergoedingen voor zowel een consult of de standaard dingen waar een gemiddelde 30-er mee te maken kan krijgen, zoals vullingen of wortelkanaalbehandelingen. Gezien ik geen gaatjes heb of andere mond problemen snap ik nu niet zo goed hoe het kan dat ik voor mijn half jaarlijkse controle nu elke keer voor zo'n 10 min een euro of 7 moet betalen, maar meer niet, als een controle geen aparte vergoeding heeft. Dat kan toch nooit zo goedkoop zijn. Bij de huisarts zie ik namelijk wel het consult apart staan als vergoeding in de basis.

Iemand die mij dit kan uitleggen en zo mijn afweging voor een aanvullende verzekering helder kan laten krijgen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:27

swatch schreef:
Niet gecontracteerd kan ook betekenen dat de zorgverlener niet aangesloten is bij een keurmerk of een register waarbij de kwaliteit gewaarborgd blijft door scholingen enz.
Je krijgt een contract als je aan voorwaarden voldoet bijvoorbeeld qua scholing, inrichting etc.
Lijkt me niet altijd de betere keus als je voor ongecontracteerd gaat.

Meeste zorgverleners die ongecontracteerd werken hebben de pleuris in de wurgcontracten met zorgverzekeraars die letterlijk zorgverleners verplichten dat ze een enquête moeten uitzetten en verplicht 60% respons moeten krijgen (ja echt, hoe je die clienten kunt dwingen zoon eqnuete in te vullen is zorgverleners probleem) en dat 16m2 van de spreekkamer geen meubilair mag bevatten en vrije open ruimte is. Om nog niet te spreken over de tarieven die geboden worden en alle verplichtingen rondom het declareren. Als zorgverlener zich niet aan de regels houd moet alles terugbetaald en je krijgt geen contract meer maar zij betalen gerust 14 dagen te laat. En dan moet je er alsnog zelf achteraan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:36

Dyphusion schreef:

Even de verzekering bellen? Dan kun je het mondeling toelichten en is het zo geregeld

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:38

Hutcherson schreef:
swatch schreef:
Niet gecontracteerd kan ook betekenen dat de zorgverlener niet aangesloten is bij een keurmerk of een register waarbij de kwaliteit gewaarborgd blijft door scholingen enz.
Je krijgt een contract als je aan voorwaarden voldoet bijvoorbeeld qua scholing, inrichting etc.
Lijkt me niet altijd de betere keus als je voor ongecontracteerd gaat.

Meeste zorgverleners die ongecontracteerd werken hebben de pleuris in de wurgcontracten met zorgverzekeraars die letterlijk zorgverleners verplichten dat ze een enquête moeten uitzetten en verplicht 60% respons moeten krijgen (ja echt, hoe je die clienten kunt dwingen zoon eqnuete in te vullen is zorgverleners probleem) en dat 16m2 van de spreekkamer geen meubilair mag bevatten en vrije open ruimte is. Om nog niet te spreken over de tarieven die geboden worden en alle verplichtingen rondom het declareren. Als zorgverlener zich niet aan de regels houd moet alles terugbetaald en je krijgt geen contract meer maar zij betalen gerust 14 dagen te laat. En dan moet je er alsnog zelf achteraan.

Plus dat zo’n keurmerk echt een ongelooflijke wassen neus is.
Heb me net weer voor veel geld geherregistreerd maar echt, wat een poppenkast is dat toch elke keer weer.
Dat puntensysteem zit belachelijk in elkaar, veel goede cursussen zijn niet geaccrediteerd en tussen de wel geaccrediteerde cursussen zit een hoop rotzooi.
Dat hele kwaliteitgedoe is een groot financieel wanidee en heeft niks te maken met kwaliteit.
Ik regel mijn kwaliteit zelf wel en denk dat dit de laatste keer is dat ik door deze rare hoepeltjes ben gesprongen.

Om alleen al te mógen werken moet je zoveel geld betalen om te laten zien dat je kwaliteit biedt, en dat staat in geen enkele verhouding tot hoeveel je betaald krijgt. Ik snap wel dat mensen dat niet gaan doen. Bij mij wordt het betaald door de werkgever, dat is ook de enige reden dat ik het dit jaar weer heb gedaan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:40

Hollyleaves schreef:
Is het hier iemand duidelijk hoe het exact zit met de tandheelkunde extra verzekering? Ik ben erover uit dat ik overstap naar de Friesland. Echter nog niet of ik zoals altijd een tandheelkundige extra afsluit. Ik zie in de basis geen vergoeding voor tandarts hoe dan ook staan. Dat betekent dus dat je de half jaarlijkse controle zelf betaald. In de tandheelkunde extra zie ik geen vergoedingen voor zowel een consult of de standaard dingen waar een gemiddelde 30-er mee te maken kan krijgen, zoals vullingen of wortelkanaalbehandelingen. Gezien ik geen gaatjes heb of andere mond problemen snap ik nu niet zo goed hoe het kan dat ik voor mijn half jaarlijkse controle nu elke keer voor zo'n 10 min een euro of 7 moet betalen, maar meer niet, als een controle geen aparte vergoeding heeft. Dat kan toch nooit zo goedkoop zijn. Bij de huisarts zie ik namelijk wel het consult apart staan als vergoeding in de basis.

Iemand die mij dit kan uitleggen en zo mijn afweging voor een aanvullende verzekering helder kan laten krijgen?

Heb je al een tandverzekering? Dan kan het namelijk zo zijn dat de rekening automatisch naar je verzekering gaat. Wss word er iets van 75/80% vergoed en is die €7 het deel dat je dan zelf betaald

Tandarts zit sowieso nooit in de basisverzekering dus als je daarvoor verzekerd wilt zijn zul je die aanvullend moeten verzekeren

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:48

Als je bijna nooit wat hebt met je tanden kan een verzekering niet uit. Je betaald al snel 180 euro per jaar voor max 250 vergoeding. Een controle is 40 euro ofzo.

In tegenstelling tot een basisverzekering voor ziekenhuiszorg waarbij je natuurlijk ook nooit weet of je wat krijgt, is het risico met geen tandarts verzekering veel minder groot. Feitelijk betaal je van die 250 al 180 zelf dus je krijgt nogneens 80 euro vergoed. Krijg je wat groots zoals een kroon, implantaat of wortelkanaal behandeling ben je toch al.veel meer kwijt dan die 250.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:54

Hollyleaves schreef:
In de tandheelkunde extra zie ik geen vergoedingen voor zowel een consult of de standaard dingen waar een gemiddelde 30-er mee te maken kan krijgen, zoals vullingen of wortelkanaalbehandelingen.

Ik begrijp je vraag niet helemaal, dus die last ik even links liggen.

Maar bij de AV Extra van De Friesland, als je die bedoelt, krijg je de zaken die jij noemt wel vergoed.

Afbeelding

Ik weet alleen niet of ik me in jouw situatie zou bijverzekeren voor tandartskosten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:51

Last minute nogal aan het rond kijken maar mijn dochter moet onder narcose bij de tandarts
Volgens de tandarts was Univé waar ik bij ben niet het beste adres maar ik vind eigenlijk bij elke verzekeraar dat er een machtiging moet worden ingevuld

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:14

Ik ben eruit, onvz is het geworden, inclusief tandarts en 9 fysio.

Ik heb mij dus wel laten verzekeren voor tandarts, omdat ik met controles en preventie verwacht mijn premie er net wel of net niet eruit te haken. Mocht ik toch een gaatje hebben of iets ergers, wordt het vergoed. Maar kan inderdaad ook zomaar voor 20-30 de mist in gaan ja :+

Net zoals de fysio, heb er 3 extra bij genomen voor 42 euro op jaar basis. Als ik ze niet gebruik, ga ij wel de mist ij, maargoed.

Al bij al is mijn verzekering een stuk duurder uitgevallen met wat ik verwacht had