Behandeling Orthomanueel pakt verkeerd uit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 22:54

Respect voor jou. Wat een tegenslag krijg je te verduren.
Fijn dat er toch opties zijn voor een hersteltraject. Gericht kunnen oefenen, in de sportschool of/en thuis lijkt mij fijn voor je.
Ik ga heel hard voor je duimen.
Raar dat je niet eerder in aanmerking kwam voor een revalidatietraject. Ik weet dat het op veel plekken in de wereld slechter is dan in Nederland, maar de gezondheidszorg is een wonderlijke systeemwereld geworden.

P.s. Ben je bekend met Felsenkreis? Een totaal andere aanpak.

Cowgirl

Re: Behandeling Orthomanueel pakt verkeerd uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 09:50

Ben al vanaf januarie bezig om ergens een revalidatie traject te volgen. Lees mijn berichten maar eens.

Waarschijnlijk gaat de afspraak van vandaag niet door. Kreeg net een mail word zo terug gebeld hierover.

Mensen ik trek dit niet meer. Al maanden niet trouwens.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:53

Nav je bericht van gisteren kreeg ik een hoopvol gevoel.
Wellicht eindelijk een "oplossing" waar je mee verder kan.
En dan nu je berichtje inz een waarschijnlijke annulering van deze afspraak.
Ik begrijp zo dat je het al lang niet meer trekt.
En nu dit weer...
Sterkte!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 11:40

Afspraak gaat wel door al heb ik er nog weinig fut voor. Heb ook niks om de batterij op te laden.

Ze hadden iets met mijn dossier gedaan waardoor ik ineens 3 mails in mijn box kreeg. Waarvan het mij niet duiddlijk was of er nu geannuleerd was of niet.

Dus straks een uur in de auto voor een half uurtje standaard fysio.. -O- en dan weer terug.

Ik heb er zelf voor gekozen hoor en sta nog steeds achter hun aanpak maar het duurt nu zolang dat ik het nog amper kan opbrengen om er weer voor te gaan.
Dit is de 4e keer langdurig (min 1 jaar) met die rug en het is niet eens mijn schuld.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 08:04

Ik stond vorige week met auto pech bij zwolle dus mijn afspraak moest ik afzeggen.
Nu ben ik gisteren weer geweest voor de fysio. Wederom weer een heel zwaar gesprek want mijn gesprekken gaan tegenwoordig nergens anders meer over.
Halverwege de uitleg van de oefeningen ben ik gebroken en kon niet meer verder.
Nu moet ik elke dag 2x 400 meter lopen en mijn oefeningen doen. En ik heb daar gewoon de kracht niet voor. De laatste 2 weken lukte het redelijk om s'ochtend op te staan te gaan sporten en mijn dag redelijk in te vullen. Dit kost al zoveel energie dan ik er eigenlijk niks aan verplichtingen bij kan hebben.

Aansluitend nog een 'gesprek' bij de psycholoog. Zij zag al dat het niet goed ging.
Ik heb gezegd dat ik niet weet of ik dit vol ga houden, ik heb totaal geen motivatie meer want ik heb niks meer om mijn alsmaar lege batterij op te laden. Ik ben letter en figuurlijk aan het overleven. Al mijn energie gaat op aan opstaan en de dag alleen door te zien komen want overdag ben ik alleen.
Nu kwam ik er van de week achter dat er nog ergens een balletje rolde bij de GGZ. Dat vertelde ik en nu MOET ik van haar naar de GGZ. Dat zal betekenen dat ik weer voor de zoveelste keer mijn verhaal moet doen en ze willen me natuurlijk aan de pillen hebben want dat was van de zomer ook zo. Ik krijg een brief met daarin een datum en dan zie ik wel wat ik doe.

Mijn werk heeft mij nogmaals laten vallen want zij gaan niet akkoord met een traject bij DBC. Dat gaan ze niet betalen. Nu loop ik al in Zwolle maar toch...ben wel helemaal klaar met dit bedrijf.
Ik zit nu bijna een jaar thuis en ik begin mij zelf enorme druk op te leggen omdat ik nog maar een jaar heb voor ik in de WIA terecht kom.
Nu lijkt een jaar veel maar weet nog dat ik mijn baan kwijtraakte en 1,5 jaar ww had. Maar na 1,5 jaar keihard solliciteren stond ik daar toch bij het gemeente huis bijstand aan te vragen en heb ik daar vervolgens 11 jaar ingezeten met alle gevolgen van dien en waar ik nu de vruchten van pluk.
-O- -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 12:29

Wat bizar moeilijk allemaal zeg!!!!
En ja het is ook echt hee zwaar om fatsoenlijk fit te worden/revalideren.
Toen na mijn rug operatie heb ik ook echt heel lang mijzelf in de weg gezeten.
Ik wou meer dan ik kon. Dus elke x teveel gedaan en elke x weer zoooo hard op m’n waffel gegaan.

Is het niet mogelijk dat je eventueel 4 x 200 meter eerst loopt?
Spieren trainen is herhaling.
Dus vaker opstaan/lopen lukt soms wel om fitter te worden ipv minder vaak en dan langer….

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 15:19

Ik kan gewoon lopen echter na zo'n 1000 meter loop ik mijzelf vast in mijn bekken/onderrug.
En het ligt er ook nog aan wat voor schoenen ik aan heb. Zo loop ik op mijn meidl's verder dan bv op mijn stal laarzen. Op blote voeten is het helemaal kort dan loop ik mijzelf al vast in huis. :+:

Ik heb vandaag 400 gedaan op de loopband op de sportschool...geen enkel probleem.
Zelf denk ik dat ik al verder ben dan hun denken...ik ben immers al een week of 6 weer aan het sporten(stretchen en lichte krachttraining max 5kg) en merk wel dat ik overall weer sterker word. Alleen loop ik dus met nog steeds verzuurde rugspieren en is mijn lijf de hele dag bezig rechtop te blijven/compenseren.

De crosstrainer lukt alweer 15 minuten...ben begonnen met 3 minuten. Daar word altijd alles lekker los van. Fietsen op de MTB kan ik ook heel goed...20 km is peanuts.
Ik heb gewoon een heel raar lijf wat hele rare dingen doet en vooral heeft gedaan na die behandeling.

Heb ook nog even gekeken naar de GGZ. Hier zijn de wachttijden 12 weken voor een intake en dan nog 11 weken voor het starten van therapie :roll: Gewoon van de zotte. Gaat hem dus ook niet worden.
Ik heb serieus medelijden met mensen die echt in hoge nood zitten om hulp. :(:)
Er zijn gewoon behandelingen die een jaar wachttijd hebben 8)7

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 15:32

Cowgirl schreef:
Nu moet ik elke dag 2x 400 meter lopen en mijn oefeningen doen. En ik heb daar gewoon de kracht niet voor.

Cowgirl schreef:
Ik kan gewoon lopen echter na zo'n 1000 meter loop ik mijzelf vast in mijn bekken/onderrug.
En het ligt er ook nog aan wat voor schoenen ik aan heb. Zo loop ik op mijn meidl's verder dan bv op mijn stal laarzen. Op blote voeten is het helemaal kort dan loop ik mijzelf al vast in huis. :+:

Ik heb vandaag 400 gedaan op de loopband op de sportschool...geen enkel probleem.
Zelf denk ik dat ik al verder ben dan hun denken...ik ben immers al een week of 6 weer aan het sporten(stretchen en lichte krachttraining max 5kg) en merk wel dat ik overall weer sterker word.

Ik begrijp je uitleg/probleem niet helemaal denk ik. Je moet 2x400 mtr lopen. Daar heb je de kracht niet voor. Maar je kunt wel een heel sportprogramma afdraaien? Of begrijp ik het nu verkeerd?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:11

Maar,

Wia is geen bijstand.
Ik begrijp als geen ander dat het verlies van een baan, het niet meer "normaal" meedraaien in een maatschappij als deze geen prettig vooruitzicht is. Vooroordelen tot en met.
Maar... als je dan je dag wel in kunt delen naar je eigen energie is dat ook wel heel veel waard.

Ik zei ook altijd dat ik al jaren aan het survivallen was. Continue vechten om door te gaan, vechten en laten zien dat ik het wel kon.
En dan viel ik weer, schopte me weer onder de kont, ging weer door, viel weer...repeat..repeat.
Totdat het niet meer kan, gewoon niet, totale roofbouw.

En om eerlijk te zijn klinkt het bij jou ook zo.

Op een gegeven moment zei de Klinisch Neuropsycholoog tegen mij, stop met vechten; war is over.
Het enige gevecht wat ik toen nog had is die met het UWV, maar die beste man had wel gelijk.
Stop met vechten, want juist dat put je helemaal uit.
En neem de dag zoals hij is en kijk wat je per dag wél kunt.

Misschien niet wat je wilt horen, maar ik zeg het echt met de beste intenties :knuffel: