Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 19:25

Run and be happy is mijn motto, dus die heb ik laten maken. Die van de ijsselsteinloop heb ik gewonnen.
Dat grote rek komt van de praxis, van de tuinafdeling.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:31

Ik vind die medaille van de Airborne freedom trail heel gaaf, ook de metalen :j
En de rekjes ook. Wel heel handig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:41

Wat een medailles. Ik heb er welgeteld 2 van runs. ;)
En de startnummers moest je of inleveren, of heb ik weggegooid. Mijn medailles hangen in de woonkamer aan een knop van een grote kast. Daar hangen dus de gewonnen medailles van het ONK en het OBK en nu 2 van het hardlopen. Er is eigenlijk geen plek meer voor meer. Op een kast staat nog een groot glazen ding van mijn eerste plaats op het Nederlands kampioenschap onderwatervideografie en een hele mooie grote goudkleurige vis in een stolp van toen ik met videografie Belgisch kampioen werd.
Maar ik vind medailles het leukst. De rozetten van paardrijden en de bekers daarvan staan ergens boven in een doos. Voor de medailles zoek ik eigenlijk nog iets en zo'n rekje is wel heel leuk.

Maar zo op een rekje vind ik metalen medailles toch mooier dan hout. Sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:20

Supervixen schreef:
Ok, ik heb dus op zolder nog een bak vol..
Dit hangt boven ons bed aan het hoofdeinde:

[ [url=m/JRgTnX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rL9N1I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NH7q7z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3bg8B5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit aan het voeteneind:
Linkerkant zo ongeveer is van mij, rechterkant van mijn vriend.

[ [url=m/mqL9nb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een medaille van hout die ik wel mooi vind:

[ [url=m/jDp5XX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een gave collectie,en erg mooie manier van ophangen zo!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:21

Germie, ik zit nog even terug te lezen, maar benoem je nou dat je hardloopt zonder bh?
Hoe dan??

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:26

Die snap ik ook niet. Ik heb maar een tiet een c cupje en ik moet echt wel een bh anders loopt het echt niet lekker :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:30

Hier in AA cup land is een bh meer nadelen dan voordelen dus ik snap het wel :=

Krijg je zelfs bij 5km wedstrijden ook medailles of is het alleen voor de langere afstanden? Ik heb nog nooit een wedstrijd gedaan dus ik heb geen idee.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:49

EmmaVZ schreef:
Hier in AA cup land is een bh meer nadelen dan voordelen dus ik snap het wel :=

Krijg je zelfs bij 5km wedstrijden ook medailles of is het alleen voor de langere afstanden? Ik heb nog nooit een wedstrijd gedaan dus ik heb geen idee.

Hangt heel erg van het evenement af. Met het Amsterdam Marathon weekend is er bijvoorbeeld naast de hele en de halve marathon ook een 8k, daar krijg je ook een medaille bij. Ik heb echt ook wel eens de Twiskemolenloop gedaan waarbij alleen kinderen standaard een medaille krijgen, als je er als volwassene een wilt dan moet je een paar euro bijleggen.

Sommige evenementen hebben voor alle finishers dezelfde medaille, en sommige hebben evrschillende voor de verschillende afstanden, waarbij dan de afstand op de medaille staat en in het geval van Amsterdam de grootte van het ding verschilt

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:08

wauw SV, echt prachtig. ik vind vooral die met een dierenplaatje (donkerblauw onder ‘like’ en met de band van virtueel NL) erg mooi. die van de ISU hebben ook een mooie zichtbare plek gekregen zo te zien :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:32

Goof schreef:
Germie, ik zit nog even terug te lezen, maar benoem je nou dat je hardloopt zonder bh?
Hoe dan??

Heb nog nooit een bh gedragen. Ook niet met andere 'hobbelsporten' zoals paardrijden. Gewoon niet nodig, terwijl er helaas ook niet niets zit.

In Gieten kreeg iedereen dezelfde medaille, ongeacht de afstand.
Volgende week met die run vlakbij mijn huis krijgen kinderen een medaille en volwassenen een 'leuke herinnering'. Ze willen niet zeggen wat het is. Ik twijfel dus enorm of ik dan wel mee wil doen. Straks krijg je de 'zoveelste mok of sleutelhanger' ofzo.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:57

@Tink89; outlet Roermond heeft vaak fijne trailvesten! Je moet er eigenlijk wat vaker binnenlopen. Ze hebben niet altijd iets hangen. Ik heb mijn trailvest ook daar gekocht.
Kom je uit Roermond?
Eindelijk iemand uit ‘mijn’ regio!! :D

@Germie, waarom ga je niet fietsen?? Kun je ook helemaal stuk gaan en veel minder directe belasting van je pezen lijkt mij..
Als ik met zoveel tegenzin moest gaan dan zocht ik echt een andere sport. Daarnaast, maar dat heb ik en meerdere hier al vaker gezegd, denk ik dat je niet slim bezig bent om te rennen met de klachten die je ervaart.

Ik heb nog geen enkele medaille van een run.. denk altijd: wat moet ik er dan mee?!
Maar als ik de verzameling van SV zie heb ik daar wel spijt van!! Wat ziet dat er leuk uit!!
Als je echt een gave medaille wil moet je de marine corps marathon in Washington uitlopen.

Afbeelding
Ding is megazwaar en kun je open klappen en binnenin zit dan nog zo’n tag die militairen om hebben..

Water neem ik al snel mee. Bij lange afstanden (15 km) in mijn vest en bij kortere afstanden of als het warm is neem ik zo’n flacon mee in een heupband. Is er een van Compress sport en die blijft heel fijn zitten.

Ik heb bij de trailruns de verzorgingsposten nooit als mega druk ervaren.. altijd wel plek om even je bekertje of je flacons bij te vullen. En om even een paar winegums of chipjes weg te eten :o

Volgens mij waren dit de onderwerpen weer… ;)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:08

Ik ben team trailvest, heb verschillende varianten, afhankelijk van de afstand kies het vest dat daarbij past. Voor de korte afstanden heb ik een Salomon en voor de lange een Nathan.

En ik ben ook team BH, de shockabsorber is mijn favoriet :D

Medailles van de bijzondere lopen, in de breedste zin van het woord, vind ik ook leuk en hangen bij ons in de garage. Mijn man heeft ook al zijn startnummers hangen, daar ben ik dan weer te lui voor :D

Verder weet ik het niet meer, bijna in Leeuwarden na een lange dag :z :Z Morgenochtend ga ik lekker een rustig rondje 'snoozen', zin in!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 06:41

Namiro die is inderdaad prachtig zeg!

IiSunshine die zijn van de Hoge Veluweloop, in park de Hoge Veluwe.
Die hebben er meestal dieren op die in het park voorkomen, al heb ik er ook eentje met zo'n witte fiets erop :+.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:36

-Namiro- schreef:
@Germie, waarom ga je niet fietsen?? Kun je ook helemaal stuk gaan en veel minder directe belasting van je pezen lijkt mij..
Als ik met zoveel tegenzin moest gaan dan zocht ik echt een andere sport. Daarnaast, maar dat heb ik en meerdere hier al vaker gezegd, denk ik dat je niet slim bezig bent om te rennen met de klachten die je ervaart.

Omdat ik daar zoals al eerder gezegd niets mee heb.
Hardlopen brengt mij het meeste en het beste op dit moment. En zoals gezegd, ik merk dus verbetering als ik hardloop en als ik 2 weken stop neemt de pijn juist weer toe. Daarmee is voor mij het bewijs geleverd dat het juist goed is. Vergeet niet dat het dus geen blessure is, er is geen sprake van overbelasting. Het is dus anders dan anders.
En van 30seconden kreupel hardlopen zit ik nu al op een aantal kilometers die wel gevoelig zijn, maar niet extreem veel pijn opleveren. Ook na een training is het niet meer zo dat ik een dag later echt niets meer kan en 2 weken moet wachten zoals eerst. Alleen sprinten levert extra pijn op. Dat doe ik dus weinig.
Snel spierpijn is iets wat ik met elke sport heb, dus dat los je ook niet op met een andere sport. Zoals gezegd ik heb er tig geprobeerd, maar kom steeds terug op hardlopen. Dat is gewoon voor mij op dit moment het beste en het fijnste. En helaas gaat het absoluut niet vanzelf, maar wat ik bereikt heb, heb ik wel bereikt. Velen zouden waarschijnlijk al afgehaakt zijn. En ik hoop dus dat het moment komt dat ik ook de runners high kan ervaren. Ik train dus rustig verder en ben zeker van plan om voorbij de 10km te komen. Ik hou me tot nu toe ook aardig aan het Jeff Galloway schema, maar het is altijd wel lastig om tijd te vinden. Zondag ben ik er bijvoorbeeld ook weer niet voor de lange run. Wegens snel spierpijn kan ik die zaterdag niet doen (terwijl ik dan wel tijd heb), dan moet het dus maandag, en dan hopen dat ik woensdag de spierpijn kwijt ben voor de volgende training. Want anders moet je die ook weer opschuiven.

Die medaille van die bijzondere marathon is wel mooi. Maar die zal wel te zwaar voor mij zijn. Ik ga t.z.t. dan gewoon op zoek naar een marathon waar ze een maximale eindtijd hebben van 7 of 8 uur. Ik heb er 1 gevonden in Amerika (dan moet je 10 minuten per km halen, anders moet je stoppen), maar dat is me eigenlijk te ver weg. Londen is 6.5 uur, maar dat wordt met mijn huidige tempo ook tricky. Er is nog veel te trainen.

Maar van 30 seconden en dan 2 weken heel veel pijn dat je pijnstillers nodig hebt om te slapen naar nu 3 keer per week redelijk traag lopen heb ik wel bereikt, tegen de verwachtingen in van iedereen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:37

Even een andere boeg Germie.
Sprinten gaat niet geef je aan.

Er bestaat iets als slowrun daarbij heb je minder kans op pijntjes en blessures en nee dat is niet gewoon langzamer gaan. Kijk eens of je je kunt aansluiten bij een slowrunners groep.

Zet ook uit je hoofd dat wandelen er niet bij hoort en stop met dat steeds ventileren. Want lopers zoals bijv ik wandelen regelmatig tijdens het hardlopen en daar is niks mis mee. Sterker nog ook dat maakt je uiteindelijk sterker en kom je verder mee. Misschien als jij dat wat vaker toe last dat het ook minder pijnlijk is en makkelijker gaat. Ga lopen op gevoel heb plezier en probeer niet tegen alle signalen van je lichaam in sneller te gaan en vervolgens hier elle lange klaagzangen te houden.

Als jij wil blijven lopen, lekker doen. Maar wij halen positiviteit uit het toppic en uit het lopen. Ik gun dat jou ook. Ik vond je eigenlijk ook vooruit gaan met zowel lopen als gezellig mee kletsen of de klaagzangen na. En iedereen klaagt wel eens maar jou klachten die heb je en in die wetenschap ga je toch lopen dat is een keuze die je maakt en vervolgens ben je ontevreden en uit je dat hier. En dat worden mensen zat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:00

BeFunny schreef:
Even een andere boeg Germie.
Sprinten gaat niet geef je aan.

Er bestaat iets als slowrun daarbij heb je minder kans op pijntjes en blessures en nee dat is niet gewoon langzamer gaan. Kijk eens of je je kunt aansluiten bij een slowrunners groep.

Zet ook uit je hoofd dat wandelen er niet bij hoort en stop met dat steeds ventileren. Want lopers zoals bijv ik wandelen regelmatig tijdens het hardlopen en daar is niks mis mee. Sterker nog ook dat maakt je uiteindelijk sterker en kom je verder mee. Misschien als jij dat wat vaker toe last dat het ook minder pijnlijk is en makkelijker gaat. Ga lopen op gevoel heb plezier.

Ik ben begonnen met een schema voor de halve marathon van Jeff Galloway binnen de 150 minuten. Dat heb ik aangegeven en ook dat ik daar tot nu toe best positief over ben, maar wel baal dat je dus niet echt vrijheid hebt om iets anders tussendoor te doen. Maar het principe van run-walk-run zonder daarmee langzamer te zijn dan met continu rennen spreekt mij wel aan.

Ik klaag helemaal niet. Maar wil wel sneller worden en verder. Daar doe ik het voor. Ik baal natuurlijk wel dat het allemaal zo langzaam gaat. Iedereen is sneller dan ik en dat is niet zoals ik mezelf ken. Ik liep als 16-17 jarige 10km in 45 minuten en kon meedoen met de prijzen. Dat lukt nu absoluut niet. En daar wil ik wel weer naartoe. Ambitie hebben heet dat. We zijn er nog niet, dat weet ik ook wel. Maar ik heb al wel wat bereikt vind ik zelf. Ik meld alleen maar dat ik toch weer ga kijken of ik er nu af kan komen, iets wat onmogelijk leek, maar tegen de verwachting in is het toch al verbeterd. En dan komt er meteen commentaar dat IK maar zou moeten stoppen, of toch mijn eigen gang ga. Dat is dus niet waar. Ik weet dat tapen bijvoorbeeld bij mij totaal niet werkt en alleen maar irritatie oplevert. Dus dat is iets wat je niet moet doen. Dat geef ik dan bij voorbaat al aan, je hoeft immers niet opnieuw iets te proberen wat toch niet werkt.
Dus ik heb juist een positieve stap gemaakt om te kijken of het nu misschien wel lukt om van die dikke achillespees af te komen, juist omdat ik de verbetering tot nu toe zelf heb gedaan. Ik heb een laser aangeschaft die ik af en toe gebruik bijvoorbeeld. En ik heb dus mijn gevoel gevolgd. Als na 2 weken weer door de pijn heen lopen mogelijk was, dan deed ik dat. En na een tijdje kon ik 30 seconden doen en na 1.5 week weer 30 seconden. En toen lukte 1 keer per week 1 minuut. En toen 1 keer per week 5 minuten. Dat had niets met conditie te maken, maar puur lopen op gevoel. Inmiddels komt conditie opbouw er ook bij.

Vanavond staan er weer candansoefeningen op het programma en de magic mile. Dat is wel weer zwaar, je moet proberen een mijl zo snel mogelijk te lopen.

Slowrun spreekt mij totaal niet aan. Heb ik me al in verdiept, maar ik zie meer in run-walk-run. Dus dan ren je de stukken dat je rent sneller dan normaal en dan neem je 30 seconden rust en dan ga je weer een stuk hardlopen. Maar vergeet niet dat ik dus geen blessure heb, en dat maakt het juiste trainingsschema vinden lastig. Normaal kun je zeggen met pijn moet je het wat rustiger aan doen, maar als ik hier nu 2 weken niet hardloop, dan neemt de pijn toe. En dan heb ik 5-6 weken nodig om weer op het niveau te komen van voor de 2 weken vakantie qua pijn. Het is dus een situatie wat heel weinig voor komt en waar heel weinig over bekend is. En dat alleen maar door die stomme antibiotica waarbij ik eigenlijk direct na 1 dag al had moeten stoppen omdat toen de eerste bijwerkingen al begonnen.
Sprinten levert helaas nog steeds extra pijn op. Ik kan wel iets sneller dan voorheen, maar wat bij sommigen hier gewoon hardlopen is, is bij mij sprinten.
Aansluiten bij een loopgroep is hier niet mogelijk, er is niets in de buurt. Het fijne aan hardlopen is juist dat ik het tijdstip kan bepalen en zo de deur uit kan gaan en kan beginnen. Ik hoef niet met de auto ergens naartoe om te sporten.

Ik heb net nieuwe schoenen gekocht, daar ben ik blij mee. Ik heb zo'n trailrugzak gekocht, die moet ik nog verder testen, maar ik heb dus zeker plannen om door te gaan. Niets negatiefs dus, juist erg positief.

En dat ik toch weer eens (op eigen kosten) ga kijken bij een fysio of die bobbel nu wel weg kan, dat was juist positief bedoeld, maar dan wordt er meteen negatief op gereageerd en dat heb ik ontkracht. Vervolgens krijg je dat mensen denken dat je beter een andere sport kunt zoeken, maar dat heb ik niet gezegd. Ik heb netjes uitgelegd waarom dat niet gaat, en dat ik dus hardlopen als beste sport nu heb, hoewel ik ook eerlijk zeg dat ik het niet heel leuk vind. Alleen achteraf is het gevoel goed, maar voor de training denk ik niet van 'yes, we gaan weer'. Dat heb ik alleen met skien, paardrijden, duiken eigenlijk.

Dus ik ga positief door, en wil sneller worden en verder komen. Daar train ik voor. En dan af en toe een run met medaille meepakken is het plan.
En proberen om niet op het verkeerde knopje te drukken in Garmin zodat ik een training opnieuw moet starten zoals vorige week (en hem dus 2 keer gedaan heb). :P :Y)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:27

Je bent geen 17 meer. En er zijn best wat lopers in dit toppic die dat bij lange na niet halen hoor 10km in 45 minuten. Ik althans niet. En dat hoeft ook niet voor mij staat het genieten voorop en een trailtje kan ik erg van genieten, interval doe ik wel maar daar heb ik zelf minder plezier aan.
Ik snap niet dat mensen zichzelf onmogelijke doelen stellen.
Je bent geen athlete meer. Ik ook niet, wees blij met de dingen die wel gaan en probeer daar positiviteit uit te halen ipv steeds terug te kijken naar wat je toen kon. En teleurgesteld zijn omdat dat nu niet gaat. Accepteer dat en wees trots op wat je NU kan.

Je kunt ook gerichte oefeningen gaan doen om je lijf sterker te maken. Dan heb je minder pijntjes en dat maakt het ook leuker.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:35

Wat een goed idee SV! Ik heb ook zo'n berg liggen in een grote bak in mijn kast :+ Nu wil ik ook zo'n tof rek om ze allemaal aan te hangen :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:45

Wow, SV, wat een verzameling medailles!
Hangt ook wel leuk zo.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo van het lopen van evenementen ben, maar als ik er wel een zou lopen, zou een medaille me niet zo boeien.
Met paardrijden won ik ook altijd van die "grafzerkjes" zoals mijn vader dat noemde en ik wist ook niet meer waar ik die allemaal moest laten, net als al die rozetten.

Heb dus jaren later bij een opruimactie alles terug gegeven aan de vereniging waar ik toen lid van was, voor hergebruik.

Ik zou dan idd eerder mijn startnummer in een plakboek bewaren, dan geld uit te geven voor een medaille.
En dat een evenement zonder medaille ook geld kost, lijkt me logisch, er is tijd en energie in de organisatie gestoken, geld uitgegeven aan vergunningen, er worden drank/verzorgingsposten opgetuigd, dat zit ook allemaal in het startgeld verwerkt.

In Zweden is dat startgeld wel hoog zeg *pum*

Verder heb ik hele mooie foto's voorbij zien komen en allerlei goede loopjes.

Maar ook ik heb wat moeite met het hoge tempo en bijlezen en reageren op iedereen op de telefoon is idd wel beetje lastig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:56

Ik heb echt alle rozetten nog. Die zitten in een mooie doos en liggen weliswaar op zolder, maar ik hecht er wel waarde aan. Ik had ook liever bekers met paardrijden dan weer een hooinet.
Startnummers bewaren zie ik dan weer niets in. Zo zie je hoe verschillend iedereen is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:58

Ik kom even loeren van onder mn meeleessteen hoor :))

Moest erg hard lachen om de term 'grafzerkjes' :')

Dat inschrijfgeld in Zweden verbaast me echt, zo hoog!
Al vind ik bvb inschrijfgeld voor de marathon van Rotterdam (over de €100) ook enorm duur.
Snap dat er een hoop geregeld moet worden, maar even dik €100 aftikken voor een marathon vind ik best veel worden. Vorig jaar €80 betaald geloof ik.

Germie, heel eerlijk, als ik lees hoe je je loopjes nu ervaart, dan zou vind ik een marathon wel erg fanatiek hoor. :=
Als je nu al niet geniet van het lopen, hoe denk je dan dat je je gaat voelen op km 30/35, waar veel lopers de man met de hamer tegen komen, ondanks dat die fluitend hun trainingslopen deden.

Wandelen tijdens het lopen is voor mij bijna een must, op lange afstanden. Even eten, drinken en weer door.
En af en toe stilstaan voor een foto. :))

Zo, ik kruip weer terug. ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:07

Ik heb een paar bijzondere rozetten en 1 beker wel bewaard. Dat was ook wel een "echte" beker, sorrie, Sherivy, die term grafzerkjes van mijn vader is hier een soort standaarduitdrukking geworden voor dergelijke standaardjes die ik in grote getale op een rijtje op mijn plank in mijn slaapkamer in het ouderlijk huis had staan :') ze leken er wel een beetje op...

Als ik ooit iets van een marathon zou kunnen/willen lopen, zou ik een aandenken daaraan ook wel een tijdje bewaren.
Maar mijn doel in sportwedstrijden/evenementen is meer mijn eigen progressie (en die van mijn paard bv) meten, dan dat ik iets wil winnen, of iets ervan wil bewaren.
Dat is een van de redenen dat ik met hardlopen ook niet echt evenementen loop.
Ik vind in mijn eentje door het bos hardlopen veel relaxter en daar geniet ik meer van, dan in de drukte van een evenement niet mijn eigen ritme kunnen vinden door alle lopers om me heen.

Maar goed, zo is iedereen idd anders.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 17-05-24 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:08

Morning!

Ik lees trouw mee maar ik heb heerlijk een weekje vrij gehad en had geen puf om te reageren vanaf m’n telefoon. Bijna de hele week de hele dag in de korte broek gelopen, wat een kadootje!

Ik zag mooie foto’s voorbij komen en mooie afstanden.

Qua medailles, leuk als ze bij het inschrijfgeld in zitten maar ga er niet speciaal voor betalen. Van mij hoeft het ook niet. Sommige evenementen hebben een alternatief aandenken, zoals een opvouwbare beker, een schoenentas of een buff. Allemaal bruikbare dingen waar ik heel veel plezier van heb.
Maar zonder aandenken doe ik net zo lief mee. De organisatie steekt veel tijd en moeite in zo’n evenement, neem bijvoorbeeld de trails van Run Forest Run. Niet de goedkoopste maar altijd supergoed georganiseerd en prachtige routes.

Afgelopen zondag 31 km gelopen. Helaas zo dom geweest om zonder compressiekousen te lopen. Dat voel ik nu wel. :=
Gisteren 9,5 km gelopen, knie zeurt een beetje maar dat komt vanuit m’n bovenbeen. Vanmiddag lopend naar de sportschool, eens kijken hoe de benen dan aanvoelen.

[Edit] Oh ja, nieuw topic, leuke openingspost met al die memes! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:08

Ik vraag mij soms wel af waarom mensen perse afstand X willen lopen. Een halve is misschien leuk, maar een marathon is hele andere koek. Ook qua vraag van je lijf. En dan heb je ook nog eens alle ultra's met mega afstanden.

De afstand die je loopt maakt niks uit, zolang er maar plezier in is. En als dat plezier na 10km ophoud, dan is 10k toch meer dan prima om te lopen? Er zijn al zat mensen die de 10k niet halen.

Ik kon vroeger toen ik jong was ook veel meer dingen dan dat ik nu kan. Een stuk soepeler ook. Maar het lijf veranderd :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:15

Ik had nooit marathonambities.
Sterker nog, ik had überhaupt nooit gedacht dat ik hardlopen leuk zou gaan vinden.

Maar van 5 km kwam 10 km. Lukte dat eenmaal, leek de 7heuvelenloop me wel geinig, 15 km. Toen kwam er een "zou een HM lukken?"

Daarna een hele poos zoiets gehad van "verder dan dit, nooit!"
Tot er iets ging knagen. Wilde toch kijken of eeb marathon ook voor mij weg gelegd zou zijn.

Maar ik liep al 6 jaar, voor ik mn eerste marathon liep :))