DP: Als de reden is dat je vroeger verzopen bent, dan zou je ergens toch ook hopen dat je ziel er nu juist de noodzaak van inziet om goed te leren zwemmen, zodat dat in ieder geval niet snel nog een keer zal gebeuren

Wat betreft dat conclusies trekken / verhalen vertellen over een dier of persoon, en dat afdoen als vast wel hele kleine dingetjes bemerken en / of patronen zien en daar conclusies uit trekken. Op zich zou dat ook nog een (deel van de) verklaring kunnen zijn natuurlijk. Maar het mooie van "dingen aanvoelen" is volgens mij juist dat je helemaal niet nadenkt maar je hoofd juist vrij maakt om er als het ware iets van buiten in te laten stromen.
Althans dat is hoe ik het ervaar hoor als ik me openstel voor informatie. En dan ben ik echt geen medium of iets dat zelfs maar in de buurt komt. Maar ik herken wel dat gevoel van mijn antenne / voelsprieten aanzetten en juist gedachten en verstand enzo uitschakelen en gewoon als het ware gevoel in mijn hoofd te laten komen. Weet niet zo goed hoe het uit te leggen.
Maar zo was ik altijd erg goed in voorspellen of zwangere dames een jongen of een meid zouden krijgen. Ik voel dat ik dat nu niet meer heb. Niet omdat ik het ineens mis heb ofzo, maar ik kan de keuze niet meer maken, ik "zie" het niet meer
Voorheen stelde ik mezelf gewoon open voor diegene en wat er bij diegene zou passen, alsof je zeg maar vanuit de toekomst terug redeneert ofzo, of dat er iets aan kleeft van jij bent een moeder voor een ... en dan wist ik gewoon dat daar een jongen of een meid bij hoorde. Zeg maar alsof het nooit anders was geweest, zoals je bij ouders met een meid je niet meer voor kan stellen dat die geen meid hadden gehad. En andersom. Heel apart. Had het ook nooit fout. Ook bij mensen op TV ofzo, die ik helemaal niet kende.
Nu "voel" ik het niet meer. Ik ben het volgens mij zo'n beetje verloren sinds mijn eigen zwangerschap