Stoppen met roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:50

Ik ben op mijn werk, en nu is het wel even moeilijk. Ik zet door.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:59

Je kan dit! Moeilijke momenten zijn er altijd, maar inderdaad doorzetten en dan gaan ze ook weer voorbij!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:03

Wat fijn dat er een topic is..

Ik ben nu 33 dagen gestopt.. en damn.. het is echt lastig.

Maar ik ben er zo klaar mee.
Mijn zoon heeft me gevraagd te stoppen. En als een 10 jarige dat serieus aan je vraagt. Ja. Dat motiveert.

Houden jullie het nog een beetje vol?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:28

Het is me gelukt! Het was even een momentje. Ik loop al 3 dagen in de avond krom van de pijn in mijn slokdarm (maagzuur). Echt niets helpt, en ik was in staat om een sigaret op te steken om te kijken of dat hielp. Natuurlijk helpt dat niet, en dat kon ik mezelf nog mooi op tijd vertellen. Het is een combinatie van overspannen/ hoge stress/ het stoppen met roken, en dat slaat op mijn maag. Maar dan maar weer beginnen is niet de oplossing.

Overigens werkte het ook niet mee dat mijn -niet rokende- collega heel lief bezorgd was, en zei dat ik niet te hard voor mezelf moest zijn, en ook nog eens stoppen met roken nu misschien niet het moment is. Ze bedoelt het goed, maar juist nu is het fijn om nog ergens controle over te hebben. Dus misschien is het juist precies het goede moment.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 00:10

Ga maandag naar je huisarts en vraag om giede maagzuur remmers, te lang met die klachten rondlopen moet je ook niet doen hoor!

Ik had woensdag na anderhalf jaar mijn eerste moeilijke moment, mijn kat was heel snel en heel plotseling overleden en toen wilde ik wel even een peuk opsteken. maar niet gedaan!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:38

Goed gedaan Utixo! Maagzuurremmer is misschien geen slecht idee hoor.

Jilletje, dat is ontzettend sterk van je. Op zo'n moment wil je echt een sigaret als troost, ik herken het heel erg. Heel verdrietig van je kat :knuffel: .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:37

Ja, slik ik al, maar te laat mee begonnen, en dan is mijn slokdarm al geïrriteerd.
Het grootste probleem is dat als ik het niet voel, ik wel denk dat ik alles kan eten. Ik moet eigenlijk een paar dagen heel licht voedsel eten. Maar zelfbehoud hé.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:25

Ik heb die link nooit gelegd maar ik heb ook last gehad van maagzuur na het stoppen.
Vreselijk. Ik slaap dan zo slecht.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:14

Meld zich ook! Sinds vanochtend niet gerookt en heb er nog 1 in huis die ik NIET ga aanraken, tenzij ik moet kiezen tussen die peuk of een echtscheiding.

Dus... mega sjacho ook, waar ik lekker aan toe geef, vol gas naar de voorraadkast om zoveel mogelijk snaai tot me te nemen (want dat leid mij echt af en ik ben gelukkig die pre-menopauze 6 kilo al weer royaal kwijt dus ik mag van mezelf hier ook aan toegeven).
Eigenlijk mag ik nu alles behalve roken :+ :')

En waarom nu? over paar weken ga ik op vakantie met gezin en dan moet ik 38 uur in de auto zitten en ik rook niet in de auto met kinderen (sowieso niet in mijn nieuwe auto) en de route wordt dan heul erg lang als ik zit te verlangen naar een peuk. Dus als alternatief gaat er een grote zak lollies in mijn auto nu en gaan we het gewoon doen!!

Dus ik lees verder lekker mee en zal jullie ondersteunen waar mogelijk.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:15

Supergoed van je, Poosje81, het begin is er *\o/* .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 22:31

Supergoed! Je kunt het! En van het geld dat je niet uit het straks wat leuks doen op vakantie.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 08:31

Plus dat ik laatst hoorde dat het in januari nog veel duurder word :oo
Shag (rookte ik niet maar de sigaretten zullen vast evenredig mee stijgen) gaat van €19,- naar €24,- per pakje :oo

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 08:40

Dat was voor mij inderdaad ook een reden om echt te gaan stoppen. Het is gewoon zo zonde geld.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:24

Utixo schreef:
Supergoed! Je kunt het! En van het geld dat je niet uit het straks wat leuks doen op vakantie.

Die vakantie staat al gepland en geboekt,dacht zelf meer aan een nieuwe 4 voeter volgend jaar :')

Inmiddels 2e dag ook eigenlijk prima doorstaan.
Misselijk van het eten maar dat is binnenkort ook wel over.
De gewoonte moet uit mijn systeem, dan komt het goed. De hang naar nicotine vind ik meevallen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:32

Ik ben nu gestopt sinds 2 september en wat er nog over is van de verslaving is heel af en toe de neiging een shaggie te willen draaien, op datzelfde moment ‘o nee ben gestopt’ te denken en that’s it. Meer niet.
Dus ik zeg hou vol!

Ik vind het erg fijn hoe zuinig ik nu met m’n geld kan omgaan! *D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 09:57

Ik ben zelf op 31 december gestopt dus ik ga langzaamaan richting een jaar! :) Ik heb in augustus een week een terugval gehad rond het overlijden van mijn opa. Toen heb in een week tijd drie kleine pakjes gerookt. En ziek dat ik er van werd.. ik werd er helemaal naar van en echt lekker vond ik het niet. Het was echt teruggrijpen naar een oude gewoonte. Na de crematie weer gestopt en eigenlijk is het nu makkelijker dan ooit. Hiervoor had ik af en toe wel nog trek of kon ik naar een sigaret verlangen. Na die drie pakjes heb ik dat totaal niet meer en verlang er ook helemaal niet meer naar, wetende hoe ziek ik me ga voelen van die gifstoffen.

Ik zou het niemand aanraden om het zo te doen :+ Maar voor mezelf ben ik echt heel blij dat ik nu met zekerheid kan zeggen dat ik een niet roker ben :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:31

Vandaag 50 dagen gestopt! *\o/*

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:55

Gefeliciteerd! Daarbij zijn mijn 16 dagen echt peanuts. Knap hoor!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:00

daantjuhhh schreef:
Vandaag 50 dagen gestopt! *\o/*

Super goed!vol houden hoor!

Utixo schreef:
Gefeliciteerd! Daarbij zijn mijn 16 dagen echt peanuts. Knap hoor!

Lekker bezig :D

Ik zit op dag 117 inmiddels en ik heb er ruim 2900 niet aangestoken *\o/*

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:19

Ik vind op zo'n app alles lekker duidelijk, en de getallen fijn hoog. Alleen het getal bij extra leven terug gekregen valt zo tegen. Daar heb je het over uren/ dagen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:03

Super knap.
Al lijkt maagzuur hebben mij wel erg rot.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:11

Shhhttt, ben er al een paar dagen vanaf. Heerlijk om weer te kunnen eten. Helaas slik ik nu een week antibiotica ivm een ontstoken kies die niet reageerde op de verdoving, en vaak reageert mijn maag daar ook wel op. Maar de hele heftige pijn in mijn slokdarm lijkt zijn eerste tijd gehad te hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:57

Utixo schreef:
Ik heb wel echt heel veel last van brandend maagzuur. Hier kan ik wel vaker last van hebben, maar nu is het hels. Als ik ook maar iets eet vliegt de boel in de fik. Ik las dat dat een bijwerking kon zijn van het stoppen, even doorbijten dus. Alleen erg jammer dat er niets tegen helpt.

Het gaat over. Toen ik nog rookte, had ik iedere ochtend vreselijk veel maagzuur. Mijn maag gooide het er ook iedere morgen uit.

Nu heb ik dat nooit meer. :)

Mijn moeder is nu gestopt zondag. Ze moet een nieuwe heup en de dokter heeft haar gewaarschuwd voor complicaties met roken. Ze heeft het helemaal zelf gedaan en op haar manier. Super trots op haar!

Ik ben in februari al weer 5 jaar rookvrij. *\o/*

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:54

*\o/* Voor jou en je moeder, Tallie!

Wat stom dat sommigen van jullie zoveel last hebben van maagzuur. Dat is nou niet bepaald motiverend om vol te houden. Aan de andere kant ook wel weer duidelijk wat een rotzooi die sigaretten zijn, als het lichaam zo in overdrive moet als we stoppen ;( .

Is er geen tijdelijke medicatie via de huisarts te krijgen (Rennie, maagbeschermer, o.i.d.) voor de mensen met ernstige klachten?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:47

Ik heb sowieso wel laat van maagzuur, of eerder mijn slokdarm. Iedere mogelijkheid die zich voordoet om daar last van te krijgen pakt mijn slokdarm aan. Maar, zoals gezegd, het gaat over. Heb er al veel minder last van.

Ik ben wisselend, het ene moment denk ik "hoe heb ik die gore dingen ooit lekker kunnen vinden", en het andere moment snak ik naar een sigaret. Maar over het algemeen gaat het prima. Ik gebruik nu nog wisselend 6 mg nicotine en 3 mg in de Vape. Het zal altijd wel moeilijk blijven, maar het is haalbaar zo.

En ik heb een heerlijk warm vest gekocht. Normaal gun ik mezelf vrijwel geen nieuwe kleren, maar nu vond ik dat ik niet zo idioot moest doen. Wel €14,- per 2/3 dagen aan sigaretten uitgeven, maar geen €50,- voor een vest. Dus ik heb het van mijn spaarrekening gehaald en ik heb nu een comfortabel warm vest. Wat ik niet naar stal ga dragen (kennen jullie vast wel, dat voornemen).