Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

19marjo90

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 06:47

Goedemorgen, mag ik mij ook melden? Ik ben 16 januari uitgerekend van onze 2e. Ons dochtertje Fien is van 8 april 2022. Net als sommige andere hier merk ik inderdaad dat de buik nu iets sneller groeit.

De babykamer is af, maar dat komt doordat Fien nu een andere kamer krijgt. Zij krijgt nu een meisjeskamer en de babykamer is neutraal. We willen niet weten wat het wordt :)

Ik ga proberen fanatiek mee te lezen, maar weet nog niet hoe goed dat gaat lukken :D

Even de lijst aangepast:

- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -
Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK, 9feb - 3e kindje, geslacht onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:06

Welkom Welmoed! Gefeliciteerd met je zwangerschap *\o/* Wat schrikken van het bloedverlies, is dat inmiddels gestopt? Gejaagd gevoel ook hier herkenbaar geweest tussen 9-12 weken :j dus je bent zeker niet de enige

Daiswees fijn dat jullie termijnecho goed was, op naar ene goede NIPT uitslag en 13-weken echo!

Jojoni wat gaaf om zelf een muurschildering te gaan maken! Lastig he om iets te kiezen tussen al dat leuks! Fijn dat je de kleine even gezien hebt en alles goed met haar gaat

Maartje foto's van de kamer wil ik terzijnetijd zeker wel delen, ook van andere aankopen :)

Welkom Marjo, ook jij gefeliciteerd met je zwangerschap *\o/* En wat een leuke naam heeft je oudste! Leuk om het geslacht als verrassing te houden :)

Hier vanavond naar de verloskundige, 1e keer na het intakegesprek, geen idee wat ik moet verwachten maar we gaan het zien :)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:19

@maartje1990 ik wil de kamer tegen die tijd zeker wel delen. Ik ben ook benieuwd wat jullie er dan van vinden :D .
En dat van die werkbroeken snap ik! Gelukkig hebben wij sinds kort een eigen wasserij op t werk. En hoewel dat je een maat hebt moeten opgeven, kun je smorgens pakken wat je wilt. Ik hoop dus dat ik nog 2.5 maanden vooruit kan. Maar soms denk ik ook 'hoe ga ik dit over 2 maanden nog doen'...

@19marjo90 welkom!

Ik vroeg me net af of al die cijfers in al jullie namen refereren naar geboortjaren. Want dan zijn we met een groepje van dezelfde leeftijd :D

@ Bellex, krijgen jullie van te voren geen lijstje met alle afspraken en de uitleg? Ik kreeg bv een tabel mee en daar stond dan op:
16 weken: echo + screening - vroedvrouw + gynaecoloog - bloedonderzoek...
En dat bij elke afspraak.
Zo wist ik hiervoor al wat ik een beetje kon verwachten. Ook qua lengte van de afspraak..

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:37

jojoni schreef:
Ik vroeg me net af of al die cijfers in al jullie namen refereren naar geboortjaren. Want dan zijn we met een groepje van dezelfde leeftijd :D

Oh wat grappig, helemaal niet op gelet. Ik ben van december 1991 dus nu 31 jaar :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:57

Hier ook uit 90 haha grappig!
@Jojoni: Nee die hadden we nog niet gekregen die hebben we nu gekregen. Fijn nu een beetje een idee inderdaad :j

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:42

@Bellex dank je! En spannend vanavond! Of ben je al geweest?

@jojoni, hier inderdaad wel uit 1990

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 21:03

jojoni schreef:
@maartje1990 ik wil de kamer tegen die tijd zeker wel delen. Ik ben ook benieuwd wat jullie er dan van vinden :D .
En dat van die werkbroeken snap ik! Gelukkig hebben wij sinds kort een eigen wasserij op t werk. En hoewel dat je een maat hebt moeten opgeven, kun je smorgens pakken wat je wilt. Ik hoop dus dat ik nog 2.5 maanden vooruit kan. Maar soms denk ik ook 'hoe ga ik dit over 2 maanden nog doen'...

@19marjo90 welkom!

@ Bellex, krijgen jullie van te voren geen lijstje met alle afspraken en de uitleg? Ik kreeg bv een tabel mee en daar stond dan op:
16 weken: echo + screening - vroedvrouw + gynaecoloog - bloedonderzoek...
En dat bij elke afspraak.
Zo wist ik hiervoor al wat ik een beetje kon verwachten. Ook qua lengte van de afspraak..

Ik heb geen broeken van de werkgever. Maar werk in de ouderenzorg draag uit hygiëne andere broeken op het werk dan privé. En die zitten gewoon wat strakker dan m'n gewone goede broeken.

Ik heb wel wat last van duizeligheid met werken (als ik langer moet hurken ofzo voor sokken etc)

Ik ben inderdaad ook van 1990, ben nog op de valreep 33 als nr 2 komt (ben van maart)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:55

Wat toevallig :D
Ik ben van januari ‘91, dus ben waarschijnlijk net 33 bij de geboorte.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:10

1989 hier dus ietsje ouder.
In oktober word ik 34.

Voor degenen met meerdere kinderen,merken jullie dat het nu zwaarder is of juist makkelijker?
Bij mijn eerste 2 zwangerschappen was het best makkelijk en heb bij de 2de zelfs nog tot 34 weken doorgewerkt en alles nog gedaan inclusief het zwaardere werk en de weekend diensten.

Deze keer valt me veel zwaarder,vooral de weekenden zijn pittig.
Gelukkig hoef ik nog maar 4 weekend diensten te werken dus wil wel proberen die vol te houden.

Maar gewoon algemeen de dagen doorkomen is deze keer veel lastiger.
Zo moe nog steeds al is het wel iets beter geworden.
Verder vooral een stroef lijf (of is dat toch de ouderdom :') )

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:19

Hoe ging het bij de VK Belle?

Het bloedverlies is gelukkig gestopt, had dat echt lange tijd, zeg 2 week licht verlies dan 2 week niet en toen weer een week. Fijn ook om te horen dat jij het gejaagde gevoel ook herkent. Stelt me toch wat gerust.

Ik ben van ‘93 en ben 30 als de kleine komt. :)

Jojoni, fijn dat je bent gerust gesteld!

Vandaag onze termijn echo gehad. Stond eerst op 11-2 maar is bijgesteld naar 9-2. Alles zag er ook weer goed uit. Morgen ga ik bloed prikken voor de nipt en 23-8 hebben we echo voor geslachtsbepaling

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:20

- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -
Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - geslacht onbekend
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK, 9feb - 3e kindje, geslacht onbekend
- welmoed__ 9februari - 1e kindje - geslacht nu nog onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:34

Januari word wel een babyboom met bijna elke dag een baby uitgerekend haha.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:18

Mag ik me hier (voorzichtig) aanmelden? Gisteravond voor het eerst een positieve zwangerschapstest, vanochtend was de test ook positief.

Mijn vriend wil niet dat ik het deel, omdat het nog echt heel pril is en diego junior eerst nog maar eens moet zien te blijven plakken etc maar ik moet ergens mijn blijheid en ook een beetje paniek kwijt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:48

Gefeliciteerd Emptywords! Lekker meepraten dan hier. Is inderdaad super spannend in het begin.

Hier ook van augustus 90 :)

Wij hebben dinsdag een controle bij de verloskundige en gaan daarna lekker 2,5 naar Kroatië. Zouden eerst naar Zeeland gaan en ineens denk ik ohjeej.. Mijn tankini zit totaal niet lekker meer en ik moet extra korte broeken hebben(wel lange zwangerschaps broeken besteld maja met 30 graden niet zoveel aan).. Mijn borsten zijn flink gegroeid dus zo'n standaard tankini zit voor geen meter meer..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:58

Goed excuus om nog even te shoppen toch?

Net bij t kruidvat een cleaeblue met wekenindicator gehaald. Die doe ik morgenochtend. Als deze ook aangeeft dat ik zwanger ben, wordt het tijd om vervolgstappen te nemen.
Moet je eerst naar de huisarts, of kun je ook gewoon een verloskundige bellen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:05

Welkom emptywords!
En idd lekker mee kletsen hier.

Die clearblue wekenindicator doe ik nooit meer haha,in februari met de zwangerschap wist ik ook niet hoever ik was.
Ik dacht 3.5 week nog maar maar die wekenindicator bleek niet te werken dus nieuwe moeten kopen die vervolgens aangaf dat ik al verder was dan 5 weken.
Achteraf kon dat ding niet secuur meten omdat ik zwanger was van een tweeling.
Had ik dus niet zoveel aan gehad.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:08

Oh ja, dan schiet het niet op.

Nou ja, hij ligt hier nu toch. Kan m net zo goed proberen.

Ik heb vannacht alleen maar gedroomd over testen. Heb denk ik wel 10x over een stokje heen gepiest in m'n dromen :')

En me dan nu druk maken om de meest domme dingen.... hoe ga ik mijn moeder verrassen als het zeker is?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:12

Welkom EmptyWords!
Gefeliciteerd! Hopelijk blijft de kleine plakken <3 !

Je kunt in principe direct contact opnemen met een verloskundige naar jouw keuze, dat hoeft niet via de huisarts :) .

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:21

Welkom Emptywords en gefeliciteerd!
Zoals Imke zegt kan je inderdaad direct de verloskundige bellen.

Wat lekker DustinLover, Kroatië! Inderdaad nog een goede reden om even lekker te shoppen.

Wij hebben zaterdag gepland staan om een weekje naar de camping op de Veluwe te gaan, maar als ik het weer bericht zo bekijk, twijfelen we om te gaan. We hebben geen zin om onze vakantie in de voortent te moeten doorbrengen met ook nog een grote hond er bij. Dus ik hoop heeeel erg dat het weerbericht nog wat bij draait.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:14

Ik hoop met je mee welmoed!
Wij gaan naar Oostenrijk, maar daar is het ook nog geen goed weer. Maar ja, in de bergen kan het nog wel eens meevallen.

Emptywords gefeliciteerd *\o/*

Ik voel me sinds ik zwanger ben niet zo best. O.a. Last van hevige vermoeidheid en duizeligheid. Kan natuurlijk. Maar nu blijkt dat ik al een tijdje rondloop met een voorhoofdsholteontsteking:+ ik heb gisteren medicijnen gekregen. Hoop zo dat de klachten nu afnemen…

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:20

Beterschap Doubtless.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:22

Emptywords gefeliciteerd met je zwangerschap *\o/* Kom je uit Nederland? Dan kun je je gewoon inschrijven bij de verloskundige, in België moet je eerst langs de huisarts voor een HCG test meen ik

Dustinlover oh onhandig dan ineens die buik he :+ En vind die zwangerschapsbadkleding ook 10x niks of super duur. Voor korte broek, die van Lidl zijn super goedkoop en dan ook nog eens erg fijn! Geniet van jullie vakantie :)

Welmoed de voorspellingen zijn inderdaad niet zo fantastisch! Hopelijk draait het nog een beetje bij. Fijn dat je bloedverlies gestopt is en de termijnecho goed ging!

Doubles beterschap, wat naar dat je je zo beroerd voelt, hopelijk knap je snel op met de medicatie

Verloskundige ging prima, ook even hartje gehoord <3 Nu ook een boekje meegekregen wat we bij elke afspraak kunnen verwachten dat vind ik wel heel fijn. Volgende afspraak eind augustus, dan kunnen we ook bespreken hoe het bij de gyn is gegaan de dag ervoor, omdat ik in verband met medische dingen via keizersnede zal moeten bevallen. Is even de vraag of het ziekenhuis me dan in 1x overneemt of dat het net zoals nu gedeelde zorg blijft. Hoop het laatste, vind ons verloskundigeteam heel prettig :j
Laatst bijgewerkt door Bellex op 26-07-23 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:23

Wij twijfelen ook nog wat te doen met de vakantie. We zouden eerst naar noord-frankrijk gaan maar daar valt het weer nu tegen. Toen besloten om niet te gaan maar nu wil mijn vriend toch eigenlijk wel weg ook omdat dit de "laatste" vakantie is samen én ik nog helemaal fit ben nu. Denken nu ook aan Kroatië maar even kijken wat we doen. Wordt sowieso pas na 12 augustus ivm 13-weken echo en een clinic van Laurens van lieren die ik perse nog wil rijden :')

Ik ben trouwens begin februari uitgerekend en ben dan 36, dus weer een stukje ouder dan de meeste hier!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:12

Welmoed dat hoopte wij ook, maar werd alleen maar slechter dus toch maar Kroatië geboekt.

Bellex fijn dat je het hartje gehoord hebt!

Fabienne verstandig mooi na de 13 weken. Wij dinsdag 16 weken controle en dan de auto in.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:14

Ik zal 35 zijn als ik beval, dus kom bij je in de buurt fabienne.

Lastig om te bedenken wat je gaat doen met de vakantie.

Ik heb echt geen geduld... dus de test maar gedaan.
Afbeelding
Klopt precies met onze berekeningen. En dat betekent ook dat we idioot snel geluk hebben gehad.

Ik heb op 9 juni mijn koperspiraal laten verwijderen en zou vanaf 11 juni mijn ovulatie moeten hebben. Nu zijn we dus maar 1 ovulatie verder....