KikiCelinevs schreef:Misschien schrijf ik iets wat eerder al genoemd is (heb niet het hele topic gelezen). Zou het niet een hoop schelen als we ipv meerdere genders creëren, werken aan het verminderen van stereotypen van de genders die er al zijn? Wat ik veel in de media zie zijn mensen die zich bijvoorbeeld niet vrouw voelen omdat diegene zich niet identificeert als het stereotype plaatje. Want diegene speelde vroeger met jongens speelgoed, houdt niet van jurken dragen, ziet er niet “vrouwelijk” uit etc. Maar ik ken zoveel vrouwen die niet het typische vrouwenbeeld vervullen en dat zijn ook gewoon vrouwen. Ik moet er niet aan denken om ook zo beoordeeld te worden omdat ik vrouw ben. Als mannen rokken willen dragen of make-up op willen moet dat in mijn ogen gewoon kunnen. Ik zie ook niet in waarom je een kind alleen kleding of speelgoed in “neutrale” kleuren zou geven, roze en blauw blijven bestaan, geef het beiden. Ik denk persoonlijk dat als we meer genders creëren (met de daarbij horende gendernormen) we niet meer inclusie krijgen. Maar het kan ook zijn dat ik helemaal fout zit, ik hoor het graag. Uiteindelijk is het belangrijkste dat iedereen zich goed in zijn vel voelt, als dat via meerdere genders te realiseren is ben ik helemaal voor. Ik ben gewoon benieuwd of anderen hier ook over nadenken.
Ik denk dat dit juist een hele zinnige post en gedachten zijn.