Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Gefeliciteerd uxgranta.
Vanaf morgen nieuwe medicatie.
Ixekizumab (Taltz).
tinker_sally schreef:Bij mij is half november de diagnose reumatoïde artritis gesteld.
Liep daarvoor al een jaar met steeds ergens wel pijn maar nooit aan reuma gedacht.
Tot 3 weken terug stond ik op prednison en methotrexaat. Met een korte stop tussendoor van de prednison, maar helaas hielp de mtx alleen niets. Dus weer op prednison gezet.
Nu merk ik alleen dat sinds vorige week helaas toch zachtjes aan weer overal pijntjes tevoorschijn komen. Niet zo erg als voorheen maar wel dat ik denk, goh dat was al heel lang niet.
Zo zit ik sinds gisteren met vingers die niet meer helemaal soepel willen buigen bv.
14 Maart heb ik de laatst geplande afspraak met reuma verpleegkundige en daarna de reumatoloog dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ik ban al blij dat de ergste pijn weg is.
Iets anders wat niet weg wil is dat ik zo moe ben. Hebben jullie dat ook?
Ik kan makkelijk heel de nacht slapen en 10 uur uit bed komen maar om 14 uur zou ik dan zo weer kunnen slapen.
In vroege diensten sta ik 4:30 uur op en lig dan meestal 20 uur op bed of val op de bank in slaap.
Citaat:• Methotrexat 20mg/ml Spritze 1x Woche (Leberschaden, Menopause, Übelkeit, Kopschmerzen)
• Adalimumab/Humira Spritze 2 Wochentlich (Schlimme Oedemen)
• Golimumab/Simponi 3 Wochentlich (Wirkung nicht ausreichend)
• Golimumab+Methotrexat 5mg Tablette (Wirkung nicht ausreichend und Nebenwirkungen gleich wie bei die Spritzen)
• Adalimumab/Hykundra (Keine Oedemen wie Humira aber auch zu wenig Wirkung)
• Upadacitinib/Rinvoq (Herz und Kreislauf Risiken. Fange damit am 10 März an)
Keldeo schreef:Alleen ik vroeg me wel af of iemand het herkent, dat slechter voelen naarmate het eigenlijk tijd is voor een nieuwe dosis. Azathioprine slik ik nu 150 mg per dag van.
Keldeo schreef:Had jij gelijk de goede dosis? En hoe vaak spuit je als ik vragen mag? Ik heb geen reuma maar gebruik het nu ook zo’n 4 maanden. Ik moet nu 1x per 2 weken spuiten maar ik merk vanaf dag 10 dat ik me elke dag significant slechter ga voelen. Er is ook een spiegelwaarde geprikt maar ik weet nog niet of die goed is, is online ook niet te vinden omdat ik het off label heb. Alleen ik vroeg me wel af of iemand het herkent, dat slechter voelen naarmate het eigenlijk tijd is voor een nieuwe dosis. Azathioprine slik ik nu 150 mg per dag van.
Mijn arts is in overleg om het op te hogen, ik ben ook bekend met dat ik medicatie anders verwerk waardoor het heel ingewikkeld is om juist te doseren. Ik hoor volgende week meer maar ben wel wat op zoek naar herkenning of andere verhalen omdat ik echt moedeloos begin te worden.